Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lapsi on väkivaltainen

Vierailija
20.12.2023 |

Miehen lapsi on 14 vuotias ja väkivaltainen. Saa raivokohtauksia, heittelee ja rikkoo tavaroita. Käy mieheen käsiksi ja haukkuu ja huorittelee minua. (Ei diagnoosia, lastensuojelu ei auta.) Meillä oli hoidossa kissa, jota teini suutuksissaan potki. 

Olen yrittänyt olla hyvä bonusäiti, olen jaksanut ymmärtää ja peittää omat tunteeni. Muutettiin jopa erillisiin asuntoihin, jotta keho ei jatkuvasti olisi stressissä ja ahdistunut. 

Parisuhde on täydellinen ja ollaan puhuttu perheenlisäyksestä. Ongelma vaan on se, että vauvaa ei voi hankkia noin arvaamattoman teinin kanssa samaan taloon. 

Toivoisin mieheltä enemmän otetta. Nykyään vaan katsoo käytöstä läpi silmien ja puuttuu vain kaikista härskeimpiin temppuihin. Käytännössä teini saa tehdä mitä lystää kunhan ei ylitä tiettyä rajaa. Mies vain jatkuvasti venyttää rajaa kauemmas. 

Meidän piti olla joulu kahdestaan, mutta teini ei halua olla äidillään ja ilmoitti tulevansa jouluksi miehelle. Mies sanoo ettei voi tehdä mitään, eikä uskalla jättää kotia valvomatta jos teini päättää tulla. 

Mitä te tekisitte? Olen oikeasti aika loppu ja odotin joulua todella paljon :( Mä vaan en halua koko joulua istua kamalassa ja arvaamattomassa tunnelmassa, odottamassa että koska taas tavarat lentelee, kun teini ei saa mitä tahtoo. 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jaksanut kauan. Voimia myös jatkoon!

Tee huoli-ilmoitus. Uudelleen yhteyttä lastensuojeluun, perheneuvolaan, mitä niitä nyt on.

Lapsen on saatava apua.

Diagnoosi ja oikea lääkitys voi auttaa. 

Oikeanlainen terapia. Sillä lapsella voi olla todella paha olo. 

Iän puolesta olisi vielä aikaa saada asioita kuntoon, ennen kuin on täysi-ikäinen.

Vierailija
62/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jaksanut kauan. Voimia myös jatkoon!

Tee huoli-ilmoitus. Uudelleen yhteyttä lastensuojeluun, perheneuvolaan, mitä niitä nyt on.

Lapsen on saatava apua.

Diagnoosi ja oikea lääkitys voi auttaa. 

Oikeanlainen terapia. Sillä lapsella voi olla todella paha olo. 

Iän puolesta olisi vielä aikaa saada asioita kuntoon, ennen kuin on täysi-ikäinen.

Kuri on kiellettyä ja siitä tulee lasu. Sen takia diagnoosi ja lääkitys ovat ainoat vaihtoehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanoen, alkaa olla jo ohi se aika, kun puuttuminen olisi auttanut. Tilanne on mennyt aivan liian pitkälle. Ei olisi ikinä pitänyt alkaa hyväksymään tuollaista ja nyt on tosi vaikeaa tehdä käännös. En tiedä, miten se tehdään, mutta varmasti jostain saa vinkkejä. Perheneuvolaan tai lastensuojeluun yhteyttä. Enkä tarkoita tätä ap:lle moitteeksi vaan isälle.

Ap:ta suosittelen hankkimaan oman kämpän. Onhan sekin ihan mahdollista, että hankitte yhteisen lapsen, vaikka asuisitte eri kodeissa. Mies voisi olla sinun luonasi silloin, kun poika on toisessa kodissa ja omassa kodissaan silloin, kun poikakin on kotona. Eihän tässä enää kovin montaa vuotta ole jäljellä, että poika muuttaa omilleen. Tuolla käytöksellä saattaa muuttaa jo alaikäisenä.

Vierailija
64/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka hitto huolii jonkun toisen kakaroita kotiinsa?

Mu''n puutteessa olevat akat.

Vierailija
65/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tilanne ja apua pitäisi saada, ainakin selvittää mistä lapsen käytön johtuu. Tutkimuksiin ei pääse? Todella vakava merkki että pahoinpitelee eläintä ja käy teidän kimppuun. Eikö oikeasti saa apua? Miten olette yrittäneet? Jos mies ei näe tilanteen vakavuutta, jättää heitteille oman lapsensa joka tarvitsee apua.

Vierailija
66/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on nyt tottunut saamaan tahtonsa läpi, ja pyörittää vanhempiaan miten haluaa. 

Nyt kerrot miehelle, että pysyvät rajat asettuu heti tästä hetkestä lähtien, ja missään ei jousteta eikä anneta periksi.

Itse ottaisin eron tollaisen kersan isästä.

Vierailija
67/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on nyt tottunut saamaan tahtonsa läpi, ja pyörittää vanhempiaan miten haluaa. 

Nyt kerrot miehelle, että pysyvät rajat asettuu heti tästä hetkestä lähtien, ja missään ei jousteta eikä anneta periksi.

Itse ottaisin eron tollaisen kersan isästä.

Miten ajattelit asettaa rajan jotta sen yli ei tulla? Pelkkä rajamuuri ja pamputtava rajavartijakaan eivät välttämättä riitä kun kyse on teinistä.

Vierailija
68/68 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen vanhempi miehesi sitten on, jos antaa teinin käyttäytyä tuolla tavoin jos hän ei saa mitä haluaa ? Kuulostaa siltä, että teini on pienestä pitäen saanut olla pomo talossa ja käytös on kuin kaksivuotiaan uhmaikäisen. Miten mies kasvattaisi yhteistä lastanne vai jäisikö kasvatustyö yksin sinulle ? 

Jep. Tässä on kyseessä perheen sisäinen käytöshäiriö. Hoito on ensisijaisesti vanhemmustaitojen vahvistamista. Mikään suoraan lapseen kohdistuva hoito ei auta, eikä varsinkaan jos vanhemmuudessa ei tapahdu muutosta. Vaikeaa on, kun lapsi on jo tuon ikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi