Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kokeneemmat naiset, onko hyviä miehiä oikeasti olemassa?

Vierailija
21.12.2023 |

Olen vielä melko nuori ja ehkä aika naiivi myös miesten suhteen, mutta epäilykseni ovat alkaneet herätä. Tässä pari kysymystä, joihin toivoisin perspektiiviä vanhemmilta ja viisaammilta:

1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa.

2) Onko olemassa miehiä, jotka rakastuvat sisäiseen ihmiseen, eivätkä ulkokuoreen niin, että rakkaus säilyy muuttumattomana vielä vuosikymmenien jälkeenkin, kun nainen ei ole enää yhtä kaunis ja hoikka.

3) Onko olemassa miehiä, jotka aidosti tahtovat vain yhden naisen? Vaikuttaa siltä, että ideaali tilanne monille (jopa sitoutumishaluisille) miehille olisi, että heillä olisi vaimon lisäksi lukuisia sivusuhteita, jos tämä vain olisi täysin ok kaikille osapuolille. Tämä on minulle vaikea ymmärtää, koska jos olen itse rakastunut, niin en voisi kuvitellakaan tahtovani ketään muuta kuin rakkaani.

Miehet saavat myös vastata, jos olette rehellisiä.

Kommentit (369)

Vierailija
301/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika lapsellinen taidat kyllä olla. 

Mietihän sama jos joku kysyy kysymyksen toisinpäin. 

Kannattaa ehkä joskus jutella vaikka naapurin vanhan pariskunnan kanssa, voi oppia jotain elämästä.

Ja kyllä niitä on.

Kannattaa ehkä itsekin oikeasti tutustua aidosti ihmisiin, eikä sekaantua mihinkään alfapelleilyyn tai hylätä hyvää vaihtoehtoa heti, koska ihmisellä on "vääränlainen" ammatti, erilainen mielipide asioista tai ei ulkoisesti vastaa jotain ihme filtteröityä adonista. 

palstatotuuksien mukaan se vanha pariskunta on sellainen, jossa naista alistetaan ja väkivallan pelossa se ei lähde paskan miehensä luota mihinkään. Tappaa vielä se mies naisparan jos saa edes vihiä asiasta.

Vierailija
302/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset on typeriä pilluhuoria. Naisten elämäntehtävä on huoraaminen. Jos mies alkaa elämäntapatyöttömäksi toteuttamaan itseään niin nainen ei saa mielestään sopivaa maksua pillulleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika lapsellinen taidat kyllä olla. 

Mietihän sama jos joku kysyy kysymyksen toisinpäin. 

Kannattaa ehkä joskus jutella vaikka naapurin vanhan pariskunnan kanssa, voi oppia jotain elämästä.

Ja kyllä niitä on.

Kannattaa ehkä itsekin oikeasti tutustua aidosti ihmisiin, eikä sekaantua mihinkään alfapelleilyyn tai hylätä hyvää vaihtoehtoa heti, koska ihmisellä on "vääränlainen" ammatti, erilainen mielipide asioista tai ei ulkoisesti vastaa jotain ihme filtteröityä adonista. 

Tietäisitpä miten monet vanhat ihmiset ovat kärsineet vuosikymmeniä kurjan puolison kanssa, mutta näyttävät ulospäin auvoiselta parilta. Se auvoisuus voi tulla siitä, ettei ole riitoja kun ei ole enää mitään mielenkiintoa edes jutella toisen kanssa. Mutta niin oli entisaikoina, että ero oli suurempi häpeä kuin surkea liitto. 

Vierailija
304/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiesit silti molemmat.

Mutta mikä oli se sinun mielipiteesi jota väitetysti kommentoin."

Vaikea olla tietämättä tällaisia vuosikausia samaa rikkinäistä levyään pyörittäviä tyyppejä.

Enkä ala toistamaan mielipidettäni vain sen vuoksi, että sinä saisit lisää vettä riidanhaluiseen myllyysi.

Vierailija
305/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset on typeriä pilluhuoria. Naisten elämäntehtävä on huoraaminen. Jos mies alkaa elämäntapatyöttömäksi toteuttamaan itseään niin nainen ei saa mielestään sopivaa maksua pillulleen.

No niin, kuppi meni ihmisparalla taas totaalisesti nurin. Oi voi. Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta.

Vierailija
306/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N55 täällä.

Yksi liitto oli erinomainen, alkoi kun olin 37 v. Kesti miehen kuolemaan asti. Hän oli ihana mies, ei itsekäs, ei kuorta katsova ja ehdottomasti yhden naisen mies.

Nyt kypsällä iällä toinen kultakimpale, hänkin on todella huomioonottava, haluaa aina tehdä asiat niin, että eka mulla on kaikki hyvin. Ei todellakaan ajattele vain itseään. On myös täysin yhden naisen mies eikä ole ulkonäön perään (olen siis ymmärtääkseni ihan viehättävä).

Mutta kyllä väliin osui noita sammakoita, siis henkisiä sellaisia sai usempaa pussata eikä niistä prinssiä muodostunut. Nimenomaan itsekkäitä moniajajia, eli koko ajan etsimässä uutta/parempaa. Ja nämä sammakot on monesti kovia puhumaan kymmenen kaunista ja kahdeksan lupaavaa.. ja todellisuus on ihan muuta,

Eli kyllä, hyviä ihania miehiä on olemassa, mutta sellaisen löytyminen voi viedä aikaa eikä ole helppoa. 

Ja toki pitää muistaa, että eipä meille kellekään ole missään luvattu (hyvää) parisuhdetta, joten... Onnea matkaan ap!

Vierailija
307/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä "1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa." 

pääsee helposti marttyyriksi. Tervehenkisempää on pyrkiä siihen, että myös ne omat tarpeet toteutuu, sillä helposti tulee vastaan hyväksikäyttäjiä, jotka ottaa kyllä kaiken mitä annat, mutta eivät anna koskaan takaisin. 

Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa mies saa 75 ja nainen 25.

Vierailija
308/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ilokseni vastata kyllä kaikkiin kohtiin 30 vuoden kokemuksella. Ainoa loukkaava asia on, että sukulaiset ja tuttavat ajattelevat, etten "ansaitse" moista ihmettä.

Vierailija
309/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa mies saa 75 ja nainen 25."

Se on toisinpäin. Tai oikeastaan näin: Naisille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on naisen kuvitelma molempien hyvästä(esim nainen kuvittelee että kun mies siivoaa niin se nostaa molempien hyvinvointia mutta todellisuudessa se nostaa pelkästään naisen hyvinvointia), kun miehille lähtökohta on molempien hyvä. Eli mies lähtee 50-50-tilanteesta kun nainen lähtee kuvitelmasta 50-50 mutta todellisuudesa hälle100 miehelle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa nainen saa 75 ja mies 25.

Vierailija
310/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on

Mutta tämä ei varmaankaan ole se vastaus, joka haluttiin kuulla

Ennemmin vaikka demonisoidaan sekä tutut, että tuntemattomat, jotta ei vahingossakaan se oma rakas kupla pääsisi puhkeamaan

Silloin joutuisi myöntämään olleensa väärässä. Ehkä jopa pyytämään joltakulta anteeksi. Molemmat täysin käsittämättömiä asioita suomalaisen ymmärtää

Ei, vaan tämän juuri halusin kuulla. Olen helpottunut, jos minun ei tarvitse katkeroitua ja luovuttaa miesten suhteen. Kiva kuulla, että toivoa on. Ap

Vierailija
311/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa mies saa 75 ja nainen 25."

Se on toisinpäin. Tai oikeastaan näin: Naisille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on naisen kuvitelma molempien hyvästä(esim nainen kuvittelee että kun mies siivoaa niin se nostaa molempien hyvinvointia mutta todellisuudessa se nostaa pelkästään naisen hyvinvointia), kun miehille lähtökohta on molempien hyvä. Eli mies lähtee 50-50-tilanteesta kun nainen lähtee kuvitelmasta 50-50 mutta todellisuudesa hälle100 miehelle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa nainen saa 75 ja mies 25.

Näin varmaan sellaisen miehen mielestä, joka tykkää asua saastan keskellä.

Vierailija
312/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on sellainen.

Ihan paras aviomies ja isä lapsillemme. Naimisissa olemme olleet jo 23 vuotta ja edelleen rakastamme. Se täytyy myöntää, että varmasti ensikiinnostuksena oli molemmin puolin se ulkonäkö. Mutta edelleen mies haluaa ja rakastaa minua ja näyttää sen monin tavoin. Hän on hyvin huolehtivainen minua ja lapsiamme (17v ja 20v) kohtaan ja hänellä on hyvin läheiset välit edelleen heihin. 

Tiedän, että olen hyvin onnekas ja sen myötä myös hyvin onnellinen :)

Vierailija
313/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin varma

Tämä sitten jos mies ajattelisi niinkuin nainen: Jos nainen ottaa suihin niin molemmat hyötyy 50-50 koska minulle tulee hyvä mieli niin naiselle tulee hyvä mieli kun miehellä on hyvä mieli.

Vierailija
314/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että otat reippaasti yhteyttä mielenterveyspuolelle ja keskustelet näistä ongelmistasi sitten heidän kanssaan.

Vierailija
315/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla perusteella määriteltäessä ei ainakaan ole hyviä naisia.

1. " Mies ei maksanut treffeillä kaikkea mahdollista mitä keksin haluta"

2. Naiset pettävät aina, mikä on suoraan verrannollinen kasvavaan yksinhuoltajien  määrään.

3. Pinnallisuus. Liian lyhyt,liian lihava,kalju, viiksekäs,väärän merkkiset vaatteet, liian vähän omaisuutta,vääränlainen työ.. loputon lista.

4. Sitoutuminen tunnetasolla vaihtelevaa riippuen mielialojen vaihtelusta kuunkierron mukaan.

Hyviä miehiä on käytännössä huomattavasti enemmän kuin hyvistä naisista on tarjontaa. Joten liian moni hyvistä miehistä joutuu tyytymään jonkun toisen elämän jämään, eli valitsemaan yksinhuoltaja naisen jonka kanssa hän riutuu ja lakkaa välittämästä itsestään.

Näin se vaan menee..

Vierailija
316/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pettynyt sinuun,kai ymmärrät sen?

Jos susta muuttaisi kaiken, oisit täydellinen..

Mut tuollaisia naiset just on..

Ne vaatii kaiken, vaan itse mitään ei anna..

Vierailija
317/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on olemassa hyviä miehiä, koska tunnen sellaisia. Esim ystävieni aviomiehet, sekä veljeni.

Se mikä minua kiinnostaisi, on että miten sellaisen hyvän miehen voi saada? Miltä pitää näyttää? Mitä pitää tehdä? Kavereillani on kivat ja hyvännäköiset miehet, mutta tuon kaltaiset miehet eivät vaan yksinkertaisesti koskaan kiinnostu minusta. Minkälainen pitää olla, että olisi mahdollisuus saada hyvä mies?? 

T. turhautunut

Vierailija
318/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä miehiä on kaikenlaisia, kuten naisiakin. Meissä on paljon sitoutumiseen ja aitoon rakkauteen kykeneviä. Sitten osa on sellaisia joita on rikottu parisuhteissa niin, etteivät he enää usko noihin ideaaleihin, ainakaan helpolla. Ja pieni osa on synnynnäisesti kusipäisiä, kuten kaikissa asioissa.

Yksi vinkki naisille tähän liittyen. Älkää olko täysin passiivisia odottajia, jos haluatte hyvän miehen. Valtaosa hyvistä miehistä on varuillaan lähestymisen suhteen, koska emme tiedä milloin on hyvä hetki ja mitä tekisimme, jotta emme vaikuta oudoilta hyypiöiltä. Ne miehet jotkja eivät mieti tällaisia, ne jotka teitä aktiivisimmin lähjestyvät, ovat joko äärimmäisen itsevarmoja, mutta hyvin todennäköisesti monesti myös narsistisia kaikkien yrittäjiä tai välinpitämättömiä mulkkuja, joille ette merkitse muuta kuin että sain tai en saanut. Jos mies kiinnostuu teistä oikeasti, niin siinä on iso panos ja jännitys ja silloin se ei ole helppoa.

En tarkoita että naisten pitäisi välttämättä alkaa itse tehdä aloitteita joka suuntaan, mutta olkaa helppoja lähestyä, etenkin sille miehelle joka ehkä vähän kiinnostaisi. Antakaa pientä vihreää valoa että tule vaan, nyt on ihan hyvä hetki.

Vierailija
319/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on

Mutta tämä ei varmaankaan ole se vastaus, joka haluttiin kuulla

Ennemmin vaikka demonisoidaan sekä tutut, että tuntemattomat, jotta ei vahingossakaan se oma rakas kupla pääsisi puhkeamaan

Silloin joutuisi myöntämään olleensa väärässä. Ehkä jopa pyytämään joltakulta anteeksi. Molemmat täysin käsittämättömiä asioita suomalaisen ymmärtää

Hauskinta tässä on se, että jos joku tekisi palstalle ketjun "onko olemassa hyviä naisia" niin se poistettaisiin minuuteissa.

Vierailija
320/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) useimmat miehet laittavat perheensä tarpeet omiensa edelle, tämä on ihan tavallista mitä olen itse seurustellut ja seurannut läheisten elämää. 

2) ulkonäön tulee miellyttää niin miestä kuin naista jotta suhde muodostuu. Ei se ikääntyminen toista yleensä pois aja, ei miestä eikä naista. 

3) useimmat miehet ovat monogamisia eivätkä halua muita naisia. Toki pettäjiä on suunnilleen saman verran kuin naisissakin mutta se ei johdu siitä että ei rakastaisi vain yhtä. 

Jos uskot että noita kolmea asiaa löytyy naisista niin niitä löytyy myös miehistä, suunnilleen saman verran.