Onko kukaan pöllinyt ostoksiasi kun olet maksamassa omia?
Tarkoitan sitä jos siellä päädyssä joku toinen asiakas pakkailee omia ostoksiaan samalla kun itse olet vielä kassalla maksamassa.
Itsellä käynyt niin että vanhempi mies kiinnitti huomiota pihveihin jotka olin ostanut ja vilkaisi sen jälkeen minua niin että silmät kohtasi. Tiesi katseestani jo että annapa olla.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen sellainenkin, että joku vaikkapa ostaa he-le-vetin terävän keittiöveitsen- tai koko setin, ja siihen sitten joku pikkulapsi luvatta käpälöimään!
Tai tujakkaa tuholaismyrkkyä!
Katsokaa paremmin siis lastenne perään!
Minä katson aina lapsen perään ja otan syliin ja siirtelen lasta pois toisten ostoksilta. Pakkaus on tosi hidasta ja kerran viikossa joku selvästi turhautuu maksupäätteellä, koska kohdalleni sattuu ruuhkaa. Toisella puolella on pakattu jo kolmen asikkaan verran kun olen saanut tuotteet noin puolilleen. Maksavana asiakaana en ota stressiä asiasta vaan teen pakkauksen rauhassa ja pidän kakarani kurissa. Alkoholistit on pahimpia kun heidän pitää saada alkoholit ennen klo 21. Eilen juuri joku alkoi valittaa että voisin pakata nopeammin. Teki mieli sanoa että jos noin kovasti menee hermot ettei saa alkoholia, niin kannattaisiko vähentää käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ottaa päähän siinä päädyssä, kun ne alkaa ottaa toisten tuotteita ja laittamassa sinne omaan kassiin. Miks ne pennut kiipeilee siinä ja niiden annetaan kiipeillä. Pari kertaa sanonu, että anna olla mun ostokset siinä ihan rauhassa, niin sitten se äiti mulkoilee vihasesti.
Mitä kuvittelet että luonnossa tapahtuisi, jos olisitte juomassa vettä purosta ja tulisit liian lähelle hänen pesuetta.
Joku oravaäitikin dumppaisi dunkkuun tuosta hyvästä. Arvosta vähän emon suojeluvaistoa. Sinä olet uhka joten pysy kaukana.
Se iravaemokin osaa kasvattaa jälkeläisiin paremmin kuin moni ihmisemo. Moni kuvittelee, että hänen kullannuppunsa on kaikkien mielestä maailman söötein, kun sekoilee siellä pakkauspäädyssä. Opettais sille penskalle, että kauppa ei ole leikkipaikka eikä kaikkeen tarvitse ko
Sulla on tohon kasvatukseen selvästi kilpailullinen näkemys ja jaat selvästi mielellään mitaleja hyvistä kasvatussuorituksista. Pitäisi kilpailla oravia vastaan kasvatuksen tehokkuudessa. Tiesitkö että oravapennut kasvaa paljon nopeammin kuin ihmislapset?
Vierailija kirjoitti:
Kerran kassan päädyssä isäänsä odottava lapsi otti minun paistopistetuotteet hihnalta. Luuli kai heidän ostoksiksi. Nappasin pussin lapselta.
Mulla kävi juuri näin tänään! Toivottavasti en vatvo tilannetta mielessäni joulupyhinä, koska tällä hetkellä ahdistaa valtavasti koko tapahtuma. Vielä pitäisi käydä viikolla ostoksilla ja en välttämättä kestä vastaavia vastoinkäymisiä. Tämän päiväinen oli jo liikaa. Pyörittelen mielessäni jatkuvasti erilaisia nokkeluuksia mitä olisi pitänyt sutkauttaa isälle. Tällä kertaa hän oli minua nokkelampi ja näpäytti sanallisesti. Menin ihan hiljaiseksi ja poistuin nolona kaupasta.
Joo, ykai isohameinen vei sukkahousuni. Oli sillä kova ääni kun huomasin ja vartija tuli paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, koska joskus kotona ostoksia purkaessa ei löydy juttua, joka kuitilla näkyy maksettuna. Näin on pari kertaa käynyt. En luule, että olisin unohtanut ostosta kärryyn, joten luultavasti on pöllitty.
Tuote on voinut myös vahingossa pudota pakkaamisen lomassa esim. kassan päädyssä olevaan roskikseen. Kerran itse pakatessani osui silmään, että roskikseen oli joltain pudonnut jotain kallista tiskiltä ostettua juustoa.
Yhden kerran on lapsi yrittänyt ottaa mun ostoksia itselle. Äiti tuohtui lapselle ja mielestäni ylireagoi. Ei lapsi tajua yhteyksiä jos siltä napataan käsistä tavara ja korotetaan ääntä. Menee vain hälyytystilaan ja pahimmillaan aloittaa kauhean itkun.
Varmasti sellainen luolamies reaktio. Kun ei lapsen käsitä pitkään että mikä on omaa ja mikä on toisen. Noin viiden vuoden päästä useiden kokemusten jälkeen alkaa hahmottamaan miltä tuntuu menettää asia ja ottaa se takaisin.
Ihan pieni sylilapsi ei edes ajattele etä on yksilö. Äiti ja hän on sama olento. Tätä voi jatkua vielä kolmevuotiaaksi asti ettei ymmärrä että Veeti on Veeti eikä äitiveeti. Aikuiset ei välillä tajua näitä asioita miten erilaisia pienet lapset on psykologialtaan. Eikä se ole ihme kun aika harva on niin korkeasti koulutettu että ymmärtäisi asioita laajemmin. Joukossa on paljon näitä jotka nappaa kivikautisesti lapselta ostoksen käsistä ja näyttää sille ikävän suoran alapurentaa. Lapsi säikähtää rumaa naamaa ja pillahtaa itkuun. Apinamies saa siitä tyydytystä kun kaappasi pähkinän takaisin itselleen. Minun, minun pähkinä ja taas ruma rivi alahampaita ikävällä ilmeellä. Veeti vaan itkee ja töräyttää vaippaansa sokolaatet.
Peräänkuuluttaisin sellaista hillittyä sivistynyttä käytöstä. Valitettavasti tosi moni aikuinenkin on sillä tasolla että sama on kuin apinan kanssa tekisi tuttavuutta. Suurin osa ei osaa edes alkeellisia käytöstapoja. Möllöttää hämmentyneenä kun on saanut kuulla tervehdyksen. Hiljaa vain katotaan ja joku lamppu sielä palaa, mutta ei tajua tehdä papukaijoja ja toistaa tervehdystä.
Kaupoissa näkee näitä primitiivisiä käyttäytymismalleja. Ei sanota että "anteeksi menisin tästä ohi" vaan pusketaan kärryillä päin :D Näitä on enemmän aikuisissa. Ei ihme että lapsetkaan ei saa hyvää mallia kopioitua omaan käytökseen, kun vallalla on täysin kivikautiset apinamallit. Oikeastaan vanhempi väki osaa näitä tapoja, mutta nuoremmat ja keski-ikäiset on ihan kujalla. Pitäisi avata suu ja jutella tuntemattomalle, niin ei. Mennään päin kärryillä ja tempaistaan lapsen käsistä ostos mitään enempää selittämättä. Tarkkailkaapa käytöstänne, niin huomaatte millaisia olette.
Vanha rouva pihisti juustoni. Eikä varmasti ollut vahinko. Hän tukki reitin kärryillää, niin etten päässyt ohi pakkaamaan maksamiani tavaroita, vaikka pyysin kohteliaasti. Näin hänen ottavan juuston minun puoleltani, vaikka ei sitä myöntänyt. Siirtyi vasta kun kovaan ääneen sanoin, että rouva on hyvä ja väistyy, ennen kuin enempää minun ostoksiani päätyy rouvan kassiin. Tunsi varmaan muiden asiakkaiden paheksuvat katseet, kun tuli yhtäkkiä vauhtia liikkeisiin. Se juusto kyllä löytyi kuitista, mutta ei ostoksistani.
Alkkarit on pahimpia. Ne hötkyy ostosjonossa ja pyörii hermostuneesti kun kello lähestyy 21. Hikoilevat ja ovat selvästi hermostuneita. Joskus ne tempaisee itsensä pois jonosta ja juoksevat vapaalle kassalle. Pahimmat oireilee niin mt:sti että hymähtelevät kun ei jono kulje. Joku insinöörin näköinen voi jopa kovalla äänellä puhua itsekseen että miksi ei ole avattu muita kassoja, ikään kuin se merkitsisi tai jouduttaisi jonoa mitenkään.
Ei vaan osata olla paikallaan hiljaa ja odottaa kärsivällisesti vuoroaan. Tätä on enemmän aikuisissa kuin lapsissa. Jonottaminenkin vaatii harjoittelua. Sitä harjoitellaan koulussa ruokalan jonossa. Näissä näkee että on lipsuttu ja aikuisenakin hötkyillään jonoissa. Kun kamalalla kiireellä pakkaa, niin voi jäädä tuotteita pakkaamatta ja luullaan että ne on varastettu. Monesti roskikesta löytää suklaapatukan tai jotain pientä.
Itse olen kerran nyysäissyt joltakin vahingossa parin euron edestä wcn puhdistusainetta, jotka oli jätetty kassalle.
Se oli tarjouksessa ja ostin itse kaksi pulloa. Olin pakannut omani suoraan kassiin kun huomasin maksettujen ostosteni seassa kaksi muuta pulloa, jotka eivät olleet edelläni olleen asiakkaan eikä ketään muuta ollut enää paikalla. Luulin ostaneeni sittenkin neljä pulloa, kun tuote oli tarjouksessa, ja pakkasin nekin kassiini. Vasta myöhemmin mietin etten ollut kyllä itse ottanut neljää pulloa koriini. En säilyttänyt kuittia joten en tiedä kuka oli maksanut kaksi pulloista vai olinko kumminkin maksanut ne kaikki. Mistä minun pitäisi muistaa, mitä olen päättänyt aiemmin kaupassa puhdistusainehyllyllä.
Tuotteet olivat siis omien, maksamieni tuotteiden seassa kassan päädyssä eikä paikalla ollut kuin edellinen asiakas, jolla oli ihan toisenlaiset ostokset.
alkossa eräs herra alkoi nohevana pakkaamaan minunkin viinipulloja omaan kassiin, olin kyllä hereillä tilanteessa. Tiedä oliko vahinko vaiko meinasi kokeilla että meneekö läpi.
Kerran hävisi lasten lelu, joka oli ruokaostosten joukossa, kun olin maksamassa kassalla. Kyllä harmitti. Välimatka oli pitkä kotiin, niin ei voinut palata asiaan kovin kätevästi.
Mun pitää aina lähteä juoksemaan vilkkaan lapsen perään kun se karkaa tahallaan pakkaustilanteessa ja nauraa kun otan kiinni häntä. Se on hänelle leikkiä. Pyydän vierellä olevaa pakkaamaan jos vain kerkeää auttaa minua kun minulla on lapsi. Olen aupairi. Ainakin täällä Saksassa autetaan ja ollaan ystävällisiä lapsille. Suomi on vähän persereikämaa sen suhteen. Tosi paljon itsekkyyttä. Toisissa kaupoissa on pakkaajat erikseen ja niille voi maksaa vähän rahaa. Joulun aikana on kaikissa kaupoissa.
kyllä mua välillä häiritsee lapset jotka kyttää siellä päädyssä levottoman näköisenä, että milloin lähtee jotakin kivaa heidän kassiin ja onko vanhemmatkin sellaisia, ettei se heitä välttis haittaisi, nykyään moraali on välillä vähän joustava. sen huomaa jo tyhjistä tuotepakkauksista mitä pitkin kauppaa löytyy.
Kerran joku nainen pölli juuri ostamani muovikassin kun oltiin kassalinjalla. Kun huomautin siitä hänelle, hän alkoi sättiä minua ja lähti pois. Kassa antoi minulle uuden muovikassin maksutta.
EI pysty pöllimään. Itsepalvelukassalla korista koodinlukijaan ja suoraan pussiin.
Kerran yksi nuorehko maa hanm uuttaja nainen pakkasi omia ostoksiaan ja juuri kun tulin toiselle puolelle itse pakkaamaan, hymyili minulle oikein leveästi. Hänen kätensä oli juuri silloin siirtynyt minun puolelle ja oli tarttunut kiinni johonkin ostokseeni. Jäin katsomaan vähän hölmistyneenä hänen kättään ja katseeni huomatessaan päästi samantien tavarasta irti. Nappasin sen samantien omaan kassiini ja sen jälkeen pysyivät hänellä kädet omalla puolellaan. Mutta leveä hymy ei hyytynyt missään vaiheessa, ei nolostunut yhtään vaikka jäi ihan rysän päältä kiinni. Että aika härskiä toimintaa. Tarkastin vielä kuitista, mitään ei puuttunut eli ei ollut ehtinyt vielä muuta ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanha rouva pihisti juustoni. Eikä varmasti ollut vahinko. Hän tukki reitin kärryillää, niin etten päässyt ohi pakkaamaan maksamiani tavaroita, vaikka pyysin kohteliaasti. Näin hänen ottavan juuston minun puoleltani, vaikka ei sitä myöntänyt. Siirtyi vasta kun kovaan ääneen sanoin, että rouva on hyvä ja väistyy, ennen kuin enempää minun ostoksiani päätyy rouvan kassiin. Tunsi varmaan muiden asiakkaiden paheksuvat katseet, kun tuli yhtäkkiä vauhtia liikkeisiin. Se juusto kyllä löytyi kuitista, mutta ei ostoksistani.
PItääkin ruveta vahtimaan. Olen useamman kerran ihmetellyt miksi juuri joku vanhus jättää kärryt tahallaan esteeksi.
Multa on kerran lähtenyt pakkauspäädystä kurkku toisten matkaan. Kyllä, yksi kurkku.😄 Olin maksamassa omia ostoksiani, kun puheesta päätellen itänaapurista kotoisin oleva vanhempi pariskunta pakkaili omia kamojaan ja häipyi. Kun menin pakkaamaan niin huomasin, että kurkkuni puuttuu, ilmeisesti tämä r**säpari oli ominut sen itselleen. Idiootit olivat kuitenkin unohtaneet oman salaattipussinsa kaukaloon, otin sen sitten korvaukseksi.
Lähikaupassa joku pölli ostamani kahvipaketin sillä aikaa, kun olin maksamassa.
Outo nimi, tarkoittaako liekitettyä Poirotia?