Puolison joululahja minulle tänäkin vuonna: ei mitään
Synttäripäivänä ei edes onnitellut. Miksiköhän itse vaivaudun hankkimaan joka vuosi synttäri- ja joululahjat, vähän alkaa jo tympimään tämä homma.
Oletko itse sellainen joka ei osta miehellesi/vaimollesi lahjoja vaikka toinen ostaa? Miksi näin?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna Radio Novassa avautui mies, joka osti vaimolleen 400e timanttikorvakorut. Vaimo ei ole kertaakaan niitä käyttänyt. Ehkä syy on se, että oma mies on ne ostanut? Onko parempi olla ostamatta, koska epäonnistuminen on kuitenkin lopputuloksena?
Oliko lahja saajan mieltymysten mukainen? Eli käyttääkö hän yleensä koruja ja pitääkö hän juuri
timanteista?Joskus ihmiset antavat lahjoja, joista itse pitävät. Saajasta ei niin väliä.
Kannattaa sanoa suoraan mitä haluaa. Jos mies ei siltikään hanki mitään niin sit on tosi törppö. Me ollaan sovittu ettei ostella toisillemme defaulttina lahjoja mut joskus joo jos jotain kivaa löytyy niin sit joskus juu (lahjotaan muutenkin kuin synttärinä ja jouluna).
Oon sanonut et haluan synttäripäivänä ja äitienpäivänä hienon kukkapuskan johon mies ja lapsi valitsee ite kukat, sen sain heti kun osasin pyytää 😃
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sanoa suoraan mitä haluaa. Jos mies ei siltikään hanki mitään niin sit on tosi törppö. Me ollaan sovittu ettei ostella toisillemme defaulttina lahjoja mut joskus joo jos jotain kivaa löytyy niin sit joskus juu (lahjotaan muutenkin kuin synttärinä ja jouluna).
Oon sanonut et haluan synttäripäivänä ja äitienpäivänä hienon kukkapuskan johon mies ja lapsi valitsee ite kukat, sen sain heti kun osasin pyytää 😃
"defaulttina". Huoh....
Miksi aikuislle pitäisi tieten tahtoen ostaa lahjaa kerta aina menee väärin? Lapsille niitä lahjoja ostetaan ei aikuisille. Opin itse vuodesta toiseen että ihmiset ahneita ja itsekkäitä ja vaikka ostaisit niille mitä ne haluaa niin se on kuitenkin vääränlainen,väärän värinen...
Lahjojen ostaminen aikuisille on tuskaa. Joka vuosi vaimoni syntymäpäivän tienoilla ja jouluna hikoilen asian kanssa että mitä ihmettä keksin. Tässä 15v aikana alkaa olla ostettu jo lähes kaikki perinteisen idean mukaiset. Jotenkin sitä miettii myös aina siltä kantilta että en halua ostaa mitään turhaa, tai jotain sellaista joka on 100% nappijuttu. Joka vuosi ostan silti jotain. Hän tietysti vielä erityisesti rakastaa lahjoja ja niiden availua selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap 10v? Sehän on selvä asia, että täysi-ikäisille ei mitään lahjoja tarvitse ostella.
Lisäksi oikein super duper lapsellista ja todellinen nolouspommi kun alkaa kiukuttelemaan kuin joku pikku kakara jos ei saa synttärilahjaksi uutta lelua :DDD
Kasvakaa hyvät ihmiset aikuisiksi ja ostakaa omalla rahallanne, jos jotain tarvitsette.
Vuodesta toiseen saa ihmetellä oikeasti,jopa keski ikäisten aikuisten lapsellisia itkuporuraivareita jos lahja ei oo sitä mitä halunnut. Siinä jää alle koulu ikäisen lapsen itkuraivarit kakkosiksi joittenkin aikuisten lapsellisuuteen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin lahjoja mutta ei kukaan tykkää kiltistä ja kunnollisesta miehestä eli minusta. Itselle joudun taas ostaa lahjoja.
Ostin uuden kattilan 4.5 litraa, pussilakana setin finlayson, pleikkari 5 ostin jo aikaisemmin, ostin uuden kännykän myös. Hoh oon ollut tosi kiltti lahjoja tulee koko ajan.
Säälittävää itsesi markkinointia .
" kukaan ei tykkää.kiltti kunnollinen mies.."
"Ostin pleikkarin ja kaikkee koska kiltti poika".
Onko Nahjus sinusta siis synonyymi kiltille ja kunnolliselle?? Olet myös " kotona viihtyvä" koska istut tietokoneella,pelaamassa pleikkaria, tai röpellät kännykkää.
Ihme ettei naiset ole oventakana jonossa.
Älä viitsi moni nainen haluaa nöyrän elätin itselleen lastensa isäksi.
Aika harva haluaa itselleen elätin. Varsinkaan jos lapsiakin on tarkoitus tehdä.
Mä laitan joskus kuvan kaupasta miehelle jos näen jotain mieluista mutta kuitenkin sellaista mitä en raaskisi itse ostaa itselleni. Ei välttämättä mitään kallista mutta vaan jotain mitä en tarvi mutta olisi ihanaa. Ilahdun kun saan jotain mitä en muuten saisi ja mies saa helpon ja varman lahjaidean. Joidenkin mielestä ehkä tyhmää mutta toimii meillä :D Pitkässä liitossa alkaa kuitenkin lahjaideat loppumaan jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna Radio Novassa avautui mies, joka osti vaimolleen 400e timanttikorvakorut. Vaimo ei ole kertaakaan niitä käyttänyt. Ehkä syy on se, että oma mies on ne ostanut? Onko parempi olla ostamatta, koska epäonnistuminen on kuitenkin lopputuloksena?
Oliko lahja saajan mieltymysten mukainen? Eli käyttääkö hän yleensä koruja ja pitääkö hän juuri
timanteista?Joskus ihmiset antavat lahjoja, joista itse pitävät. Saajasta ei niin väliä.
Plus että 400 euron timanttikorua ei kannata ostaa ollenkaan. Siinä "timantit" ovat heikkolaatuiset ja ihan olemattomat. Jos haluaa ostaa timantteja, niin enemmän rahaa tiskiin. Tuolla summalla mieluummin ihan muu koru.
Toi mies joka osti vaimolleen timanttikorvakorut,luuliko raukka että mitä kalliimpi lahja sitä parempi? Eikö tullut mieleen ettei vaimo välttämättä käytä korvakoruja tai että ei voi käyttää arkitilanteissa kalliita timanttukorvakoruja? Onpa tyhmä mies kun ei ajatellut käytännöllisyyttä!
Oisko helpompi puhua asiasta kotona kuin täällä kouhottaa? Voisi ehkä auttaakin asiaan? Vai oletko niitä ihmisiä jota ilmoittaa rännissä vaarallisesti roikkuvasta jääpuikosta lööppilehteen eikä asiasta vastaavaan huoltoyritykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap 10v? Sehän on selvä asia, että täysi-ikäisille ei mitään lahjoja tarvitse ostella.
Lisäksi oikein super duper lapsellista ja todellinen nolouspommi kun alkaa kiukuttelemaan kuin joku pikku kakara jos ei saa synttärilahjaksi uutta lelua :DDD
Kasvakaa hyvät ihmiset aikuisiksi ja ostakaa omalla rahallanne, jos jotain tarvitsette.
Vuodesta toiseen saa ihmetellä oikeasti,jopa keski ikäisten aikuisten lapsellisia itkuporuraivareita jos lahja ei oo sitä mitä halunnut. Siinä jää alle koulu ikäisen lapsen itkuraivarit kakkosiksi joittenkin aikuisten lapsellisuuteen verrattuna.
Eihän aloituksessa puhuttu missään kohtaa että lahjat on vääränlaisia?
Mä saan harvoin jos koskaan lahjoja keneltäkään. Ei synttäri tai joululahjoja. Tänäkään vuonna en saanut edes synttäri korttia ja en odota että saan mitään joululahjoja keneltäkään. Synttärinä tilasin itelle vaatteita netistä ja jouluksi varasin hotelli sviitin kylpylästä. Voihan sitä itelleen lahjat antaa, en kyl suostuis olemaan suhteessa kumppanin kanssa joka lahjoja pihtailis.
T.N33
Me ei kumpikaan miehen kanssa tykätä turhasta roinasta, joten ei myöskään osteta väkisin keksittyjä lahjoja. Tavaraa ostetaan tarpeeseen ympäri vuoden. Syödään hyvin ja herkutellaan - siinä meidän joulun tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan harvoin jos koskaan lahjoja keneltäkään. Ei synttäri tai joululahjoja. Tänäkään vuonna en saanut edes synttäri korttia ja en odota että saan mitään joululahjoja keneltäkään. Synttärinä tilasin itelle vaatteita netistä ja jouluksi varasin hotelli sviitin kylpylästä. Voihan sitä itelleen lahjat antaa, en kyl suostuis olemaan suhteessa kumppanin kanssa joka lahjoja pihtailis.
T.N33
Saattaa olla, että joudut siinä tapauksessa olemaan ilman suhdetta kokonaan. Ei nykyään ole trendikästä ostella yhtään mitään ihan vaan sen takia, että pitää ostaa jotain. Itsestä tuntuisi hassulta, että vaihtaisimme puolison kanssa kolme kertaa vuodessa jonkun tavaran, kun kaikkea on muutenkin ihan liikaa.
olen harrastanut tätä samaa, hyväksikoettua, tapaa jo vuosikymmeniä:
toimin itse myös aina täysin samoin.
-
me emme ole mitään yli-kuluttajia. (= pidämme sen oman elämämme - hiili..jalanjälkemme puhtaana:
0.
-
näin kun toimimme niin emme tuhoa ihmisten tulevaisuutta kun meitä ei enää ole olemassa.
m67n65
Me on ihan sovittu ettei kumpikaan osta toisilleen lahjoja. Turhaa stressiä ja rahanmenoa, ennemmin ostetaan yhdessä jotain kivaa.
Kun nainen hankkii miehelle 5€ sukat niin kyllähän se jo naisen mielessä oikeuttaa naisen saamaan 500€ arvoisen lahjan mieheltä.
Olisiko naiset tyytyväisiä markettien halpoihin sukkiin ja alushousuihin mitä naiset miehelle ostavat lahjaksi?
Aikuiset hankkii itse mitä tarvitsevat. Lapset tarvitsee lahjoja aikuiset ei, ei edes ne lapsenmieliset aikuiset jotka vaativat jatkuvaa lahjontaa ja huomiota