Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan pöllinyt ostoksiasi kun olet maksamassa omia?

Vierailija
15.12.2023 |

Tarkoitan sitä jos siellä päädyssä joku toinen asiakas pakkailee omia ostoksiaan samalla kun itse olet vielä kassalla maksamassa.

Itsellä käynyt niin että vanhempi mies kiinnitti huomiota pihveihin jotka olin ostanut ja vilkaisi sen jälkeen minua niin että silmät kohtasi. Tiesi katseestani jo että annapa olla.

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanha mies vierestä otti piimätölkin, en huomannut ajoissa, varmaan vahingossa. Toiselle kertaa isä lapsen kanssa laittoi minun puolelta tavaraa kassiin, lapsi huomautti isää ja otti ne sitten pois kassistaan, ehkä tämäkin oli vahinko, mutta en ole aivan varma?

Vierailija
122/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun edellä oli itsepalvelu bensiksellä joko vihervassareiden rapalanaama joka liimanhaistelun seurauksena ei käynyt kaikilla pytyillä. 

Sai kuitenkin syötettyä kaikki tarvittavat tiedot ja yritti arpoa oikeaa letkua, no mä painon valintaa vaihda pumppua eli aktivoin hänen kortilla oman pumpun ja pokkana tankkasin oma auton liimanhaistelijan piikkiin imbesillin ihmetellessä mikä on kun ei bensaa tule. Poistuin ja nauroin selkäkeikka naurua ainakin tunnin. 

Ei kuulosta suomalaiselta kulttuurilta. Suomalainen ei tekis noin. 

Mä olenki syyriasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä jännä elämä. Kuin suoraan toimintaelokuvasta.

Nainen syöksyy pyörällä  jonka korista yritetään varastaa ostospussi ja hyppää ilmaan tönäisten varkaan nurin ja varas pakenee vauhdikkaasti autolleen ja kaahaa kurvaten menemään.

Ei oikeassa elämässä tapahdu tämmöistä. Mytomaanit keksii taas tarinoita.

Naureskelin ääneti purkka suussa samaa. Joku teistä voisi sanoa että näytin hetken leuhkalta.

Suomalaisten jännitys kulminoituu supermarkettiin. Jännityselokuva supermarketin vaaroista. Umppalumpat vaanii sinistä älämmän askia kuin krokotiili ja näpsii kohti askia pihtiotteillaan. Sitten tää sankari joka syöksyy taistelemaan ruokakassistaan parkkipaikalla, kun kassi on viety pyörän korista. Nainen kaatuu tönäisystä ja ostokset sentään säilyy ehjänä. Auto kaahaa kumit ulvoen s-marketin pihasta. Sisällä kaupassa isäntä suojelee perhettään mahallaan, kun joku on sanonut jotain pahaa lapsista, jotka meinasivat juosta kärryä päin. Nuori mies kassalla pyrkii kiireellä pakkaamaan ostoksensa, koska Veijotaapero pudottelee happohyökkäystä suustaan ostosten päälle ja äiti nauraa ilkeästi tapahtumalle kuinkas muutenkaan. Äiti ei yritä estellä vaan heittelee nuorta miestä päin toisia tahmeita lapsia jotka rääkyvät ikävästi ja mies meinaa huutaa vartijaa apuun.

Vierailija
124/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vanha mies vierestä otti piimätölkin, en huomannut ajoissa, varmaan vahingossa. Toiselle kertaa isä lapsen kanssa laittoi minun puolelta tavaraa kassiin, lapsi huomautti isää ja otti ne sitten pois kassistaan, ehkä tämäkin oli vahinko, mutta en ole aivan varma?

Siis että ihminen varastaisi tahalleen piimää. Oikeesti.

Vierailija
125/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ostoksia pakatessa laskun suuruutta koska en ollut ostanut kovin paljoa. Huomasin, että kuitissa oli WC-paperipaketti 20e, jota en ollut ostanut. Sanoin kassalle joka mietti hetken ja sano sitten, että hän oli lyonyt muovikassista (0.2e) väärän koodin. Kassaneiti saattoi olla uusi, en ollut ainakaan ennen nähnyt. Pieni epäilys kuitenkin jäi yrittikö huijata tarkoituksella.

Vierailija
126/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse omaa osoitettani, koska tiedän sen jo ja se olet sinä jonka taakkaa aion vähentää. Anna siis osoitteesi, jotta voin auttaa sinua vähentämään taakkaasi.

Osoitteen tivaaminen kertoo siitä että sulla on mennyt nyt tunteisiin ja olet loukkaantunut. Osoitteen pyytäminen keskusteluissa on myös julkinen uhkaus. Ja kertoo että sulla on nyt tällä hetkellä kova uho päällä.

Vierailija
127/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse omaa osoitettani, koska tiedän sen jo ja se olet sinä jonka taakkaa aion vähentää. Anna siis osoitteesi, jotta voin auttaa sinua vähentämään taakkaasi.

Osoitteen tivaaminen kertoo siitä että sulla on mennyt nyt tunteisiin ja olet loukkaantunut. Osoitteen pyytäminen keskusteluissa on myös julkinen uhkaus. Ja kertoo että sulla on nyt tällä hetkellä kova uho päällä.

Kyllä ja kertoo myös että kyseessä on selvästi sukupuoleltaan mies. Joku isäntä ilmeisesti.

Vierailija
128/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin ostoksia pakatessa laskun suuruutta koska en ollut ostanut kovin paljoa. Huomasin, että kuitissa oli WC-paperipaketti 20e, jota en ollut ostanut. Sanoin kassalle joka mietti hetken ja sano sitten, että hän oli lyonyt muovikassista (0.2e) väärän koodin. Kassaneiti saattoi olla uusi, en ollut ainakaan ennen nähnyt. Pieni epäilys kuitenkin jäi yrittikö huijata tarkoituksella.

En usko että yritti huijata. Ei kukaan ota tuollaista riskiä.

Ehkä se kertoo enemmän sun suhteesta muihin ihmisiin. Et luota muihin oikein hyvin.

Vierailija
129/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että yritti huijata. Ei kukaan ota tuollaista riskiä.

Ehkä se kertoo enemmän sun suhteesta muihin ihmisiin. Et luota muihin oikein hyvin.

Ehkä näin mutta ei tuo kassaneiti edes pyytänyt anteeksi. Totesi asian ihan kuin olisi ollut joku normijuttu.

Vierailija
130/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ottaa päähän siinä päädyssä, kun ne alkaa ottaa toisten tuotteita ja laittamassa sinne omaan kassiin. Miks ne pennut kiipeilee siinä ja niiden annetaan kiipeillä. Pari kertaa sanonu, että anna olla mun ostokset siinä ihan rauhassa, niin sitten se äiti mulkoilee vihasesti.

Meinasin juuri vastata, että toistaiseksi ainoat kohtaamani "varkaat" ovat olleet pikkulapsia, jotka ovat huomanneet ostoksissani jotain kivaa/herkkua ja yrittäneet ottaa ne itselleen. Taaperoikäiset eivät varmaan edes tajua, mikä on omaa ja mikä on toisen, joten tarkkana saa olla.

Kyllä tällaista varmasti tapahtuukin, mutta aloituksen esimerkki on outo, kun siinä pelkästään katsottiin väärään suuntaan eikä edes yritetty varastaa mitään.

Vierailija
131/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajonossa edelläni ollut nuori nainen pölli viinipulloni ja jätti omansa, n. 20€ halvemman ja huonolaatuisen viinipullonsa tilalle. Oli nopea liikkeissään ja katosi kuin tuhka tuuleen. Kassahenkilö erittäin vastentahtoisesti haki minulle toisen pöllityn pullon tilalle. Kassakuitista näytin mistä olin maksanut ja mikä siellä kassatiskin kaukalossa oli. Vaikutti siltä että hän piti minua syyllisenä tapahtumaan,

Vierailija
132/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt vaan se osoitteesi, niin pääsen vähentämään sitä taakkaasi. Turhaan rimpulet, koska taakan vähentäminen muilta on sinusta hyvä juttu, pitää sen päteä sinuunkin. Osoite kiitos.

Vierailija
133/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostin Lidlistä sellaisen lonkeropakkauksen, jossa oli 4 tölkkiä.  Kotona vasta huomasin että se puuttui   vaikka näkyi kuitissa.  

Juoksin takaisin Lidliin kysymään  oisko se jäänyt multa sinne pakkauspäätyyn ja kassa ottanut sen talteen,  mutta eipä ollut.  

Joku oli napannut sen mukaansa.  Kyllähän se harmitti.  

Vierailija
134/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin risteilyllä ostoksilla taxfreessä. Edelläni kassalla meni vanhempi aasialainen nainen. Hän koki oikeudekseen napata maksamani muovipussin, kun ei ollut ilmeisesti itse osannut sellaista ostaa. Ja en siis huomannut tätä maksaessani, ihmettelin vaan että mihin se pussi oli kadonnut liukuhihnan päästä kun menin pakkaamaan. Katselin ympärilleni, ja siellä se tantta paineli ostokset pussissani menemään. Kassamyyjä antoi uuden pussin, kommentoi myös että kiinalaisilla on tapana sosialisoida kaikki mahdollinen. Itselle käsittämätöntä, että joku vie toisen maksaman asian, vaikka sitten sen 15 sentin muovipussin.

Vierailija
135/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isomahainen tatuoitu isäntä on kovassa uhossa. Elämänkoulu vaatii kaksintaistelua kassajonossa. Niin Vantaa, niin Vantaata.

Vierailija
136/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ostin Lidlistä sellaisen lonkeropakkauksen, jossa oli 4 tölkkiä.  Kotona vasta huomasin että se puuttui   vaikka näkyi kuitissa.  

Juoksin takaisin Lidliin kysymään  oisko se jäänyt multa sinne pakkauspäätyyn ja kassa ottanut sen talteen,  mutta eipä ollut.  

Joku oli napannut sen mukaansa.  Kyllähän se harmitti.  

Mulle käynyt sama, pakkauksesta omi otettu tölkki ja en huomannut. Kuitissa omi velotettu kolmesta tölkistä. Kerran joku oli vaihtanut sixpäkin keskiolutta ykkösoluiksi. Minä en varmaankaan ollut ottanut väärää pakkausta vaikka kuitissa oli oikein merkitty. Joku muu sen teki.

Vierailija
137/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan haluaa raahata kotiinsa päiväysvanhoja salaatteja, halvimpia xtra-tuotteita tai puurohiutaleita...maitotölkki olis helppo huomata, jos joku vaivautuisi sen nyysimään.

Vierailija
138/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pienimmät tuotteet jää huomaamatta. Tikkarit ja sellaiset. Saa takaisin jos viitsii muutaman euron takia lähteä takaisin kuitin kanssa. Yleensä ei jaksa. Kerran lapsi huusi ja potki ovea kun ei ollut saanut tikkaria. Annoin kuitin ja käskin hakea itse. Sai tikkarinsa. Hän tulee menestymään elämässään. Harva jaksaa tikkarin takia lähteä ja hakea oikeutta asioilleen.

Olen ylpeä tyttärestäni.

Vierailija
139/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näistä syistä ulkomailla esimerkiksi saksassa on lyhyet tiskit asiakkaan päädyssä alamme kansainvälistyä.

Ei ole. Ne on tilan takia. Säästetään tilaa.

Suomessa ei tule menestymään ahtaat kaupat. Meillä tykätään että on tilaa että voi pitää turvavälit muihin. Pelkästään tosi moni ahdistuu ja saa eräänlaisia pelkokohtauksia esimerkiksi pakata toisen ihmisen vierellä ostoksia. Siitä tämäkin ketju saa alkunsa että pelätään toista ihmistä. Eniten pelätään lapsiperheitä. Pelko on aiheellinen koska lapset levittävät tehokkaasti erilaisia tartuntatauteja ja pitävät luontaisesti kovaa meteliä. Suurissa kaupungeissa tilaa ei ole joten kassatkin on tosi ahtaita.

Että mä vihaan noita lyhyitä linjoja. Hirveä kiire tulee ostosten kanssa. 

Lyhyiden linjojen, siis sellaisten kuin Lidlissä oli aluksi, ideana on tehokkuus, pyöräytät tyhjän ostoskärrysi merkitylle paikalle kassan viereen ja kassa latoo tavarasi siihen ne piipattuaan. Maksun jälkeen siirryt sivupöydälle pakkaamaan rauhassa tai lykkäät ostokset suoraan autolle. Ei tule ikinä ruuhkaa pakkauspäässä, mutta valitettavasti suomalaiset eivät ikinä oppineet käyttämään niitä.

Vierailija
140/180 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran aikoinaan k supermarketissa vanhempi mies oli viemässä ostoskärryäni, jossa oli Alkon täysi muovikassi, luopui kyllä suosiolla. Vielä kauemmin sitten työkaveria oli lyöty takaapäin päähän kadulla ja yritetty viedä Alkon kassi, jossa oli kuitenkin työkaluja. Vähältä piti, ettei uhri joutunut oikeuteen kun puolustautui ja rosvo kaatui ja menetti tajuntansa päiviksi. Rosvo kuitenkin myönsi lopulta. Varokaa siis Alkon ym. haluttujen tuotteiden merkkikasseja.en nyt kyllä tiedä onko alkolla enää merkkimuovikasseja. Käytän kestokassia, halvempaa, suojaa ostoksia paremmin, eikä repeä heti teräväreunaiseen pakkaukseen.

Suomessa Alkon muovipussi on arvostettu merkkikassi, muualla joku Vuitton 😂