Treffailusta - Miksi jotkut ovat sitä mieltä, että ihmisen työ ei kerro ihmisestä mitään?
Omasta mielestäni kertoo paljonkin. Esim.
- Yrittäjät ja itsenäiset ammatinharjoittajat yleensä arvostavat itsenäisyyttä ja aloitteellisuutta. He ovat valmiita ottamaan riskejä ja tekemään päätöksiä omasta aloitteestaan.
- Ammatit, jotka vaativat suurta tarkkuutta ja järjestelmällisyyttä, kuten kirjanpitäjät tai tutkijat, saattavat vetää puoleensa ihmisiä, joilla on nämä luontaiset taipumukset.
- Luovissa ammateissa työskentelevät, kuten taiteilijat, suunnittelijat tai kirjoittajat, arvostavat taiteellista ilmaisua, innovointia ja kykyä nähdä asiat eri tavoin.
- Kunnianhimoiset ihmiset saattavat tavoitella johtotehtäviä ja pyrkiä vaikuttamaan päätöksentekoon. He ovat hyviä ottamaan vastuuta ja näyttää esimerkkiä muille. He ovat myös pitkäjänteisiä eivätkä luovuta helposti.
- Ihmiset, jotka työskentelevät myynnissä tai viestinnän parissa, voivat olla luonteeltaan sosiaalisia ja nauttia vuorovaikutuksesta muiden ihmisten kanssa.
- Väliaikaisesti ihminen saattaa joutua tekemään töitä, joista ei nauti, mutta sekin kertoo ihmisestä jotain, että viettää koko elämänsä työssä, jossa ei viihdy eikä tavoittele parempaa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
"Helsingissä kaksio on vähintään 250 000. Ei kyllä laitoshuoltaja maksa lainaa pois alle kymmenen vuoden."
Ei tietenkään. Meidän tuo lainallinen asunto (Tampereella) ei ollut kummankaan ensimmäinen eikä se, jossa asutaan nyt. Ammatissa, jossa töitä löytyy Lappia myöten (juuri katselin Sodankylää, peruspalkka 2275) on ihan oma valinta haluta asua kaupungissa, jossa joutuu maksamaan vuokra-asunnosta 2000 euroa tai kaksiosta 250000. Vaihtoehtoja on.
Niin, sitten jos valitsee ennemmin jonkun paremmin koulutetun puolison, jonka kanssa ei tarvitse miettiä onko varaa asua kaupungissa tai Helsingissä, niin sekin on valinta. Tässäkin se treffikumppanin koulutus ja ammatti vaikuttavat isosti. Itse en todellakaan asuisi Sodankylässä kun voin asua Helsingin keskustassa.
Joo, ei mekään asuta Sodankylässä. Mutta nyt, kun ei ole enää pakko tehdä ympäri vuoden töitä, voisi käydä kokeilemassa millaista siellä on, tai lipsahtaa suoraan Norjan puolelle, siellä ollaan kesät kuitenkin.
Arvomaailma se on, mikä ratkaisee, yhteiset suunnitelmat ja tavoitteet. Monella ne tietysti liittyvät koulutukseen ja ammattiin, ja me marginaalit sovitaan vain keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koulutusala ja koulutustaso kertoo ihmisestä jotakin. Vuokranantajana kysyn asuntoa hakevan pariskunnan molempien ammattia. Yllättävän usein vastaus on, että työskentelen sairaalalla. Todella ärsyttävä vastaus, koska sairaalalla voit työskennellä laitoshuoltajasta ylilääkäriksi asti. Tällöin jatkokysyn, että minkälaisissa tehtävissä. Joku vuokralaiskandidaatti tähän vastasi, ettei kuulu tuollaista kysyä. Vastasin hänelle, että kysyn tätä siksi, että voin arvioida vuokranmaksukykyäsi. Laitoshuoltaja tienaa 2000e, ylilääkäri 10000e ja koska vuokraamassani asunnossa on vuokranmäärä on melkein sama kuin laitoshuoltajalla, on laitoshuoltajan asukkaaksi ottaminen riski. Ammatti ja työpaikka kertoo kyllä paljon ihmisen tuloista.
Jos joutuisin deittimarkkinoille, kysyisin henkilön perusasiat jo ennen ekoille treffeille menoa:
1) Nimi
2) Ikä
3) Ammatti ja tyopaikka
4) Harrastukset
Mitäs sää itte teet? Oli kyllä semmonen purkaus, että jos asuntoa hakiessani lävähtäisi tällainen lista, niin muistuisi heti tää kirjoitus mieleen. Ällöttävä henkilö olet.
Vierailija kirjoitti:
"Helsingissä kaksio on vähintään 250 000. Ei kyllä laitoshuoltaja maksa lainaa pois alle kymmenen vuoden."
Ei tietenkään. Meidän tuo lainallinen asunto (Tampereella) ei ollut kummankaan ensimmäinen eikä se, jossa asutaan nyt. Ammatissa, jossa töitä löytyy Lappia myöten (juuri katselin Sodankylää, peruspalkka 2275) on ihan oma valinta haluta asua kaupungissa, jossa joutuu maksamaan vuokra-asunnosta 2000 euroa tai kaksiosta 250000. Vaihtoehtoja on.
Niin, sitten jos valitsee ennemmin jonkun paremmin koulutetun puolison, jonka kanssa ei tarvitse miettiä onko varaa asua kaupungissa tai Helsingissä, niin sekin on valinta. Tässäkin se treffikumppanin koulutus ja ammatti vaikuttavat isosti. Itse en todellakaan asuisi Sodankylässä kun voin asua Helsingin keskustassa.
kaikki eivät vaan halua asua kehä3 sisäpuolella
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Olen huomannut suuntaan jos toiseenkin. Näistä on jo aikaa joten muistikuvien mukaan mennään. Yksi oli Tinderissä. Ehti vasta alkaa keskustelu ja neiti kysyi koulutustani. No, olen kyllä opiskellut paljon yhdessä Suomen tavoitellummassa yliopistossa mutta en ollut valmistunut vielä joten kerroin sen jo saavutetun asian, että olen lukiosta valmistunut ylioppilaaksi. Hän totesi suoraan että meillä ei ole mitään puhuttavaa ja se loppui siihen.
Toinen oli kun olin jo treffeillä, neiti kyseli kovasti tarkkoja kysymyksiä kuin listalta valmiteltuna, erikoinen tunnelma. Kun tuli puhe työstäni, hän ymmärsi asian mielestäni hieman väärin, mutta juttelun sijasta sain kuulla että on aika mennä ulos ja häipyi sanomatta mitään." /quote
Tässä on tainnut ongelma olla kyllä ihan muualla.... Hrrr, jo tästä tekstistä tulee creep-vibat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen huomannut suuntaan jos toiseenkin. Näistä on jo aikaa joten muistikuvien mukaan mennään. Yksi oli Tinderissä. Ehti vasta alkaa keskustelu ja neiti kysyi koulutustani. No, olen kyllä opiskellut paljon yhdessä Suomen tavoitellummassa yliopistossa mutta en ollut valmistunut vielä joten kerroin sen jo saavutetun asian, että olen lukiosta valmistunut ylioppilaaksi. Hän totesi suoraan että meillä ei ole mitään puhuttavaa ja se loppui siihen.
Toinen oli kun olin jo treffeillä, neiti kyseli kovasti tarkkoja kysymyksiä kuin listalta valmiteltuna, erikoinen tunnelma. Kun tuli puhe työstäni, hän ymmärsi asian mielestäni hieman väärin, mutta juttelun sijasta sain kuulla että on aika mennä ulos ja häipyi sanomatta mitään." /quote
Tässä on tainnut ongelma olla kyllä ihan muualla.... Hrrr, jo tästä tekstistä tulee creep-vibat
Kirjollahan tuo jäpikkä on ihan selvästi.
Tuo salailu on kyllä Tinderissä varsin tavallista. Aina mietin, mitä sillä oikein yritetään saavuttaa. Jos keskustelukumppanille ammatti on tärkeä, on se tärkeä myös silloin, kun viikon pimityksen jälkeen sen paljastat. Vai toivooko tälläinen ammatin pimittäjä, että toinen ehtii ihastua niin valtavasti, ettei ammatti enää olekaan tärkeä tekijä parinvalinnassa. Tuollaista ihastumista tuskin kirjoitellessa tapahtuu. Pimittämisestä ei hyödy mitään, pelkkää kummankin ajan tuhlausta.
Onneksi ei tarvitse välittää treffailusta. Pelkkä ajatuskin karmaisee.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja miehet on erilaisia työkentelijöitä. Naiset eivät suostu tekemään mitään muuta kuin yhtä mielekästä ja merkityksellistä työtä ja miehet tekevät melkein mitä tahansa työtä rahan eteen. Ja naiset kysyvät miehen työstä vain ja ainoastaan sen takia että saisi tietää miehen varallisuuden että tietää onko mies riittävän rikas että nainen hyväksyy miehen taloudellisesti hyväksikäytettäväksi
Eli kannattaa treffailla vain miehiä. Riippumatta siitä, oletko itse mies vai nainen.
Miehenä seurustelen naisen kanssa, en jonkun ammattinimikkeen kanssa.
Minulle miehenä naisen työllä on ainoastaan se merkitys, että tekee jotain töitä. Koska jos on pitkäaikaistyötön tms. niin yleensä mielenterveydessä on haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Haha! Teen viestinnän töitä, mutta olen epäsosiaalinen. Ne viestinnän ja markkinoinnin hommat tehdään koneella verkkoon ja diginäytöille. Ideointia tehdään toki tiimissä tai tekoälyn kanssa. Mutta ei se mitään ekstroverttiä ihmistä tarvitse.
Ja johtajat ottaa vastuuta. Voi kun ottaisikin. Näkeehän sen jo maan johdosta, aina syytellään vain muita.
Ja voihan töistä vähän puhua, mutta ihmiset joille työ on koko elämä ja puheenaihe ovat todella tylsiä.
Joku omasta työstään paasaava ei kiinnosta.
Minä kertoisin ilomielin työstäni, jos treffeillä siitä jotakin kysyisi. Harmi vain, ettei koskaan ole treffejä.
Mä tiedän mieheni työpaikan ja ammattinimikkeen sekä noin palkan, mutta en juuri muuta. Miksi pitäisi? Työt on vaan töitä. Yhdessä oltu 16 vuotta.