Oikeastiko jotkut laskevat elämänsä ja taloutensa yhteiskunnan tukien varaan?
Eivätkö yhteiskunnan tuet ole lopulta vain tilapäinen helpotus lyhytaikaiseen ahdinkoon? Eivät siis osa päivittäistä perustoimeentuloa?
Itse olen saanut yhteiskunnalta vain lapsilisää ikävuosien 0-18 v välisen ajan ja sitten myöhemmin armeijan päivärahaa 11 kk ajalta.
Veroina olen maksanut nuokin saamani tuet satakertaisina takaisin valtiolle työurani aikana ja ansainnut samalla hyvän työeläkkeen.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja voin kertoa, että todella moni. Toki asiakkaiden kanssa käyn heidän tilannettaan läpi. Ehdotan kouluja ja työllistymistä. Useimmiten tulee suora ei. Kas kun Kela maksaa paremmin, ei kannata. Ihan käsittämättömiä määriä kela parhaimmillaan maksaakin. Ei minkäänlaista kannustusta itse jotain elämässään yrittämään sillä politiikalla.
Miksi valehtelet? Jokainen kun voi ihan helposti tarkistaa tukien määrät ja nähdä, että ne eivät ole mitään käsittämättömiä määriä.
Yksittäisinä ne eivät ole isoja, mutta niitä voi koota kymmenkuntakin yhdelle ihmiselle. Korkein näkemäni oli n. 6000/kk.
Höpö höpö, V
No ei ole yhdessäkään lehdessä ollut tuollaisia valheita. Älä jaksa jauhaa paskaa.
Näistähän on ollut lehdissäkin. Käsittämättömiä määriä rahaa ja silti ei nousta omille jaloille. Ja miksi nousisi, kun sitten joutuisi rahan eteen tekemään jotain.
Miksi sinä et ole työtön, jos ne tuet kerran ovat niin käsittämättömän suuria, että niistä pitää oikein kateellinen olla?
Kaunis ajatus kuin se onkin. Kyllä niiden tarkoitus on olla väliaikaisia.
Mutta kun kaikki eivät pysty siihen. Osa taas luovuttaa liian aikaisin, eivätkä edes halua.
Maanviljelijät tukien varassa...
Kuuluuko ap niihin, jotka eivät tajua, miten monilla tavoin yhteiskunta tukee kaikkien suomalaisten elämää? Esimerkiksi monen työpaikan olemassaolo on riippuvainen yhteiskunnan tukipolitiikasta eikä nyt puhuta mistään vammaisten työpajoista eikä muista tukityöllistetyistä, vaan ihan "normityöpaikoista". Joukkoliikenne, matkustaminen ja henkilöautoilukin saa tavalla tai toisella tukia yhteiskunnalta.
Meinaatko ap nyt yrittäjiä, jotka elävät kaikenlaisten yritystukien varassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen sosiaalityöntekijänä ja voin kertoa, että todella moni. Toki asiakkaiden kanssa käyn heidän tilannettaan läpi. Ehdotan kouluja ja työllistymistä. Useimmiten tulee suora ei. Kas kun Kela maksaa paremmin, ei kannata. Ihan käsittämättömiä määriä kela parhaimmillaan maksaakin. Ei minkäänlaista kannustusta itse jotain elämässään yrittämään sillä politiikalla.
Miksi valehtelet? Jokainen kun voi ihan helposti tarkistaa tukien määrät ja nähdä, että ne eivät ole mitään käsittämättömiä määriä.
Yksittäisinä ne eivät ole isoja, mutta niitä voi koota kymmenkuntakin yhdelle ihmiselle. Korkein näkemäni oli n. 6000/kk.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Vierailija kirjoitti:
Miksi esim. mustalaisilta ei vaadita oikeastaan mitään muuta kuin tukien nostoa? Miksi tämä ryhmä on ulkoistettu työelämästä?
Kuuluu heidän kulttuuriin.
Tuossa kaveri juuri kertoi jutun, kun oli teini-ikäisenä ollut kavereidensa kanssa kalassa ja löytänyt vedestä lahonneen ruumiin, jota kai vain päällä olleet vaatteet olivat pitäneet kasassa. Vainaja ilmeli olevan nainen, joka oli käynyt taksilla lääkärissä isommassa kaupungissa, mutta jättäytynyt paluumatkalla kyydistä voimalaitoksen padon kohdalla muutaman kymmenen kilometrin etäisyydellä kodistaan. Se oli kai saanut lääkäriltä sellaisen lausunnon, että olisi joutunut jättäytymään yhteiskunnan tukien varaan, mitä ei halunnut, vaan jättäytyi virran vietäväksi.
Ei kukaan halua sellaista elämää, Se on ollut viimevuosikymmeninä Suomessa mahdollista niille, jotka eivät kykene itsestään huolehtimaan. Eläminen. Kaikkiallahan se ei ole niin. Sitten asutaan kadulla tai pahvihökkelissä ja keitetään lapsille puuroa sanomalehdistä tai joudutaan ihmiskaupanuhreiksi; seksiorjiksi tai kerjäläisiksi, joilta on leikattu raaja sekä kieli irti paremman tienestin toivossa.
Osa suomalaisia näköjään elää jo sosialismin viimeisessä kehitysvaiheessa, kommunismissa: "Jokainen kykyjensä mukaan ja jokaiselle tarpeidensa mukaan."
Eli osaajat elättävät osaamttomat nurkumatta, eivätkä vaadi ansioidensa mukaista palkkiota.
Neuvostoliitossa lääkärit tienasivat vähemmän kuin metallityöläiset ja se oli ihan ok. Miksi ei Suomessakin?
Joo, minä olen sairaseläkkeellä.
Sairaus ei näy ulospäin, mutta ei ole (myöskään, koska sitä joku varmaan kohta kysyy) mt-puolen sairaus.
Olin 25 v kun jäin eläkkeelle, kohta 10 v menty näin.
Mihin muualle kuin tukiin voin laskea elämääni?
Vierailija kirjoitti:
Just joo, ihan varmasti "työskentelet" sossuna 🙄
Kurjaa, kun jotkut uskoo näitä provoja. Työttömissä on paljon työkyvyttömiä tai osatyökykyisiä, sekä liian vanhoja (työmarkkinoiden mielestä). Moni hakee ja hakee töitä, eikä silti saa. Sen takia tarvitaan hyvinvointiyhteiskuntaa, jota tämä nykyinen kauhukabinetti on täysillä toimittamassa. Kaikkia provoja ei kannata uskoa, edes typerimpien persujen. Uskoittehan te tietty Purran vaalilupauksetkin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettele nimeltä nämä kymmenen eri tukea, joita voi kaikkia saada
Eiköhän tuossa ole kyseessä suurperhe, silloin voi yltää tuollaiseen määrään. Mietipä, kannattaako palkkatyö suurperheellisenä edes keskituloisena? Niinpä. Palkka ei nouse lapsiluvun mukaan toisin kuin tttuki. Jokaisen lapsen myötä tulee uusi korotus plus maksetaan isompi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisinä ne eivät ole isoja, mutta niitä voi koota kymmenkuntakin yhdelle
Ei pyydetty linkkiä. Pyydettiin luettelemaan. Sinähän väitit itse nähneesi 6 000€/kk tukisumman jollain. Eli kerro nyt tarkat summat ja tukien nimet, joilla sai tuollaisen määrän kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas toimin hammaspuolella, ja on pöyristyttävää miten paljon suunterveytensä laiminlyöneet vaativat kalliita hoitoja ilman aikomustakaan harjata hampaitaan päivittäin. Suu täynnä sontaa ja on pokkaa vaatia tuhansien eurojen implantteja maksusitoumuksella.
Minun oikeudentajuun ei käy tämä, että matalapalkkainen eläkeikää lähestyvä duunari ei saa maksusitoumusta kelalta tekohampaisiin, mutta täysi pummi saa.
Toisaalta, jos yhteiskunta on näin sinisilmäinen ja antaa pienen vähemmistön hyväksikäyttää yhteisiä varoja niin eipä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa.
Eiköhän tuossa ole kyseessä suurperhe, silloin voi yltää tuollaiseen määrään. Mietipä, kannattaako palkkatyö suurperheellisenä edes keskituloisena? Niinpä. Palkka ei nouse lapsiluvun mukaan toisin kuin tttuki. Jokaisen lapsen myötä tulee uusi korotus plus maksetaan isompi asunto.
Kyllä itse pidän kannattavampana tehdä töitä ja saada käteen hieman päälle 4 000€/kk kuin olla työtön ja saada käteen reilu tonni kuussa. Tuohan on puhdasta paskaa, että aina maksettaisiin isompi asunto. Ja lapsilisä on sentilleen saman verran työssäkäyvälle ja työttömälle.
Pitäisikö olla asunnoton ja nähdä nälkää, jos on jollain tapaa vaikeasti työllistyvä? Ei minusta. En halua tuonne kaduille ihmisiä, joilla ei ole mitään.
Uskomatonta, että työtä tekeviä ja lapsia hankkivia ei tueta esim verohelpotuksin, vaan tukea saavat lapsia yhteiskunnan tuilla tehtailevat. Sitten tietty potentiaali lisääntyy. Täysin järjetön systeemi. Sitten vielä valitetaan kun ihmiset ei tee lapsia.
Laskin juuri että jouluun on 7 päivää 2 tuntia sekä 22 minuuttia ja siitä 6 päivän päästä tuet tippuvat noin 300 euroa kuukaudessa=)
Ei minulta , vaan ilkeiltä ja laiskoilta, pahoilta ihmisiltä ja se on niille pikkupaskiaisille ihan oikein ! 👍
Näistähän on ollut lehdissäkin. Käsittämättömiä määriä rahaa ja silti ei nousta omille jaloille. Ja miksi nousisi, kun sitten joutuisi rahan eteen tekemään jotain.