Kokeilu: Seksiä kerran päivässä kuukauden ajan
Hieman taustaa. Olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä 15 vuotta ja meillä on poika ja tytär. Rakastan vaimoani ja elämä on pääpiirteiltään hyvää.
ongelma on, että seksielämämme on käytännössä kuollut. Vaimo ei näe asiassa ongelmaa, sillä häntä ei seksi kiinnosta.
minulle taas seksi on äärimmäisen tärkeää ja puutteessa eläminen vaikuttaa vireystilaani todella paljon.
Keskusteluista huolimatta tässä kyseisessä aiheessa en tunnu saavan yhteyttä vaimooni, vaikka muuten meillä hyvä yhteys onkin.
Kerran seksi ei vaimolleni ole tärkeää. Mietin olenko kohtuuton jos ehdottaisin häntä kuulauden mittaiseen kokeiluun. 5min joka aamu seksiä jossain muodossa. Jos vaimo ei koe elämänlaatumme parantuneen kuukaudessa, olen valmis palaamaan entiseen. Minä olen valmis hoitamaan kaikki paskamaiset kotihommat, hieromaan 30-60min hartioita joka ilta tai mitä tahansa jos vaan tässä asiassa saisin ymmärrystä.
Onko muilla vastaavia kokeiluja tai miten olette selättäneet asian? Tuntuu turhauttavalta, että näin pieni asia pääsee tuhoamaan elämää.
Ja seksi toisten kanssa ei ole ratkaisu. Haluan nimenomaan vaimoani ja kaipaan hänen kosketusta.
Kommentit (253)
Eipä tuohon ap:n tilanteeseen ole mitään ihmelääkettä. Kannattaa kokeilla erilaisia asioita ja keskustella avoimesti. Joko kahden kesken tai ammattilaisen säestyksellä.
Jo on pikkumaisia ja omasta mielestään nokkelia ihmisiä tähänkin ketjuun pesiytynyt. Vanha kansa tapasi sanoa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, on syytä olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tekee paljon asioita eteeni ja osoittaa välittävänsä. Samoin minä hänelle. En esimerkiksi hiero vaimoni hartioita taka-ajatukset mielessä sen enempää kuin hän kulje julkisilla töihin, koska tietää minun inhoavan julkisia.:)
Tämä seksiasia on vähän outolapsi koko kuviossa. Olen kuitenkin enemmäm taipuvainen siihen, että vaimoni ei yksinkertaisesti kaipaa seksiä. Täten en tiedä miten saada henkilö joka ei välitä seksistä haluamaan itse seksiä, mutta jos saisin hänet tajuamaan miten paljon seksi merkitsee minulle ja miten minunkin tarpeiden huomioiminen vaikuttaisi positiivisesti koko meidän perheeseen.
ap
Biologian kautta jos asiaa lähdetään purkamaan, niin vaimosi on saanut sinulta mitä tarvitsi, eli jälkikasvua. Nyt on seuraavan uroksen vuoro. Tämä on valitettavasti totta.
Toinen asia on ikä. Kolmas elämäntil
Tässä asia pähkinänkuoressa. Näin se menee, ja on erittäin tyypillinen kuvio erittäin monessa parisuhteessa. Erittäin moni nainen ei varsinaisesti halua seksiä, vaan hän haluaa parisuhteen ja perheen. Hormonit saavat naisen haluamaan seksiä, jolla mies sitoutetaan suhteeseen, ja pulla saadaan uuniin. Vuodet kuluvat, nainen saa parisuhteen ja perheen, ja hormonitoiminta muuttuu siten että seksi ei vaan enää kiinnosta, ei vaikka mies tekisi mitä. On yksi tilanne jossa nainen vielä kiinnostuu seksistä, nimittäin se että hän löytää toisen miehen. Sen entisen kanssa, no way. Tässä tapauksessa naisen ikä viittää siihen että vaihtarit koputtelee kulman takana, joka sekin vähentää haluja entisestään. AP:n on syytä unohtaa seksi jos tuon naisen kanssa aikoo yhdessä jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tekee paljon asioita eteeni ja osoittaa välittävänsä. Samoin minä hänelle. En esimerkiksi hiero vaimoni hartioita taka-ajatukset mielessä sen enempää kuin hän kulje julkisilla töihin, koska tietää minun inhoavan julkisia.:)
Tämä seksiasia on vähän outolapsi koko kuviossa. Olen kuitenkin enemmäm taipuvainen siihen, että vaimoni ei yksinkertaisesti kaipaa seksiä. Täten en tiedä miten saada henkilö joka ei välitä seksistä haluamaan itse seksiä, mutta jos saisin hänet tajuamaan miten paljon seksi merkitsee minulle ja miten minunkin tarpeiden huomioiminen vaikuttaisi positiivisesti koko meidän perheeseen.
ap
Biologian kautta jos asiaa lähdetään purkamaan, niin vaimosi on saanut sinulta mitä tarvitsi, eli jälkikasvua. Nyt on seuraavan uroksen vuoro. Tämä on valitettavasti totta.&
Et ymmärrä naisen elämästä tuon taivaallista.
Minä olin aikanaan tämän tarinan vaimo. Sitten mies petti, muutti tämän toisen naisen luo ja erottiin.
Sen jälkeen minulla on ollut pari seurusteluhdetta, tapailuja ja irtoseksiä. Nautin seksistä aivan valtavasti. Olen tajunnut, että lasten isä oli minulle seksuaalisesti väärä, eikä saanut minua oikeasti koskaan syttymään, mutten sitä nuorena tajunnut. (hänellä oli myös pieni)
Avaaja on aivan oikeassa, sillä mitä enemmän nainen saa seksiä, sitä enemmän hän haluaa sitä. Kuukauden jälkeen siis 3 kertaa päivässä, että varaudu siihen.
Jos on väsynyt lapsiperhearjen pyörittämisestä niin silloin ei seksi kiinnosta vaan prioriteettina on levon saaminen. Hormonitkin voivat olla sekaisin eikä seksi siksi kiinnosta. Vaimoasi on seksi joskus kiinnostanut niin joku syy siihen on miksei nyt kiinnosta. Puhukaa asiasta vaikka terapeutin tuella.
Varoituksen sana nyt kaikille, jotka eivät halua kuulla liikaa infoa toisen seksimieltymyksistä, mutta ei kaikki naiset halua mitään pitkiä ja romanttisia seksihetkiä:
Minä naisena en todellakaan jaksa mitään yli puolen tunnin seksisessioita. Kiihotun jos kiihotun ja siihen riittää hyväsormisen miehen räpelöinti (oma osaa onneksi tuon taidon), ja jos/kun kiihotun olen valmis viidessä minuutissa. Saan orgasmin muutamalla työnnöllä ja vartin jyystäminen alkaa jo puuduttaa. Saati jos esileikki kestää ja kestää vaikka olen jo valmis itse asiaan. Ajatukset alkaa harhailemaan ja kyllästyn, mutta minulla onkin ADHD....
Niin ja tosiaan se 5 minuuttia päivässä voi olla esimerkiksi juuri aamulla toisen hyväilyä, eikä mitään oikeaa pikapanoa. En tiedä tarkoittiko aloittaja tätä, mutta minä ainakin sain kiinni tuosta ajatuksesta. Läheisyyttä, niskaan suutelua, vartalon hyväilyä... Jos sitä on jo muutenkin niin en kannata sitten kellon mukaan 5minuutin pikapanoa, ei siitä ole hyötyä jos toinen on irtaantunut seksistä. Joko aitoa yrittämistä saada halusta kiinni tai seksiterapeutille, itselläni halu toista kohtaan ja sen päättyminen on enteillyt tunteiden loppumista kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tosiaan se 5 minuuttia päivässä voi olla esimerkiksi juuri aamulla toisen hyväilyä, eikä mitään oikeaa pikapanoa. En tiedä tarkoittiko aloittaja tätä, mutta minä ainakin sain kiinni tuosta ajatuksesta. Läheisyyttä, niskaan suutelua, vartalon hyväilyä... Jos sitä on jo muutenkin niin en kannata sitten kellon mukaan 5minuutin pikapanoa, ei siitä ole hyötyä jos toinen on irtaantunut seksistä. Joko aitoa yrittämistä saada halusta kiinni tai seksiterapeutille, itselläni halu toista kohtaan ja sen päättyminen on enteillyt tunteiden loppumista kokonaan.
Kiitos. Tätä juuri tarkoitin. Pientä hyväilyä ja tarpeideni huomioimista. Tuntuu yksipuoliselta huomioida toisen tarpeet, kun itselle todella tärkeä aspekti sivuutetaan tyystin.
Tästä muodostuu helposti ikävä kierre, kun itse tulee jatkuvasti torjutuksi, ei itsekään jaksa huomioida toista sillä tavalla mitä oikeasti haluaisi.
Pitää varmaan suostutella vaimo ammattilaisen juttusille kanssani. Jos sieltä saataisiin jotain kättä pidempää.:)
ap
Vierailija kirjoitti:
sitten sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin miettiä, onko tämä ongelma sulle niin iso ettet voi jatkaa vaimon kanssa. kuten sanoit jos hän ei koe tilannetta ongelmalliseksi niin silloin hänellä ei ole ratkaistavaa ongelmaa, mutta onko se sulle ok, että vaimoa ei haittaa? vai onko teillä sittenkin liian suuria eroavaisuuksia?
sulla on tässä nyt itsestäsi lähteviä vaihtoehtoja. joko eroat seksittömyyden takia, käyt vieraissa, sovit vaimon kanssa että on ok käydä vieraissa tai elät ilman seksiä. jos vaimo ei halua osallistua ongelman ratkaisemiseen niin vaimon kanssa seksin harrastaminen ei ole vaihtoehto.
Seksuaalisuus erottaa parisuhteen ja ystävyyssuhteen. Kyllä seksin loppuminen kokonaan on molempien ongelma, jonka ratkaisuun molempien on syytä osallistua. Määrässä useammin haluava joutuu varmasti sopeuttamaan omia tarpeitaan harvemmin haluavan mukaan, mutta ei ole kohtuullista odottaa että pitäisi sopeutua täyteen seksittömyyteen.
Itse löysin vasta 27-vuotiaana millaisesta seksistä pidän. Itse luulin, että olen vain epäseksuaalinen ihminen. Parisuhteen alussa jaksoi, sitten lopahti ja ei tehnyt mieli. Nyt haluan seksiä usein, jopa monta kertaa päivässä, jos ihminen on oikea ja hän osaa oikeasti tuottaa nautintoa minulle.
Siksi naisesi ei halua seksiä, se ei tuota oikeasti riittävästi nautintoa, vaan päinvastoin. Syy voi olla mikä tahansa. Veriarvot, ehkäisypillerit, väsymys, olet väärä ihminen yleisesti tai et osaa tuottaa hänelle nautintoa. Tai kohtelet muuten arjessa huonosti. Mistä naisesi saa orgasmin ja miten?
Selvittäkää siis syy. Mieluummin testatkaa erilaisia seksikokemuksia, jos sieltä löytyisi jotain, kuin harrastaisitte seksiä jotta sinä saat jotain siitä. Jo tektisi paljastaa, että sinä, sinä ja sinä. Naisesi ihmettelee, että missä minä.
Minusta on ihanaa että haluat ratkaista tämän juuri niin että et ensimmäisenä lähde pettämään. Voisiko tässä kohtaa enemmänkin miettiä kerran viikossa sovittua seksiä ja katsoa parantaako se mitään? Sitten voisi keskittyä siihen pidemmin ja ei ehkä sillein kyllästytä heti.
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin vasta 27-vuotiaana millaisesta seksistä pidän. Itse luulin, että olen vain epäseksuaalinen ihminen. Parisuhteen alussa jaksoi, sitten lopahti ja ei tehnyt mieli. Nyt haluan seksiä usein, jopa monta kertaa päivässä, jos ihminen on oikea ja hän osaa oikeasti tuottaa nautintoa minulle.
Siksi naisesi ei halua seksiä, se ei tuota oikeasti riittävästi nautintoa, vaan päinvastoin. Syy voi olla mikä tahansa. Veriarvot, ehkäisypillerit, väsymys, olet väärä ihminen yleisesti tai et osaa tuottaa hänelle nautintoa. Tai kohtelet muuten arjessa huonosti. Mistä naisesi saa orgasmin ja miten?
Selvittäkää siis syy. Mieluummin testatkaa erilaisia seksikokemuksia, jos sieltä löytyisi jotain, kuin harrastaisitte seksiä jotta sinä saat jotain siitä. Jo tektisi paljastaa, että sinä, sinä ja sinä. Naisesi ihmettelee, että missä minä.
Kuten vastauksista huomaa, eri ihmiset tulkitsevat tekstini eri tavalla. Sinun mielestä olen itsekäs ja toinen lukija taas ymmärtää huoleni ja kehuu suhtautumistani.
En missään nimessä halua olla itsekäs, vaan mieluummin tuotan vaimolleni nautintoa.
Miten päästään ihanne tilanteeseen missä molemmat kokevat tyydytystä parisuhteesta, onkin monimutkaisempi asia.
Kiitos joka tapauksessa, kun jaoit kokemuksesi.:)
ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa että haluat ratkaista tämän juuri niin että et ensimmäisenä lähde pettämään. Voisiko tässä kohtaa enemmänkin miettiä kerran viikossa sovittua seksiä ja katsoa parantaako se mitään? Sitten voisi keskittyä siihen pidemmin ja ei ehkä sillein kyllästytä heti.
Jossain vaiheessa kokeilimme kerran viikossa, mutta aikataulutuksen kanssa oli haasteita. Sinä päivänä, kun piti olla the day, sattui usein kaikenlaista. Joku kipeänä, työt venähti tai oli muuten epäotollinen hetki. Myös ylilatautuminen on kerran viikossa todellinen ongelma. Mindset, että nyt pitää suorittaa, ei ole ihanteellinen. Sen takia näkisin, että usein vähän olisi varteenotettava kokeilu.
Kiitos sinulle ajatuksistasi.:)
ap
Näin naisena en ole koskaan nauttinut seksistä erityisen paljon. Parhaimmillaankin se on ihan ok, mutta ei mitään mitä janoaisin lisää ja lisää. Toki oikean ihmisen kanssa sitå ihan harrastaa ja onhan se mukava nähdä toinen tyytyväisenä. En tiedä miten apn kuvailema kokeilu tuntuisi. 5min on pieni hinta jos sillä saa hyvätuulisen kumppanin joka huomioi minua enemmän, mutta ilman kokeilua tuloksista on paha sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, että edelleen uskot näin läpinäkyvään provoon. Sinisilmäisyys ei ole kadonnut tästä maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, että edelleen uskot näin läpinäkyvään provoon. Sinisilmäisyys ei ole kadonnut tästä maailmasta.
Mikä kirjoituksessani on mielestäsi provokatiivista? Tarkoitukseni ei ole syyllistää tai liekittää ketään ketään vastaan, vaan saada asiallisia näkemyksiä mieltäni polttavaan asiaan.
ap
no ei varmasti istu tunti päivässä kun vauvalla pitää päivystää 😂