Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousalalla epäillään ihmiskauppaa

Vierailija
23.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20066250

Kuinkahan yleistä mahtaa olla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, että riittäisi tutkijoita selvittämään näitä.

Monta syytä, miksi tällaiset toimintatavat ei saisi yleistyä: ihmisoikeudet, verotulojen menetys sekä liian yleinen käsitys tietyissä piireissä, että näin saa Suomessa toimia, jos ei jää kiinni.

Vierailija
2/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä ymmärrän itkun, mutta luuleeko ne että työssäkäyvillä jää 5000e kuussa käteen??! Mulla jää 2000 plus lapsilisä. Asuntolaina 488, remppalaina 400, vastike 400, puhelin vakuutus netti lapsenhoito 100. Autoa ei ole, bussikortti vaihtelevasti. Lapsi vielä pieni. Nurkissa lojuu sairaseläkkeellä oleva mies, joka ei maksa asumisesta, mutta saadaan autokyytiä. Mulla onneksi todella hyvä työterveys ja joustava työ, korkeakoulututkinto. Mutta kyllä tulee mieleen että miten tässä maassa voi saada melkein saman tekemättä mitään!!! Vaikka olen ajatellut ettei sosiaalituet ole tässä maassa liian korkeat niin olen kohta vaihtamassa mielipidettäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä tapaus uhrien kannalta, mutta valitettavasti ei mitään uutta Suomessa. Keskiluokka voisi oikeasti välillä avata silmänsä ja miettiä, millä ehdoin ne elämän mukavuudet, kuten ruuankuljetukset ja siivoukset, heillä toteutuvat. Ulkomaalaiset ovat joutuneet jo pitkään tekemään sen p-duunin mihin suomalainen ei koske ja ammattiliitotkin ovat katsoneet tätä kehitystä täysin välinpitämättömästi sivusta jo vuosikymmeniä. On naiivia ajatella, ettei sillä olisi laajempiakin seurauksia.

Vierailija
4/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskauppa on ihan hyvä bisnes. Sillä saa niinku palkat kohdilleen. 

T. Sinimusta hallitus.

Vierailija
5/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskauppa on ihan hyvä bisnes. Sillä saa niinku palkat kohdilleen. 

T. Sinimusta hallitus.

Nämä aloittivat ihmiskauppabisneksen sinä päivänä kun uusi hallitus aloitti? Sannan aikana tällaista ei ollut, Suomi oli paratiisi. 

Vierailija
6/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirveä tapaus uhrien kannalta, mutta valitettavasti ei mitään uutta Suomessa. Keskiluokka voisi oikeasti välillä avata silmänsä ja miettiä, millä ehdoin ne elämän mukavuudet, kuten ruuankuljetukset ja siivoukset, heillä toteutuvat. Ulkomaalaiset ovat joutuneet jo pitkään tekemään sen p-duunin mihin suomalainen ei koske ja ammattiliitotkin ovat katsoneet tätä kehitystä täysin välinpitämättömästi sivusta jo vuosikymmeniä. On naiivia ajatella, ettei sillä olisi laajempiakin seurauksia.

Just just, ettei suomalaiset halua tehdä p duunia: Hain tässäkin kuussa KYMMENEEN siivouspaikkaan, viime kuussa viiteen. Eipä kelpaa suomalainen tekijä, että vaihtakaa jo levyä että vika on työnhakijassa. Kyllä se syyttävä sormi kannattaa osoittaa johonkin muualle.

Ja ei, en ole vaatinut 3000e palkkaa siivoustyöstä, vain tes. Oikeasti ei edes kiinnosta palkka kunhan saisi töitä.

Vierailija
7/7 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alalla kuin alalla on orjakauppaa.