Saitko työnantajaltasi joululahjan?
Minä sain jouluruokailun ja palkallisen vapaapäivän.Ihan ok.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Jos vuoden lahjat on yli 100 euroa ne ovat verollista
Joissain tapauksissa voi olla myös kalliimpia esim. Jos tuotteeseen on painettu firman logo, tällöin jälleenmyynti arvo on pienempi, silloin voidaan katsoa verotusarvon olevan hankintahintaa pienempi.
Tavallaan sain. Tunnin työaikaa. Siis ei lisää työaikaa vaan pois tulevalta perjantailta, jolloin suljemme aiemmin. Eräs ihastuttavan pedantti työkaverini kysyi, onko vakuutus voimassa työmatkalla, jos työnantajan edustaja antanut luvan lähteä tuntia aiemmin kotiin. Päällikkö nauroi ja sanoi, että kyllä se on voimassa. Jos työkaveri sattuu lukemaan palstaa, niin ei millään pahalla ja ei vara venettä kaada, mutta varmaankaan ei ole Suomen ainoa työpaikka, josta saa poistua joulua viettämään vähän aiemmin.
Glögitilaisuus mihin ei päässyt, kun oli liikennelakko.
Joo toimitusjohtaja antoi mulle selkähieronnan.
Näin on, itse aikanaan yrittäjänä ostin jokaiselle 8-15 henkilöä mielijuoma pullon( whisky,gin bacardia tms.) ja laitoin pari sataa kirjekuoreen joulukortin yhteyteen. Maksoin omasta taskusta eikä kenenkään tarvinnut veroja miettiä. Itse nautin siitä kun paketoin jokaiselle oman lahjan. Tekisin edelleenkin jos yrittäjänä olisin !
Tämä vuosi on ilmeisesti köyhin koskaan.
Joulupuuron olisi saanut, jos olisi mennyt toimistolle. Kollega oli vienyt lisäksi omalla kustannuksella tähtitorttuja.
Pirhalla on kyllä hienot heijastimet.
Vain korkeassa virassa olevat saavat herkkukoreja,lahjakortteja yms. Me oikeasti raskaan työn duunarit saamme joululahjaksi kämäsen pipon,kuulakärkikynää,pandan pahoja konvehteja...siinä meidän kiitos ja monet vaan duunareista hymyilee ja hyväksyy vuodesta toiseen orjuuttamisen ja vielä tuollaista pilkkalahjaa kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Glögitilaisuus mihin ei päässyt, kun oli liikennelakko.
Meillä riisipuuro ja kahvi torttutarjoilu kivapa siinä syödä kun hoviporukka iloisesti ympärillä juttelee eivätkä edes vaivaudu vilkaisemaan,sittenkun itse yrittää keskustella niin ollaan vaan Aijaa,joo ja jatkavat omia keskustelujansa. Eli mielummin olisin itse ollut poissa ja halunnut tehdä senkin ajan töitä.
En saanut. Kuten en muinakaan vuosina. Toiset ilm. Saaneet kahvipöytäkeskusteluja sivukorvalla kuulleena? Tänä vuonna jouluruankin kanssa sama. Ilmoitus niin myöhään etten voinut enää osallistua. Vika ei minussa, sillä olen se työpaikan hiljaisin hissukka. Ilm. Haluaa vain säästää? Saakin. Jos kun vuoden vielä jaksaisi, niin sitten sanon itseni irti!
Vierailija kirjoitti:
Näin on, itse aikanaan yrittäjänä ostin jokaiselle 8-15 henkilöä mielijuoma pullon( whisky,gin bacardia tms.) ja laitoin pari sataa kirjekuoreen joulukortin yhteyteen. Maksoin omasta taskusta eikä kenenkään tarvinnut veroja miettiä. Itse nautin siitä kun paketoin jokaiselle oman lahjan. Tekisin edelleenkin jos yrittäjänä olisin !
Onko pakko vitsailla näinkin vakavalla aiheella!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras oli kun joitakin vuosia sitten saatiin k-kaupan lahjakortti jolla sai ostettua kaljaa ja tupakkaa. En siis keksi tätä eikä varmasti pitäisi olla mahdollista, oliskohan kaupan myyjä toiminut väärin sitten.
Saa niillä ostaa mitä huvittaa. Miksi luulit ettei saa?
Kuulostaa vaan oudolta että kaljaa ja tupakkaa työnantajan piikkiin. En mitenkään vastusta tuollaista lahjaa.
Voi antaa tuollaisen lahjan mutta verovapaa se ei ole. Työnantaja voi antaa lahjakortin johonkin rajattuun, työnantajan valitsemaan valikoimaan. Ei voi antaa verovapaasti ruokakaupan lahjakortti vaan se on palkkaa.
Tuo verottajan näkemys kyllä on ihan hattuilutwmppu! Kumminkin lakiin on merkitty, että 4999e saa antaa kuka tahansa lahjana toiselle ja henkilönä voit ottaa niitä vaikka miljoonalta henkilöltä, kunhan vain lahjoittaja on eri joka kerta ja annon väli on min 3 vuotta. Sitten muka yli 100 lahjakortti on verotettavaa... haist. Sanonko minkä. On lakiin kirjattu. Käykää lukemassa. Minä tiedän.
Julkisella sektorilla töissä, joten en saanut. En ole ikinä saanut työnantajalta mitään lahjaa. Paitsi kerran sain yhden yksittäispakatun Liptonin teepussin (siis semmoinen yksittäinen pussi mitä käytetään kerran). Turun kuntatyöntekijä
Ei saada. Mairea kirje joulun toivotuksineen ylemmältä johdolta intranettiin tulee.
Kyseessä mahtituloksen tehnyt iso yritys.
Liput teatteriesitykseen, juustopakkauksen ja joululounaan.
Viime vuonna taisimme saada karkkipussin, nyt säästökuuri oli tiukempi ja lahjoja ei tullut.
Voitin jouluarpajaisissa kynän jolla voin kirjoittaa firman taskukalenteriin. Molemmat meni roskiin.
Joulukinkun ja kolme palkallista vapaapäivää.