Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö joillain ole oikeasti varaa maksaa 10e työpaikkalounaasta?

Vierailija
18.12.2023 |

Monesti olen kysynyt niiltä jotka syö omia eväitä, että eikö olisi terveellisempää, sosiaalisempaa ja monipuolisempaa syödä ruokalassa täysipainoinen ateria, kuin jotain edellisen illan jämiä.

Yleensä kertovat säästävänsä, mutta miten 10e lounas voi muka olla liikaa jollekin?

T. Ylempi toimihenkilö

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et taida olla niitä älykkäimpiä?

Vierailija
102/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla henkilökunnan lounaan hinta on 5.89 euroa. Onneksi työnantaja tarjoaa tuetun lounaan niin ei tarvitse maksaa kymppiä lounaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on sellainen, etten saa poistua työkohteesta työpäivän aikana. Voisin tilata työpaikkaruokalasta aterian sinne työkohteeseen. Ruokavaihtoehtoja on muutama. Mutta joku muu annostelee ruuan, valitsee mulle salaatin, leivät ja juomavaihtoehtoina on vain vissy ja mehu. Maksaisin siitä saman hinnan kuin ne työntekijä, jotka pääsevät itse kokoamaan annoksensa mieleiseksi. Ei kiitos. Syön omia eväitä, ruoka on aina mieleistä, sopiva annos ja vain niitä ruokia joista tykkään.

Otsikon kysymykseen vielä sen verran, että täällähän on pitkä ketju aiheesta kuinka useammat syövät 100 eurolla koko kuukauden (mukamas), niin tuskin he ainakaan voi tuosta vaan tuplata ruokabudjettiaan ja saada sillä vain lounaan  5 päivänä viikossa. Toki ajoittain paastoaminen tekee hyvää kaikille. 

Vierailija
104/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhde omissa eväissä on huomattavasti parempi, kuin lounasruokalassa. 

Vierailija
105/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen unohtaa laskuissa sen, että ei se kotiruokakaan ilmaista ole. Joo, toki eväillä säästää mutta ei niin paljoa kuin täällä on laskettu.

Ja itse arvostan kyllä lounaspaikkojen monipuolista ruokaa. En mun eväissä olisi koskaan niin paljon salaattia ja kasviksia mukana.

Pyrin siis syömään lounaspaikoissa.

Vierailija
106/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen unohtaa laskuissa sen, että ei se kotiruokakaan ilmaista ole. Joo, toki eväillä säästää mutta ei niin paljoa kuin täällä on laskettu.

Ja itse arvostan kyllä lounaspaikkojen monipuolista ruokaa. En mun eväissä olisi koskaan niin paljon salaattia ja kasviksia mukana.

Sehän on teidän ongelmanne, jos ette viitsi tehdä salaattia. Meille riittää muutenkin yksi ateria päivässä vallan mainiosti. 

Vierailija
107/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, tuo on suunnilleen koko kuukauden ruokabudjettini ruokakauppaan. Lisäksi yritän rajoittaa kaloreiden saantia ja panostaa ruuan terveellisyyteen, eikä tämä yleensä lounaspaikoissa onnistu mitenkään järkevästi.

Vierailija
108/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla alle kympin lounaita enää muualla kuin Eduskunnassa?

Niin ja ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan.

Vierailija
109/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin enemmän lounasruokalan ruoasta kuin omista eväistä, mutta tulee turhan kalliiksi maksaa joka päivä lounaasta 12,90. Iso summa kertyy kuukauden mittaan. 

Vierailija
110/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
111/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei olisi? Nyt täytyy vaan hyväksyä, ettei kaikki halua syödä mitä sattuu.

Vierailija
112/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa tein joka päivä konttorilla töitä ja kävin työkavereiden kanssa syömässä ulkona lounasta eri ravintoloissa, koska lounassetelit. Silloin kuukauden lounaisiin meni se joku pari sataa kuussa. Nyt teen etätöitä kuten 99% työkavereista ja muistelen haikeasti niitä hyviä keskusteluja ja sitä porukkaa. Samat työkaverit mulla on vieläkin, mutta kaikki tekee kotona töitä ja syö kotonansa omia ruokiaan. Minusta ei ole sen säästyneen rahan arvoista. En ole huomannut pankkitilillä mitään muutosta entiseen.

Vierailija
113/150 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen 3400€ ja syön silloin tällöin lounaan työpaikalla, hinta 4,80€, sisältää salaatit, leivät ym. 

Satun nyt vain tykkäämään enemmän omista ruuista. 

Vierailija
114/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metkaa miten omassa kuplassaan sitä elää. Ollaan viimeiset 20 vuotta käyty työporukan (it-ala) kanssa päivittäin lounaalla. Ei ole tullut mieleenkään, että joku ei kävisi rahan takia.

Vierailija
115/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän palkka on bruttona noin 45e, että 10e on aika iso prosentti, sitä voit verrata omaan palkkaasi ja laskea mitä lounas suhteessa sinun tuloillasi maksaisi.

ps no eipä meillä ole enää lounastaukoakaan kun tunteja leikattiin, 1 kahvi tunti vielä on

Vierailija
116/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympin työpikkalounas on melkein 10% päivän nettopalkasta. Olisitko itse valmis maksamaan yhdestä ateriasta yhtä paljon viitenä päivänä viikossa?

Kuukauden aikana, 20 työpäivää, tuohon touhuun menisi kahden päivän nettopalkka. Ei kiitos, osaan itse tehdä parempia ruokia halvemmalla ja en halua syödä metelissä ja kuunnella sitä mussutusta ja maiskutusta ja huonoja juttuja.

Vierailija
117/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on valinnanvapaus. Mitä ihmettä se sulle kuuluu, miten kukakin työpaikalla lounaansa järjestää?

Sitä paitsi jos työpäiviä on kuukaudessa 20, niin 10 per päivä tekee 200 euroa. Ehkä se on jollekulle iso raha, ja kotiinhan perheelliset ainakin ostavat ruokaa, josta saattaa sitten riittää evääksi työhön otettavaa.

Se on normaalista 2000 euron nettopalkasta iso raha.

Vierailija
118/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi toimihenkilö 😂😂😂 Porvoon trollitehtaalla sinä olet töissä eikä siellä ole toimihenkilöitä. Keksipä jotain tasokkaampaa, jos osaat. 

Vierailija
119/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika helppo on laskea, kumpi on halvempaa. En tiedä mitä sinä salaatteihisi laitat, mutta itse en saa niihin menemään kymppiä. En, vaikka tekisin salaatin rinnalle esim. kana-kasviswokkia, jota meillä olisi eilen ollut ruokalassa tarjolla. Pitää muistaa että hinta lasketaan annoskohtaisesti, ei koko paketin perusteella. 

Vierailija
120/150 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan itse päättää, mitä syön. Vuosia söin lounaspaikoissa ja kyllä niiden taso on mennyt todella alas. Hinta määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä