Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko työnantajaltasi joululahjan?

Vierailija
15.12.2023 |

Minä sain jouluruokailun ja palkallisen vapaapäivän.Ihan ok.

Kommentit (361)

Vierailija
141/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkun ja kolme palkallista vapaapäivää.

Vierailija
142/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuoden lahjat on yli 100 euroa ne ovat verollista 

Joissain tapauksissa voi olla myös kalliimpia esim. Jos tuotteeseen on painettu firman logo, tällöin jälleenmyynti arvo on pienempi, silloin voidaan katsoa verotusarvon olevan hankintahintaa pienempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sain. Tunnin työaikaa. Siis ei lisää työaikaa vaan pois tulevalta perjantailta, jolloin suljemme aiemmin. Eräs ihastuttavan pedantti työkaverini kysyi, onko vakuutus voimassa työmatkalla, jos työnantajan edustaja antanut luvan lähteä tuntia aiemmin kotiin. Päällikkö nauroi ja sanoi, että kyllä se on voimassa. Jos työkaveri sattuu lukemaan palstaa, niin ei millään pahalla ja ei vara venettä kaada, mutta varmaankaan ei ole Suomen ainoa työpaikka, josta saa poistua joulua viettämään vähän aiemmin.

Vierailija
144/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögitilaisuus mihin ei päässyt, kun oli liikennelakko.

Vierailija
145/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toimitusjohtaja antoi mulle selkähieronnan. 

Vierailija
146/361 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, itse aikanaan yrittäjänä ostin jokaiselle 8-15 henkilöä mielijuoma pullon( whisky,gin bacardia tms.) ja laitoin pari sataa kirjekuoreen joulukortin yhteyteen. Maksoin omasta taskusta eikä kenenkään tarvinnut veroja miettiä. Itse nautin siitä kun paketoin jokaiselle oman lahjan. Tekisin edelleenkin jos yrittäjänä olisin !

Vierailija
147/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi on ilmeisesti köyhin koskaan.

Joulupuuron olisi saanut, jos olisi mennyt toimistolle. Kollega oli vienyt lisäksi omalla kustannuksella tähtitorttuja. 

Vierailija
148/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lahjan? Huutonaurua!

Vierailija
149/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirhalla on kyllä hienot heijastimet.

Vierailija
150/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain korkeassa virassa olevat saavat herkkukoreja,lahjakortteja yms. Me oikeasti raskaan työn duunarit saamme joululahjaksi kämäsen pipon,kuulakärkikynää,pandan pahoja konvehteja...siinä meidän kiitos ja monet vaan duunareista hymyilee ja hyväksyy vuodesta toiseen orjuuttamisen ja vielä tuollaista pilkkalahjaa kaupan päälle. 

Vierailija
151/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka+tuotepaketti

Vierailija
152/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glögitilaisuus mihin ei päässyt, kun oli liikennelakko.

Meillä riisipuuro ja kahvi torttutarjoilu kivapa siinä syödä kun hoviporukka iloisesti ympärillä juttelee eivätkä edes vaivaudu vilkaisemaan,sittenkun itse yrittää keskustella niin ollaan vaan Aijaa,joo ja jatkavat omia keskustelujansa. Eli mielummin olisin itse ollut poissa ja halunnut tehdä senkin ajan töitä.

Vierailija
153/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Kuten en muinakaan vuosina. Toiset ilm. Saaneet kahvipöytäkeskusteluja sivukorvalla kuulleena? Tänä vuonna jouluruankin kanssa sama. Ilmoitus niin myöhään etten voinut enää osallistua. Vika ei minussa, sillä olen se työpaikan hiljaisin hissukka. Ilm. Haluaa vain säästää? Saakin. Jos kun vuoden vielä jaksaisi, niin sitten sanon itseni irti!

Vierailija
154/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on, itse aikanaan yrittäjänä ostin jokaiselle 8-15 henkilöä mielijuoma pullon( whisky,gin bacardia tms.) ja laitoin pari sataa kirjekuoreen joulukortin yhteyteen. Maksoin omasta taskusta eikä kenenkään tarvinnut veroja miettiä. Itse nautin siitä kun paketoin jokaiselle oman lahjan. Tekisin edelleenkin jos yrittäjänä olisin !

Onko pakko vitsailla näinkin vakavalla aiheella!?

Vierailija
155/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras oli kun joitakin vuosia sitten saatiin k-kaupan lahjakortti jolla sai ostettua kaljaa ja tupakkaa. En siis keksi tätä eikä varmasti pitäisi olla mahdollista, oliskohan kaupan myyjä toiminut väärin sitten.

Saa niillä ostaa mitä huvittaa. Miksi luulit ettei saa?

Kuulostaa vaan oudolta että kaljaa ja tupakkaa työnantajan piikkiin. En mitenkään vastusta tuollaista lahjaa.

Voi antaa tuollaisen lahjan mutta verovapaa se ei ole. Työnantaja voi antaa lahjakortin johonkin rajattuun, työnantajan valitsemaan valikoimaan. Ei voi antaa verovapaasti ruokakaupan lahjakortti vaan se on palkkaa.

Tuo verottajan näkemys kyllä on ihan hattuilutwmppu! Kumminkin lakiin on merkitty, että 4999e saa antaa kuka tahansa lahjana toiselle ja henkilönä voit ottaa niitä vaikka miljoonalta henkilöltä, kunhan vain lahjoittaja on eri joka kerta ja annon väli on min  3 vuotta. Sitten muka yli 100 lahjakortti on verotettavaa... haist. Sanonko minkä. On lakiin kirjattu. Käykää lukemassa. Minä tiedän.

Vierailija
156/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla töissä, joten en saanut. En ole ikinä saanut työnantajalta mitään lahjaa. Paitsi kerran sain yhden yksittäispakatun Liptonin teepussin (siis semmoinen yksittäinen pussi mitä käytetään kerran). Turun kuntatyöntekijä

Vierailija
157/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saada. Mairea kirje joulun toivotuksineen ylemmältä johdolta intranettiin tulee.

Kyseessä mahtituloksen tehnyt iso yritys.

Vierailija
158/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput teatteriesitykseen, juustopakkauksen ja joululounaan.

Vierailija
159/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna taisimme saada karkkipussin, nyt säästökuuri oli tiukempi ja lahjoja ei tullut.

Vierailija
160/361 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin jouluarpajaisissa kynän jolla voin kirjoittaa firman taskukalenteriin. Molemmat meni roskiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän