Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asumistuen leikkaukset kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin lapsiin"

Vierailija
16.12.2023 |

Tämä on tutkittua tietoa, ei jonkun poliitikon sanoma asia.

Kokoomus vaati tämän lauseen poistamista lakiluonnoksesta sote-valiokunnassa. Miksei voida myöntää asiaa? Miksi tällainen lause pitää poistaa?

Kommentit (280)

Vierailija
261/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ei ole tätä sotkua tehnyt. Suomessa ei ole tuottavuus noussut 15 vuoteen. Tätä velka rahoilla elämistä on ny tehty pidemmän aikaa. Vuoden on tämä hallitus ollut ei ole rannan hallituksen tekosia. Velkaa otettiin edellisen hallituksen aikana 50 miljardia. Nyt oletetaan, että tämä hallitus pystyy 4 vuoden aikana tekemään suomen velattomaksi. Se ei onnistu yhdellä hallituskaudella. Velkaa on sen kuittaamiseen menee monta sukupolvea. Tätä velka rallia on ollut jo aivan liian kauan 

Vierailija
262/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on paras sosiaaliturva. Sitä tukea ei tarvitse, kun tekee töitä. 

Näin sitä nuorena ajattelin. Olin tänään töissä ja yritän selvitä illan ilman kipulääkkeitä. Huomenna en pysty tekemään töitä. Teen varmasti töitä kehoni äärirajoilla, mutta se ei auta minua taloudellisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus ei ole tätä sotkua tehnyt. Suomessa ei ole tuottavuus noussut 15 vuoteen. Tätä velka rahoilla elämistä on ny tehty pidemmän aikaa. Vuoden on tämä hallitus ollut ei ole rannan hallituksen tekosia. Velkaa otettiin edellisen hallituksen aikana 50 miljardia. Nyt oletetaan, että tämä hallitus pystyy 4 vuoden aikana tekemään suomen velattomaksi. Se ei onnistu yhdellä hallituskaudella. Velkaa on sen kuittaamiseen menee monta sukupolvea. Tätä velka rallia on ollut jo aivan liian kauan 

Höpö höpö. Valtion velka on normaalia. Vain Edun tukemat pikkuvaltiot voivat olla velattomia. Ja mielummin velka kun Suomen myynti. Jos valtio myisi kaikkien suomalaisten tiedot, saisi se hyvän dudjetin pitkäksi aikaa. 

Vierailija
264/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa velkaa 160 miljardia. Korkoja tästä maksetaan n. 3,2 miljardia. Velkaa vaan otetaan lisää  et saadaan kela tuet maksettua. 

Vierailija
265/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitäis, ymmärtää että velkaa ei voi ottaa ikuisesti. On pakko muuttaa suunta 

Vierailija
266/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi elää täysin velalla. On otettava lisää. Alijäämä valtiontaloudessa on valtava. 

Vierailija
267/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa velkaa 160 miljardia. Korkoja tästä maksetaan n. 3,2 miljardia. Velkaa vaan otetaan lisää  et saadaan kela tuet maksettua. 

Velkaa otetaan, että saadaan maksettua nuo 3,2 miljardin korot. Lisäksi velkaa otetaan, jotta voidaan lähettää rahaa Afrikkaan. 

Vierailija
268/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa muuten keskituloisen veroprosentti on 10 %-yksikköä korkeampi joten mitä valitatte?

Tanskassa keskituloinen tienaa puolet enemmän kuin suomessa. (olin tanskalaisessa firmassa töissä)

Vierailija
269/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi elää täysin velalla. On otettava lisää. Alijäämä valtiontaloudessa on valtava. 

Ei nyt sentään täysin velalla. Seitsemän euroa kahdeksasta on itse tienattua rahaa, vain joka kahdeksas euro on velkaa.

Ne jotka valittaa leikkauksista, ei tunnu ymmärtävän, että se on meidän lapset, jotka joutuu tämän kaiken velan maksamaan!

Vierailija
270/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat vaikeat mut naisilla on helppoa kun istuvat pankin päällä.

Vierailija
271/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset sairaat on minusta aivan eri juttu. Työtön terve nuori ihminen nostamassa tukia. Vammaiset, jha sairaat on oikeutettuja tukiin. Eivät pysty työhön. 

Kuinka moni terve nuori on tahallisesti työtön? Faktoja tiskiin, kiitos, kun tuota typerää mantraa hoet. Sinä et pysty ihmistä vilkaisemalla näkemään, kuinka terve tai sairas joku on. 

Vierailija
272/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette jokoäärimmmäisenvastenmielisä ihmisä tai sitten vaan tietämätttömiä.

Suuri osa asumistuen saajista on pienipalkkaisia työssäkäyviä yksinhuoltajavanhempia.

Meillä on suuri määrä aloja, joissa palkat ovat niin matalat, että ilman tukia ei pysty kustantamaan edeselämän välttämättömyyksiä. En suko näiden yksinhuoltajavanhempien kaikkien ryyppäävään ja olevna ketjupolttajia.

Enemmistö pyrkii selviämään mahdollismman pienillä menoilla, jotta lapsia varten olisi sitten joskus jotain muutakin kuin ainaista pennin venyttämistä. Kesällä esim. Lintsille tai johnkin muuhun vastaavaan, mikä oikeasti maksaa paljon. Tai sitten vanehmpi yritätä ylläpitää laspenjotian amaksullist ahaarastusta.

Asumistukileikkausten jälkeen nämä eivät ole mahdollisia. Kuvitteleeko joku, että sillä ei olisi merkitystä lasten itsetunnolle, kun ei ikinä ole mahdollisuutta sellaiseen,mihin "kaikilla muilla" on?  Milla

Lapsia ei pidä tehdä sillä olettamuksella, että valtio kustantaa! Jos ei ole jaksanut opiskella/ei ole varaa kustantaa lapsen elämää, silloin ei pidä hankkia lapsia kurjuuteen. Itse tein lapset, kun koulut oli käyty, asunto ostettu ja vakityössä oltu muutaman vuoden.

Vierailija
273/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun laman aikaan minä olin perushoitaja, mieheni tuntitöitä tekevä auton asentaja.

Asuimme kahden lapsen kanssa 48 neliön kaksiossa vuojralla ja pistimme vyötä tiukemmalle ja säästinne pohjarahan omaan taloon. 

Tämähän kertookin, kuinka erilaista elämä oli 90-luvulla. Silloin noinkin pienipalkkaiset ihmiset pystyivät asumaan kohtuullisesti ja jopa säästämään rahat omaa taloa varten. Nykyään palkat ovat niin pienet suhteessa pakollisiin menoihin, että tuollainen elintaso olisi luksusta. Nyt puhutaan siitä, ettei ole varaa enää edes tuohon kaksioon, mistään säästämisestä puhumattakaan. Ei vaikka menoja kuinka karsisi.

Vierailija
274/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei pidä tehdä sillä olettamuksella, että valtio kustantaa! Jos ei ole jaksanut opiskella/ei ole varaa kustantaa lapsen elämää, silloin ei pidä hankkia lapsia kurjuuteen. Itse tein lapset, kun koulut oli käyty, asunto ostettu ja vakityössä oltu muutaman vuoden.

Juuri noin moni muukin on tehnyt. Sitten onkin joko terveys pettänyt, puoliso pettänyt tai työnantaja mennyt konkurssiin.

Suurin osa tukien saajista menisi ilomielin palkkatyöhön, jos sellaista vain joku suostuisi tarjoamaan. Hakemuksiin ei vastata, eikä lisäkouluttautuminenkaan monesti auta. Ei työttömyys ja/tai sairaus ole mikään valinta, vaan huonoa tuuria.

Vierailija
275/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tietyn elintason on tehtävä rajusti töitä. Hyvinvointi ei synny tyhjästä. 

Moni on tehnyt töitä niin rajusti, että terveys on pettänyt.

Vierailija
276/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa Suomi on tuhoon tuomittu, jos tuollaisia vätyksiä ei saada töihin.

Ai jestas, että mua ottaa päähän tollanen asenne.

Onpa kiva käydä töissä, kun jotkut makaavat himassa mun(kin) maksamilla tuilla.

Kukaan ei sua sinne töihin ole pakottanut.

Vastuuntunto vain.

Mieti tilanne jossa kaikki istuisivat sinuntavoin vain baaritiskillä tai kotisohvalla. Et ole tainnut ymmärtää, että valtion rahat ovat itseasiassa veroja maksavien työssäkäyvien rahoja. Jos ei työssäkäyviä, ei myöskään kelan paskavätystely rahoja sinulle.

Mitä muuten tapahtuu sun vastuuntunnolle, kun työnantajalta tulee kenkää eikä kukaan enää palkkaa sinua? Päättyykö vastuuntunto vai mitä sille tapahtuu, kun joudut itse sinne kotisohvalle eikä muualle pääse, vaikka kuinka haet?

Vierailija
277/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset sairaat on minusta aivan eri juttu. Työtön terve nuori ihminen nostamassa tukia. Vammaiset, jha sairaat on oikeutettuja tukiin. Eivät pysty työhön. 

Eivät yksinhuoltaja äiditkään pysty työhön! Moni heistä on sairas joko mentaalitasolla tai fyysisesti ovat tukevoituneita ihmisiä. Miten minä menisin töihin kun minulla on kaksi lasta jotka pitää aamuisin herättää kouluun,tehdä aamupala, tarkistaa että heillä on asialliset vaatteet ym. Toinen on 15v ja nuorempi vasta 12!

Vierailija
278/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on paras sosiaaliturva. Sitä tukea ei tarvitse, kun tekee töitä. 

Näin sitä nuorena ajattelin. Olin tänään töissä ja yritän selvitä illan ilman kipulääkkeitä. Huomenna en pysty tekemään töitä. Teen varmasti töitä kehoni äärirajoilla, mutta se ei auta minua taloudellisesti. 

Sinä edustat 90% kotiäideistä ,työttömistä ym tukien varassa elävistä ihmisistä. Kaikki käyttävät kipulääkkeitä ja ovat jollakin tavoin rampoja. Olet malliesimerkki.👍

Vierailija
279/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat ovat vaikeat mut naisilla on helppoa kun istuvat pankin päällä.

Verottaja iski jo karvaiset kämmenensä siihen pankkiin ja alkoi kaksin käsin fistaamaan onlyfans neitojen tileistä veroja ulos.  Tulee äityliineille pankkikriisi. 😂 Alkaa kuivempi kausi.💦

Vierailija
280/280 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten luulet, että käy, jos joku tunkee itsensä väkisin jonnekin töihin?

Työnantaja on se, joka päättää, kenet palkkaa. Miksi työttömiä syyllistetään jatkuvasti työnantajien tekemisistä tai pikemminkin tekemättä jättämisistä?

Tää asenne työttömiä kohtan on aivan sairas nykyisin, kohtuuton ja epäinhimillinen.

Miksi työnantajia (varsinkin isompia firmoja) ei velvoiteta palkkaamaan ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän