Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT loppiaisviikonloppuna (la-su)***

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se aamu saapuu aina niin salakavalasti:) Univelkaa on nukuttu vähitellen pois ja alan vähitellen palata ihmisten kirjoihin. Olen käynyt lukemassa pinoja päivittäin moneenkin kertaan,mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella itse mitään. Jospa sitä taas kunnostautuisi:)

Sain eilen niiiiiiiin ihanan tekstiviestin kännykkääni (KIITOS PUMPULI JA PUBU!!!!), se pelasti tämän mamman masennuksen syövereistä. Toivottavasti voin joskus auttaa itse samalla tavalla! See you later alligators eikun siis mamas!

ERIA: voi että olen hihitellyt noita viestejäsi, sinulla on tuo sana hallussa! Meillä miehen lapseton sinkkukaveri oli naureskellut, että täytyisi varmaan lainata meiltä lasta,jotta treffaisi naisia:) Mies oli heti heittänyt, että montakos ajattelit ottaa,ottaisitko kaikki viisi muutamaksi tunniksi naissyötiksi kahville mukaan:) Voisi olla,että loputkin naiset kaikkoaisivat...(ajattelisivat yh-isän siinä olevan lasten kanssa liikkeellä, kaameat elatusmaksut jne.)

PEEVELI:Mitenkäs teillä jaksellaan?

PATE: Mitäs korviketta aloitat? Meillä on kolmosella ja nelosella suolisto-oireinen maitoallergia ja nelosella on myös soija-allergia. Allergiat todettiin aika myöhään,joten vain neloselle kirjoitettiin Almiron-peptin resepti. No eihän tuo vuoden ikäisenä enää tottunut koko korvikkeeseen,sillä maku on aika karmaiseva:(Me sitten ujutimme korviketta kaikkeen mahdolliseen syötävään,kunnes saimme luvan luopua leikistä pojan ollessa puolitoista. Edelleen molemmat pojat ovat maidottomalla dieetillä. Saa nähdä kuinka Leevin kanssa käy...vihreää kakkaa tuuppaa koko ajan tuutista. Paino- ja pituuskäyrä ovat toistaiseksi ollet nousussa.

PUUHAPETET: Täälläkin ollaan vielä hiljaisesti yhden vauvan toiveissa...Mies ei kyllä tiedä asiasta mitään ja olisi taatusti erimieltä...

TÖIHIN MENOSTA: MInä en ole menossa töihin ainakaan pariin vuoteen...Virka minulla on, mutta ei halukkuutta töihin...Arjen pyörittäimisessä kotona on aivan tarpeeksi minulle,kun mieskin on alvariinsa töissä.

Onpa mukavaa, kun uusia Eloisia ilmestyy mukaan jutustelemaan.Tervetuloa!

Jaaha, jotain muutakin piti kommentoimani...Mutta missä on MYRY??

Leevi huutaa kitarisat punaisina...mentävä...palaan...

Pirteää loppiaista!

Opemamma ja Leevi 2808

Vierailija
2/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös kiittää eiliseen tapaamiseen osallistuneita. Itse kanssa tykkään Johto Cafesta ja ainakin aamupäivällä siellä on ollut mukavan rauhallista.

Jamssan tytölle toivottelen parempia vointeja. Kuten moni muukin niin myös minä toivon ettei tyttöäsi ole tarvinnut leikata.

Töihin paluu: Sorvi kutsuu syyskuussa. vielä en osaa jännittää töihin paluuta mutta pian täytyisi jättää päiväkotipaikoista hakemukset sisään.

Parisuhde: Eipä sille jää aikaa niin paljon kuin toivoisi. Päivän mittaan yritetään huomioida toisiamme ja työpäivinä mies usein kysyy kuinka päivämme on lähtenyt käyntiin.

HELMIKUUN TAPAAMISESTA: Missä ihmiset haluaisivat tavata?? johto cafe on kiva paikka mutta jos helmikuun tapaamiseen (ystävän päivä-teema) on tulossa enemmän porukkaa niin olisiko se Töölöön chicos mukavampi&rauhallisempi&yksityisempi. Voin varata paikan jos olette innokkaita siellä tapaamaan. Mites olisi klo 12?

Pia, minä en löytänyt haalaria saati pojalle sitä takkia. Tytölle löytyi kyllä ensi talvelle toppatakki eli ei mennyt ostosreissu ihan hukkaan. Minkälaisen haalarin ostit?

Ope Tämän takiahan ystäviä on olemassa :)

Nyt Annia viihdyttämään.

pubu ja Anni 2908

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä. Olen käynyt kyllä välillä lukemassa mutta en ole saanut aikaiseksi riviäkään.

Mukavaa että tapaamisenne sujui hyvin. Mukavahan olisi ollut tulla kanssanne jutustelemaan, mutta olisi pitänyt lähteä niin aikaisin jo liikkeelle.

Ehhä ensi kerralla sitten.

JAMSSA: Toivottavasti tyttönne voi hyvin ja selvisitte pelkällä säikähdyksellä.

VILLA: Mukava kuulla teistä, mietinkin joku aamu, mitä teille kuuluu. Mukava kuulla myös muista, joista ei ole vähään aikaan

kuulunut.

ALMAS: Tervetuloa kirjoittelemaan ja tapailemaan!

OPEMAMMA: Mukava kuulla,että olet saanut nukuttua univelkaa hieman pois.Se uni on niin kovin tärkeää meille kaikille.

Ja aikansa tosiaan kestää pienillä katkonaisillakin unilla mutta jossain vaiheessa tulee stoppi jaksamiseen.

ERIA: kylläpä teillä oli eilen aamu... huh! Meillä esikoinen, ollessaan n.puolivuotias, lennätti kakat kaaressa matolle ollessamme kylässä.

Olimme juuri käyneet kakkapyykillä ja kävelimme vaipanlaittoon niin eikös tuo lennättänyt kaaressa eteisen matolle.

Kylläpä nolotti! Eetu taasen kakkaili 2kk:n neuvolassa mittauspöydälle.Silloin ei nolottanut, ovat tottuneet.

Varpaista kyselit. Eetu on löytänyt varpaansa ja kerran tainnut ne suuhunsa laittaa mutta takaraivolle ne eivät väänny häneltä eikä minultakaan... hih!

Meidän kakkonen on sellainen vieteri että varpaat löytyvät toisinaan takaraivolta. Notkea kuin mikä.

OINASMAMMA: Meillä lutkutellaan peukkua äänekkäästi silloin tällöin kun on kova nälkä.

Muutoin välillä tungetaan koko nyrkkiä suuhun.

HANHIKKI: Toivottavasti se neocate sopii vauvallenne ja saatte maitoallergian kuriin.

Allergiat ovat tosiaan salapoliisityötä, varsinkin jos oireet tulevat viiveellä.

Meidän kakkonen alkoi aikoinaan iho-oireilla 8kk:n iässä, sitten olikin

vaikea alkaa selvittelemään, kun oli jo ehtinyt syödä kaikenlaista.

Kyllä ne sitten vähitellen selvisivät, mutta aikaa se vei.

Jaksamista kovasti teille kutinoiden kanssa ja samoin PEEVELILLE ja PATELLE.

TINTTARELLA(Olikohan yksi vai kaksi T:tä tuossa välissä): Otahan ihmeessä tosiaan yhteyttä vaikka maahantuojaan saadaksesi

korvausta tai mieluummin rahat takaisin. Meillä on philipsin halvin hälytin ja on kyllä pelittänyt säässä kuin säässä.

PUUHAPETET: Onnittelut vitoselle synttäreiden johdosta! Samoin ELON ja HANNELIN esikoisille!

PUMPULI: Mukava kun palasit taasen linjoille kirjoittelemaan.

TöihinpaluuG: Minä olen ollut reilu 10v. kotona ja viihtynyt olen erittäin hyvin. Päivääkään en antaisi pois.

Haaveilen vielä ainakin yhdestä pienokaisesta, mutta mies on sitä mieltä,että lapsiluku on täynnä. No salaa toivon,

jospa saisin hänen mielen vielä muuttumaan. Tai jospa pieni salamatkustaja vain hyppäisi salaa mukaan.

Kylläpä meni salaiseksi joten siis asiaan. Työpaikkaa minulla ei ole enkä töihin edes halua. Olen esittänyt miehelleni toiveen,

että saisin olla kotona niin kauan kunnes viimeinenkin on jo koulutiellä. Huomaa viimeinen... En koskaan sano,

että kun Eetukin on jo koulussa.

Vauvan liikkumisesta: Poika kääntyilee selältä vatsalleen mutta toisinpäin ei vielä onnistu kuin joskus vahingossa.

Sylissä viihdytään istuma-asennossa tai jalat suorina seisten. Eli varaa jo jalkoihinsa aikast hyvin. Vatsallaan kääntyilee itsensä ympäri,

häntääkö etsii, vai miten se sillai... hih!

KiinteätG: Meillä on pian täyttymässä tuo 6kk:n täysimetys, sillä Eetu on reilu viikon päästä puolivuotias. Ajattelin sen kunniaksi korkata pilttipurkin

ja maistattaa ekat makuannokset. Saa nähdä miten siihen pöperöön suhtautuu. Nyt on ainakin ollut erittäin kiinnostunut, mitä me muut suuhun laitamme.

Matkustamisesta oli puhetta. Kävimme reilu 2 vuotta sitten marraskuussa Finnmatkojen Bahia Felizissä. Se oli keskellä ei mitään.

Koostui hotelleista ja pienestä kävelykadusta. Ranta oli pieni ja kivikkoinen ja tuuli koko ajan.

Reilu vuosi sitten marraskuussa kävimme Puerto del Carmenissa. Se oli ihan mukava paikka, rattailla oli helppo kulkea.

Ranta oli oikein kiva ja lapsiystävällinen. Siellä vietimme kaikki päivät nauttien uimisesta ja hiekkakakkujen tekemisestä.

Yhtenä iltana ajoimme taksilla Playa Bancaan jossa on rannoilla ihanaa valkeaa hiekkaa. Yhtenä päivänä kävimme saaren pääkaupungissa

Arrecifessä. Tuntuu, että saari tuli nähtyä.

Viime marraskuussa olimme Playa de las Americasissa. Siitä paikasta tykkäsimme ja jäi tunne, että sinne voisi mennä joskus uudestaankin.

Meren rantaa pitkin kulki pitkä rantakatu jota pitkin oli mukava kävellä Los Cristianokseen ja toiseen suuntaan(en muista, mikä paikka siellä oli).

Sen varrella oli kauppoja ja ruokapaikkoja.Rattailla oli hyvä kulkea. Rannalla kävi kyllä koko viikon niin kovat aallot etteivät lapset voineet siellä uida.

Ainoastaan esikoisen uskalsimme päästää kellumaan aalloissa jomman kumman aikuisen kanssa. Muut sitten saivat vain kastella varpaitaan ja tehdä hiekkalinnoja.

Uimme sitten paljon hotellin uima-altaassa, joka oli lämmitetty.

Jaksamista kovasti kaikille vauveleiden, tahtoikäisten, teinien ja kaikkea siltä väliltä kanssa!

Meillä on täällä myös 3v. kovassa tahtoiässä. Hän haluaa nyt ja heti ja jos ei saa haluamaansa niin huuto ylittää sallitut desibelit. Joskus sanon

hänelle, että maailmaan mahtuu ääntä, voisitko huutaa kovemmin. Joskus huutaa kovemmin ja rauhoittuu, joskus alkaa nauramaan ja

joskus sanoo tuimana suu tötteröllä: en huuda. Sitten löytyy esimurrosikäinen neiti, joka kiukkuaa monta kertaa viikossa vääränlaisista vaatteista.

Olen kyllä kehunut häntä siitä että osaa käyttäytyä muualla ja kiukkuaa sitten minulle kotona. Sitähän varten minä olen että otan vastaan ilot,surut,

kiukut, harmistukset. Ja sitten on kaksi neitiä siltä väliltä. Ja pieni Eetu, joka vielä ottaa asiat aika rauhallisesti.

Jokainen heistä on kuitenkin ihana ja kultaakin kalliimpi aarre.

Nyt olen vienyt palstatilaa monen viikon edestä, joten vaikenen.

Mukavaa viikonloppua kaikille

myry kera pesueen

Vierailija
4/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sai taas nukkua vähän pidempään. Isommat ovat syömässä aamupalaa ja itse juon tässä samalla aamukahveja ja tein vähän listaa tän päivän töistä. Jaahas Teemu tuolta kuului just heränneen mutta juttelee niin iloisesti mobilelleen etten pidä turhaa kiirettä hakemaan poikaa vaan kirjoittelen muutaman rivin.

Meillä mies ja pojat silloin 5v ja 7v olivat myös Playa de las Americasissa. Mies sanoi että oli hyvä paikka ja lähtis uudestaan koko porukan kanssa jos mä vaan suostuisin menemään lentokoneeseen.

Nyt keskiviikkona mies lähtee viikoksi canarian saarille mutta en muista paikkaa. Työkaverinsa kanssa. Onneks sain nyt nukuttua univelat pois niin jaksaa taas ja siskolla on lomaa osa ajasta niin ei tuu tyttö sit hoitoon. Ja helpommalla mä pääsen ainakin vitosen yökiukuttelujen kanssa kun vitonen saa nukkua isänsä paikalla. Kun mies on ollut yövuoroissa niin tyttö on nukkunut isänsä paikalla nätisti koko yön.

Mä oon kanssa myryn kanssa samoilla linjoilla että haluan olla kotona siihen asti että viimeinenkin lapsi on koulussa kyllä sitä työtä kerkee kodin ulkopuolella tekemään myöhemminkin ihan tarpeeksi. Ja haaveissa olis vielä se yksi lapsi.

Mä kanssa tossa yksi päivä mietin mitä peevelille ja toivolle kuuluu. olisi kiva kuulla teistä.

Myry meillä kanssa tuttu kommentti toi et huuda vähän lujempaa yläkerran naapurit eivät vielä kuulleet. ja usein toi huutaminen sillä sitten rauhottuukin.

Niin mun piti kysellä minkä ikäisenä voi hyppykiikkuun laittaa?? Meillä ei sellasta oo aikasemmin ollut. Nyt sain siskoltani. Nyt on Teemu kahtena päivänä ollut ihan hetken ja tykännyt kovasti mutta tosiaan vain ihan hetken. Pidempäänkin varmaan viihtyis mutta en ole uskaltanut antaa olla.

jotain piti vielä kirjoitella mutta nyt unohtu. No Teemukaan ei jaksa enään jutella mobilelle. Tarvii mennä hakeen se syliin.

puuhis ja Teemu 2908

Vierailija
5/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tällä viikolla oikein ehtinyt koneelle. Mun sisko on ollut lomalla ja viettänyt koko viikon meidän kanssamme. On ollut tosi kivaa olla tyttöjen kesken. Hän hoitaa Stellaa tosi hyvin. Meistä tulee vielä hauska trio kunhan Stella vähän kasvaa.

Jaksuja kaikille väsyneille! Välillä kyllä tuntuu, että pää halkeaa kun koko ajan täytyy tehdä jotain kotihommia tai sitten viihdyttää toista. Meillä ei nyt oikein viihdytä ollenkaan yksin. Olen vähän antanut siedätyshoitoa ja laittanut leikkimatolle lelujen kanssa. Kyllä se siinä vähän aikaa ähisee, mutta en kauaa raaski antaa huhuilla.

Soittelin Stellalle eilen ensi kertaa pianoa. Tuntui tykkäävän kovasti. Lauleskelin lastenlauluja ja soittelin ruostuneilla taidoillani. Kivaa kuitenkin oli. Täytyy jatkaa tänään.

Meillä ei soseet oikeen uppoa. Kaikkea pyöritellään suussa, mutta ei osata/haluta?? nielaista. Tuleekohan tästä ikinä mitään.....

PARISUHDE: meillä on vain tämä yksi lapsi ja silti tuntuu, ettei toiselle riitä aikaa. Meille on nyt tullut tavaksi, että kun Stella menee nukkumaan n. 22.30 otamme kaikki herkut jääkaapista esiin ja istumme sohvalle mässäämään ja katsomaan jotain hyvää ohjelmaa n. tunnin ajaksi. Tämän vuoksi olemme molemmat taas lihoneet. Eli tämäkin täytyy lopettaa. Täytyy alkaa tehdä vaikka hedelmäsalaattia ym. Tämä iltahetki on ollut kyllä sellainen mukava päivän nollaamishetki. Sitten on hyvä mennä nukkumaan, kun Stella jo nukkuu valmiiksi. Mitään muuta tämän romanttisempaa meillä ei juuri tällä hetkellä tapahdu. On vaan väsynyt....

ALLERGIOISTA: jaksuja kaikille allergioiden kanssa kamppaileville. Minulla on itselläni jokseenkin paha ihottumainen atooppinen iho, joten voin vain kuvitella mitä se on pienen vauvan kanssa. Olen kauhulla odottanut, koska Stella antaa merkkejä atopiasta tai muusta allergiasta. Vielä ei ole näkynyt, mutta niinkuin Opemammakin kirjoitti, allergiat voivat näkyä paljon myöhäisemmässä vaiheessa.

MATKAT: Olen jotenkin arka lähtemään tämän vauvan kanssa matkalle. Ensi kesälle olen suunnitellut jotain niinkin suurta kuin risteilyä Ruotsiin. Sovin siskoni kanssa, että kesällä 2008 hän lähtee meidän perheemme kanssa Rodokselle. Saa nähdä miten haaveet toteutuvat.

TÖIHIN: en ole menossa vuonna 2007 töihin. Ei vaan innosta ja Stella on vielä niin pieni. Katson sitten loppuvuonna, miltä tuntuu. Mulla on odottamassa kiva ja haastava homma, mutta en vielä sinne halua. Olin juuri 8 vuotta putkeen töissä, joten tämä tauko on ihan kiva. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tämä olisi ainoa kerta, kun voin olla lapsen kanssa kotona. Toinen lapsi olisi mielestäni ihana, mutta meille ei niitä niin helpolla näytä tulevan, joten en odota liikoja. Tämä yksikin on jo niin ihana juttu.

Meillä pungerretaan kovasti myös istumaan. Sitterissä ollaa koko ajan kaarella. Ei kai näitä oikein saisi vielä istuttaa. Neuvolassa sanottiin, että sylissä saa istuttaa tukea vasten, mutta ei muuten. Matolla ollaan koko ajan peppu pystyssä ja tartutaan käsillä mattoon ja yritetään repiä itseä eteenpäin. Kai se kohta liikkeelle lähtee..

Nyt kutsutaan äitiä viihdyttämään...

t. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
6/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan herätty jo kukonlaulun aikaan ja taas täytyy todeta, että vauvauinti on ihan hullujen hommaa mutta jostain syystä sinne piti taasen ryykätä:) No mitäpä sitä ei perheensä eteen tekisi, sillä molemmat muksut tuntuvat rakastavan vettä ja polskuttelua ja nauttivat uimisesta täysin rinnoin. Väinö, joka normaalisti hymyilee jatkuvasti kuin Naantalin aurinko, on vedessä ollessaan täysin vakavana pokka päällä, mutta kädet ja jalat vispaavat niin että vesi roiskuu!

Kiinteät ruuat maistuvat meidän pikkumiehelle ihan mahdottomasti, ihan sama mitä sinne suuhun lykkää. Eilen illalla Väinö söi lautasellisen puuroa ja siihen vielä purkillisen päärynäsosetta päälle eikä edes tehnyt tiukkaa... Vähän mietityttää paljonko sitä ruokaa uskaltaa kerrallaan pikkumieheen tumpata, kun mitään stoppia ei tunnu tulevan vaan kaikki niellään kiltisti. Mutta luulisi, että tuo ymmärtäisi kääntää päänsä pois tai pullauttaa ruuat ulos, jos masu on jo aivan täyteen ahdettu??

Opemamma, hyvä että olet saanut kerättyä voimia että jaksat taas eteenpäin. Hyvät ystävät ovat niin mahtava asia olemassa!!

Töihin paluusta: Olen jo ilmoittanut töihin, että palaan sorvin ääreen jossain vaiheessa syksyllä. Eilen tosin kävimme miehen kanssa hyvän keskustelun siitä missä vaiheessa lapset olisi hyvä laittaa taas hoitoon ja mitä mahdollisuuksia minulla olisi jäädä vähän pidemmäksi aikaa kotiin. Voi siis olla, että olen kuitenkin kotona tämän vuoden loppuun ja palaan töihin vasta ensi vuoden alussa, en ole vielä ihan varma. Tällä hetkellä näyttää siltä, että miehen puolesta meidän lapsilukumme saa jäädä näihin kahteen, joten haluaisin ottaa tästä ajasta nyt kaiken irti siltä varalta ettei meille enää kolmatta vauvaa tule. Muistaako kukaan muuten koska viimeistään pitää ilmoittaa töihin milloin on palaamassa takaisin?

Oikein ihanaa pakkaspäivää kaikille! Koittakaahan pärjäillä!

Pantoufle ja Väinö

Vierailija
7/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne hävisi kuin tuhka tuuleen..kirjoitin melko pitkän sepustuksen, mutta sinne meni johonkin..

Elikkäs...täällä aamukahvit juotu ja mies vei pojan juuri ulos nukkumaan. Tarkoittaa sitä, että seuraavat neljä tuntia on tehokasta peliaikaa! Eli siivous kutsuisi ja siitähän mies on innoissaan ;)

Nyt näyttää, että peruna-porkkana mössökin alkaa vähän paremmin maistua, jippii! Maistui tänään jopa niin hyvin, että äiti antoi pikkuiselle hiukan päärynään jälkkäriksi ;) ja sehän sopi! Onko muuten väliä, että millä hedelmällä aloittaa? Tai suosituksia?

En sitten tiedä, että johtuuko kiinteistä vaiko mistä, mutta viime yö oli kyllä tämän perheen historian levottomin! Kädet ja jalat vaan viuhtoo ja huitoo ihan mahdottomasti, eikä uni tule millään, vaikka selvästi väsynyt. Vähän väliä heräiltiin..ja nukkumaan meno jo itsessään on jotain niiiiin käsittämättömän vaikeeta. Jospa tämän on taas yksi vaihe niiden monien vaihden joukossa ;)

Tähän saakka yöt on nukuttu läpi ilman heräämisiä, ihan vastasyntyneestä saakka. Toivottavasti tämä todellakin on vain joku vaihe, joka ei mielellään kestäisi kovin kauan!

Oletteko muuten jo antaneet makustella nokkamukista? Olen tässä pohtinut, että milloinhan sitä voisi/kannattaisi kokeilla...

Vieläkö muuten keittelette pulloja ja tutteja? Me luovuttiin siitä huvista tässä jokunen päivä sitten..nyt keitellään vaan joka toinen pvä. Muuten vaan tiskataan käsin ja tutit huuhdellaan kylmällä vedellä.

Parisuhteesta... joo, kyllähän se niin on, että tämä uusi tulokas on imenyt kaikki mehut ja huomion..Mutta en ole lainkaan huolissain, usko, että kestämmä tämän vaiheen. Pitää vaan välillä yrittää muistaa osoittaa hellyyttä tuota miestäkin kohtaan ;) Päivät vain jotenkin menee niiiin nopeeta, ettei kunnolla ehdi edes tajuta.

Mutta nyt laitan hihat heilumaan, jotta ehtii sitten vähän huiliakkin siivouksen jälkeen, ennenkuin poika heräilee.

Oikein reipasta loppiaslauantainta kaikille Eloisille!

Almas ja poika 2808

ps. Aurinko aurinko lämmittää...täällä paistaa siis auinko!!

Vierailija
8/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelen, että 3 kuukautta ennen äitiysloman loppua pitäisi ilmoitella töihin, että mitä meinaapi tehdä!

almas

Vierailija
9/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistaneille! Esikoinen pääsi yöllä pois sairaalasta, ei ollut umppari. Ilmeisesti joku outo vatsatauti tai sitten vaan jotakin kummallista. Eli toivottavasti emme tartuttaneet tapaamisessa olleita. Anteeksipyyntö etukäteen. Meillä muilla ei ainakaan vielä ole mitään oireita. Ilmoittelen kyllä jos jotain ihmeellistä tapahtuu.

Viime yö olikin ihan taas per...stä. Tyttö nukkui mukavasti 10-01, se olikin pisin unipätkä. Itse pääsin nukkumaan vasta puoli kahdelta tuon mahavaivaisen takia. Vauva sitten söi mukavasti kahdelta, kolmelta, viideltä, kuudelta, puoli kahdeksalta ja sitten heräsi kahdeksalta. Että virkkuna täällä taas sompailen ;) Vetäisin juuri vauvalle tulevien ilmavaivojen uhallakin litran kolaa, jos se virkistäisi. Ja nyt sitten tytsy on yösyömisten jälkeen syönyt vasta kerran, klo 11. Ja nyt kello on jo yli yhden. IHme yösyöppö siis.

Peevelistä olisi mukava kuulla. Ja todella paljon jaksuja kaikille allergiaviidakossa taisteleville, patelle ja muille!! Ja tsemppiä muillekin väsyneen arjen raatajille.

Mutta nyt imppaamaan.

Jamssa + tytsy 4,5kk

Vierailija
10/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMSSA: Onneksi esikollasi ei ollut mitään vakavaa vaivaa! Ajattelin tuossa pari yötä sitten,että mahdatkohan sinäkin kukkua pitkin öitä:) voimahalaus täältä sinne!

PARISUHDE: Juu,hiljaista on ....Kahdenkeskistä aikaa???Mitä se on??? On tainnut päästä unohtumaan...No onneksi yön pimeinä tunteina muistetaan joskus harrastaa muutakin kuin kädestä pitämistä:)

KIINTEISTÄ: Meillä mennään vielä pelkällä tissimaidolla...ei ole hotsittanut aloittaa vielä kiinteitä. Poika on niin paksu,ettei kaikkiin vaatteisiinsa mahdu,joten lääkärikin suositteli odottamaan tuonne 6kk tietämille ja minullehan se sopii.

Lomalle olisi ihana päästä jonnekin aurinkoon,mutta nyt on tyytyminen kotimaisemiin,vaikka kuinka ottaisi keli päähän. Miehellä alkaa nimittäin viikon kuluttua ankara työputki:(

MYRY ja PUUHAPETET: Loppuukohan tämä vauvakuume ikinä? Minusta tuntuu jo nyt haikealta,kun tämän elämänvaiheen on kuitenkin jossain vaiheessa päätyttävä...Ja miksi kummassa noiden miesten pitää pistää hanttiin:)))?

Jaaha jospa sitten poistuisi kotitöiden pariin.Leppoisaa loppiaista!

Ope ja Leevi taas...

Vierailija
11/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo siivottu ja siitä hyvä mieli. Mies lähti riihimäki- ralliin sulkumieheksi eli ilta yksin lasten kanssa. Näin meillä hoidetaan parisuhdetta.Mies tekee pitkää päivää yrittäjänä ja viikonloppuisin harrastaa. Juuri tuossa kalenteriin merkkasi ylös tulevat sprinttikisat minnekä aikoo osallistua. Kukas muu hoitaa lapset kuin minä. Aina välillä ottaa pattii ja rankasti.

No, eilen illalla hoidettiin parisuhdetta, kun oli lapset saatu nukkumaan. Ihan vaan juteltiin ja muisteltiin suhteemme alkuaikaa ja aikaa ennen lapsia. Mitä kaikkea silloin ehdittiinkään tehdä ja harrastaa ja mistä ollaan jouduttu luopumaan lasten tultua. En kyllä kadu hetkeäkään, että ollaan vanhemmiksi päästy. Meilläkään se ei ole niin helppoa ollut.

Viime yön nukkui meidän neiti 20.30-7 juurikaan asentoaan muuttamatta. Taisi olla todella väsy, kun jäi päiväunet puolitiehen. No tuo esikoinen taas herätti yöllä mutta nukahti heti uudelleen ja minä myös.

Eipä ole duphalac vielä auttanut tytön vatsaan. Olen jo kolmena aamuna sitä antanut ja ohjeissa mainittiin, että kolmen päivän aikana pitäisi toimia. Lääkäri pyysi maanantaina soittamaan, jos ei vatsa ole toiminut. Sitten mietitään mitä tehdään, toimitetaanko kenties peräruiskeella. Toivottavasti niin ei tarvitse tehdä ja tytön vatsa toimisi ennen sitä.

Töihinpaluusta: Minä palaan elo-syyskuussa takaisin työmaalle. Toimintakausi alkaa elokuussa ja silloin olisi työnantajan mukaan hyvä aika palata mutta lasten mahdollinen hoitopaikka on heinäkuun kiinni ja haluan rauhassa antaa lapsieni tutustua paikkaan. Mielelläni olisin koko tämän vuoden ollut kotona mutta mies kun sai tahtonsa läpi ja tilasi meille uuden auton niin mentävä on.

Pitäisi jaksaa miettiä tarjottavat pojan 3v. synttäreille. Niitä vietetään viikon päästä sunnuntaina. Tänä vuonna vietetään synttärit yhtenä päivänä, en jaksa koko viikonloppua passata vieraita.

Kaikille väsyneille jaksuja ja hyvä kuulla, ettei jamssan tytöllä ollut kuitenkaan umpparista kyse.

Täytyy mennä tuon uhmiksen kanssa leikkimään, kun se isän pirulainen lähti ralliin ja tyttö nukkuu pitkiä päikkäreitä vaunuissa.

Huhti ja lapset 3108 ja 01/04

Vierailija
12/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana saada taas Opekin linjoille! Piristyspillerinä on hauska olla, kaikki me joskus ystävien apua ja piristystä tarvitsemme. Pienillä asioilla ja eleillä voi saada isoja aikaan =)

JAMSSAlle ja tytölle voimia taudin nujertamiseen! Olisko se nyt sitä uutisissa mainittua noroa, jos on raju tauti? Miten tyttö nyt jakselee?

Kiva kuulla Myrystä ja Pantouflesta ja kaikista, jotka ovat taustailleet! Huhuilen PEEVELIÄ, CALATHEAA, edelleen ODEA, HIPSUHIIRTÄ, AIRia, IKARUSTA, KERUA ja muita, joista ei ole vähään aikaan kuulunut! Vai onko mulla menneet viestit ohi?

ALMAKSELLE tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Nokkiksista olikin joku päivä puhetta ja hyvin voi tosiaan alkaa nokkamukista juomista opettelemaan. Meillä on useimmiten käytössä toi Tupperin silikonikatinen muki, kovalle taikamukille Eeli vain irvistelee =)

Taas en muista muuta kommentoitavaa, lähden jatkamaan joulun pois siivoamista. Huoh, miten tämä aika menee näin nopeaan? Juuri eilen kuusi kannettin sisään ja nyt taas jo ulos...

Pumpuli ja kuorsaava pesue

Vierailija
13/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko paljastaa, missä talossa olet siellä töissä vai työskenteletkö eri kunnassa? Minä olen lapsuuteni ollut H-alkuisen kaupunginosan samannimisessä talossa ;-)

Vierailija
14/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kyllä eri paikkakunnalla kuin missä asun. Täällä asuu myös Salkkareiden Lasse Sievinen! Päiväkävelyllä koiransa kanssa olen hänet nähnyt jokseenkin monta kertaa. Tässäpä vihje millä paikkakunnalla asun. Ken sen keksii niin älköön kaikille paljastako. Hih!

Vierailija
15/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt putosin tuolilta, sielläkö asut??? Mun " koko" suku asuu siellä!

Vierailija
16/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sympatiat sinulle huhti! Samaan ralliin se meikäläisenkin ukko suunnisti! Ja tuo 2 vee tossa riekkuu että sitä pitäisi nyt viihdyttää eikä täällä netissä roikkua. Nostan kyllä puuhapetelle hattua kun " päästää" miehensä peräti viikoksi kanarialle ja ilmeisesti ihan hupireissulle! Ei olisi meikäläisestä moiseen.... Sen verran martyyria olisin kyllä....

Mutta eipä tässä enempiä. Tuo uhmis hermostuu nyt totaalisesti jos tässä vielä hetkenkin kökin!

Piru periköön rallikisat...mrrrr...

oinasmamma

Vierailija
17/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasteleville tsemppiä, toivottavsti menee pikaseen ohi. meillä isäntä sairaana, mutta se ei tarvitse myötätuntoa - ottaa päähän kun tossa makaa vaan...

pitäisi ymmärtää 1 se on sairas ja 2 se on mies

toisaalta olen miettinyt että veisin sen torstaina syömään kun sillä on synttärit. parisuhtelle voisi tehdä hyvää lähteä kahdestaan - oliskos innokkaita lapsen vahteja neljälle hyvätapaiselle, moitteettomasti kassvatetulle lapselle 5kk, 2v7kk, 5v11kk,7v8kk jee jee

Nekku imeskeli peukkua/kättä kun se löytyi. Luullakseni se on yleistä kun kädet löytyy eikä niille ole vielä löytynyt parempaakaan käyttöä. Minulla on tuttifobia, oten meidän lapsista ei ole kukaan käyttänyt tuttia eikä ole peukunpurioitakaan tullut. Tutissa ei ole mitään vikaa, mutta meillä ei ole sitä tarvittu. nekulla ei ole ollut edes varalla sellaista. Kolmosella oli kovin tarve imeskellä, hänellä oli ristiäisten aikaan tutti käytössä pari viikkoa, mutta minun piti päästä siitä äkkiä eroon. Kummilapsilla on ollu tutteja ja ok, mutta jostain syystä mua häiritsee eteenkin se jos kävelevällä lapsella on tutti - tyhmä minä. Hyvä puoli on se ettei minun ole tarvinnut tuttia suuhun nostella eteenkään öisin. meillä yöllä nukutaan edelleen suht. hyvin. Alku yön nekku nukkuu omassa sängyssä, yhden aikaan eka syötällä siirtyy viereen, josta nostan takaisin sänkyyn jos herään.

Töihin en mene ainakaan kahteen vuoteen :) meinaan hakea lomaa vuoden 2008 loppuun sit vielä heinäkuun loppuun jos intoa riittää. Lainojakin on mutta eiköhön niistä selvitä lapsilisillä ;)

kretukka ja nekku

Vierailija
18/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS meikä on tulossa kipeeksi,en tajuu...:S

noh meille ei mitään ihmeellistä..samalla kaavalla mennään.

huomena meikä täyttää vuosia..<:o)

lyhyesti lopettaa hän tämän jutun,ai niin ystis tapaamisesta jos nyt pääsen tulee niin se töölön chico ihan jees..:)

moro vaan..

k.h.p ja iida today 4kk

Vierailija
19/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois vaan tosi kiva jos ois jo vaikka laskiainen :D

Iso kiitos kaikille kanssasisarille myötätunnosta tuossa kakka-asiassa :) itseasiassa ei miuta se suuremmin etes ketuttanu, sainpahan syyn ruveta ettimään uutta mattoa ;)

Myry:kyllä siun vieraskakka vei voiton miun villalankakakasta! Ja muillakin oli " raskaita" kakkakokemuksia, mie kun luulin olevani aivan ainutkertanen mamma, joka onnistuu koheltamaan lähes joka asiassa ;)

Opemamma:mukavaa kun olet palannut ruotuun ja se kuraan kuollut kuttu vissiin on kokenut ylösnousemuksen, tais olla senverta matala kuramonttu ;D

Jamssa:mukavaa kun lapsella ei kuitenkaan ollut sitä umpparitilannetta, mutta varmasti jäi mietityttämään, että mikä ihme?

huhti: oletko uskaltanut antaa tuplaannoksen? meille lastenlääkäri sanoi, että voi antaa 10ml ja sitten kun hanat aukeaa, niin siirtyä siihen 5 ml ns. ylläpitolääkitykseen. :)

Ai mikä parisuhde? Meillä on valehtelematta " hoidettu" parisuhdetta ihan kolme kertaa senjälestä, kun Jaakko pääsi sairaalasta...Miulla jäi varmaa siitä yhestäkin kerrasta rauma, kun sitä hoitoa suoritettiin tässä esikoisen huoneessa, kun muut huoneet oli nukkuvia pikkulapsia pullollaan ja tämä vain vapaana, niin se tuo armahin oli unohtanut sitten tuon kumiukon käärepaperin tuohon pojan hyllylle. Löysin sen siitä muutaman päivän kuluttua ja silloin pikkusen poskia kuumotti :b Opemamma kertoi yösydännä miehensä kanssa tekevänsä muutakin kuin kädenpitoa, miuta alko siinä kohtaa naurattamaan, kun juuri eilen illalla en muuta jaksanut, kun pitää ukkoa hetken kädestä. Mutta eikö sekin käy seksistä, käyhän? ;D

Tämmöstä loppiaista tähän kohtaan.

Illanjatkoja

Eria

Vierailija
20/42 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä " kirkolla" asustelen. Miehen koko suku asuu myös täällä. Itse olen asunut vasta kuusi vuotta. Poikkea kahvilla, kun sukulaisiin tulet.

Taitaa oinasmammakin jossain lähettyvillä asua, kun kerran samaa ilotulitusta oltiin katselemassa ja nyt armaat miehemme samassa rallissa.

Jaaha, täytyy likalle maitoa tarjota, alkaa huuhto viitata nälkään.

Huhti