Kertokaa kokeneemmat naiset, onko hyviä miehiä oikeasti olemassa?
Olen vielä melko nuori ja ehkä aika naiivi myös miesten suhteen, mutta epäilykseni ovat alkaneet herätä. Tässä pari kysymystä, joihin toivoisin perspektiiviä vanhemmilta ja viisaammilta:
1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa.
2) Onko olemassa miehiä, jotka rakastuvat sisäiseen ihmiseen, eivätkä ulkokuoreen niin, että rakkaus säilyy muuttumattomana vielä vuosikymmenien jälkeenkin, kun nainen ei ole enää yhtä kaunis ja hoikka.
3) Onko olemassa miehiä, jotka aidosti tahtovat vain yhden naisen? Vaikuttaa siltä, että ideaali tilanne monille (jopa sitoutumishaluisille) miehille olisi, että heillä olisi vaimon lisäksi lukuisia sivusuhteita, jos tämä vain olisi täysin ok kaikille osapuolille. Tämä on minulle vaikea ymmärtää, koska jos olen itse rakastunut, niin en voisi kuvitellakaan tahtovani ketään muuta kuin rakkaani.
Miehet saavat myös vastata, jos olette rehellisiä.
Kommentit (369)
Mulla pitkä kokemus seurustelusta. Vastaukset: 1. ei, 2. mahdollista, erottuamme suhde syveni rakkaudelliseksi ystävyydeksi vanhetessamme, 3. mahdollista, vanhetessa. N60
Aloitusviestissä mainittuja hyviä miehiä on olemassa vaikka kuinka, mutta he joutuvat säännönmukaisesti petetyksi, koska naisen mielestä tällainen mies on tylsä.
Nainen pettää tylsimystä jännämiehen kanssa, koska jännämies on juuri sellainen, mitä aloitusviestissä pelätään: itsekäs, pinnallinen ja pettäjä.
Erikoinen dilemma.
On täällä Suomessa hyviä miehiä, jotka ovat antaneet sotilasvalan, ja ovat epäitsekkäästi valmiit uhraamaan henkensä Suomen puolesta, kun sota syttyy.
Samaa epäitsekkyyttä ei esiinny naisissa.
Suosittelen esittämään ettei mies kiinnosta sua. Samantien kun niille näyttää, että on rakastunut ja tekisi mitä vaan niiden puolesta ne kyllästyy. Muhun on ollut rakastunein mies, ketä en itse rakastanut. Teki kaiken mun eteen ja olin aina ykkönen sille, jopa menin kavereiden edelle. Ja itse vaikka en ole ikinä rakastanut ketään, niin osaan silti olla huomaavainen ja ajatella toisen tarpeita.
Kyllä tuollaisia miehiä on. Ainakin omassa suvussani on hienoja miehiä. Mutta tinderistä niitä ei kannata etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisia miehiä on. Ainakin omassa suvussani on hienoja miehiä. Mutta tinderistä niitä ei kannata etsiä.
Missäs ne sitten ovat jos ei tinderissä?
En ole vielä kokonaisvaltaisesti hyvää löytänyt. Joissain niitä hyviä puolia on enemmän ja joissain vähemmän. Kai sitä olisi vieläkin sen täydellisen kanssa, jos sellaisen olisi joskus löytänyt 🤔
Noh, itse löysin vahingossa nykyisen poikaystäväni onlinepelistä ja hän rakastui ensin persoonaani ja ulkonäköni on hänelle plussaa. Tapasimme toisemme livenä pari viikkoa sen jälkeen kun myönsimme tunteemme toisiamme kohtaan.
Hän halveksii pettäjiä, eikä ole koskaan pettänyt ketään ja toivoo mun olevan viimeinen nainen jonka kanssa harrastaa seksiä.
Olen myös ollut koko viikon kipeänä, joten hän tuli mun luokse tekemään töitä ja huolehti, että juon riittävästi ja syön edes jotain ja sen lisäksi peitteli mut kun huomasi mun olevan kylmä kun nukuin 40 asteen kuumeessa. Otti myös syliin kun itkin kun olin niin turhautunut mun huonoon oloon, kun en edes vessaan päässyt ilman lepotaukoa.
Plussana vielä, että hän alkoi opiskelemaan suomea, jotta voisi kommunikoida suomeksi mun perheen kanssa tulevaisuudessa kun käydään Suomessa ja jotta mun ei tarvitsisi aina puhua englantia kotona.
N32
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kokonaisvaltaisesti hyvää löytänyt. Joissain niitä hyviä puolia on enemmän ja joissain vähemmän. Kai sitä olisi vieläkin sen täydellisen kanssa, jos sellaisen olisi joskus löytänyt 🤔
Olet varmaan itse täydellinen olio?
Täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan, meissä kaikissa on omat vikamme ja heikkoutemme.
Hyviä miehiä ja naisia on kyllä, itsekin tunnen useita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ja tunnen jopa sinkkuna eläviä hyviä miehiä, joiden osalta on vaikea käsittää mikseivät he löydä itselleen kumppania.
Se, että pääsee tilanteeseen, jossa nainen alkaa parisuhdemielessä arvioimaan miehen aloituksessa lueteltuja ominaisuuksia 1-3, vaatii että miehellä on myös ominaisuudet 4,5,6,7,8,9,10. Parinvalintaa tutkineet tiedemiehet kertovat mitä nuo ominaisuudet ovat. Niistä on täällä palstalla turha vääntää. Oletan, että näiltä tuntemiltasi kultakimpaleilta puuttuu noita ominaisuuksia sitten?
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse virheetön ja voit vaatia kokonaisvaltaisesti hyvää?🤔
Kyllä on. Toki kaikilla meillä on hyvät ja huonot hetkemme ja ihan jokainen meistä toimii joskus itsekkäästi.
Kun mietin omaa lähipiiriäni minulle tulee heti viisi tuollaista miestä mieleen. Kaikkia noita miehiä yhdistää älykkyys, hyvä tunneilmaisu ja itsereflektiokyky ja kyky pohtia asioita myös muiden näkökulmasta. Sekä yksittäisenä nyanssina, he kaikki ovat ystävällisiä ja kohteliaita asiakaspalvelijoille.
1) läheisriippuvuus on sairaus
Terve itsekkyys suojelee ikävyyksiltä ihmissuhteissa.
Se että tuntee hyviä miehiä esim. suvussa ei kerro millaisia ovat parisuhteessa. "Moni kakku päältä kaunis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
määrittele hyvä mies
Eniten kiinnostaa saada vastauksia kohtiin 1-3. Hyvä mies tarkoittaa varmasti eri naisille eri asioita, mutta itse kaipaan selkeyttä erityisesti näihin kysymyksiin. Kuuntelen toki mielelläni muitakin ajatuksia aiheesta. Ap
1. Kohdan miehen tunnistat eläinrakkaudesta ja eläimiin liittyvistä harrastuksista.
2. Tämä on haastava. Aika on vähän lienee sellaisia miehiä, jotka rakastuvat pelkästään vain sisäiseen kauneuteen. Yleensä tarvitaan ulkoista ja sisäistä kauneutta.
3. Tämä on täysin mahdollista kun mies löytää naisen, josta oikeasti pitää.
Vierailija kirjoitti:
1) läheisriippuvuus on sairaus
Terve itsekkyys suojelee ikävyyksiltä ihmissuhteissa.
1) Nämä lapsiaikuiset eivät tunnista omia sisäisiä tarpeitaan eivätkä siksi pysty tyydyttämään niitä itse. Sen sijaan he vaativat muita täyttämään ne. Haitallisesti itsekäs ei pysty asettamaan itselleen rajoja, vaan on muita kohtaan vaativa.
Onhan näitä, mutta eivät kelpaa naisille.
Onneksi palstalla ei ole miesvihaa. Sama ketju naisista olisi poistettu minuuteissa, tämä saa runsaasti tykkäyksiä ja ylläpidon luvan levittää miesvihaa.
Ykköskohtaisia miehiä löytyy kyllä, ovat sisäistäneet sen tosiasian, että toisetkin ihmiset ovat täällä elämässä omine tarpeineen ja yhtä arvokkaita kuin oma napa - ja naisetkin ovat ihmisiä. Kolmonen voi toteutua myös, romantikkoja ja sitoutumishaluisia on olemassa. Kakkoskohdasta en ole yhtään varma, miehet vaikuttavat olevan hyvin persoja kauneudelle.