Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan pöllinyt ostoksiasi kun olet maksamassa omia?

Vierailija
15.12.2023 |

Tarkoitan sitä jos siellä päädyssä joku toinen asiakas pakkailee omia ostoksiaan samalla kun itse olet vielä kassalla maksamassa.

Itsellä käynyt niin että vanhempi mies kiinnitti huomiota pihveihin jotka olin ostanut ja vilkaisi sen jälkeen minua niin että silmät kohtasi. Tiesi katseestani jo että annapa olla.

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näistä syistä ulkomailla esimerkiksi saksassa on lyhyet tiskit asiakkaan päädyssä alamme kansainvälistyä.

Ei ole. Ne on tilan takia. Säästetään tilaa.

Suomessa ei tule menestymään ahtaat kaupat. Meillä tykätään että on tilaa että voi pitää turvavälit muihin. Pelkästään tosi moni ahdistuu ja saa eräänlaisia pelkokohtauksia esimerkiksi pakata toisen ihmisen vierellä ostoksia. Siitä tämäkin ketju saa alkunsa että pelätään toista ihmistä. Eniten pelätään lapsiperheitä. Pelko on aiheellinen koska lapset levittävät tehokkaasti erilaisia tartuntatauteja ja pitävät luontaisesti kovaa meteliä. Suurissa kaupungeissa tilaa ei ole joten kassatkin on tosi ahtaita.

Että mä vihaan noita lyhyitä linjoja. Hirveä kiire tulee ostosten kanssa. 

Vierailija
102/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koita nyt ensin korjata se omien lasten käytös :D

Siinähän se korjaantuu kun aktiivisesti käy ostoksilla ja lapsi oppii itsestään. Sillä tavoin sinäkin olet oppinut elämään ihmisten ilmoilla. Ei ne käytöstavat mene niin että ne on kuin joku sovellus joka asennetaan käyttäjärjestelmään hetkessä. Se ottaa aikaa monien epäonnistumisien ja onnistumisien kautta. Vaaditaan kärsivälisyyttä sultakin :)

Löytyykö sulla kärsivällisyyttä vai oletko heikkohermoinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näistä syistä ulkomailla esimerkiksi saksassa on lyhyet tiskit asiakkaan päädyssä alamme kansainvälistyä.

Ei ole. Ne on tilan takia. Säästetään tilaa.

Suomessa ei tule menestymään ahtaat kaupat. Meillä tykätään että on tilaa että voi pitää turvavälit muihin. Pelkästään tosi moni ahdistuu ja saa eräänlaisia pelkokohtauksia esimerkiksi pakata toisen ihmisen vierellä ostoksia. Siitä tämäkin ketju saa alkunsa että pelätään toista ihmistä. Eniten pelätään lapsiperheitä. Pelko on aiheellinen koska lapset levittävät tehokkaasti erilaisia tartuntatauteja ja pitävät luontaisesti kovaa meteliä. Suurissa kaupungeissa tilaa ei ole joten kassatkin on tosi ahtaita.

Kyllä keski-euroopassa isoissa supermarketeissa on lyhyet kassat vaikka tilaa on.

Vierailija
104/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapsi opi, jos ei sitä opeta esim. ohjeilla ja kielloilla myös.

Taattua laatua taas tarjoaa palsta, vastauksissa mainittu mm. oravat ja jeesus.

Vierailija
105/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Täällä tönitään ihmisiä maahan jos ne vievät ostospussin pyörän korista...

Tajuatteko että siinä voi kuolla jos kaatuu ja lyö päänsä asvalttiin. Ostosten takia? Aika pienessä on ihmiselämä ja arvostus teillä sitä kotaan. Ja kyttäätte muutaman euron ostoksia pahat ajatukset muista ihmisistä mielessänne.

Teissä asuu itse pahuus. Todellinen pahuus ei ole se varas vaan se mikä kalvaa teitä sisältä.

Tehkää joulun aikana parannus sielullenne pyydän. Rukoilkaa itsenne puolesta sillä laupias on se varas joka vähentää teidän taakkaanne. Ei hän ole se pahin tässä tarinassa. Hyi teitä.

Kerro osoitteesi, niin tulen vähentämään taakkaasi. Ai et kerro? Sitä vähän arvelinkin.

Haluatko oikeasti tavata ihmisiä aihevapaan kautta?

Onko se sun juttu tavata ja kysellä osoitteita täällä muilta, koska keskustelu on kuin hyvä kirja ja menee vähän tunteisiin.

Osoitteen kysyminen on uhkailua. Ymmärrätkö sen? Mikset itse kerro omaa osoitettasi.?

Vierailija
106/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Täällä tönitään ihmisiä maahan jos ne vievät ostospussin pyörän korista...

Tajuatteko että siinä voi kuolla jos kaatuu ja lyö päänsä asvalttiin. Ostosten takia? Aika pienessä on ihmiselämä ja arvostus teillä sitä kotaan. Ja kyttäätte muutaman euron ostoksia pahat ajatukset muista ihmisistä mielessänne.

Teissä asuu itse pahuus. Todellinen pahuus ei ole se varas vaan se mikä kalvaa teitä sisältä.

Tehkää joulun aikana parannus sielullenne pyydän. Rukoilkaa itsenne puolesta sillä laupias on se varas joka vähentää teidän taakkaanne. Ei hän ole se pahin tässä tarinassa. Hyi teitä.

Kerro osoitteesi, niin tulen vähentämään taakkaasi. Ai et kerro? Sitä vähän arvelinkin.

Onko se sun juttu t

Menehän isäntä trollaamasta siitä. En ole aiemmin ketjussa läpinäkyvään pelleilyysi puuttunut, mutta menkööt tällä kertaa.

Vierailija
107/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun juttu t

Voi kyllä vähentää taakkaasi ihan sinua tapaamattakin. Kerro nyt vaan se osoite, niin autan sinua. Voit ihan vapaasti olla poissa kotoasi, sovitaan toki niin. Taakkasi kuitenkin vähenee kivasti avullani.

Vierailija
108/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöllitty ei ole mutta hipelöity on. Miksi jotkut antavat Veijotuutikin kiivetä pakkauspään tasolle näpräämään räkäsormilla toisen ostoksia? Muutaman kerran olen joutunut sanomaan, että älä viitsi koskea minun tavaroihini. Muutenkin vituttaa pakata ostoksia, kun räkää imuroiva penska tukkii päädyn. 

Yleensä vanhemmatkaan ei halua että Veijo Tuutikki Kevalainen kiipeää sun laariin, mutta siinä pakatessa on tosi vaikeaa, kun Veijolla on oma tahto ja ei ole vielä kehittynyt sosiaaliset taidot valmiiksi. Onko tämä sulle tosi vaikeaa ymmärtää että lapset ei ole valmiita ja siinä tilanteessa just opettelee niitä taitoja?

Kykenetkö sä käymään mielikuvissa yhtään erilaisia skenaarioita että miksi asioita tapahtuu?

Vai pitää sulle aina selittää näitä juttuja kuin lapselle?

Sori että tää kuulostaa niin kärkevältä,

Sinähän olet harvinaisen oikeassa, mutta juuri tuo sävy jolla esität asian (jossa muuten olet harvinaisen oikessa) tekee siitä kelvottoman. Ilmeisesti osoitit tärkeäksi sen miten muita ihmisiä ei tulisi lähestyä.

Juuri ne jotka sanoo lapsille ikävällä äänensävyllä. Koska eihän lapsi tarkoituksella ole ottamassa toisen ihmisen ostoksia.

Vierailija
109/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko oikeasti tavata ihmis

Anna sinä osoite mieluummin. Osoitteen pyytäminen toiselta on uhkailua.

Vierailija
110/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää urpot jotka itkee kuolaavista lapsista on itse lapsina kuolannut samoissa tilanteissa muiden ostosten päälle. Saavat maistaa omaa lääkettään.

Karma antaa takaisin kuolan valua ostoksille.

Silloin kivikaudella kun olin sen ikäinen, että kuolasin, söin räkää enkä vielä ymmärtänyt kuinka julkisilla paikoilla käyttäydytään, mun vanhemmat huolehtivat etten ollut muille häiriöksi, ja samalla omalla esimerkillään näyttivät mulle kuinka toimitaan. Kauppareissuilla istuin joko ostoskärryissä, tai seisoin vanhempieni vierellä. Samaan tapaan hoidettiin ravintolat, julkinen liikenne+muut eteen tulleet asiat. Mun vanhemmat katsoivat etten metelöinyt tai häirinnyt muita, ja kertoivat tai näyttivät mulle mitä tehdään, ja miksi tehdään niin.

Samalla mallilla kasvatin oman lapseni.

Vierailija
111/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää urpot jotka itkee kuolaavista lapsista on itse lapsina kuolannut samoissa tilanteissa muiden ostosten päälle. Saavat maistaa omaa lääkettään.

Karma antaa takaisin kuolan valua ostoksille.

Silloin kivikaudella kun olin sen ikäinen, että kuolasin, söin räkää enkä vielä ymmärtänyt kuinka julkisilla paikoilla käyttäydytään, mun vanhemmat huolehtivat etten ollut muille häiriöksi, ja samalla omalla esimerkillään näyttivät mulle kuinka toimitaan. Kauppareissuilla istuin joko ostoskärryissä, tai seisoin vanhempieni vierellä. Samaan tapaan hoidettiin ravintolat, julkinen liikenne+muut eteen tulleet asiat. Mun vanhemmat katsoivat etten metelöinyt tai häirinnyt muita, ja kertoivat tai näyttivät mulle mitä tehdään, ja miksi tehdään niin.

Samalla mallilla kasvatin oman lapseni.

En ole kuullutkaan vanhemmista jotka tahallisesti aiheuttaisivat häiriötä ja antavat lastensa häiriköidä. Näitä tarinoita aina saa lukea vain aihevapaalta. Yleensä tuollaista tekstiä ei edes pitäisi kirjoittaa, kun se on niin päivänselvää.

Vierailija
112/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä jännä elämä. Kuin suoraan toimintaelokuvasta.

Nainen syöksyy pyörällä  jonka korista yritetään varastaa ostospussi ja hyppää ilmaan tönäisten varkaan nurin ja varas pakenee vauhdikkaasti autolleen ja kaahaa kurvaten menemään.

Ei oikeassa elämässä tapahdu tämmöistä. Mytomaanit keksii taas tarinoita.

Vierailija
113/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, koska joskus kotona ostoksia purkaessa ei löydy juttua, joka kuitilla näkyy maksettuna. Näin on pari kertaa käynyt. En luule, että olisin unohtanut ostosta kärryyn, joten luultavasti on pöllitty.

Näin on minullekin käynyt, olen oppinut vahtimaan ostoksiani samaan aikaan kun maksan. Viimeksi joku mummo yritti viedä minun ostoksia otin omista ostoksista kiinni ja tuijotin, mummo lähti. 

Vierailija
114/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli sinä tiesit hänen katseestaan, että hän tiesi mitä ajattelet? Aika wau!

Ei omat ennakkoluulosi vaikuttaneet asiaan ollenkaan? Pelkäät kovasti että piffit viedään ja tulkitset ihmisiä omista kokemuksista ja tunteista käsin.

Ehkä hän mietti, että "Ens kerralla voiskin laittaa pihvit."

Tai, että "Hitto kun ärsyttää vieläkin kun kärytin ne viime piffit ihan kengän pohjiksi.."

Tai, että "Jaaa, oiskoha sitä pitäny vaimokkeellw järjestää treffi-ilta... Syökähän tui ukkeli yksin nuo.. Jaa nyt se tuijottaa niin vihaisena, että varmasti syä yksin. Raakana."

Tai sit toivon kuulevani ajatustenluku vinkkejä!

Vierailija
115/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko muuttaa paremmalle alueelle jos ostoksia varastetaan?

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta Suomessa. Varmasti pk-alueen ongelma.

Vierailija
116/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, koska joskus kotona ostoksia purkaessa ei löydy juttua, joka kuitilla näkyy maksettuna. Näin on pari kertaa käynyt. En luule, että olisin unohtanut ostosta kärryyn, joten luultavasti on pöllitty.

Näin on minullekin käynyt, olen oppinut vahtimaan ostoksiani samaan aikaan kun maksan. Viimeksi joku mummo yritti viedä minun ostoksia otin omista ostoksista kiinni ja tuijotin, mummo lähti. 

En usko sanaakaan. Viimeksi ja joku viittaa mytomaanin tarinoihin. Ei ihmiset käyttäydy noin. Otit ostoksista kiinni ja tuijotit :D

Vierailija
117/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli sinä tiesit hänen katseestaan, että hän tiesi mitä ajattelet? Aika wau!

Ei omat ennakkoluulosi vaikuttaneet asiaan ollenkaan? Pelkäät kovasti että piffit viedään ja tulkitset ihmisiä omista kokemuksista ja tunteista käsin.

Ehkä hän mietti, että "Ens kerralla voiskin laittaa pihvit."

Tai, että "Hitto kun ärsyttää vieläkin kun kärytin ne viime piffit ihan kengän pohjiksi.."

Tai, että "Jaaa, oiskoha sitä pitäny vaimokkeellw järjestää treffi-ilta... Syökähän tui ukkeli yksin nuo.. Jaa nyt se tuijottaa niin vihaisena, että varmasti syä yksin. Raakana."

Tai sit toivon kuulevani ajatustenluku vinkkejä!

Aivan. Täysin mielenvikaisia ihmisiä kirjoittelemassa täällä. Aika köyhä saa olla jos vainoharhaisesti tuijottaa ostoksia ja yrittää maksaa niitä samalla. Luottamus ihmisiin huipussaan. Joku mainitsi että katsoo kuitista että joku ostos puuttuu. Kuulostaa myös keksityltä ja harhaiselta toiminnalta. Dementioissaan unohtanut ostaa tuotteen ja siksi tuotetta ei ole, eikä sitä näy myöskään kuitissa. Levitetään vain vainoharhaa kuinka yleistä on pakkauspäädyn varkaudet.

Pessimistinen ihmiskäsitys viittaa mt-ongelmiin.

Vierailija
118/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Menehän isäntä trollaamasta siitä. En ole aiemmin ketjussa läpinäkyvään pelleilyysi puuttunut, mutta menkööt tällä kertaa.

Nyt sä kuulostat ihan isännältä. Vastailetko itselles?

Vierailija
119/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta asettui pakkailemaan ostoksia, rouva pariskunnan yhteisiä ja mies vieressä minun ostoksiani, onneksi tajusin ja älähdin kunnolla, ilman sanoja, kun en keksinyt mitä tilanteessa voisi sanoa.

Sain kyllä omat ostokseni, jota olin vasta maksamassa. Ilmeisesti herra oli niin ajatuksissaan, ettei tajunnut pakkailevansa vääriä tuotteita. 😎

Tunnistin tämän. On minun isä jolla muistisairaus. Oli kovin pahoillaan, mutta varas ei ole. Olit ollut aika vihainen, ymmärrettävää tavallaan jos olis ollut varkaudesta kyse, mutta ehkä voisi miettiä ennen kuin vanhalle ihmiselle alkaa huutamaan. Riittää että sanoo että on mun ostokset, vieressä teidän.

Vierailija
120/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse omaa osoitettani, koska tiedän sen jo ja se olet sinä jonka taakkaa aion vähentää. Anna siis osoitteesi, jotta voin auttaa sinua vähentämään taakkaasi.