Siis eikö joillain ole oikeasti varaa maksaa 10e työpaikkalounaasta?
Monesti olen kysynyt niiltä jotka syö omia eväitä, että eikö olisi terveellisempää, sosiaalisempaa ja monipuolisempaa syödä ruokalassa täysipainoinen ateria, kuin jotain edellisen illan jämiä.
Yleensä kertovat säästävänsä, mutta miten 10e lounas voi muka olla liikaa jollekin?
T. Ylempi toimihenkilö
Kommentit (150)
Varaa olisi, mutta ihan sulaa tyhmyyttä maksaa joka päivä kymppi yhdestä ateriasta. Ei varakkaankaan kannata tuhlata vaikka miten olisi varaa.
Miten niin eilisen jämiä? Tänäänkin keitin lohikeittoa lounaaksi.
T. Toimitusjohtaja etätöissä
10 € lounas 20 krt kk olisi 10% mun nettotuloista. Siis siksi!
Trolololooo, lolloloo, lololoolooloo!
Trolololooo, lolloloo, lololoolooloo!
Haluan käyttää rahani fiksummin kuin tuhlata niitä työpaikan lounaisiin.
Jos jättää ne 10€ syömättä, siinä säästää noin 2500€ vuodessa. Sillä rahalla matkustaa moneen kohteeseen.
Käydään joskus joo,mutta maksaa 12,90.Se olisi aika paljon jokapäivä,koska meidän perheen viikon ruokabudjetti on 100e.Sitäpaitsi aina jää kotiruoasta jämiä evääksi.
Meillä vakituiset työntekijät ja johtajat käyvät ravintoloissa syömässä ja määräaikaiset syövät omia eväitään.
Ylempi toimihenkilö = Alempi ÄO?
Oon kirjoilla yliopistolla ja käyn syömässä joka päivä 1.85€ lounaan. Ai että maistuu! Säästöä suorastaan joka lounas, en ikinä maksaisi 10€ päivä pelkästä ruuasta! Kokkaisin mielummin vaikka itse.
Tähän hintatasoon kun on tottunut alkaa ravintolalounaat oikeasti tuntua järkyttävän kalliilta, vaikka varaa olisi. Mielummin käytän rahani muuhun tai laitan säästöön.
Valmis salaatti maksaa 3,99. Syön sen tai edellisen päivän kotiruoan jämät. Iso säästö vuodessa. En ikinä laittaisi ylo 200eur kuussa työlounaisiin. Matkustan mieluummin sillä summalla tai syön perheen kanssa ravintolassa.
Meillä on kaksi työssäkäyvää, jos kumpikin söisi ravintolalounaan, niin siihen menisi päivässä 2x12,90e (täällä ei ole 10e lounaspaikkoja), joten pelkästään lounasruokiin menisi 516e kuukaudessa, vuositasolla 5676 e. En maksa tuollaista summaa jostain rasvaisesta surkeasta ravintolamössöstä.
Sitä paitsi, kumpikin oikein mielellään syömme itse kokkaamiamme ruokia, koska valmistamme ruoat laadukkaista raaka-aineista alusta loppuun. Näin tietää, ettei ruoassa ole mitään ö-luokan kuraa. Meillä eväät eivät ole mitään jämiä, vaan ihan laadukasta monipuolista ruokaa salaatteineen.
Sehän tekee 50€/vko, sähän saat sillä ruokakaupassa melkein viikon ruokaostokset kotiin.
Mä käyn lounaalla henkilöstöravintolassa kerran viikossa, keittolounas on 8€
Syön 2 päivää ja vähän päälle 10 euron budjetilla. Toki ei mitään gurmee ruokaa,mutta sillain että elossa pysyy. Kuukausi ruoka budjetti 100-120 euroa riippuen tarjouksista.
Aloitus on trolli, mutta kysymys on kuitenkin sinänsä asiallinen.
Olin aikoinaan töissä 1700 eur/kk bruttopalkalla. Siitä oli paha nyhjäistä 200 euroa kuukaudessa työpaikkalounaaseen.
Onneksi nykyään palkka on kuusinkertainen tuohon verrattuna.
Minulla on lounasvähennys käytössä eli palkastani pidätetään haluamani lounassetelien verotusarvo. Yleensä otan 10 lounasseteliä kuukaudessa, mikä tekee reilu 95 euroa. Vaihtoehtoisesti voin syödä ruokalassa 8 euron omavastuuhintaan.
Ekana opiskeluvuotena sinnittelin pelkällä opintorahalla ja asumislisällä, jolloin minulla ei ollut varaa syödä 2,35 euroa maksavaa opiskelija-ateriaa päivittäin. Nykyisin maksan siis mielelläni lounaasta, kun siihen on kerran mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää ne 10€ syömättä, siinä säästää noin 2500€ vuodessa. Sillä rahalla matkustaa moneen kohteeseen.
Syötkö työpaikkalounaan myös loma-aikoina? Ja kai ne eväätkin jotain maksavat vai kuinka saat koko summan säästöön?
Ei ole varaa.
t.ope, 2000€/kk netto
Syön työpaikkaruokalassa joka työpäivä.
Kympillä en kävisi, se on liikaa. Onneksi meillä maksaa vain n. 4 - 6,50€.
Kuukaudessa menee lounaisiin 100-110€.
Kyllä. Ja töitäkin voi tehdä puolella teholla ettei väsy.