Kokoomuksen halu heikentää irtisanomissuojaa iskee meihin kaikkiin. Ensivuonna sinäkin voit saada kenkää jos et nuole persettä.
Kommentit (395)
Millainen ihminen haluaa roikkua palkkalistoilla, vaikka ei työnantajan mielestä hyödytä firmaa? Minä kyllä lähtisin sellaisessa tilanteessa ilman mitään liitolla uhkailuja.
Onko ihmisiltä kadonnut taju siitä, että töissä ollaan tekemässä firmalle rahaa?
Ei se nenänpielien ruskeus haittaa mutta se haju ja maku,yäk!!
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen haluaa roikkua palkkalistoilla, vaikka ei työnantajan mielestä hyödytä firmaa? Minä kyllä lähtisin sellaisessa tilanteessa ilman mitään liitolla uhkailuja.
Onko ihmisiltä kadonnut taju siitä, että töissä ollaan tekemässä firmalle rahaa?
Monen suomalaisen työnantajan mielestä kukaan työntekijä ei hyödytä firmaa vaan ovat pelkkä kustannuserä. Ainakin kun lukee Suomen Yrittäjien ja EK:n kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset sitä usko, heillä on vankka usko että irtisanominen pärstäkertoimen takia koskee vain muita, niitä luusereita. Ei heitä, koska he ovat mukavia ja kivoja ihmisiä. Ja tekevät työnsä hyvin. Ei silloin irtisanota. Paitsi jos pomolla on siihen joku vielä mukavampi ja kivempi tulossa tilalle.
Ton pärstäkerroin-termin keksi Ay-väki jo 5+ luvulla. Todellisuudessa ei kenelläkään työnantajalla on varaa vaihdella hyvää ja tekevää työntekijää ihan heppoisasti. Siinä menee helposti vuosi että alkaa tuottamaan palkkaansa enemmän. Siksi tämä määräyskirjalla palkkaaminen on toodella tyhmää. Ja siihenkin Ay-liitto pakottaa koska haaveilijan irtisanominen on niin hidasta.
Pelkkää potaskaa.
Sen mä haluan nähdä että mulle annetaan kenkää. Tuleeko ne yritysjohtajat itse tekemään mun työt? -Sh
Niinhän se on ollut tähänkin asti jopa pelkän pärstän perusteella potkitaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen suomalaisen työnantajan mielestä kukaan työntekijä ei hyödytä firmaa vaan ovat pelkkä kustannuserä. Ainakin kun lukee Suomen Yrittäjien ja EK:n kirjoituksia.
Häh? Miksi työnantaja on sitten heidät palkannu töihin jos he ei työnantajan mielestä hyödytä firmaa vaan ovat pelkkiä kustannuseriä? :D Te ette vaan oikeasti ymmärrä sitä että jos työntekijä on hyödyllinen firmalle niin ei työnantaja sitä pihalle potki ja työnantaja haluaa palkata vain hyödyllisiä ihmisiä töihin.
En ole huolissani työpaikasta. Ei ole tunkua pahemmin tälle alalle ja kusessa ovat jos lähetään porukkaa pois laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten niillä ei pidä olla yhtään työntekijää. Vaikka valtio kieltäisi kaikki irtisanomiset, niin eläköitymisen kauttahan siihen päästään.
Nyt on tärkeää että AY torppaa tuon työ elämä fasis tisen hallituksen tavoitteet kovalla kädellä.
En usko että vähään aikaan saavat vastaavaan äänestämiseen kansaa huijattua. Mikä keino ei ole liian kova. Purran valehtelua ei pysty laillisein keinoin ylittämään.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on ollut tähänkin asti jopa pelkän pärstän perusteella potkitaan pois.
Miksi se sama pärstä on sitten palkattu?
Olen ollut jo pitkään freelancer. Minua hävettäisi nauttia työpaikasta vain sen takia, että valtio hoivaa minua. Kyllä työnantajalle pitää olla hyödyksi.
Oikein. AY! Ei työntekijöiden tarvitse suostua mihin vaan. Semmoset työehtosopimukset vaan, jotka kompensoi hallituksen hupatukset. Jos irtisanomissuoja heikkenee, niin saattaa tulla myös uusia ehtoja senkin suhteen millä ehdolla edes alunalkujaan lähdetään töihin. Työmatkakulut työnantajan maksettaviksi, kun niistä ei enää kerran verovähennyksiä saa ja sollatuntilaisille sekä osa-aikaisille 300-400 euron pohjapalkka, jonka päälle sitten palkka tehdyistä tunneista.
ai että näiden lusmujen pelkotilat on käsin kosketeltavia. Tietää hyvin että osuu just oikeaan maaliin.
Hyvillä työntekijöillä ei ole mitään pelättävää. Miksi osaajista haluttaisiin eroon?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse edes odottaa ensivuoteen. Sain potkut viimeviikolla. DIn koulutus ja 30 vuotta työuraa Nokialla, mutta kohtalokseni muodostui liian hyvä palkka. Työssäni olin kyllä hyvä, mutta varsinkin Nokialla siirretään tehtäviä rankalla kädellä ns. Low Cost maihin. Varsinkin Intiaan, mutta myös Portugaliin ja Unkariin.
Loppupeleissä oikeastaan kaikki tehtävät on siirrettävissä Pekka Lundmarkin töitä myöten. Muutama veroasiantuntija tms. jätetään Suomeen ja muut Intiaan.
Olisi aikapaljon mieluummin ottanut kovankin palkanalennuksen kuin irtisanomislapun. Mutta Suomen hommat nyt on tätä ja syytän kyllä ay liikettä siitä että Suomessa ei palkat voi joustaa. Ja kun palkat eivät jousta joustavat työpaikat.
Turha sun ay liikettä on syyttää jos noksu maksaa liian korkeita palkkoja. Liitti määrää sen työehtisooimuksen minimin.ja olisittehan te di t voinnu sooia että teette duunia vaikka 2300 e kuukausipalkalla.
Sitäpaitsi intialaiset ei tee kovin hyvää jälkeä, oon kuullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuule vähän malleja noista kirjoituksista johon viittaat.
Talouslaman aikana on tavattoman helppo joutua työttömäksi ja tavattoman vaikea työllistyä. Ja lamahan tässä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tulee olemaan uudistusten myötä yksi EU:n surkeimpia irtisanomissuojia.
Mutta sitä saa mitä tilaa.
Jaha, järjen jättiläinen on vauhdissa. Esim Ruotsissa ja Saksassa on ollut jo vuosikausia tällaiset lait voimassa. Molemmissa maissa on lähtökohtaisesti paremmat palkat kuin meillä.
kommarikeskuspankit pois ja vaihdannaistalous tilalle
Jos työnantaja irtisanoo työntekijän niin silloin se työntekijä on turha firmalle tai sitten se työntekijä on oikeasti ongelmatapaus joka esim kiusaa muita tai ei noudata työpaikan sääntöjä. Ei työnantaja ikinä irtisanoisi sellaista työntekijää josta on hyötyä yritykselle. Tämän takia minä en näe mitään ongelmaa siinä että irtisanomissuojaa heikennetään. Itse kuulun ytk:hon sekä kannatan nykyistä hallitusta ja olen duunarina yrityksessä.