Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Äiti, kaksi lasta. Toinen 17 ja toinen alle. Tuet 1 800 ja rahaa ruokaan jää 200 ekeä kuussa.

Vierailija
23.12.2023 |

Tuet ovat siis 1 800. Siitä vuokra 700. Jää 1 100.

Otetaan siitä pois sähkölasku, Sähkönsiirto ja kotivakuutus. Tekee noin 100 kuussa.

Jää tonni. Siitä pois vaikka 3 puhelinlaskun ja netti. Tekee noin 100.

Jää 900.

Otetaan siitä pois vaikka 200 muihin menoihin, osamaksuihin, ja harrastukseen muksuille.

Jää 700.

Niin mihin ne rahat menee, kun ruokaan menee 200 ekee kuussa. Rahat kaksi viikkoa loppu ennen tukia 

Syödään nuudeleita, spagettia, tölkki lihapullia. Lisäksi lapset ovat isällään kaksi viikkoa kuukaudessa.

Monet työssäkäyvät ansaitsevat saman ja on se pari muksua ja pärjäävät, ilman että käydään leipäjonoissa, ja esitellään risaisia vaatteita. 

Ja kun Iltis tekee näitä juttuja, niin olisi kiva kun kerrottaisiin ne menotkin, eikä vain niitä tuloja.

Mitä näillä sääli kirjoituksella halutaan tuoda esiin, kun kyseessä on selkeästi täydellinen elämänhallinnan puute, ei niinkään köyhyys.

Elämänhallinnan opetusta tuokin perheenäiti tarvitsisi ja rankasti.

Kommentit (585)

Vierailija
1/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin!

Vierailija
2/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on lainoja maksettavana, mutta oli miten oli, niin töihin kannattaisi mennä, eikä käyttää muiden rahoja omaan elämiseen ja vielä kehdata valittaa rahojen vähyydestä mediassa. 

Vierailija
4/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan sitä mennä töihin ja elättää itsensä sen sijaan että pyrkii elämään yhteiskunnan tuella. Kannattaa katsoa peiliiin ja miettiä mikä pummieliittin kuuluva henkilö sieltä näkyy.

Veronmaksjana pistää vihaksi elättää työtä vältteleviä laiskureita. Tarvitaan keppiä ja ruoskaa työnvälttelijöiden ohjaamiseksi oikeaan suuntaan.

Vierailija
5/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liikkuu? Bussilla vai autolla? Niihin menee paljon rahaa.

Vierailija
6/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Meitä on minä (äiti) ja kaksi teiniä. Mun kuukauden nettotulot on 4200 ja siitä mulla jää säästöön yleensä 1000-1500. Että meneehän sitä. Jos pitäisi 1800 eurolla elää niin aika vaikeeta olis. 

Vierailija
7/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Meitä on minä (äiti) ja kaksi teiniä. Mun kuukauden nettotulot on 4200 ja siitä mulla jää säästöön yleensä 1000-1500. Että meneehän sitä. Jos pitäisi 1800 eurolla elää niin aika vaikeeta olis. 

No meitä on 4 ja nettotulot 2000e. Ei saada tukia ja säästönkin jää. Ihan normaalia elämää vietetään, autojakin on 2.

Vierailija
8/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta on monella pielessä. Juuri mitään ei osata enää tehdä itse, ei edes perusasioita. Ja tämä avuttomuus periytyy lapsille. Ostetaan kallista ruokaa, kun ei viitsitä, osata tehdä mitään itse. 

Vierailija
9/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita taloustumpeloita näkee yltäkyllin ruokakassijonoissa ympäri kaupunkia.

Meillä on kaikenlaiset tuet niin hyvät, että pitäisi osata elää.

Työtä tekijöille kyllä löytyy.

Vierailija
10/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta vaihtoehtona on myös saada lisäansioita käymällä töissä. Ei tarvitse kitkuttaa vain 1800 eurolla. Ja ilmeisesti isäkin on tuossa kuviossa mukana, jos lapset ovat hänellä puolet kuukaudesta eli äidin ei tarvitse yksin kustantaa heille kaikkea.

Vierailija
11/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paska vertailukohe olet. Vittuiletko?

Vierailija
12/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sama juttu,mutta meillä maksetaan asuntolainaa,autoa,erilaisia palveluja (mm.siivous)ja kalliita harrastuksia.Noilla tuloilla niitä voi maksella,muttei millään tuilla.

Vierailija
13/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Etippä Lokki itse, niin me muutkin tehdään!

Vierailija
14/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, elämänhallinta hukassa. Ruoaksi säilykelihapullia, jotka maksaa noin 3e/400g eli kilohinnaksi tulee noin 7.50. Kun äiti ei kerran ole työelämässä, niin olettaisi että hänellä on aikaa, joten voisi ostaa jauhelihaa tarjouksesta ja väsätä itse lihapullat. Tulisi halvemmaksi ja olisi parempaa, ja jäisi rahaa tehdä joulutorttujakin. Samaten olisi aikaa korjata vaatteet ettei tarvi rikkinäisissä kulkea. Lapsiparat.

Vierailija
15/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta vaihtoehtona on myös saada lisäansioita käymällä töissä. Ei tarvitse kitkuttaa vain 1800 eurolla. Ja ilmeisesti isäkin on tuossa kuviossa mukana, jos lapset ovat hänellä puolet kuukaudesta eli äidin ei tarvitse yksin kustantaa heille kaikkea.

Jos he saavat toimeentulotukea niin ei voi saada lisäansioita töillä samaan aikaan. Se vähennetään toimeentulotuesta. 

Vierailija
16/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo ruoka mitä syötetään teinipojille. Kahdella sadalla eurolla pelkkää nuudeleita, spagettia, tölkki lihapullia ja näkkäriä.

Äiti toteaa, että lapset syövät kun ei muutakaan ole.

Hitsi, tuolla summalla ostaa jo perunoita, porkkanoita, sipuleita,jauhelihoja, kananmunia, tuoretta leipää, kanaa ja paljon muuta.

Noista voi valmistaa täyttävää, maistuvaa ruokaa, ja varsinkin kun äiti on kotona kaiken aikaa.

Mua ottaa päähän mihin kaikkeen muksut joutuu tyytymään kun vanhemmilta elämänhallinta täysin kadoksissa 

Tuossakin kuitenkin lapset pois syömästä kaksi viikkoa isällään, jonne äiti heidät tosin muulloinkin heittää, kun ei tölkki lihapullat enää riitä.

Vierailija
17/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, elämänhallinta hukassa. Ruoaksi säilykelihapullia, jotka maksaa noin 3e/400g eli kilohinnaksi tulee noin 7.50. Kun äiti ei kerran ole työelämässä, niin olettaisi että hänellä on aikaa, joten voisi ostaa jauhelihaa tarjouksesta ja väsätä itse lihapullat. Tulisi halvemmaksi ja olisi parempaa, ja jäisi rahaa tehdä joulutorttujakin. Samaten olisi aikaa korjata vaatteet ettei tarvi rikkinäisissä kulkea. Lapsiparat.

Lue se juttu kunnolla ja googlaa sana masennus. 

Vierailija
18/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan että 200 riittää muihin menoihin? Näillähän on tunnetusti osamaksuja jo tuplat.

Vierailija
19/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait että vuokra on 700? Sehän on tosi halpa kolmelle. 

Veikkaan että liikkumiseen menee rahaa. Autoon n.200 kuussa, jos käyttävät kaikki bussikortteja niin niihinkin menee n. 150 kuussa. Teinit aina tarvitsee jotain, vaatteen lisäksi harrastusvälunettä, pyörään uutta rengasta ym. jne.

Vierailija
20/585 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa torttuihin? Taikina joku 2,40e ja täyte 1,80e.