Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Äiti, kaksi lasta. Toinen 17 ja toinen alle. Tuet 1 800 ja rahaa ruokaan jää 200 ekeä kuussa.

Vierailija
23.12.2023 |

Tuet ovat siis 1 800. Siitä vuokra 700. Jää 1 100.

Otetaan siitä pois sähkölasku, Sähkönsiirto ja kotivakuutus. Tekee noin 100 kuussa.

Jää tonni. Siitä pois vaikka 3 puhelinlaskun ja netti. Tekee noin 100.

Jää 900.

Otetaan siitä pois vaikka 200 muihin menoihin, osamaksuihin, ja harrastukseen muksuille.

Jää 700.

Niin mihin ne rahat menee, kun ruokaan menee 200 ekee kuussa. Rahat kaksi viikkoa loppu ennen tukia 

Syödään nuudeleita, spagettia, tölkki lihapullia. Lisäksi lapset ovat isällään kaksi viikkoa kuukaudessa.

Monet työssäkäyvät ansaitsevat saman ja on se pari muksua ja pärjäävät, ilman että käydään leipäjonoissa, ja esitellään risaisia vaatteita. 

Ja kun Iltis tekee näitä juttuja, niin olisi kiva kun kerrottaisiin ne menotkin, eikä vain niitä tuloja.

Mitä näillä sääli kirjoituksella halutaan tuoda esiin, kun kyseessä on selkeästi täydellinen elämänhallinnan puute, ei niinkään köyhyys.

Elämänhallinnan opetusta tuokin perheenäiti tarvitsisi ja rankasti.

Kommentit (585)

Vierailija
101/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riittäisi ymmärrystä ja empatiaa tätä perhettä kohtaan jos he olisivat oikeasti hätää kärsimässä rahatilanteensa takia. Mutta kun 1800 euroa on iso summa siihen nähden, että moni tekee paljon työtä tuon eteen. 

Vierailija
102/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kas tässä on juuri se syy miksi en IKINÄ ole enkä aio äänestää vasemmalle kallellaan olevia ehdokkaita/puolueita. 

Voi että nämä tällaiset Terhit ovat raivostuttavia. Aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ SAAMATTOMUUTTA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laskuihin" menee siis jutun mukaan 900€. Se on aika paljon noin epämääräiseen kohteeseen. Mitä laskuja nuo on?

Perintää?

Vierailija
104/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laskuihin" menee siis jutun mukaan 900€. Se on aika paljon noin epämääräiseen kohteeseen. Mitä laskuja nuo on?

Aivan, hyvä huomio. Koska epämääräisiä laskuja ei ole sen tarkemmin avattu, niiden oletan olevan pikavippejä, osamaksuja (tilattu varmasti jotain hömppää klarna tilille) ja/tai ulosottoon päätyneitä laskuja.

Masennuksen  juurisyy on elämänhallinnalliset jutut?

Vaikka hänen tulonsa olisivat 2800 euroa, en usko että se pitkään riittäisi, kun otettaisiin varmasti uusia velkoja joiden maksuun rahat valuisivat.

Töihin ei kannata varmasti mennä, koska suurella todennäköisyydellä on uo asiakas ja töistä saadut fyrkat eivät perheen elämässä näkyisi. Terhi on ihan itse saanut elämänsä solmuun ja tästä todisteena hänen omat sanat *en saanut mitään apua ongelmiini* eli tarkoitti varmaan, ettei kukaan maksanut hänen velkojaan. 

Vierailija
105/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kas tässä on juuri se syy miksi en IKINÄ ole enkä aio äänestää vasemmalle kallellaan olevia ehdokkaita/puolueita. 

Voi että nämä tällaiset Terhit ovat raivostuttavia. Aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ SAAMATTOMUUTTA.

Miten Terhi ja poliittinen kantasi kuuluvat yhteen?

Vierailija
106/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asumiseen ja ruokaan menee kaikkiaan noin tonni, mihin menee 800 e? Veikkaan että johonkin Klarnan osamaksuihin ja tupakkaan. 

Vierailija
107/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä on masentunut ihminen, hän ei välttämättä pysty tekemään sitä ruokaa, siksi ostaa noita valmisruokia ja eineksiä. Hänellä ei ole voimavaroja esim. leipomiseen tai terveellisen ruuan metsästämiseen, hän ostaa jotain, millä pysyy hengissä. 

Ymmärrän tämän yhtälön läheisen masennuksen vuoksi ja Terhiä tässä auttaisi paljon esim. kotiapu (jota oli saatavilla vielä 90-luvulla) tai tukihenkilö, joka auttaisi kaupassakäynnissä, ruuanlaitossa ja arjen hallinnassa. Ja tietty oikea lääkitys ja terapia itse masennukseen. 

Paljon voimia Terhille ja toivon, että saat tarvitsemasi avun ja pääset vielä kiinni palkkatöihin <3

Vierailija
108/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaako tupakkaa? Siinä selitys jos polttaa.

Vierailija
109/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oikea linkki lihan jatkamiseen soijarouheella ja hinnatkin olen laskenut.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…

Vierailija
110/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävän ei tarvitse olla kuin kuuden kilometrin päässä, ettei minulla ole varaa mennä sinne saakka." Mä kävelen 6 km/suunta työmatkan ympäri vuoden. Muuta liikuntaa en sitten tarviikaan. En halua tuhlata rahoja autoon ja polkupyörä varastettiin työpaikan pihalta, niin aloin kävellä. Jalkoja multa ei voi varastaa. 

Vierailija
111/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyseessä on masentunut ihminen, hän ei välttämättä pysty tekemään sitä ruokaa, siksi ostaa noita valmisruokia ja eineksiä. Hänellä ei ole voimavaroja esim. leipomiseen tai terveellisen ruuan metsästämiseen, hän ostaa jotain, millä pysyy hengissä. 

Ymmärrän tämän yhtälön läheisen masennuksen vuoksi ja Terhiä tässä auttaisi paljon esim. kotiapu (jota oli saatavilla vielä 90-luvulla) tai tukihenkilö, joka auttaisi kaupassakäynnissä, ruuanlaitossa ja arjen hallinnassa. Ja tietty oikea lääkitys ja terapia itse masennukseen. 

Paljon voimia Terhille ja toivon, että saat tarvitsemasi avun ja pääset vielä kiinni palkkatöihin <3

Tai sitten on vain kädetön lusmu. Johon ei pidä laittaa enää latin latia, vana huostaanottaa lapset.

Vierailija
112/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon perheen tuet pitäisi vähintään puolittaa. Alkaa työnteko maistua. Hoitaja saa kyllä työpaikan. 

Vierailija
113/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja tekee raskasta työtä kiireessä ja saa tuon saman summan perheelleen. Että tuo kehtaakin valittaa vaikka olisi kuinka masentunut niin olisi sentään hiljaa. Kyllä lähihoitajaakin masentaa huono palkka raskaasta työstä.

Vierailija
114/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Terhi ja poliittinen kantasi kuuluvat yhteen?

Muutenkin asumistuen saajista on yli puolet yksinasuvia miehiä. Perheistä 25% on vain toinen aikuinen ja kuitenkaan eivät saa läheskään kaikki edes asumistukea.

Vierailija
115/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Etippä Lokki itse, niin me muutkin tehdään!

No onpa idioottimainen vastaus. Kuia hullu jaksaa tuolta roskalehtien sivuilta alka etsiä aloitukseen sopivaa uutista? Kyllä normaaliin käytäntöön kuuluu laittaa linkki, jos johonkin uutiseen viittaa. 

-eri

Vierailija
116/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta on monella pielessä. Juuri mitään ei osata enää tehdä itse, ei edes perusasioita. Ja tämä avuttomuus periytyy lapsille. Ostetaan kallista ruokaa, kun ei viitsitä, osata tehdä mitään itse. 

Opettelin itse, vanhemmat hiihtivät perässä. 

Vierailija
117/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä "uutisilla" pyritään luomaan vain vastakkainasettelua. Sellainen tuo klikkauksia. Ihmettelen kyllä, mistä löytävät näitä tolvanoita kuukaudesta toiseen, vai keksivätkö toimittajat nämä vain päästään...

Vierailija
118/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintää?

Ulosoton perintä tehdään palkasta, eläkkeistä. Lapsilisät, kuntoutustuesta ja siihen liittyvästä lapsikorotuksia, eikö asumistuesta tehdä.

Eli tässä tapauksessa ei.

Ja vaikka ulosottoja olisi, niin ne huomioitaisiin täysimääräisinä toimeentulotuessa. 

Ja hän ei sitä saa.

Jos ei saa elämäänsä hallintaan, niin kohta loppu toisen lapsen lapsilisä ja lapsikorotuksia kuntoutustuesta, sekä asumistuki pienenee.

Mites sitten käy, kun ei ole sitä kahtasataa kauan ruokaan?

Ja ei edes itse maksa muksun harrastuksia.

Ja kohta pojat asuvat yksin, toki heille parempi, saavat elämänsä hallintaan. Niin äippä sitten muuttaa yksiöön.

Ja jatkaa elämänsä huokailua, yksin.

Ei vaan löydy sympatiaa, ei.

Vierailija
119/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkailla on rahaa lahjoa lapsiaan opiskelemaan ja maksamaan ajokortin ym.

Vierailija
120/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on vain kädetön lusmu. Johon ei pidä laittaa enää latin latia, vana huostaanottaa lapset.

Ei vaan lasten isän pitää ottaa omat lapsensa itselle huolehdittavaksi, kasvatettavaksi ja elätettäväksi. Se ei tule mieleesi? Isän pitää  elättää itse alulle panemansa lapset. Ei niitä muiden ihmisten pidä elättää.  Suomessa on miljardikaupalla rästissä miesten maksamatta jättäneitä elatusmaksuja omista lapsistaan. Siksi me muut joudumme maksamaan enemmän veroja.

Elatusmaksut pitää imeä tililtä ennen mitään muuta maksua tai käyttöä. Tässä on valtava säästökeino verovaroihin.