Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kokeneemmat naiset, onko hyviä miehiä oikeasti olemassa?

Vierailija
21.12.2023 |

Olen vielä melko nuori ja ehkä aika naiivi myös miesten suhteen, mutta epäilykseni ovat alkaneet herätä. Tässä pari kysymystä, joihin toivoisin perspektiiviä vanhemmilta ja viisaammilta:

1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa.

2) Onko olemassa miehiä, jotka rakastuvat sisäiseen ihmiseen, eivätkä ulkokuoreen niin, että rakkaus säilyy muuttumattomana vielä vuosikymmenien jälkeenkin, kun nainen ei ole enää yhtä kaunis ja hoikka.

3) Onko olemassa miehiä, jotka aidosti tahtovat vain yhden naisen? Vaikuttaa siltä, että ideaali tilanne monille (jopa sitoutumishaluisille) miehille olisi, että heillä olisi vaimon lisäksi lukuisia sivusuhteita, jos tämä vain olisi täysin ok kaikille osapuolille. Tämä on minulle vaikea ymmärtää, koska jos olen itse rakastunut, niin en voisi kuvitellakaan tahtovani ketään muuta kuin rakkaani.

Miehet saavat myös vastata, jos olette rehellisiä.

Kommentit (369)

Vierailija
321/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiesit silti molemmat.

Mutta mikä oli se sinun mielipiteesi jota väitetysti kommentoin."

Vaikea olla tietämättä tällaisia vuosikausia samaa rikkinäistä levyään pyörittäviä tyyppejä.

Enkä ala toistamaan mielipidettäni vain sen vuoksi, että sinä saisit lisää vettä riidanhaluiseen myllyysi.

Et toista mielipidettäsi koska sellaista ei ole täällä. Halusit vain päästä haukkumaan toisia ja vihjailemaan.

Tyypillistä sun kaltaisille.

Vierailija
322/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä "1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa." 

pääsee helposti marttyyriksi. Tervehenkisempää on pyrkiä siihen, että myös ne omat tarpeet toteutuu, sillä helposti tulee vastaan hyväksikäyttäjiä, jotka ottaa kyllä kaiken mitä annat, mutta eivät anna koskaan takaisin. 

Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa mies saa 75 ja nainen 25.

Paitsi että nainen lähtee aina siitä tilanteesta että hänen pillinsä mukaan mennään. Tai mies ei "saa seksiä" puoleen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta ne ole välttämättä niitä pitkiä laatikkoleukaisia kirurgeja mitä jotkut naiset mielellään katselee.

Kannattaa vähän laskea rimaa niin niitä alkaa löytymään. Ja kun sellaisen löydät, nappaa heti kiinni ja vie vihille ennen kuin joku muu vie.

Vierailija
324/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa mies saa 75 ja nainen 25."

Se on toisinpäin. Tai oikeastaan näin: Naisille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on naisen kuvitelma molempien hyvästä(esim nainen kuvittelee että kun mies siivoaa niin se nostaa molempien hyvinvointia mutta todellisuudessa se nostaa pelkästään naisen hyvinvointia), kun miehille lähtökohta on molempien hyvä. Eli mies lähtee 50-50-tilanteesta kun nainen lähtee kuvitelmasta 50-50 mutta todellisuudesa hälle100 miehelle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa nainen saa 75 ja mies 25.

Paskapuhetta. Kun nainen haluaa mieheltä 1000, hän ilmoittaa vaativansa 2000 mutta tyytyy pitkin hampain jos saa 1500.

Vierailija
325/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa mies saa 75 ja nainen 25."

Se on toisinpäin. Tai oikeastaan näin: Naisille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on naisen kuvitelma molempien hyvästä(esim nainen kuvittelee että kun mies siivoaa niin se nostaa molempien hyvinvointia mutta todellisuudessa se nostaa pelkästään naisen hyvinvointia), kun miehille lähtökohta on molempien hyvä. Eli mies lähtee 50-50-tilanteesta kun nainen lähtee kuvitelmasta 50-50 mutta todellisuudesa hälle100 miehelle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jossa nainen saa

Muuten kaunis tarina paitsi ettei nainen tee kompromisseja eikä naisia kiinnosta tuleeko miehelle hyvä mieli. 

Tai korjaan itseäni. Jos on vaarana että miehelle tulee jostain hyvä mieli, se jätetään varmasti tekemättä jotta se sika ei pääse tottumaan tilanteeseen.

Vierailija
326/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä "1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa." 

pääsee helposti marttyyriksi. Tervehenkisempää on pyrkiä siihen, että myös ne omat tarpeet toteutuu, sillä helposti tulee vastaan hyväksikäyttäjiä, jotka ottaa kyllä kaiken mitä annat, mutta eivät anna koskaan takaisin. 

Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jos

"Paitsi että nainen lähtee aina siitä tilanteesta että hänen pillinsä mukaan mennään. Tai mies ei "saa seksiä" puoleen vuoteen"

Tuossa mättää kyllä pahasti, sanoo nainen  pitkästä ja onnellisesta liitosta. Joko kumppani on väärä tai seksi huonoa. Tai molemmat.

Vierailija
327/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän tylsää miten tytöt edelleen kasvatetaan juoksemaan rakkauden perässä ja ajattelemaan että rakkaus on se elämän sisältö.

Toimiva parisuhde on ihan jees, mutta aika suuri osa parisuhteista ei ole toimivia, vaan epätasapainossa. Oman kokemuksen mukaan miehet vie energiaa naisilta. Miehet vaatii aikaa ja huomiota, ja suhteessa ollessa eivät kannusta naisia kouluttautumaan ja etenemään työelämässä vaan käyttämään ajan ja energian heihin. Jopa silloin kun on lapsia, miehet vaativat naisen vähän vapaa-ajan kohdistuvan itseensä.

Tytöt pitäisi kasvattaa ajattelemaan enemmän omaa kehitystään ja koulutustaan ja uraa. Parisuhteesta tulee tasa-arvoinen vain kun kumpikin osapuoli seisoo tukevasti omilla jaloillaan. Silloin se voi onnistua, jos vaan löytää jostain sen miehen jonka itsetunto kestää sen ettei nainen ole hänestä riippuvainen. Onnea etsintään. Itse onneksi olen löytänyt sisäisen rauhan eron jälkeen ihan yksin olemisesta. On ihanaa kun kukaan ei enää vaadi huomiota ja aikaa.

Elämää on tuon romantiikkahömpän ulkopuolellakin.

Vierailija
328/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että on olemassa hyviä miehiä, koska tunnen sellaisia. Esim ystävieni aviomiehet, sekä veljeni.

Se mikä minua kiinnostaisi, on että miten sellaisen hyvän miehen voi saada? Miltä pitää näyttää? Mitä pitää tehdä? Kavereillani on kivat ja hyvännäköiset miehet, mutta tuon kaltaiset miehet eivät vaan yksinkertaisesti koskaan kiinnostu minusta. Minkälainen pitää olla, että olisi mahdollisuus saada hyvä mies?? 

T. turhautunut

Lue tästä ketjusta viestit #8 ja #60, ja noudata niitä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5328413/miten-voi-kehittaa-itseaan-jos-…

Vierailija
329/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle 0 -tilanteesta. Sitten tuloksena on kompromissa, jos

On yllättävää että olet ikinä saanut seksiä, jos kuvittelet että kyse on siitä että vain toinen saa. Varmaan ajattelet myös että jos nainen on oikein huonolla tuulella niin hän ei syö tarjoamaasi suklaalevyä? Tiedätkö, kun nainen nauttii siitä suklaasta, niin se on ihan hevon huilu millä tuulella hän on kun tarjoat sitä, hän syö sen. Sama seksin suhteen. Jos osaat tuottaa nautintoa toiselle, ei hän siitä kieltäydy. Se kun olisi vähän järjetöntä. Jos et osaa niin sitten voit ajatella vaikka että sinulle mökötetään, tai mitä tykkäät, eipä sillä väliä, mutta jätä se nainen rauhaan. Kukaan ei kaipaa paskaa räpellystäsi.

Vierailija
330/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän tylsää miten tytöt edelleen kasvatetaan juoksemaan rakkauden perässä ja ajattelemaan että rakkaus on se elämän sisältö.

Toimiva parisuhde on ihan jees, mutta aika suuri osa parisuhteista ei ole toimivia, vaan epätasapainossa. Oman kokemuksen mukaan miehet vie energiaa naisilta. Miehet vaatii aikaa ja huomiota, ja suhteessa ollessa eivät kannusta naisia kouluttautumaan ja etenemään työelämässä vaan käyttämään ajan ja energian heihin. Jopa silloin kun on lapsia, miehet vaativat naisen vähän vapaa-ajan kohdistuvan itseensä.

Tytöt pitäisi kasvattaa ajattelemaan enemmän omaa kehitystään ja koulutustaan ja uraa. Parisuhteesta tulee tasa-arvoinen vain kun kumpikin osapuoli seisoo tukevasti omilla jaloillaan. Silloin se voi onnistua, jos vaan löytää jostain sen miehen jonka itsetunto kestää sen ettei nainen ole hänestä riippuvainen. Onnea etsintään. Itse onneksi olen löytänyt sisäisen

Ajatella, miehet vaativat jotain myös takaisin eivätkä pelkästään anna...

uskomatonta.

Vierailija
331/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50-50-tilanteesta kun mies lähtee hälle100 naiselle

Naiset eivät nauti seksistä seksin vuoksi, he nauttivat siitä vallasta jonka he kuvittelevat saavansa 

Vierailija
332/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä on hyviä, samassa suhteessa kuin naisiakin.

joku erehtyi kehumaan miehiä ja kuten odotettua, palstamammat painavat nuolta alaspäin.

Mielenkiintoinen ilmiö, ottaen huomioon ettei täällä ole miesvihaa.

Vierailija
333/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille varsinkin on tyypillisempää, että jos pitää neuvotella jossain tilanteessa, niin lähtökohtana on se oma hyvä, kun naisilla on molempien hyvä. Eli nainen lähtee 50

"Naiset eivät nauti seksistä seksin vuoksi, he nauttivat siitä vallasta jonka he kuvittelevat saavansa"

Tämän ymmärtää, jos olet kokematon. Kun haluan miestä, haluan nimenomaan orgasmeja hänen kanssaan. Eikä niissä todellakaan pidetä mitään puolen vuoden taukoja. 

Vierailija
334/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa mukavia ja rentoja miehiä, jotka eivät tee elämästä liian vaikeaa. Valitse sellainen kumppani, joka voisi olla sinun paras kaverisi. Sellainen, jonka kanssa on mukavaa. 

Toki kannattaa muistaa, että vakka kantensa valitsee. Jos kovin itsekkäitä miehiä onnistut tapaamaan, niin ehkä kannattaa tarkistaa omaa käytöstä taikka tapoja? 

Vierailija
335/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että on olemassa hyviä miehiä, koska tunnen sellaisia. Esim ystävieni aviomiehet, sekä veljeni.

Se mikä minua kiinnostaisi, on että miten sellaisen hyvän miehen voi saada? Miltä pitää näyttää? Mitä pitää tehdä? Kavereillani on kivat ja hyvännäköiset miehet, mutta tuon kaltaiset miehet eivät vaan yksinkertaisesti koskaan kiinnostu minusta. Minkälainen pitää olla, että olisi mahdollisuus saada hyvä mies?? 

T. turhautunut

Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.

Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miesvaltaisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, maantiepyöräily, seinäkiipeily, maastopyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen korjaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi. Sukupuolten tasa-arvo ei päde tässä, sillä sinua ei katsota pahalla, jos menet harrastuksiin vain etsimään seuraa.

Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä, OkCupidista tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, HappyPancake, Ylilauta (erityisesti ihmissuhdepalstan seuranhakulanka), Reddit Personals (eli r4r). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä kuvattomasta profiilista.

Nämä havainnot perustuvat omiin kokemuksiini ja ovat siis välttämättä puutteellisia. Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.

Vierailija
336/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt pitäisi kasvattaa ajattelemaan enemmän omaa kehitystään ja koulutustaan ja uraa. Parisuhteesta tulee tasa-arvoinen vain kun kumpikin osapuoli seisoo tukevasti omilla jaloillaan. Silloin se voi onnistua, jos vaan löytää jostain sen miehen jonka itsetunto kestää sen ettei nainen ole hänestä riippuvainen. Onnea etsintään. Itse onneksi olen löytänyt sisäisen

Jännä siinä mielessä että tutkimuksien mukaan mitä itsenäisempi, voimakkaampi ja "uraohjuksempi" nainen on sitä todennäköisemmin hän on masentunut. Että oiskohan se toisinpäin. Tytöistä pitäisi kasvattaa enemmän perhekeskeisempiä eikä opettaa tätä liberaalia boss bitch feminismiä joka tuutista. Onneksi aasiasta löytyy vielä täysjärkisiä naisia länsimaalaisille miehille.

Vierailija
337/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle...

1. En ole varma, koska lähtökohtaisesti moni ja lähes kaikki asiat tehdään jossain määrin itsekkäistä päätöksistä. Harvassa on miehet tai naiset, jotka olisivat niitä hyväntekeväisyysihmisiä. Hyväntekeväisyyttäkin tehdään monesti siitä lähtökohdasta, että saadaan siitä merkitystä omaan elämään. Mielestäni miehissä ei ole lähtökohtaisesti sen itsekkäämpiä persoonia kuin naisissakaan. Ehkä hiukan heidän kasvatuksesta ja miehen roolista johtuen he ovat omaksuneet enemmän kuin naiset sellaisen elämäntavan, missä pärjää ilman epäitsekkyyttä. Naiset on kasvatettu yleensä kiltin tytön rooliin.

2. Ainakin itse olen kokenut mieheni rakastaneen minua yhtä paljon plusmiinus 20:llä kilolla. Ei heikentänyt rakkautta sekään, että välillä olen aikakausittain laittautuneempi(tekoripset, kynnet, silikonit) tai ei laittautunut (silikonit poissa, allerginen reaktio ripsistä ja iho-oireet ym.). Tunnen, että minua on rakastettu ja haluttu yhtä paljon riippuen sama se mikä aikakausi itselläni on ollut. Yli kymmenen vuotta on yhdessäoloa takana. Tosin en "vioistani" huolimatta ole yleisesti ruma, joten voin vain arvailla tilannetta, mikä se olisi vaikkapa tulipalossa tuhoutuneiden kasvojen jälkeen. Luottamusta mulla silti olisi mieheeni.

3. Vastaan on tullut kaikenlaisia miehiä, joiden sitoutumista olen epäillyt. Joskus oman miehenikin. Nyt on mennyt hyvin pitkän aikaa. Lähes kaikissa suhteissa on ylä-ja alamäet, mutta rehellisesti sanoen minusta tuntuu, että olemme molemmat sitoutuneet täysillä toisiimme ja yhteiseen elämäämme. Olemme oppineet paljon ja kestäneet paljon. Luottamus toiseen tulee ajan kanssa. Ei ole sukupuoliriippuvaista ollenkaan.

Vierailija
338/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt pitäisi kasvattaa ajattelemaan enemmän omaa kehitystään ja koulutustaan ja uraa. Parisuhteesta tulee tasa-arvoinen vain kun kumpikin osapuoli seisoo tukevasti omilla jaloillaan. Silloin se voi onnistua, jos vaan löytää jostain sen miehen jonka itsetunto kestää sen ettei nainen ole hänestä riippuvainen. Onnea

Jännä siinä mielessä että tutkimuksien mukaan mitä itsenäisempi, voimakkaampi ja "uraohjuksempi" nainen on sitä todennäköisemmin hän on masentunut. Että oiskohan se toisinpäin. Tytöistä pitäisi kasvattaa enemmän perhekeskeisempiä eikä opettaa tätä liberaalia boss bitch feminismiä joka tuutista. Onneksi aasiasta löytyy vielä täysjärkisiä naisia länsimaalaisille miehille.

https://www.independent.co.uk/life-style/love-sex/women-why-happier-sin…

https://www.psychologytoday.com/gb/blog/why-bad-looks-good/202102/why-s…

https://www.mirror.co.uk/news/health/single-women-healthier-happier-mar…

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…

https://www.abc.net.au/news/2017-10-16/why-women-are-ditching-men-and-c…

Vierailija
339/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Mutta ne ole välttämättä niitä pitkiä laatikkoleukaisia kirurgeja mitä jotkut naiset mielellään katselee.

Kannattaa vähän laskea rimaa niin niitä alkaa löytymään. Ja kun sellaisen löydät, nappaa heti kiinni ja vie vihille ennen kuin joku muu vie.

Minulla on ollut kaksi hyvää miestä nimenomaa sen takia, että olen pitänyt riman erittäin korkealla.

Vierailija
340/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, mutta usein on. Se vaan menee monesti niin että komeat ja menestyneet ovat myös hyväsydämisiä ja mukavia. Nallekarkit eivät mene tasan. 

Itse löysin ylivoimaisesti parhaan miehen kun lopetin itseni aliarvioimisen.