Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kokeneemmat naiset, onko hyviä miehiä oikeasti olemassa?

Vierailija
21.12.2023 |

Olen vielä melko nuori ja ehkä aika naiivi myös miesten suhteen, mutta epäilykseni ovat alkaneet herätä. Tässä pari kysymystä, joihin toivoisin perspektiiviä vanhemmilta ja viisaammilta:

1) Onko olemassa epäitsekkäitä miehiä, jotka pistävät muiden tarpeet omiensa edelle aidosta rakkaudesta ja sydämensä hyvyydestä? Itse pistän läheisteni tarpeet omieni edelle ja olisi sitten kiva, jos joku ajattelisi myös minun tarpeitani. Pieni epäilys on herännyt, että monet miehet ovat oikein tyytyväisiä, jos kaikki keskittyvät ainoastaan heidän tarpeisiinsa.

2) Onko olemassa miehiä, jotka rakastuvat sisäiseen ihmiseen, eivätkä ulkokuoreen niin, että rakkaus säilyy muuttumattomana vielä vuosikymmenien jälkeenkin, kun nainen ei ole enää yhtä kaunis ja hoikka.

3) Onko olemassa miehiä, jotka aidosti tahtovat vain yhden naisen? Vaikuttaa siltä, että ideaali tilanne monille (jopa sitoutumishaluisille) miehille olisi, että heillä olisi vaimon lisäksi lukuisia sivusuhteita, jos tämä vain olisi täysin ok kaikille osapuolille. Tämä on minulle vaikea ymmärtää, koska jos olen itse rakastunut, niin en voisi kuvitellakaan tahtovani ketään muuta kuin rakkaani.

Miehet saavat myös vastata, jos olette rehellisiä.

Kommentit (369)

Vierailija
241/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä päättelet että hän ei ole enää ahkera ja aikaansaava elämäntapatyöttömänä? "

Ainakaan hän ei ole sitä samalla tavalla. Kyllä normaali työssä käyvä ihminen ajattelee että ihmisen tarkoitus on tehdä työtä rahansa eteen eikä maailma toimi jos kaikki vain laiskottelisivat. Ihmisen asenne elämään, yhteiskuntaan ja rahaan on taatusti erilainen elämäntapatyöttömänä kuin työssä käyvänä.

Joten voit lopettaa tämän jankkauksen ja myöntää että esimerkkisi ei vain toimi.

Toimiihan se aivan täydellisesti. Naisilla on vaan vaikeaa myöntää etteivät he kykene oikeasti rakastamaan miestä itseään. Vaan niitä asioita mitä mies tarjoaa naiselle ja mistä nainen hyötyy itsekkäästi. Vertauksena jos naisen lapsi päättäisi tehdä samoin niin lopettaisiko nainen tämän lapsen rakastamisen? Ei. Mutta jos mies tekee niin "rakkaus loppui koska mies

Aika paksua. 

Joka ikinen nainen on saanut nuorena tarjouksia alkaa rikkaiden mutta epämiellyttävien ukkeleiden tyttöystäviksi ja vaimoiksi. Itsekin olen saanut vastaavia tarjouksia varmaan kymmenittäin. 

Silti seurustelukumppanit ovat olleet niitä omanikäisiä poikia tai nuoria miehiä, joiden kanssa on ollut hauskaa olla yhdessä. 

Minkälaiseen mediatutkimukseen näkemyksesi perustuu, oletko katsonut tällä kertaa Bacheloria vai Temppareita vai lainasitko näkemyksesi suoraan laudalta?

Vierailija
242/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä vaimo piti myös jalat kiinni aikansa. Naimisiin kun mentiin seksiä oli se tasainen kerran tai kaksi kuukaudessa. Nyt pariin vuoteen ei ole ollut ollenkaan.

Tämä siis tiedoksi niille jotka luulee etteikö selibaattikuukaudet kertoisi tasan tarkkaan miten paljon sitä on jatkossa luvassa."

Höpöhöpö kyllä siitä naisesta huomaa haluaako se seksiä kanssasi kun kiimaisesti pussailee vaikkei sitä seksiä olisikaan alussa. Oma naiseni on näitä juurikin jotka ei hyppää sänkyyn ekoilla treffeillä mutta sen jälkeen kun hypättin ekan kerran vuosi sitten niin on ollut tasaisesti 1-4 kertaa päivässä seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5. Ei seksiä pariin ensimmäiseen kuukauteen. Tiedän, että tämä tuntuu joillekin vaikealta, mutta itse huomasin, että tämä on ehdoton sääntö. En sanonut tästä heti ekoilla treffoilla (paitsi, jos mies yritti heti), vaan vähän myöhemmässä vaiheessa, mutta perustelin rehellisesti, miksi en halua vielä seksiä, vaikka käynkin kuumana mieheen (ja hän minuun). Tällä karsitaan pois ne, jotka eivät ole valmiita parisuhteeseen, vaan haluavat vain hetken helpotusta. Mitä pidemmälle pystyy viemään "esileikkiä" ja flirttiä ilman seksiä, sitä parempi; viimeisen kanssa emme harrastaneet seksiä ensimmäisen neljän kuukauden aikana ja nyt olemme olleet naimisissa 12 vuotta. Seksiä oli alkuun niin usein kuin mahdollista, kun piti ottaa nuo selibaattikuukaudet kiinni, mutta sitten tasaantui ja nykyisin noin neljä, viisi kertaa viikossa. Tämä siis tiedoksi niille, jotka luulevat, että seksin aloittamisen viivästäminen kielisi siitä, ettei seksiä sitten jatko

Ette siis keskustelleet alussa avoimesti ja rehellisesti, mikä on seksintarpeenne taso. Miksi menit naimisiin, jos seksiä oli liian vähän? Minä ja mieheni seurustelimme kaksi vuotta ennen naimisiinmenoa, ja tosiaan ensimmäiset neljä kuukautta ei ollut seksiä. Sitten oli ja paljon.

Vierailija
244/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkiin kohtiin, ja kohtaan kaksi lisäyksenä, että rakkaus ei vain säily, vaan syvenee etenkin yhteisten lapsien myötä. Olen onnekas, ja kiitän anoppiani siitä miten hienon miehen on kasvattanut. Sen lisäksi, että hän on kunnollinen ja tunnollinen puoliso sekä isä, hän on myös koulutettu ja tienaa hyvin. Tämä ei ole sinänsä merkityksellistä, mutta mulla kävi näin hyvä tuuri. Eli kyllä, hyviä miehiä on olemassa. Ja uskoisin, että näin hyvä isä kasvattaa kanssani myös meidän pojista hyviä miehiä.

Vierailija
245/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Seuraavana päivänä alkaa taas uusi valitusvirsi siitä, kuinka "kaikki miehet on sikoja", vain siksi ettei se nainen vaivautunut ajattelemaan asiaa sen pitemmälle. Ottaisitte vastuun omista mokistanne sen sijaan, että syytätte kaikesta muita."

Lähinnä olen kyllä täälläkin kuullut miesten valitusta ja sitä että kaikki on naisten vikaa. Sinä parhaana esimerkkinä juuri tässä yllä.

Tarkoitatko sitä miestä, joka täällä esiintyy naisena vai sitä naista, joka väittää olevansa mies?

Huomaisit kyllä, jos alkaisin valittamaan. Ei jäisi epäselväksi. On ikävää, että koet tarpeelliseksi haastaa riitaa kaikkien kanssa. Suosittelisin hankkimaan ammattiapua.

Ihan se ensimmäinen valitus löytyi siitä lainauksesta jonka otin edellisestä viestistäsi. Joten turha selitellä kun maito on jo maassa.

Provosoidut muuten aika helposti. Viittaa erääseen tiettyyn persoonallisuustyyppiin. Mahdatkohan olla se sama peelo, joka viettää kaikki päivät tällä palstalla horisemassa milloin mistäkin? 

Vierailija
246/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos mies alkaa käyttäytymään kuin lapsi niin silloin hän ei ole enää se mies, jonka kanssa menin yhteen. Lapsen kuuluu käyttäytyä kun lapsi, mutta aikuisen ihmisen on myös osattava kantaa vastuuta eikä ainoastaan leikkiä. Toki hyvä, että mieskin harrastaa luovuutta, mutta sitä ei voi tehdä sillä oletuksella, että nainen joutuu ottamaan kaiken vastuun yhteisten asioiden ja talouden hoidosta. "

Jos nainen alkaa näyttämään kuin mummolta niin silloin hän ei ole enää se nainen, jonka kanssa menin yhteen. Mummon kuuluu näyttää mummolta, mutta aikuisen naisen on myös osattava kantaa vastuuta eikä ainoastaan syödä ja vanheta ja rumentua. Toki hyvä, että nainenkin harrastaa luovuutta, mutta sitä ei voi tehdä sillä oletuksella, että mies joutuu ottamaan kaiken vastuun seksuaalisesta tyytäisyydestään. 

Mun mielestä asia on loppujen lopuksi hyvinkin yksinkertainen:

Jos mies/nainen alkaa näyttää tai käyttäytyä eri tavalla kuin mitä hän oli tavatessamme, niin silloin hän ei ole enää se sama ihminen jonka aikanaan tapasin ja johon rakastuin. 

Vierailija
247/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Mieheni ja hänen veljensä ja isänsä ovat tuollaisia. Sukuvika. Tosi sydämellisiä, kilttejä, auttavaisia yhden naisen miehiä. Minäkin olen saanut olla mieheni kanssa jo 49 vuotta ja edelleen hän on kiltti, rakastava, muita auttava isä ja pappa. Vuosien myötä tulee vaivoja ja ulkonäkö muuttuu, rakkaus ei siitä muutu.

Kyllä niitä on, mutta harvassa.

Vierailija
248/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on suomalainen sanonta: "Löytää helmi sikojen joukosta." Tämä tarkoittaa sitä, että on vaikea löytää yksi hyvä hippunen sikolätin pohjalta. Aloituksessa kysyttiin, miten löytää MIEHEN. Jos olisi kysytty, miten löytää NAISEN, olisin käyttänyt samaa sanontaa. Sanonnan sika on sukupuolineutraali.

Tuollaista sanontaa ei ole. Erottaa jyvät akanoista on, ja toinen on "ei helmiä sioille"

Nyt kuitenkin päätit miesvihassasi nimitellä miehiä sioiksi. Mitäpä muuta voisi porsivalta emakolta odottaa.

Vierailija
249/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka ikinen nainen on saanut nuorena tarjouksia alkaa rikkaiden mutta epämiellyttävien ukkeleiden tyttöystäviksi ja vaimoiksi. Itsekin olen saanut vastaavia tarjouksia varmaan kymmenittäin. 

Silti seurustelukumppanit ovat olleet niitä omanikäisiä poikia tai nuoria miehiä, joiden kanssa on ollut hauskaa olla yhdessä. "

Et nyt oikein tajua. Ei tässä pelkästään rahaa tarkoiteta kun sanon että eise nainen rakasta miestä vaan mitä mies tarjoaa hänelle. Jos mies on ruma ja epämiellyttävä niin sehän on tarjoamisen vastakohta. Ne rahat eivät ole olleet tarpeeksi paikatakseen sitä rumuutta ja epämiellyttävyyttä. Toisaalta taas jos nainen jättää miehen elämäntapatyöttömäksi ryhtymisen johdosta niin miehen komeus ja miellyttävyys ei ole riittänyt paikkaamaan rahan ja statuksen vähentymistä.

Vierailija
250/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos mies alkaa käyttäytymään kuin lapsi niin silloin hän ei ole enää se mies, jonka kanssa menin yhteen. Lapsen kuuluu käyttäytyä kun lapsi, mutta aikuisen ihmisen on myös osattava kantaa vastuuta eikä ainoastaan leikkiä. Toki hyvä, että mieskin harrastaa luovuutta, mutta sitä ei voi tehdä sillä oletuksella, että nainen joutuu ottamaan kaiken vastuun yhteisten asioiden ja talouden hoidosta. "

Jos nainen alkaa näyttämään kuin mummolta niin silloin hän ei ole enää se nainen, jonka kanssa menin yhteen. Mummon kuuluu näyttää mummolta, mutta aikuisen naisen on myös osattava kantaa vastuuta eikä ainoastaan syödä ja vanheta ja rumentua. Toki hyvä, että nainenkin harrastaa luovuutta, mutta sitä ei voi tehdä sillä oletuksella, että mies joutuu ottamaan kaiken vastuun seksuaalisesta tyytäisyydestään. 

Mun mielestä asia on loppujen lopuksi hyvinkin yksinkertai

Aika kohtuutonta. Kaikkien keho ja kasvot rapistuvat. Peiliin voisi jokainen katsoa itsekin. 

Itselläni on hyvä mies. Hän pitää minua edelleen kauniina omissa silmissään vaikka ikä kasvoillani jo näkyykin. Minun silmissäni hän taas on edelleen maailman komein mies. 

Vierailija
251/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri seurusteli aikanaan oppikirjamaisen kilttimiehen kanssa. Tällä napsahti ja pisti kaverin 2 viikoksi teholle. Pointtini? Kukaan ei voi taata sulle kunnollista miestä. Silläkin voi yhtälailla levitä. Jos haluat täydellisen takeen oot ilman.

Vierailija
252/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Mieheni ja hänen veljensä ja isänsä ovat tuollaisia. Sukuvika. Tosi sydämellisiä, kilttejä, auttavaisia yhden naisen miehiä. Minäkin olen saanut olla mieheni kanssa jo 49 vuotta ja edelleen hän on kiltti, rakastava, muita auttava isä ja pappa. Vuosien myötä tulee vaivoja ja ulkonäkö muuttuu, rakkaus ei siitä muutu.

Kyllä niitä on, mutta harvassa.

Et sä voi tietää millaisia läheisesi ovat suljettujen ovien takana. Seuraa truecrime dokkareita. Monien murhaajien läheisistä on olleet aidosti järkyttyneitä kuullessaan rötöksistä.

Vierailija
253/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaat eri nimimerkillä samaan keskusteluun?

Et taida tietää, mitä riidan haastaminen on. Olkoon. Pitää lähteä kauppaan ja sit kotiin.

Taidat itse jäädä tänne lojumaan koko jouluksi.

Etkö tiedä mitä "ohis" tarjoittaa?

Osoitat viestilläsi kuinka rovoilet ja haastat riitaa. Sääli sinänsä ettei se onnistu pelkältä palstamammalta.

Huomenna sä oot täällä taas haukkumassa miehiä. Ei sulla muutakaan ole jouluksi.

Vierailija
254/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika kohtuutonta. Kaikkien keho ja kasvot rapistuvat. Peiliin voisi jokainen katsoa itsekin. 

Itselläni on hyvä mies. Hän pitää minua edelleen kauniina omissa silmissään vaikka ikä kasvoillani jo näkyykin. Minun silmissäni hän taas on edelleen maailman komein mies. "

Onko vielä maailman komein mies jos innostuu vaikka maalaamisestaa alkaa taivaanrannan maalariksi ja myy yhden taulun viikossa 50€ ja tulot on työttömyyskorvaus + 200€/kk?

Vierailija
255/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joka ikinen nainen on saanut nuorena tarjouksia alkaa rikkaiden mutta epämiellyttävien ukkeleiden tyttöystäviksi ja vaimoiksi. Itsekin olen saanut vastaavia tarjouksia varmaan kymmenittäin. 

Silti seurustelukumppanit ovat olleet niitä omanikäisiä poikia tai nuoria miehiä, joiden kanssa on ollut hauskaa olla yhdessä. "

Et nyt oikein tajua. Ei tässä pelkästään rahaa tarkoiteta kun sanon että eise nainen rakasta miestä vaan mitä mies tarjoaa hänelle. Jos mies on ruma ja epämiellyttävä niin sehän on tarjoamisen vastakohta. Ne rahat eivät ole olleet tarpeeksi paikatakseen sitä rumuutta ja epämiellyttävyyttä. Toisaalta taas jos nainen jättää miehen elämäntapatyöttömäksi ryhtymisen johdosta niin miehen komeus ja miellyttävyys ei ole riittänyt paikkaamaan rahan ja statuksen vähentymistä.

Ja tuuban syöttäminen jatkuu... 

Jos haluat riippuvuussuhteen omaisen symbioosin, niin etsi itsellesi istukka ja liity äitiisi. 

Aikuisten maailma on kypsempiä ja reippaampia ihmisiä varten. 

Vierailija
256/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ensimmäinen kohta rajaa aikalailla kaiken elollisen tältä pallolta pois. Ihan puhtaasti siitä syystä, että kun ottaa tuollaisen kriteerin, niin ajan myötä se käy ihan mahdottomaksi, kun ihminen on ahne, niin ajan myötä sitä kyllästyy, vaikka toinen miten nuoleskelisi. 

Vierailija
257/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Seuraavana päivänä alkaa taas uusi valitusvirsi siitä, kuinka "kaikki miehet on sikoja", vain siksi ettei se nainen vaivautunut ajattelemaan asiaa sen pitemmälle. Ottaisitte vastuun omista mokistanne sen sijaan, että syytätte kaikesta muita."

Lähinnä olen kyllä täälläkin kuullut miesten valitusta ja sitä että kaikki on naisten vikaa. Sinä parhaana esimerkkinä juuri tässä yllä.

Tarkoitatko sitä miestä, joka täällä esiintyy naisena vai sitä naista, joka väittää olevansa mies?

Huomaisit kyllä, jos alkaisin valittamaan. Ei jäisi epäselväksi. On ikävää, että koet tarpeelliseksi haastaa riitaa kaikkien kanssa. Suosittelisin hankkimaan ammattiapua.

Suosittelisin hankkimaan ammattiapua.... eikös tuo ole riidan haastamista? Viestis

Tänäkin jouluna joku nainen jää ilman mustaa silmää. Naiset! Kiinnittäkää huomiota miten mies suhtautuu negatiivisiin tunteisiin. Terveessä suhteessa KUMPIKIN uskaltaa ilmaista itseään. 

Vierailija
258/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"5. Ei seksiä pariin ensimmäiseen kuukauteen. Tiedän, että tämä tuntuu joillekin vaikealta, mutta itse huomasin, että tämä on ehdoton sääntö. En sanonut tästä heti ekoilla treffoilla (paitsi, jos mies yritti heti), vaan vähän myöhemmässä vaiheessa, mutta perustelin rehellisesti, miksi en halua vielä seksiä, vaikka käynkin kuumana mieheen (ja hän minuun). Tällä karsitaan pois ne, jotka eivät ole valmiita parisuhteeseen, vaan haluavat vain hetken helpotusta. "

Ymmärrän tämän ajatuksen ja varmaan se sinulle sopii. Itse kuitenkin vierastan tätä siksi että se tekee seksistä jonkun välineen jolla tavoitellaan jotain ja jolla testataan toista jotenkin. Minusta seksin pitää olla vain ja ainoastaan seksiä ja yhteistä nautintoa. Jos se on palkinto miehelle siitä että mies jaksaa odottaa niin minun mielestäni se tekee seksistä vallankäytön välineen joka ei ole koskaan hyvä asia. Mutta tämä siis on vain minun oma näkemykseni asiasta.

Vierailija
259/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on suomalainen sanonta: "Löytää helmi sikojen joukosta." Tämä tarkoittaa sitä, että on vaikea löytää yksi hyvä hippunen sikolätin pohjalta. Aloituksessa kysyttiin, miten löytää MIEHEN. Jos olisi kysytty, miten löytää NAISEN, olisin käyttänyt samaa sanontaa. Sanonnan sika on sukupuolineutraali.

Tuollaista sanontaa ei ole. Erottaa jyvät akanoista on, ja toinen on "ei helmiä sioille"

Nyt kuitenkin päätit miesvihassasi nimitellä miehiä sioiksi. Mitäpä muuta voisi porsivalta emakolta odottaa.

Et pääse minun ihoni alle: rakkaus asuu minussa ja annan anteeksi sinulle sinun katkeruutesi. Et voi satuttaa minua, minulla on kaikki hyvin :) Anna siis tulla vain ja lado kaikki haukkusi tänne. Ehkä sillä säästää sen, ettei joku fyysisesti lähelläsi oleva ihminen joudu kärsimään.

Vierailija
260/369 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis keskustelleet alussa avoimesti ja rehellisesti, mikä on seksintarpeenne taso. Miksi menit naimisiin, jos seksiä oli liian vähän? Minä ja mieheni seurustelimme kaksi vuotta ennen naimisiinmenoa, ja tosiaan ensimmäiset neljä kuukautta ei ollut seksiä. Sitten oli ja paljon.

Niin, naiset eivät ole rehellisiä seksintarpeensa suhteen.