Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko työnantajaltasi joululahjan?

Vierailija
15.12.2023 |

Minä sain jouluruokailun ja palkallisen vapaapäivän.Ihan ok.

Kommentit (361)

Vierailija
161/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein puolitoista kiloa karkkia

Vierailija
162/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkukori. Tai oikeastaan pahvilaatikko, jossa suklaakonvehteja, glögiä, keksejä, hilloja, teetä ja kahvia. Ihan kiva lahja.

Oletkohan samassa työpaikassa töissä kuin mä, sain nimittäin saman lahjan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä, mutta useampana vuonna olen saanut 300-500€. Odotan viittäsataa tänä vuonna, sillä vuosi on mennyt ihan hyvin taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Työnanantaja on antanut omista rahoistaan käteisenä, niin ei mene veroa (ja summa pysyy alle 5000€ kolmessa vuodessa, joten täysin laillista). Välipäivät saan lisäksi pitää vapaana. Olen kahden hengen yrityksessä ja työpanokseni on työnantajalle todella tärkeä, joten hän näyttää arvostustaan mm. näin.

Sori mutta ei mene laillisesti noin. Googlaa vaikka "työsuhteen perusteella saadun edun verotus" ja tuloverolain etusija lahjaverolakiin nähden ;)

t. Verojuristi 

Vierailija
164/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman siivoojat jätti suklaatervehdyksen.

Yhteystyökumppani lahjoitti villasukat.

Oma firmassa firmassa esimies vaan toivotti, että toivottavasti teillä on yhtä hauskaa duunissa kuin hänellä. 

Vierailija
165/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Joululahja kun olisi pitänyt itse käydä tilaamassa jostain verkkohärpäkkeestä jo kesällä. Uudelle työntekijälle tätä ei kukaan kertonut. Asiasta informoitiin alkukesällä sähköpostilla otsikoituna joululahjakyselyyn voi nyt vastata. Skippasin epäkiinnostavana semminkin, kun kysely tuli sairaslomani aikana. Nyt sitten alahuuli väpättää, kun muilla on hienot lahjat.

Vierailija
166/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin lahjakortit Delicardille ja sieltä saa valita kaksi lahjaa. Aika paljon arvokkaitakin vaihtoehtoja oli, en vielä valinnut mitä otan. 

Vierailija
167/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis saanu käydä firman joululounaalla, mutta jos ei pääse, koska työpiste ei sijaitse lounasravintolan yhteydessä niin työnantaja muistaa herkkulahjalla.. Joka paljastui suklaarasiaksi, kaikille yhteinen sellainen.. Varmaan olisi pitänyt myös lounas syödä kollegan kanssa samalta lautaselta... 

Vierailija
168/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalta olin saanut lahjan, Harmi että lähdin taas lomille ennen sitä. Työnantajan lahjaa ei ole näkynyt.

Vierailija
169/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole työnantaja antanut mitään moneen vuoteen. Epassi rahaa saamme kyllä, mutta se ei kai ole lahjaksi laskettava. Lahjan sain yhden työpisteen esimieheltä (olen siis kolmen paikan väliä juokseva); pullon cavaa ja suklaata. Ihan kiva. En mitään isoja odota, jotenkin olisi kiva, että työnantaja muistaisi.

Vierailija
170/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kolmikirjaiminen kiinteistöhuoltofirma: tupsupipo firman logolla, mutta firman vaatteita ei saa kuitenkaan käyttää vapaa-ajalla eli jos päivystäjä käy avaamassa oven, niin pitää mennä kotiin vaihtamaan omat vaatteet ennen vaikka kauppaan menoa ja sama homma, kun lähtee taas.

Höpö höpö, kyllä kaupassa saa käydä työvaatteet päällä. Kapakkaan ei kuitenkaan pidä lähteä työvaatteet päällä örveltämään. Järjen käyttö sallittua.

Riippuu työpaikasta. Hoitoalan työvaatteita ei saanut käyttää kun tyäpsikalla. 

Vierailija
171/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, itse aikanaan yrittäjänä ostin jokaiselle 8-15 henkilöä mielijuoma pullon( whisky,gin bacardia tms.) ja laitoin pari sataa kirjekuoreen joulukortin yhteyteen. Maksoin omasta taskusta eikä kenenkään tarvinnut veroja miettiä. Itse nautin siitä kun paketoin jokaiselle oman lahjan. Tekisin edelleenkin jos yrittäjänä olisin !

Onko pakko vitsailla näinkin vakavalla aiheella!?

Vitsailla  nyt olet kyllä todella hakoteillä. Näin toimin kymmenkunta vuotta yrittäjänä ja työnantajana ollessani ja keksisin jotain vastaavaa edelleenkin jos vielä työnantajana olisin ! 

Mutta tässä kun viestejä lukenut ,ei voi kuin ihmetellä monien työnantajien toimintaa. Jos yrityksellä ja yrittäjällä ei ole varaa muistaa työntekijöitä edes jouluna, niin olisi peilin katsomisen paikka. Näin mietin minä joka on ollut työurani aikana molemmin puolin pöytää.

Vierailija
172/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aika huono veto firmalta laittaa työntekijöiden joululahjarahat hyväntekeväisyyteen (vrt. Orion). Vaikka kohde olisi tärkeä, jää monille paha maku suuhun, että "kaikkea muuta pidetään tärkeänä paitsi minua". Sen sijaan on ihan korrektia, jos yhteistyökumppaneiden lahjomiset ja kortit vaihdetaan johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen. Näin on toimittu jo pitkään firmoissa, joissa olen ollut töissä - ja samoin itse olen saanut yhteistyökumppaneilta sähköisen tervehdyksen, että "lahjoitimme joulutervehdyksiin varatut rahat xxx-kohteeseen". Itse asiassa, pidän aika lailla vastuullisempana yhteistyökumppania, joka ei lahjo minua (varsinkaan millään logokrääsällä), vaan mieluummin tekee hyvää.

Omalta työnantajalta toivon kuitenkin joulumuistamista. Vaikka palkankin saamme, on kuitenkin kiva saada vielä jouluun extrakiitos vuoden työstä. Henkilöstön joululahja sitouttaa ja tuo hyvää mieltä (paljon isompi symbolinen arvo ja merkitys kuin yhteistyökumppaneiden lahjomisella). Meillä on jo useampana vuonna lahja ollut palkallinen vapaapäivä, mikä on mielestäni todella hyvä lahja. Ei mitään luontoa kuluttavaa ja kaikille mieluinen lahja. 

Vierailija
173/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras oli kun joitakin vuosia sitten saatiin k-kaupan lahjakortti jolla sai ostettua kaljaa ja tupakkaa. En siis keksi tätä eikä varmasti pitäisi olla mahdollista, oliskohan kaupan myyjä toiminut väärin sitten.

Saa niillä ostaa mitä huvittaa. Miksi luulit ettei saa?

Koska se saa yleensä sossusta lahjajortin ja sillä EI saa kaljaa eikä tupakkaa. 

Oon K-Marketissa töissä, ja meillä on ihan yleisesti myynnissä kahdenlaisia lahjakortteja, toisella voi ostaa mitä vaan, toisella ei niitä alkoholeja tai tupakkaa. Jokainen ihan tavallinen asiakas voi valita, kumman lahjakortin ostaa, ei tarvi olla sossun asiakas. 

Vierailija
174/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että lahjan? Huutonaurua!

Osui tuo lainauksessa oleva huutonauruni omaan nilkkaan... Sain ylemmältä taholta, tosin en omalta esihenkilöltä, joululahjan. Joulukoristeella koristeltu viherkasvi ja suklaata.

Näin voi käydä, kun on minunlaiseni pikkusieluinen pessimisti. Tosin ilmeisesti se ei työpaikalla näy ulospäin, kun kerran olen lahjan arvoinen.

Vierailija
175/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, joululahjaksi saatii työporukan kanssa kolme konvehtirasiaa, oli se sininen ja dumle ja jokin kolmas. Meillä on lähes 20 työntekijää, joten ei siitä monta konvehtia tule per työntekijä. Julkinen sektori.

Onkohan teidän pomo ostanut ne omilla rahoillaan? Niin minä tein, kun olin lähiesimiehenä 7 vuotta. Työnantaja ei maksanut yhtään mitään. Yhtään vuonna vein jokaiselle työntekijälle suklaarasian (Pandaa alennuksella Tokmannilta). Silloin töissä oli 14 tai 15 hlöä, yhteensä alle 50 euroa kaikkien lahjat, ja täysin omasta pussista enkä mennyt konkurssiin. Se vaan jotenkin tuntuu törkeältä, jos ei minkäänlaista pienintäkään muistamista.

Näin minäkin teen joskus. Olen tiiminvetäjä ja minusta on kivaa joskus viedä kakku tai pullapitko tms.

Eilen juuri ostin Lidlin paistopisteeltä aamulla töihin mennessä pullaa, karjalanpiirakoita, pastejoita ja voisarvia yli 30 eurolla ja vein töihin. Olen tiiminvetäjä ja minusta on kivaa joskus viedä kakku tai pullapitko tms. ja ihan itse ne maksan.

Vierailija
176/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finanssialalla töissä. En saanut kenkää, eli ihan hyvä joululahja.

Vierailija
177/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei antanut mitään. Ei edes lämmintä kättä.

Vierailija
178/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lahjaa eikä se haittaa, mutta kaksi tiimikaveria sai irtisanomisilmoituksen viime viikolla niin se meinaa harmittaa.

179/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululounasbuffetin henkilöstöravintolassa (arvo 15€) sekä joulutortun.

Vierailija
180/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskisuurella kaupungilla töissä ja meillä ei anneta mitään joululahjoja. Mikä on ihan ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi