Puolison joululahja minulle tänäkin vuonna: ei mitään
Synttäripäivänä ei edes onnitellut. Miksiköhän itse vaivaudun hankkimaan joka vuosi synttäri- ja joululahjat, vähän alkaa jo tympimään tämä homma.
Oletko itse sellainen joka ei osta miehellesi/vaimollesi lahjoja vaikka toinen ostaa? Miksi näin?
Kommentit (131)
No jotkut on sellaisia, että pitää vääntää rautalangasta että haluaa lahjan.
Miksi vaivaudut olemaan tuollaisen miehen kanssa?
Älä tietenkään sinä ap osta hänelle enää yhtään lahjaa. Käytä ne rahat ostamalla lahja itsellesi. Sen jälkeen mieti, haluatko oikeasti olla ihmisen kanssa, joka osoittaa, ettei arvosta sinua lainkaan.
Jos ei ei osta niin älä sääkään osta. Ostat vain niille kavereille ja sukulaisille ketkä ostaa sulle. Yksinkertaista.
Tänä aamuna Radio Novassa avautui mies, joka osti vaimolleen 400e timanttikorvakorut. Vaimo ei ole kertaakaan niitä käyttänyt. Ehkä syy on se, että oma mies on ne ostanut? Onko parempi olla ostamatta, koska epäonnistuminen on kuitenkin lopputuloksena?
Moni, etenkin mies, inhoaa shoppailua. Lisäksi yllätysten keksiminen on erityisen tuskallista. Tämä on tietysti shoppailuholistista naisesta täysin käsittämätöntä. Tosin ainahan sitä voi kysyä lahjavinkkiä ja tilata netistä.
Tosi pöljää ostaa itse lahjoja tuommoiselle! En vain tajua. Mutta jotkut kai nauttivat kynnysmattona olosta.
Jos lahjojen antamisen näkee jonkinlaisena vuorovaikutustapahtumana, jossa lahja annetaan, koska toinenkin lahjan antaa, niin minusta on aika kaukana koko ideasta.
Sinä päätät, annatko lahjan ja jos odotat vastalahjaa, ei kyseessä ole lahjan antaminen lainkaan.
Miellä tulee lahjojqa silllon kun tulee vastaan jotain kivaa josta toinen ilahtuu. Pakkolahjoja jouluna ja luhlapäivinä ei väkisin keksitä. Kummallakin on myös rahaa hankkia omat kamansa silloin kun tarvitsee, joten lahjat on tyyliä salmiakkitikkunekku.
Miten tää niin kuin käytännössä menee? Ojennat hymyillen lahjan kumppanille, joka avaa sen tyytyväisenä, ja mitä sitten? Etkö kysy, missä sun lahja on? Vai teeskenteletkö että kaikki on hyvin? Mitä kumppani kommentoi asiaan?
Mikä ihme vaivaa ihmistä, joka antaa nöyryyttää itseään toistuvasti noin? Etkö ansaitse parempaa?
Lahjoja ei kannata ostaa sellaiselle, jolta ei niitä saa (pois lukien lapset ja vanhukset). Minunkaan mieheni ei kyllä osta minulle lahjoja, enkä minä hänelle, se toimii sovittuna oikein hyvin.
En minäkään osta miehelle mitään eikä hän mulle, näin on sovittu jo vuosia sitten.
Nyt palautat miehen lahjan ja ostat itsellesi jotain kivaa! Laita/laitatuta nättiin pakettiin ja avaa aattona.
Älä hyvä ihminen osta tuollaiselle lahjoja.
Minä ostan aina lahjoja mun miehellekin kuten muillekin. Itse en kyllä lahjoja saa, mulle ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina lahjoja mun miehellekin kuten muillekin. Itse en kyllä lahjoja saa, mulle ihan fine.
Etkö ole mitään ansainnut? Oletko ollut niin tuhma koko vuoden?
Meillä ostaa se, jolla on rahaa.
Omaa suhdettani ei mitata rahassa, vaan välittämisessä ja kumppanuudessa. Aineettomat lahjat voivat myös palkita. Puolison huomioiminen, hieronta yms.
T: tuntematon
En mä mitään osaisi ostaa, aina ennenkin mennyt pieleen. Voisin tehdä lemppari ruokaa vaikka ja ruusun ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin lahjoja mutta ei kukaan tykkää kiltistä ja kunnollisesta miehestä eli minusta. Itselle joudun taas ostaa lahjoja.
Ostin uuden kattilan 4.5 litraa, pussilakana setin finlayson, pleikkari 5 ostin jo aikaisemmin, ostin uuden kännykän myös. Hoh oon ollut tosi kiltti lahjoja tulee koko ajan.
Tom of finland-lakanat?
Minä ostaisin lahjoja mutta ei kukaan tykkää kiltistä ja kunnollisesta miehestä eli minusta. Itselle joudun taas ostaa lahjoja.
Ostin uuden kattilan 4.5 litraa, pussilakana setin finlayson, pleikkari 5 ostin jo aikaisemmin, ostin uuden kännykän myös. Hoh oon ollut tosi kiltti lahjoja tulee koko ajan.