Selviäisitkö äkillisestä korkojen noususta?
Jos korko raketoisi 15 prosenttiin 90-luvun tapaan
Kommentit (21)
Vierailija wrote:
Jep koska mulla on prosentin korkokatto viel 6 vuotta.
Se parhaiten nauraa...
Pankki voi nostaa myös korkokatossakin kuukausierää jos maksuaika tulee vastaan. Lue ehdot.
En noin vain. Velkaa on miljoona, joten jos korko nousisi noin paljon, niin en saisi lainoja maksettua. Jotain saisi toivottavasti sitten myytyä, jospa se auttaisi asiaa.
Selviäisin koska asuntolainaa on jälellä enää 30 000e.
M30
Minulla on aina vähintään saman verran rahoitusvarallisuutta kuin on velkaakin. Eli ei toisi mitään ongelma.
Eka asuntolaina oli jotain 17 % korolla niin eiköhän.
Onneksi asun nykyään huolettomasti vuokralla.
Vierailija wrote:
Minulla on aina vähintään saman verran rahoitusvarallisuutta kuin on velkaakin. Eli ei toisi mitään ongelma.
Osakkeet ei tykkää korkeasta rahan hinnasta..
Kyllä! Rahan tuloa ei voi estää kun saisi talletuksille 12-13 % :))
Jep. Asuntolaina on jo kertaalleen maksettu pois ja lisärakennuslainasta on enää 22 000 puolikas jäljellä.
Oikein odotan sitä, että korot nousevat. Minulla ei ole kymmeneen vuoteen ollut enää velkaa, on vain erilaisia sijoitus talletuksia ja jokunen hehtaari metsää ja muuta kiinteää omaisuutta.
Vaikeuksia tulisi, onneksi lainaa jäljellä enää reilu 20k.
me ulosottovirastossa otamme mielellämme kaikki teidän omaisuutenne. älkää välittäkö koroista, koska meillä on paremmat. tehkää itsemurha niin kuin useimmat sadat suomalaiset vuodessa.
Haudassa on mukava levähtää ilman omaisuuttanne
Ei olisi ongelmaa. Aina voi myydä kaiken ja muuttaa vuokralle sossun elätiksi.
Me täällä ulosottovirastossa odotamme, että saat ulosmittaus päätöksen onnea ja älä ihan heti tee itsemurhaa, koska suomalaisia on noin viis sataa jo vuodessa....
Mikäs selvitessä jos talletuksille tulisi tuollainen korko.
Ei suurempia ongelmia. Eihän käyttötilin korko ole verotettavaa, säästötilillä ei paljonkaan rahaa.
Helposti sillä olen täysin velaton ja yhteiskuntakelpoinen yksilö.
Ainoastaan ne joilla on velkaa ja ne jotka asuvat vuokra-asunnoissa tai tukien varassa olisivat niitä häviäjiä,muta sekään ei muuta mitään,sillä he ovat niitä häviäjiä,eli luusereita jo muutenkin.
Vierailija wrote:
Selviäisin koska asuntolainaa on jälellä enää 30 000e.
M30
Noin vähän? Tuo kannattaa maksaa pois 1.4-24 mennessä kun asuntolainojen verovähennykset loppuu. *Vinkki* 👍
kyllä vaan kun lainat on kaikki melkein jo maksettu.
Jep koska mulla on prosentin korkokatto viel 6 vuotta.
Se parhaiten nauraa...