Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin se laihtuminen oikein alkaa???

Vierailija
22.12.2023 |

Olen nyt kahden kuukauden ajan ollut 16/8 pätkäpaastolla, olen harrastanut reipasta liikuntaa noin tunnin viisi kertaa viikossa. Olen syönyt kasviksia puoli kiloa päivässä. Sen lisäksi punnitsen ruuat ja lasken kalorit, joka päivä kalorivaje on voin 500-700kcal. Silti grammaakaan en ole laihtunut! Minulla on lääke jonka sanotaan aiheuttavan turvotusta mutta eikö silloin ole muka mahdollista laihtua YHTÄÄN? Alkaa ketutta tämä touhu mutta pakko jatkaa koska muuten varmaan lihoisin vaan kokoajan.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle tullut lihasta? Sehän painaa? Onko vaatteet isontunut? Mittaile mittanauhalla niin näet muutokset. Ei puntari koko totuutta kerro.

Kuukaudessa ei kenellekään tule merkittävää määrää lihasta, varsinkaan naiselle. VUODESSA voi tulla kilo-pari.

Mies joka ei ole tyyliin punttisalia nähnytkään, voi saada ensimmäisen treenikuun aikana jopa 1 - 2 kg lihasta ideaalilla treenillä ja ruokavaliolla. Tutkittu juttu. Pikkuhiljaa kun geneettinen maksimilihasmäärä ilman roinaa alkaa lähestyä putoaa tahti tuohon 1 - 2 kg vuosi tasolle.

Vierailija
22/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkäpaasto on painon hallintaa   pysyä samassa painossa, ei laihdutus keino

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan tosiaan että laskerit kalorit vituiks. Itse kun haluan laihtua minun tulee tiputtaa syödyt kalorit per päivä alle 1500kcal ja olen iso mies joka harrastaa liikuntaa päivittäin. Liekkö aineenvaihduntani hitain maailmassa mutta näin vain on. Jossain tutkimuksessa oli että sellaiset hötkyilijä ihmiset saattaa kuluttuu jopa 1000kcal päivässä enemmän sellasten jalkojen vemputteluiden takia jne elikkä nuo netin kalori kulutus laskurit on todellakin suuntaa antavia ja jos varmasti laihtua haluaa ne laskelmat kannattaa vetää silleen että olet 1000 - 1500 kcal pakkasella.

Ps. kannattaa muuten vaihtaa nuita hiilareita proteiineihin enemmän.

Vierailija
24/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo paljonko sulla tulee kaloreita päivittäin? Nyt kun en kaikkea tiedä mutta eikä kalorit pitäisi tod näk päivittäin olla alta 1500kcal?

se appi laskee väärin, ainakin kun itse testasin niin sen mukaan pitäis syödä 2500kcal mun eikä sillä määrällä laihdu. Mutta käytin sitä silti mutta en anna päivittäin mennä yli 1500 kalorin. Laske vaikka kuntoplussan sivuilta sun kalorimäärän tarve ja vajaus.

Vierailija
25/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kolme kertaa päivässä ja lasken kalorit tarkkaan. En naposte enkä juo limuja tai mehuja. Nukun hyvin. Stressiä on välillä mutta ei mitenkään mahdottomasti. Vaihdevuodet ei pitäisi olla vielä (38v) syön e-pillereitä mitkä estää kuukautiset niin ei sen perusteella voi tietää onko vaihdevuodet.

Syön tosiaan srn puoli kiloa kasviksia. Tomaattia,parsaa,paprikaa,vihreitä papuja ym. Sen lisäksi syön perus kotiruokaa esim jauhelihakastiketta perunoilla tai makaronilla, kanaa ja riisiä, kinkkukiusausta.. En välttele hiilateita mutta en mätä niitä kaksin käsin. Saatan syödä kaksi viipaletta ruisleipää päivässä 

Ap

Lasketko kalorit oikeasti tarkkaan? Ruokaa tehdessä ainesosa kerrallaan?

Vierailija
26/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita saan noin 1200 päivässä. Minun älykellon sovellus näyttää kulutuksen niinä päivinä kun liikun,1900 ja silloin kun en liiku niin vähön alle 1700. Liikun crosstrainerilla ja lisäksi tulee arkiliikuntaa kun on kaikenmaailman pihatöitä ym mutta ei joka päivä. En nyt terveydentilaani muuten halua tässä avata mutta minulla on ilmeisesti jonkinlainen matala-asteinen tulehdus josta tutkimukset tulossa pian. Voisiko sekin vaikuttaa. Olen lyhyt 163cm nainen niin peruskulutukseni on pieni. Ehkä se 1200kcal on liikaa jos haluaa laihtua, mutta kyllä mielestäni kulutan kuitenkin sen 1500 jos en tee yhtään mitään.

Ap

Vierailija
27/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kolme kertaa päivässä ja lasken kalorit tarkkaan. En naposte enkä juo limuja tai mehuja. Nukun hyvin. Stressiä on välillä mutta ei mitenkään mahdottomasti. Vaihdevuodet ei pitäisi olla vielä (38v) syön e-pillereitä mitkä estää kuukautiset niin ei sen perusteella voi tietää onko vaihdevuodet.

Syön tosiaan srn puoli kiloa kasviksia. Tomaattia,parsaa,paprikaa,vihreitä papuja ym. Sen lisäksi syön perus kotiruokaa esim jauhelihakastiketta perunoilla tai makaronilla, kanaa ja riisiä, kinkkukiusausta.. En välttele hiilateita mutta en mätä niitä kaksin käsin. Saatan syödä kaksi viipaletta ruisleipää päivässä 

Ap

Lasketko kalorit oikeasti tarkkaan? Ruokaa tehdessä ainesosa kerrallaan?

Pyrin laskemaan tarkkaan mutta joskus unohtuu ja sitten haen vaan sovelluksesta "jauhelihakastike" toki se tehdään niin monella eri tavalla niin kalorit voi heitellä paljonkin

Ap

Vierailija
28/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloreita saan noin 1200 päivässä. Minun älykellon sovellus näyttää kulutuksen niinä päivinä kun liikun,1900 ja silloin kun en liiku niin vähön alle 1700. Liikun crosstrainerilla ja lisäksi tulee arkiliikuntaa kun on kaikenmaailman pihatöitä ym mutta ei joka päivä. En nyt terveydentilaani muuten halua tässä avata mutta minulla on ilmeisesti jonkinlainen matala-asteinen tulehdus josta tutkimukset tulossa pian. Voisiko sekin vaikuttaa. Olen lyhyt 163cm nainen niin peruskulutukseni on pieni. Ehkä se 1200kcal on liikaa jos haluaa laihtua, mutta kyllä mielestäni kulutan kuitenkin sen 1500 jos en tee yhtään mitään.

Ap

Vähän epäkohteliasta laittaa toiset miettimään tilannetta, jota et viitsi avata kyllä. Mutta juu, sellainen tulehdus kertoo siitä, että aineenvaihduntasi on juntturassa. Voi olla että pidempi paasto olisi alkuun tarpeen, ennen kuin tilanne alkaa aueta. Jos sokeritasosi onkin normaali, insuliinitaso välttämättä ei ole, ja sisäelinrasvaa voi olla yllättävän paljon. 

Vierailija
29/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

ei nyt tarvitse vastata tähän, jos haluat säilyttää yksityisyydensuojaasi enemmän, mutta onhan sinuklta tutkittu myös kilpirauhasarvot. Itsellä pelkkä tsh:n vinksahtaminen sai aikaan sen, että mitä tahansa söin, niin lihoin.  .  Kun aloitettiin lääkityskokeilu (oli minulla muitakin oireita kuin lihominen)  ja saatiin tsh-arvot paremmalla tolalle, aloinkin laihtua aikalailla normaaleilla toimenpiteillä.

Vierailija
30/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se laihtuminen on alkanut aina aika lailla heti. Mutta pätkäpaasto ei mulla kyllä toiminut ollenkaan, ainakaan yksin, vasta kalorirajoitukseen ja -laskentaan yhdistettynä. Oli kuitenkin niin vaivalloista, että koitin ketogeenista, ja nyt tyytyväinen, kun painoa lähtee yli kilon viikossa (jo 9 viikkoa lähtenyt) eikä nälkää tai mielitekoja ole ollenkaan.

Vierailija
31/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa uudenvuodenpäivänä.

Vierailija
32/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

1200 kcal on kyllä niin vähän, että jokaisen ylipainoisen aikuisen pitäisi sillä laihtua. Tosin et taida olla kovin ylipainoinen, jos sun kulutukset on noin pieniä? Itse kun olen päälle sadan kilon keijukainen, niin ilman liikuntaakin 2300 kcal kuluu päivässä.

Vierailija
33/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ei laihduta kovin paljoa ja se on hidasta. Pitää oikeesti treenata kovaa ja kuluttaa kaloreita oikein kunnolla. Kuntopyörällä pitää polkee, juoksua, punttien nostelua. Tunti päivässä ei vaan oikein riitä jos on paljon ylipainoa. Minä treenasin 2.5 tuntia päivässä kun piti laihtua 30 kg. Siihen kuului puoli tuntia kuntopyörää, puoli tuntia juoksumatolla ja punttien nostelua yli tunti.

Vierailija
34/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntakin pitää olla välillä sellaista että kun kunto kohoaa niin välillä teet haastavampaa, niin että syke nousee kunnolla ja polttaa rasvaa. Sama liikuntamuoto koko ajan ei toimi kun kunto nousee.

Jos haluat laihtua niin jätä tällaiset mutuilut huomiotta. Kova liikunta nostaa kehon kortisolituotantoa mikä tekee rasvanpoltosta vaikeampaa. Laihduttajan tulee vain ja ainoastaan harrastaa kävelylenkkejä.

Vierailija
35/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulle tullut lihasta? Sehän painaa? Onko vaatteet isontunut? Mittaile mittanauhalla niin näet muutokset. Ei puntari koko totuutta kerro.

Kuukaudessa ei kenellekään tule merkittävää määrää lihasta, varsinkaan naiselle. VUODESSA voi tulla kilo-pari.

Ei niin mutta jos lihaksia yhtäkkiä alkaa käyttämään ne keräävät nestettä jopa neljän kilon edestä.

Vierailija
36/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnassa pitää hengästyä. Sitten tietää että kuluttaa tarpeeksi kaloreita ja kunto  nousee. Pitää pistää itsensä koville ja hikoilla kunnolla. Olen työskennellyt kuntosaleilla 15 vuotta.

Vierailija
37/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tehty vaikeaa tästäkin. Olen ollut syyskuusta lähtien nutrilett-dieetillä, -12 kg. Ei tarvitse punnita, ei miettiä mitä söisi, ei laskea grammoja, ei tehdä siitä hässäkkää. Lapsellisen helppoa.

Ja kohta eka laihdutusguru ehtii rääkäistä, että kohta painat tuplat lähtöpainosta ellet käytä kaikkea aikaasi oikeiden ravintoarvo-liikuntatiede-vitamiinihivenaine-planeettojenkohtaamislaskujen parissa ja on laihduttu ihan väärin ja lopullinen aineenvaihduntatuho uhkaa. Huoh.

Vierailija
38/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei tosiaan laihduta kovinkaan tehokkaasti, mutta yksikin liikuntasuoritus pitää aneenvaihdunnan tehokkaammin käynnissä liikuntasuorituksen jälkeenkin kuin ilman liikuntasuoritusta.  Siksi kaikki liikunta kannattaa ja mitä monipuolisempaa, sen parempi

Vierailija
39/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnassa pitää hengästyä. Sitten tietää että kuluttaa tarpeeksi kaloreita ja kunto  nousee. Pitää pistää itsensä koville ja hikoilla kunnolla. Olen työskennellyt kuntosaleilla 15 vuotta.

https://dynamic.hs.fi/a/2022/liikuntaeilaihduta/

Joka aamu toiveikas lenkkeilijä lähtee liikkeelle. Vielä toiveikkaampi hän on juostuaan itsensä hikeen ja silmäillessään sykemittaristaan, kuinka monta kilokaloria hän on kuluttanut. Hän toivoo, että kun niitä on kulunut riittävästi, vyötärölle kertyneet liikakilot alkavat vihdoin sulaa.

Toiveikkuuteen on syynsä: lukemattomissa lähteissä kerrotaan, että painonpudotuksessa 80 prosenttia tulee ruokavaliosta ja 20 prosenttia liikunnasta ja 20 prosenttia on paljon.

Mutta onko toivo perusteltua? Yhdysvaltalaisen Duken yliopiston antropologin Herman Pontzerin mukaan ei. Pitkän aikavälin tutkimuksissa liikunnalla voi tiputtaa noin kaksi kiloa, ja tämä pudotus tapahtuu liikuntaharrastuksen ensimmäisinä kuukausina, Pontzer kertoo sähköpostitse.

Usein kuultu 80:20-sääntö ei perustu mihinkään tutkimukseen, vaan oikea luku on lähempänä 95:5:tä, ehkä jopa 99:1:tä.

Vierailija
40/63 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa klo 17:43 jos ei sada etkä ole syönyt klo 14:38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän