Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis eikö joillain ole oikeasti varaa maksaa 10e työpaikkalounaasta?

Vierailija
18.12.2023 |

Monesti olen kysynyt niiltä jotka syö omia eväitä, että eikö olisi terveellisempää, sosiaalisempaa ja monipuolisempaa syödä ruokalassa täysipainoinen ateria, kuin jotain edellisen illan jämiä.

Yleensä kertovat säästävänsä, mutta miten 10e lounas voi muka olla liikaa jollekin?

T. Ylempi toimihenkilö

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa oli keitto 3 €. Joka päivä söin.

Vierailija
22/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa 50 euroa viikossa eli 200 euroa kuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha. Kyllä ne omat eväät on monesti paljon terveellisempiä. Riippuu tietysti mitä evääkseen laittaa/kokkaa.

Vierailija
24/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn melkein joka päivä syömässä 10 euron lounaan yksin, koska muut syo toimistollamme eväitä.

Vierailija
25/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 11.70 per päivä ja sen kun kertoo 20 päivällä, niin kuukaudessa tulee 234 euroa netto. Vuositasolla 2.5 tuhatta. Se on iso raha, verrattuna siihen mitä palkkaa saa nettona. Pistää ainakin miettimään. 

Vierailija
26/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä, mutta haluan edes tauolla olla epäsosiaalinen ja kun teen itse parempaa, niin syön mieluummin itse tekemääni.

Vierailija
27/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en 28-vuotisen työurani aikana syönyt ruokalassa. Omat eväät aina mukana. En myöskään käy kahviloissa tai ostele iltalehtiä. Työmatkat kävelin. Nyt melkein velaton rivarikolmio. Kyllä kannatti!

Vierailija
28/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pösilö

Vierailija
29/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotain edellisen illan jämiä ". Ruokaa pitää arvostaa ja jämätkin on syötävä. 

Minä sitä paitsi kokkaan aina tarpeeksi, että seuraavalle päivälle on ruokaa kaikille eväitä tarvitseville perheenjäsenille. Ne ei ole jämiä.

Vierailija
30/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikanaan aloitin työt, ei ollut edes varaa matkustaa bussilla tai ostaa 4e valmisaterioita. 

Vierailija
31/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e päivä on 50e viikko ja 50e viikko on 200e kuukaudessa. Kyllä ton 200e käytän mieluummin muuhun kuin syömiseen töissä.

Vierailija
32/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi, mutta en näe siinä yhtään mitään järkeä. Teen hyvää ruokaa ja kokkaan aina sen verran, että siitä riittää myös evääksi sekä itselleni että miehelle. Toinen pointti on se että meidän on pakko pitää ruokatunti, omaa aikaa, ja minimiaika on 30 minuuttia. Siinä ajassa ei lähdetä minnekään syömään ja todellakin vietän vapaa-aikaani mieluummin jossain ihan muualla, kuin jossain lounaspaikassa.

Lopputulemana säästö on meillä n.360€/kk jonka voi käyttää vaikka reissuihin, ja vapaa-aikaa töiden jälkeen on viikossa tunteja enemmän, kun syödään eväitä. Mutta muiden tavat ei mua haittaa - jos joku haluaa maksaa ylimääräistä ruuasta ja kuluttaa ylimääräistä aikaa työpaikalla tai jossain ruokalassa kun ei tärkeämpääkään tekemistä ole, se on ihan ok.

Vierailija
33/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varaa, mutta hinta-laatusuhde ei kohtaa.

Vierailija
34/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on valinnanvapaus. Mitä ihmettä se sulle kuuluu, miten kukakin työpaikalla lounaansa järjestää?

Sitä paitsi jos työpäiviä on kuukaudessa 20, niin 10 per päivä tekee 200 euroa. Ehkä se on jollekulle iso raha, ja kotiinhan perheelliset ainakin ostavat ruokaa, josta saattaa sitten riittää evääksi työhön otettavaa.

Jos mä tuhlaisin tuon verran lounaaseen työpäivinä niin sitten saisin olla vapaapäivinä syömättä kokonaan ja saisin unohtaa päivällisenkin noin joka toinen työpäivä.

Syön mieluummin säännöllisesti. Etenkin kun ei nuo lounaat ole ainakaan silloin olleet oikein mistään kotoisin, kun työnantaja sellaisen on tarjonnut niin haaskuun heitettyä rahaahan se olisi jos ihan vaan tottumuksesta siellä kävisi.

Ja niin, iso miinus vielä niistä ääliöistä joita siellä ruokalassa istuu. Ei vaan jaksa yhtään.

Vierailija
35/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tuon hintaisia lounaita, vähintään 13 e joka paikassa. Iso summa viikossa ja kuukaudessa. Mielummin eväät.

Vierailija
36/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen inhonnut laitosruokaa ja ruokaloita lapsesta asti. En ymmärrä ihmisiä, jotka koulun pakkoruokinnasta päästyään menevät vastaaviin paikkoihin syömään huonolaatuista mössöä ja vielä maksavat siitä.

Jos minä menen ravintolaan, siellä sopii olla valkoiset silitetyt pöytäliinat ja hillitty äänimaisema.

Vierailija
37/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! Ja moni ei halua kuluttaa 50e viikossa johonkin työlounaisiin. Minä söin joskus työpaikan lounasta, kun olin paikassa jossa sain viidellä eurolla työntekijä alennuksella, vai oliko alle. Kuului  salaatti, ruoka, jälkiruoka, leipä, juoma.. silloinkaan en joka kerta ottanut, vaan toin eväitä myös.

Vierailija
38/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
39/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempää on syödä omia eväitä, niin tietää tasan tarkkaan mitä siinä on ja sosiaalinen voi olla muutenkin kuin käymässä yhdessä ruokalassa tai voihan olla niinkin, että osa porukasta syö omia eväitä ja juttelee siinä samalla. Usein ravintoloissa  näitä ei ole oikein laitettu ja vähällä energiatasolla esim. kasvikset, vihannekset ym. Ja onko luomua ja egolokisesti tuotettu ym? Tai jos tekee oman ruoan edellisenä iltana, niin tuskin kaikki syövät mitään jämiä? Ja miksi ap:tä yleensä häiritsee kenenkään syöminen? En itse puutu toisten valintoihin ja kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. Me olemme kaikki vain erilaisia ja erilaisuus on rikkaus, ei siis pakoteta ketään olemaan samanlainen kuin itse on. 

Vierailija
40/150 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa mutta se on 2200 e vuodessa. Tuon käyttää mielummin johonkin muuhun,