Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asumistuen leikkaukset kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin lapsiin"

Vierailija
16.12.2023 |

Tämä on tutkittua tietoa, ei jonkun poliitikon sanoma asia.

Kokoomus vaati tämän lauseen poistamista lakiluonnoksesta sote-valiokunnassa. Miksei voida myöntää asiaa? Miksi tällainen lause pitää poistaa?

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko niitä lapsia on tehtailla jos niitä ei ole vara elättää

Yksinhuoltajien pentutehtailu on saatava loppumaan! Mitä vähemmän he saavat siitä toiminnastaan rahaa, sitä vähemmän he niitä tehtailevat ja vain rehelliset kasvattajat tuottavat enää kohta laadukkaita ja puhtaita jälkeläisiä.

Vierailija
62/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun laman aikaan minä olin perushoitaja, mieheni tuntitöitä tekevä auton asentaja.

Asuimme kahden lapsen kanssa 48 neliön kaksiossa vuojralla ja pistimme vyötä tiukemmalle ja säästinne pohjarahan omaan taloon. 

Talous helpottui ja mieskin sai töitä paremmin. Kolmas lapsikin tehtiin.

Lapset on elätetty ja talo maksettu. Nyt elämme kahdestaan ja säästöjäkin on. Ja voi kauhea, meitä kadehditaan, että ollaan muka hyvätuloisia ja kuktalusikks perseessä syntyneitä ja meiltä pitäisi vielä enemmän ottaa palkasta pois, että köyhät saisi kotona oleselemalla enemmän rahaa.

En ymmärrä, en

Oi teitä onnekkaista,kun saitte 90-luulla säilyttää työnne. 27 % suomalaisista ei saanut.

Mitne voi duunari olla noin hölmö?

Ansaitsen korkeakoulutettuna teknologia-asiantuntijana - siis globaalistikin erittäin kysyttynä alan ammattilaisena aivan varmasti paljon enemmän kuin sinä. Se ei kuitenkaan ole suurin eromme. Minä otan selvää asioista ja olen älykäs, sinä et.  WT-tyylisi paljastaa oman statuksesi, mitä pyrit peittämään haukkumalla taloudellisesti kaikein heikoimmilla olevia.

Huolimatta siitä, että olen hyvätuloinen, olen palkansaaja. Siksi puolustan palkansaajia yleisiesti, samalla itseäni tulevaisuuttani varten. Yhdenkään plaknsaajan ei tulis kannattaa tätä hallitusta.

Ja vaikka maksan paljon veroja, maksan niitä mielelläni silloin, jos ne käytetään hyvinvointivaltion ylläpitämiseen. 

Veronmaksuhalukkuuteni loppuu siinä vaiheessa, kun verovarojamme aletaan siirtää rikkaiden taskuun vielä nykyistäkin enemmän. Ja juuri sitä tämä hallitus tekee - tukee vain rikkainta 1 %:a kaikissa toimissaan.

Ei kotimarkkinoilla toimivien pk-yritysten liiketoiminnan kehittymistä, ei palkansaajien mahdollisuuksia vaikuttaa omaan tulevaisuuteensa, ei sosiaalisen nousun mahdollistamista.

Kun sitä ei ymmärrä, kertoo se siitä että ei ole penaalin terävin kynä ja osuukin omaan nilkkaansa.

Hyvää joulua kuitenkin sinullekin. Nauti siitä, se saattaa olla viimeinen joulu, jonka voit viettää entisenlaisena. Ensi joulun pukki on paljon köyhempi, sinullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai köyhien elämä on kurjempaa. Niin sen kuuluukin olla. Pitäisikö yhteiskunnan kustantaa pummeille sama elintaso kuin mitä varakkaimmillakin on?

Kyllä pitää. Kaikille samat jutut, niin ei puukot viuhu kadulla. Sosiaaliturvalla ostetaan yhteiskuntarauha.

Nyt sossun rahoilla elävien vanhempiensa katkeriksi ja väkivaltaisiksi kasvattamat lapsipoloiset ryöstävät jopa vaatteet normaali perheiden lasten päältä puukot viuhuen. Näiltä ihmisiltä pitäisi ottaa lapet huostaan jo synnytyslaitoksella koska he kasvattavat lasta kurjissa olosuhteissa joissa alkoholi maistuu ja kannabis röyhyää.

Vierailija
64/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun laman aikaan minä olin perushoitaja, mieheni tuntitöitä tekevä auton asentaja.

Asuimme kahden lapsen kanssa 48 neliön kaksiossa vuojralla ja pistimme vyötä tiukemmalle ja säästinne pohjarahan omaan taloon. 

Lapset on elätetty ja talo maksettu. Nyt elämme kahdestaan ja säästöjäkin on. Ja voi kauhea, meitä kadehditaan, että ollaan muka hyvätuloisia ja kuktalusikks perseessä syntyneitä ja meiltä pitäisi vielä enemmän ottaa palkasta pois, että köyhät saisi kotona oleselemalla enemmän rahaa.

En ymmärrä, en

Oi teitä onnekkaista,kun saitte 90-luulla säilyttää työnne. 27 % suomalaisista ei saanut.

Mitne voi duunari olla noin hölmö?

9

Niinpä. 90-luvun lama oli kotikutoinen ja se toimi erinomaisesti varallisuuden uusjaon suhteen.  Petteri yrittää nyt Riikan kanssa samaa, jopa hiemen samankaltaisilla toimilla. Voittajat , se rikkain 1 % odottavat kieli pitkällä jälleen kerran.

Vierailija
65/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, en

On sun onnesi että jutellaan somessa eikä nenäkkäin. Multa ja mieheltä meni molemmilta työ 90 luvulla lamassa ja sitten meni asuntokin. Lainan korot nous 19 prosenttiin eikä meillä ollut töitä eikä töitä sanut mistään sill

Miten hän on syyllinen siihen , että sinä olet sössinyt elämäsi 90 luvulla eläessäsi yli varojesi? 

Otit velkaa ,eli elit toisten rahoilla jo silloin ja niin teet edelleenkin, eli etpä tyhmyydestäsi ole osannut edes viisastua. Kristus mikä ääliö voitkaan olla. Ja koska asumistuet ovat veronmaksajien rahoja niin ne rahat jotka veronmaksajat säästävät leikkauksista ,eivät ole SINULTA pois.

Vierailija
66/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai köyhien elämä on kurjempaa. Niin sen kuuluukin olla. Pitäisikö yhteiskunnan kustantaa pummeille sama elintaso kuin mitä varakkaimmillakin on?

Kyllä pitää. Kaikille samat jutut, niin ei puukot viuhu kadulla. Sosiaaliturvalla ostetaan yhteiskuntarauha.

toisin käy pummi kohta leikataan tukia ja mä saan lisää palkkaa maaliskuussa.

Vierailija
67/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole varaa oleskeluyhteiskuntaan. Aikuisten on aika ottaa itseään niskasta ja alkaa elättää perheensä työllä eikä tuilla. Niin ennenkin tehtiin ja niin pitää tehdä nytkin.

Mitä sitten tehdään kun monilla se työstä saatu palkka ei riitä perheen elättämiseen?

Kehity ja hommaa parempi työ ja anna työsi seuraavalle jolle siityon hyötyä. Tai toinen vaihtoehto, tee kahta työtä.

Ja kolmas vaihtoehto, elä tulojesi mukaan.

Hommaa halvempi vuokrakämppä. Niinkuin hallitus sinua ohjeistaa tekemään.

Vierailija
68/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole varaa oleskeluyhteiskuntaan. Aikuisten on aika ottaa itseään niskasta ja alkaa elättää perheensä työllä eikä tuilla. Niin ennenkin tehtiin ja niin pitää tehdä nytkin.

Mitä sitten tehdään kun monilla se työstä saatu palkka ei riitä perheen elättämiseen?

Kehity ja hommaa parempi työ ja anna työsi seuraavalle jolle siityon hyötyä. Tai toinen vaihtoehto, tee kahta työtä.

Yhä siihen tilalle silloin tulee seuraava joka tarvitsee tukea kun palkka on niin pieni. Sinulla ei ollut yhtään ratkaisua itse ongelmaan.

Vierailija
69/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuo mennä kotiin takaisin kasvamaan vanhempiensa luokse.

Selvästi aikuistuminen vielä kesken.

Vierailija
70/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulta on voinut mennä ohi aikalailla kaiken elämisen kustannusten nousu? Jotenkin en pysty uskomaan että olet normaaliälyinen kun et ole sitä huomannut.

Vierailija
71/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ole järin suurituloinen, 2500 eur/kk brutto enkä saa minkäänlaista asumistukea vuokra-asuntooni. Asun vielä yksin ja en yksiössä. No en saisi yksiöönkään tietenkään asumistukea.

Vierailija
72/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se raha kaikkea merkitse tai tee onnelliseks mulla on rahaa noin 300 000e mut vietän yksin joulun .voisin valita et olis 20e ja joku kiva naine viettämässä joulua mun kanssa

Vierailija
73/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä siihen tilalle silloin tulee seuraava joka tarvitsee tukea kun palkka on niin pieni. Sinulla ei ollut yhtään ratkaisua itse ongelmaan.

Vaan jos sen työn saakin joku joka tarvitsee juuri tuollaisen pienen sivutulon.

Sinulle asioiden laajempi näkeminen on kovin vaikeaa?

Vierailija
74/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulta on voinut mennä ohi aikalailla kaiken elämisen kustannusten nousu? Jotenkin en pysty uskomaan että olet normaaliälyinen kun et ole sitä huomannut.

Normaaliälyinen vanhempi kasvattaa silloin tulojaan ja kantaa vastuun lapsensa hyvinvoinnista. Ei kukaan niin tyhmä voi olla että kuvittelee 18 vuoden ajan kaiken pysyvän ennallaan, minkään muuttumatta.

Älykäs ihminen osaa kyllä ajatella elämää hieman pidemmälle, ennakoida ja säästää rahaa aina tulevan varalle. Debiilikö olet?

Vierailija
75/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä varaa oleskeluyhteiskuntaan. Se mihin meillä ei ole varaa on virkamiehet jotka maksaa satoja tuhansia puukepeistä tai nuotiopaikoista. Kun näitä tapauksia on lukuisia vuoden aikana niin pienituloisen eurot on yksi pieru saharassa näihin kuppaaviin rosvoihin verrattuna. Olen kyllästynyt näihin suhmurointeinhin. 

Vierailija
76/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset osuu niihin henkilöihin jotka ovat päättäneet että itseään ei tarvi elättää ja on muiden velvollisuus elättää itsensä

Vierailija
77/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaanko me jotain sömàlëita lisääntymään tänne kuin kanit ja täyttämään kaikki parhaat asunnot veronmaksajien rahoilla?

Vierailija
78/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, en

Mitne voi d

Niin tämä tuleva lama on siis todellakin tehty lama, ei mikään pakollinen pienen notkahduksen jatkumo vaan nämä pistää valtiontalouden tärviölle ihan kusipäisuuttaan.

Vierailija
79/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halutaanko me jotain sömàlëita lisääntymään tänne kuin kanit ja täyttämään kaikki parhaat asunnot veronmaksajien rahoilla?

Nämä leikkaukset ei koske ketään joka ei ole työelämässä, ainoastaan ihmisiä jotka yrittää edes jotenkin elättää itsensä. 

Vierailija
80/280 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan tuon asumistuen voi ottaa pois hyvin toimeentulevilta eikä aina köyhiltä!

Miten hyvin toimeentuleva saa asumistukea? Olen asunut hyvin toimeentulevana jo 25 vuotta, enkä ole koskaan saanut senttiäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi