"Asumistuen leikkaukset kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin lapsiin"
Tämä on tutkittua tietoa, ei jonkun poliitikon sanoma asia.
Kokoomus vaati tämän lauseen poistamista lakiluonnoksesta sote-valiokunnassa. Miksei voida myöntää asiaa? Miksi tällainen lause pitää poistaa?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Miten irtisanotut maksaa 200 000 velkojaan?
Ei mitenkään.
Kohta on taas roskapankkeja ja narukauppa yrittäjille käy. On mukavaa seurata sitten Kesi-Euroopasta käsin kuinka yrittäjien uho muuttuu itkuksi.
Paljon paljon on asioita, mitä pitäisi poistaa valtiontaloutta rasittamasta. Harva poliitikko uskaltaa avata suunsa. Äänestäjät katoaa, kun kertoo totuuden.On luotu järjestelmä joka sallii valtio rahoilla elämisen
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten lehdissä nämä yhteiskunnan varoilla elävät antavat haastatteluja miten "lapset eivät saa enää omaa huonetta kun pitää muuttaa halvempaan". Siis mistä asti oma huone on ollut joku ihmeen ihmisoikeus jonka pitäisi olla köyhien perheidenkin lapsille itsestään selvyys? Ei edes keskituloisissa perheissä ole lapsilla aina omia huoneita niin miksi yhteiskunnan varoilla pitäisi kustantaa noin isot asunnot? En nyt tarkoita, että pitäisi missään yksiössä asua lasten kanssa mutta kyllä esim. kaksilapsiselle perheelle riittää kahden makuuhuoneen asunto. Tuntuu oikeasti, että köyhillä on vaatimukset pilvissä sen suhteen mitä muiden on heille maksettava. Sitten kun itse maksaa elämisensä ja asumisensa voi asettaa toiveita esim. makuhuoneiden määrän suhteen.
En ole nähnyt sellaisia. Mutta onhan se kurjaa, jos perhe asuu yksiössä
Töihin. Mihin? Hitto kun pääsisi muuhunkin kuin työkokeiluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen pum mi. Opiskelu ja työnteko eivät koskaan kiinnostaneet minua. En aio mennä töihin vaikka tukia vähän leikattaisiin. Jatkan sen sijaan lokoisaa loikoilua. Kyse ei ole välttämättä edes rahallisista kannustimista, vaan henkisestä ilmapiiristä, joka on tässä maassa niin masentava, ettei töitä kannata tehdä oikeastaan millään palkkatasolla. Suomi on sen takia tuhoon tuomittu.
Todellisuudessa Suomi on tuhoon tuomittu, jos tuollaisia vätyksiä ei saada töihin.
Ai jestas, että mua ottaa päähän tollanen asenne.
Onpa kiva käydä töissä, kun jotkut makaavat himassa mun(kin) maksamilla tuilla.
Kukaan ei sua sinne töihin ole pakottanut.
Nuo leikkaukset näkyy vatsa sukupolven jälkeen. Lapsia jotka eivät tunne kuuluvansa yhteiskuntaan. Ne kasvaa aikuiseksi tuossa tunteensa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon paljon on asioita, mitä pitäisi poistaa valtiontaloutta rasittamasta. Harva poliitikko uskaltaa avata suunsa. Äänestäjät katoaa, kun kertoo totuuden.On luotu järjestelmä joka sallii valtio rahoilla elämisen
700000 "koulutettua" akkaa julkisella, jotka tienaa keskimäärin 3k€/kk. Noiden koulutus on täyttä leikkikoulua ja ne ei ikinä tuota mitään kansantalouteen.
Jokaisen on, itse luotava elintasonsa. Perustaso kelan rahoilla. Ei omia huoneita jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tärkeä köyhälle, mutta onko 3 lapsen yksinhuoltaja köyhä on kokoaikatyö palkka 2300 euroa lapsilisät 550 euroa elatusmaksut 350 euroa asumistuki 310 euroa.nyt hallitus leikkaa asumistuen osuutta 125 eurolla. Siis kaikkineen rahaa on 3510 euroa kuukautta kohti. Kyllä nelihenkisen perheen pitäisi elää näillä tuloilla. Uskomatonta minulla ei edes ikinä oo ollu tuollaisia tuloja
Sitten olet varmaan saanut sitä asumistukea. Kyllä se maksetaan kaikille samoilla säännöillä.
Meillä se auttoi heikon keikkatyöajan yli. En ymmärrä miten siinä rahatilanteessa olis vielä pystynyt muuttamaan. Muuttaminen on kallista, vaikka mitä muuta vältettäisiin.
Jep jep
Muuttaminen on kallista kun se maksaa 200€, mutta kun valtion pussista maksetaan joka kuukausi sinulle 650€ asumiskuluihin niin sepä onkin jo halpaa.
Ääliö! Imbesilli! Debiili!
Vierailija kirjoitti:
Tuilla vaaditaan saada ihan kaikki, lapset, lemmikit, asuminen, auto, ilmaiset terveyspalvelut jne. porvarillinen elintaso kun muut maksavat ne ihan kaikki työssäkäymällä raataen omasta persnahastaan rahat ja lisääntyvistä veroista elättäen loisetkin.
En ihmettele yhtään jos näihin tukimummeihin aletaan jo kyllästymään ja niiden lisääntyviin vaatimuksiin mitä kaikkea heille pitäisi kustantaa.
Itse en ole koskaan luettelemiasi asioita vaatinut, mistä te revitte näitä ei mihinkään perustuvia mielikuvianne? Ei ole autoa(ei varaa korttiin/autoon),ei lemmikkiä(oli lopetettava varattomuuden vuoksi),ilmaisia terveyspalveluita en ole koskaan saanut,en ilmaista koulutusta peruskoulun jälkeen ja lapsikin syntyi ennen työttömyyttä,mutta valitettavasti ei ole mahdollista aina ennustaa,mitä elämässä tapahtuu. Mene itseesi ja ole kiitollinen hyvästä osastasi ja jätä köyhien ihmisten ja heidän lastensa haukkuminen sikseen. Rahalla ei näköjään älyä,ymmärrystä tai viisautta saa,se on nähty. T.köyhä yh jota ei palkata vaikka tahtoisin töitä
Miksi pelkästään lapset. Eikö aikuisilla tai vanhuksilla ole väliä. Eikö jokaisella ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen on, itse luotava elintasonsa. Perustaso kelan rahoilla. Ei omia huoneita jokaiselle.
Elintason parantamisessa tekniikan alalle koulutettu saa parhaimman vastineen poismuutolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten lehdissä nämä yhteiskunnan varoilla elävät antavat haastatteluja miten "lapset eivät saa enää omaa huonetta kun pitää muuttaa halvempaan". Siis mistä asti oma huone on ollut joku ihmeen ihmisoikeus jonka pitäisi olla köyhien perheidenkin lapsille itsestään selvyys? Ei edes keskituloisissa perheissä ole lapsilla aina omia huoneita niin miksi yhteiskunnan varoilla pitäisi kustantaa noin isot asunnot? En nyt tarkoita, että pitäisi missään yksiössä asua lasten kanssa mutta kyllä esim. kaksilapsiselle perheelle riittää kahden makuuhuoneen asunto. Tuntuu oikeasti, että köyhillä on vaatimukset pilvissä sen suhteen mitä muiden on heille maksettava. Sitten kun itse maksaa elämisensä ja asumisensa voi asettaa toiveita esim. makuhuoneiden määrän suhteen.
En ole nähnyt sellaisia. Mutta onhan se kurjaa, jos perhe asuu yksiössä
Ei näin veronmaksajan ominaisuudessa tunnu yhtään kurjalta jos jonkun persaukisen perhe asuu yksiössä.
Se on niille pikkupaskiaisille ihan oikein!
Vierailija kirjoitti:
Kaikista heikoimmassa asemassa olevat saavat toimeentulotukea, joka kompensoi asumistuen pienenemisen.
Mitä järkeä siinä sitten on? Useampi siirtyy toimeentulotuen varaan, jolta on vielä vaikeampaa nousta kokopäivätöihin. Jälleen typeryyden huippua kauhukabinetilta!
Vierailija kirjoitti:
Jep jep
Muuttaminen on kallista kun se maksaa 200€, mutta kun valtion pussista maksetaan joka kuukausi sinulle 650€ asumiskuluihin niin sepä onkin jo halpaa.
Ääliö! Imbesilli! Debiili!
Mietippä vielä kerran kenen pussiin se 650€ maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista heikoimmassa asemassa olevat saavat toimeentulotukea, joka kompensoi asumistuen pienenemisen.
Mitä järkeä siinä sitten on? Useampi siirtyy toimeentulotuen varaan, jolta on vielä vaikeampaa nousta kokopäivätöihin. Jälleen typeryyden huippua kauhukabinetilta!
Missä on tarjolla kokopäivätöitä?
Vierailija kirjoitti:
Töihin. Mihin? Hitto kun pääsisi muuhunkin kuin työkokeiluihin.
Harvemmin noin huonoja palkataan mihinkään. Eikö ole silti kivaa, että saat välillä kokeilla työntekoa? Mieti, että ilman työkokeiluja et tietäisi lainkaan mitä työntekeminen on.
Huutista! 😂😂