Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffailusta - Miksi jotkut ovat sitä mieltä, että ihmisen työ ei kerro ihmisestä mitään?

Vierailija
20.12.2023 |

Omasta mielestäni kertoo paljonkin. Esim. 

- Yrittäjät ja itsenäiset ammatinharjoittajat yleensä arvostavat itsenäisyyttä ja aloitteellisuutta. He ovat valmiita ottamaan riskejä ja tekemään päätöksiä omasta aloitteestaan.

- Ammatit, jotka vaativat suurta tarkkuutta ja järjestelmällisyyttä, kuten kirjanpitäjät tai tutkijat, saattavat vetää puoleensa ihmisiä, joilla on nämä luontaiset taipumukset.

- Luovissa ammateissa työskentelevät, kuten taiteilijat, suunnittelijat tai kirjoittajat, arvostavat taiteellista ilmaisua, innovointia ja kykyä nähdä asiat eri tavoin.

- Kunnianhimoiset ihmiset saattavat tavoitella johtotehtäviä ja pyrkiä vaikuttamaan päätöksentekoon. He ovat hyviä ottamaan vastuuta ja näyttää esimerkkiä muille. He ovat myös pitkäjänteisiä eivätkä luovuta helposti.

- Ihmiset, jotka työskentelevät myynnissä tai viestinnän parissa, voivat olla luonteeltaan sosiaalisia ja nauttia vuorovaikutuksesta muiden ihmisten kanssa.

- Väliaikaisesti ihminen saattaa joutua tekemään töitä, joista ei nauti, mutta sekin kertoo ihmisestä jotain, että viettää koko elämänsä työssä, jossa ei viihdy eikä tavoittele parempaa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti kertoo ihmisestä ERITTÄIN PALJON.

Olen rakennusmestari. Kerropa minusta nyt erittäin paljon.

Vierailija
22/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin erikoinen ammatti että minut voitaisiin sillä perusteella tunnistaa. Minua ärsyttää "mitä teet työksesi"-kysymys tutustumisen alkuvaiheessa koska mitä väliä ammatilla muka on? Oletan että ihmiset tarkoittavat kysymyksellään "mitä sosiaaliluokkaa edustat?" Jotkut kysyvät ammattiani monta kertaa saman illan aikana koska heitä vaivaa se etten vastaa. Miksei voitaisi vain kekustella aluksi kertomatta toisillemme mitä teemme työksemme. Ei minua ainakaan kiinnosta sinun ammattisi. 

Mua kiinnostaa uudet asiat ja maailmat. Joillain ihmisillä on tosi mielenkiintoisia ja erikoisia ammatteja. Sosiaaliluokalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka joku ihminen, joka on töissä Postin lajittelukeskuksessa, niin mitä se työ hänestä kertoo? Epäonnistunut elämässään? Vaikka voi hyvin olla DI, joka valmistumisen jälkeen lähti puolisonsa mukana ulkomaankomennukselle useammaksi vuodeksi eikä takaisinpaluun jälkeen ole onnistunut saamaan oman alansa töitä, kun Suomessa arvostetaan työkokemusta yli kaiken ja aukkoja CV:ssä ei saa olla.

Vierailija
24/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei kerro.

Jos mies on työtön, niin se on naisille ongelma, koska nainen ei pysty hyötymään miehen palkasta.

Jos mies on toimistotyöntekijä, niin se ei kerro mitään. Harrastukset kertoo. Jos mies katsoo animea ja lukee mangaa, niin se kertoo paljon enemmän miehestä kuin miehen ammatti toimistotyöntekijänä. Tuosta tietää, että mies on pedofiili.

Vierailija
25/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on hyvin tavanomainen puheenaihe. En ymmärrä miksi se on joillekin punainen vaate. Voin puhua työstä siinä missä harrastuksista tai arvomaailmasta tai vaikka vaan säästä. Työni ei määrittele minua ihmisenä, se määrittelee vain sen mitä teen työkseni. 

Vierailija
26/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais puhua työstäni lainkaan. Media on sen jo pilannut muutenkin. Pitäisi riittää, että sanoo käyvänsä töissä ja maksaa laskunsa.

-sairaanhoitaja

Vierailija
27/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksais puhua työstäni lainkaan. Media on sen jo pilannut muutenkin. Pitäisi riittää, että sanoo käyvänsä töissä ja maksaa laskunsa.

-sairaanhoitaja

Hehheh. Tiedätkö mistä tietää ihmsien olevan sairaanhoitaja? Hän kertoo sen sinulle ensimmäisen kahden minuutin aikana

Vierailija
28/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on vaikka joku ihminen, joka on töissä Postin lajittelukeskuksessa, niin mitä se työ hänestä kertoo? Epäonnistunut elämässään? Vaikka voi hyvin olla DI, joka valmistumisen jälkeen lähti puolisonsa mukana ulkomaankomennukselle useammaksi vuodeksi eikä takaisinpaluun jälkeen ole onnistunut saamaan oman alansa töitä, kun Suomessa arvostetaan työkokemusta yli kaiken ja aukkoja CV:ssä ei saa olla.

Miksi palkkaisin 3 vuotta työttömänä lorvineen naisen, kun voin palkata miehen, joka on tehnyt töitä leipänsä eteen?

Vierailija
29/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa minun mieheni rakennusmestari. Olet kiinnostunut rakentamisesta, rakenteista... tiedät paljon rakentamisesta. En ole itse tällä alalla, mutta jostain syystä aihe on aina kiinnostanut minua paljon. Voisimme yhdessä käydä lävitse rakennusalan kirjastoani ja keskustella aiheesta.

-eri, mutta tosissani kerroin

Vierailija
30/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusmestarin on hallittava monimutkaisia rakennusprojekteja, koordinoida resursseja ja aikatauluja sekä pitää kaikki asiat hallinnassa, joten sinulla on todennäköisesti hyvä organisointikyky. Rakennusmestari toimii usein projektin johtajana, joten sinulla on hyvä vastuunkantokyky ja kykenet ratkaisemaan ongelmia nopeasti ja tehokkaasti.  Rakennusmestarin on myös oltava tarkka ja huolellinen työssään, sillä pienet virheet voivat johtaa suuriin ongelmiin ja myös stressinsietokykyä vaaditaan.

Vierailija
31/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertoohan sekin henkilöstä, että hankkiiko esim. lisäkoulutusta jos töitä ei saa. Siskoni perusti tuossa tilanteessa oman yrityksen kun ei töitä löytynyt.

Vierailija
32/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-sairaanhoitaja

Missä kohtaa treffikumppani saa kysyä työstä? Ennen häitä?

Vierailija
33/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluaisin tietää onko uusi tuttavuus Only Fans -tuloilla eläjä vai jossakin muussa ammatissa. Miksi sen ammatin pitäisi olla joku salaisuus? Kertoohan se ihmisen koulutuksesta, ambitioista ja mielenkiinnosta, ainakin jonkin verran.

Mun ammatti ei kerro koulutuksestani oikeastaan mitään.

Vierailija
34/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluaisin tietää onko uusi tuttavuus Only Fans -tuloilla eläjä vai jossakin muussa ammatissa. Miksi sen ammatin pitäisi olla joku salaisuus? Kertoohan se ihmisen koulutuksesta, ambitioista ja mielenkiinnosta, ainakin jonkin verran.

Ei omituisesta esimerkistä löytyvä Only Fans -poseerauskaan kerro mitään ihmisen koulutuksesta.

Vierailija
35/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kerro kaikkea, mutta kertoohan se aika paljon ihmisestä mitä hän valitsee tehdä noin 40 h viikossa.

Vierailija
36/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei kerro.

Jos mies on työtön, niin se on naisille ongelma, koska nainen ei pysty hyötymään miehen palkasta.

Jos mies on toimistotyöntekijä, niin se ei kerro mitään. Harrastukset kertoo. Jos mies katsoo animea ja lukee mangaa, niin se kertoo paljon enemmän miehestä kuin miehen ammatti toimistotyöntekijänä. Tuosta tietää, että mies on pedofiili.

Onko se hyötymistä, että haluaa miehen kykenevän maksamaan oman osuutensa yhteisestä elämisestä ja että hänen kanssa pystyy esim. matkustelemaan ja itse kuitenkin maksaa puolet? Siinä mielessä ehdottomasti haluan 'hyötyä' kumppanistani. Ei kai kukaan halua sellaista kumppania, joka ei kanna omaa korttaan kekoon ja on vai rasite? Väliaikainen työttyymyys esim. lomautuksen vuoksi toki tietysti eri asia kuin elämäntapatyöttömyys.

Vierailija
37/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoohan se. Turkistarhuriilla ei ainakaan ole hyväsydäminen luonne. Palomiehellä täytyy olla rohkea luonne. jne. jne.

Vierailija
38/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituisesta esimerkistä löytyvä Only Fans -poseerauskaan kerro mitään ihmisen koulutuksesta.

Aika harva korkeasti koulutetttu tuohon hommaan ryhtyy.

Vierailija
39/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin erikoinen ammatti että minut voitaisiin sillä perusteella tunnistaa. Minua ärsyttää "mitä teet työksesi"-kysymys tutustumisen alkuvaiheessa koska mitä väliä ammatilla muka on? Oletan että ihmiset tarkoittavat kysymyksellään "mitä sosiaaliluokkaa edustat?" Jotkut kysyvät ammattiani monta kertaa saman illan aikana koska heitä vaivaa se etten vastaa. Miksei voitaisi vain kekustella aluksi kertomatta toisillemme mitä teemme työksemme. Ei minua ainakaan kiinnosta sinun ammattisi. 

Olet huolissasi että sinut tunnistetaan treffeillä?

Vierailija
40/73 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kerro kaikkea, mutta kertoohan se aika paljon ihmisestä mitä hän valitsee tehdä noin 40 h viikossa.

Ei se nyt todellakaan mikään valinta ole siten kuin valitset irtokarkin hyllystä. Markkinat ja lainsäädäntö määräävät minkälaisista askareista ollaan valmiita maksamaan ja ihmiset löytävät paikkansa miten löytävät. Enemmistö menee sinne missä kysyntää tekijöistä on ja mihin omat rahkeet riittää. Huippulahjakkaat nopeat oppijat tekevät sitten aivan mitä haluavat, he pärjäävät missä tehtävässä tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä