Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko teille ok jos mies lohduttaa naispuolista ystävää

Vierailija
15.07.2024 |

Ystäväänsä tekstiviestillä ja laittaa tsemppisydämen. Naisen äiti oli kuollut. Mies on tuntenut naisen ennen minua jo vuosia. Ei halua luopua ystävästään ja suuttui kun suhteen alkuvaiheessa olin hieman mustasukkainen. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet ehkä edelleen? Lohdutan nyt sinua, että tuo sydänemoji ei kyllä tarkoita yhtään mitään sen enempää, pelkkää välittämistä eikä aina sitäkään.

Vierailija
2/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen (kumppanini) ei pitäisi hyväksyttävänä sitä, että lohduttaisin/ tukisin läheistä/ useuta vuisia tuntenaani nais-ystvääni, koska hänen vanhempansa olisi kuollut, niin ihmettelisin ellen jopa suuttuisin hänelle, koska minun olisi hyvin vaikea ymmärtää miksi hän kokiisi lohduttaniseni pahana. - Jättääkö hän ystävänsä surun hetkellä yksin(?)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ei katso sukupuolta. Ystävyys ei myöskään ole merkki mistään muusta kuin ystävyydestä.

Vierailija
4/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miehen pitäisi luopua ystävistään parisuhteen vuoksi. Oletko sinä luopunut? 

Vierailija
5/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on hyväksyä jos suhteessa haluaa olla, muuten leimataan hulluksi. Miehet suojelevat toistensa oikeutta pettää henkisesti ja fyysisesti, mutta naista vahditaan kärppänä

Rehellisesti: en pitäisi miestä potentiaalisena aviomiehenä tai kumppanina, enkä muuttaisi tämän kanssa yhteen. Mies ei ymmärrä monogamiaa, ja sössisi kaiken jos sitä edes yrittäisi. On lapsen tasolla, vaatien oikeutta kaikkiin ja kaikken. Jos suhde taas palvelisi minua jollakin tavalla deittailuasteella, harkitsisin jatkamista. Syventämisestä ei kuitenkaan tarvitsisi haaveilla sen jälkeen, kun on osoittanut pettävänsä henkisesti

Vierailija
6/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miehen pitäisi luopua ystävistään parisuhteen vuoksi. Oletko sinä luopunut? 

Ei minulla ole mieskavereita, eikä tule

N. 15 vuoden kokemus on osoittanut, että kaverimies on seksijonossa. Yksikään mies, joka on ollut kaveriasteella, ei ole jättänyt vonkaamatta. Ei yksikään! Osa on myös sabotoinut suhteita, exien kaverit järjestäen tulleet iskemään eron jälkeen, jne. jne. jne. Useampi mies on pettänyt eksänsä kanssa, ja käsitellyt suhdetta negatiivisella tavalla kavereidensa kanssa. Jos kaverimies ei halua parisuhdetta kanssani, hän haluaa nukkua lusikassa "kaverina" tai seksiä "kaverina". Kummasti alkavat nämä käsitteet joustamaan, kun pippeli haluaa piiloon. Eli ei, kaverimiehet ei jatkoon, eivätkä miehet joilla on naiskavereita. Eläkööt temptation island livedraamaansa keskenään

Vierailija
7/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteromies ei voi olla naisen kanssa "kaveri" ja piste. Nainen ehkä voi suhtautua mieheen täysin ilman taka-ajatuksia, mutta miehellä tulee väkisinkin seksuaalisia ajatuksia naisesta, jos tulee tämän kanssa emotionaalisesti läheiseksi, ellei kyseessä ole miehen oma sisko tms. Tämän olen kuullut niin monelta mieheltä rehellisenä totuutena sekä todennut omassa elämässäni (ja kaverien elämässä), että enää en elättele naiivia uskoa "pelkästä kaveruudesta" miehen puolelta.

Vaikka naiset ei yleensä haluaisi tätä ikävää totuutta uskoa, niin se nyt vaan on niin että miehet ei kykene olemaan täysin platonisia ystäviä naiselle. Eli en hyväksyisi mieheltäni tuollaisia sydänten lähettelyjä, koska se on omiaan lähentämään "kaveri"suhdetta liikaa. Jos miehellä alkaa herätä liian lämpimiä tunteita naista kohtaan, niin pian jo ajattelee muutakin. Vaikka alunperin olisikin ollut "viaton" tilanne.

Vierailija
8/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Äidin kuolema on pahin juttu mitä voi joillekin tapahtua. Tosin usein ei ole laitettu punainen sydän, vaan vihreä, violetti, hento pinkki tms. Ymmärrän toisaalta että naispuoliset ystävät voivat olla epäilyttäviä tai mies, jos miettii onko miehellä tai ystävällä tunteita. Ellei tosiaan ole platoninen ystävyys kuin betoniseinä lähes. Kuuluuko tämä platonisiin ystäviin, että tavallaan välittää, muttei ole intohimoja.

Vierailija
9/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli aiemmasta elämästään nuori naisåuoleinen ystävä, josta mies antoi kuvan säälittävänä mt-potilaana ja kertoi tukevansa höntä isällisesti. Kun zitten kerran näin hänet yhdessä tilaisuudessa, niin kyseessä oli tyrmäåvimmän näköinen muodokas blondi, mitä olen ikinä nähnyt livenä ja hän tuli siihen miehen viereen ja veti hameen ylös ja esitteli pikkuhousuaan. Oikeasti. Olen varmasti maailman sinisilmäisin hälmö, koska menin sittemmin naimisiinkin tämän miehen kanssa.  Kesäkuussa mies kävi ex vaimonsa luona yhden viikonlopun auttamassa ja tukemassa, kun exällä oli vaikeuksia. Olen joskus miettinyt, että kehtaisiko palkata yksityisetsivän,  mutta miten todennäköisesti siitä on hyötyä? Eivät ne näe asuntoihin sisälle ja jos pettää, niin siellähän se tapahtuu?

Vierailija
10/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni oli aiemmasta elämästään nuori naisåuoleinen ystävä, josta mies antoi kuvan säälittävänä mt-potilaana ja kertoi tukevansa höntä isällisesti. Kun zitten kerran näin hänet yhdessä tilaisuudessa, niin kyseessä oli tyrmäåvimmän näköinen muodokas blondi, mitä olen ikinä nähnyt livenä ja hän tuli siihen miehen viereen ja veti hameen ylös ja esitteli pikkuhousuaan. Oikeasti. Olen varmasti maailman sinisilmäisin hälmö, koska menin sittemmin naimisiinkin tämän miehen kanssa.  Kesäkuussa mies kävi ex vaimonsa luona yhden viikonlopun auttamassa ja tukemassa, kun exällä oli vaikeuksia. Olen joskus miettinyt, että kehtaisiko palkata yksityisetsivän,  mutta miten todennäköisesti siitä on hyötyä? Eivät ne näe asuntoihin sisälle ja jos pettää, niin siellähän se tapahtuu?

Kaunis ulkonäkö ei estä mt- ongelmia. Ystävän käytös ei ollut terveen ihmisen käytöstä. 

Vierailija
11/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja nainen ei voi olla kavereita.  En allekirjoita todellakaan.  Olen nuoresta asti harrastanut lajia jossa vahva enemmistö on miehiä ja saanut paljon hyviä kavereita, eri ikäisistä miehistä mutta kyllä muista lajia harrastavista naisistakin. Joskus on käynyt niin että jonkun miehen vaimo on ollut mustasukkainen ja osoittanut sen.

Olen kulkenut kilpailumatkoilla hyvin paljon kimppakyydillä missä on ollut pelkkiä miehiä ja minä.  Koskaan ei ole heidän taholtaan yhtään mitään yrittystä ilmennyt.  Ja sitä paitsi tekisin siitä lopun kyllä hyvin äkkiä.

Minulla on myös miespuolinen Ystävä isolla Y:llä.  Tutustuimme toisella luokalla ala-asteella ja olimme sitten samalla luokalla melkein peruskoulun loppuun. Meistä tuli todella hyvät ystävät. Hän on ollut tärkeä ihminen elämässäni, luotettava tuli kun sitä olen tarvinnut.  Olemme kuin sisko ja veli.

Hän on ollut naimisissa jo muutaman vuoden ja pienen pojan isä. Emme asu enää samalla paikkakunnalla mutta yhteys on säilynyt. En halua menettää  erittäin tärkeää ihmistä elämästäni, eikä hänkään.

Hänen vaimonsa puolelta ei ole esiintynyt mitään klelteistä.  Olemme aika pieneltä paikkakunnalta ja voi sanoa että kaikki tunsi kaikki.  Tunsin hänen  isänsä ja äitipuolensa, hän minun äitini joka oli yh.  Vierailimme toistemme kodeissa myös kaveriporukalla.  Emme seurusteleet.  Se oli ja on syvää ystävyyttä.  Aloin seurustella vasta kun löysin miehen jonka kanssa olen edelleen 12 vuotta myöhemmin. Olemme kihloissa, ostimme asunnon ja nyt suunnittelemme omaa taloa ja naimisiin menoa. 

Tämä  miespuolinen ystäväni ei ole ollut minkäänlainen uhka miehelleni. Harrastukseni on jäänyt nyt taka-alalle mutta se ei koskaan ollut ongelma miehelleni, silloiselle poikakaverille.  Tapasimme kun hän oli 20 minä 21.

Vierailija
12/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisipa todella kummallinen ystävä, jos ei mitenkään reagoisi toisen äidin kuolemaan. En oikein ymmärrä pointtiasi.

Sitä paitsi mikäli he tosiaan ovat tunteneet jo vuosia ennen sinua, niin jos heidän välillään olisi jotain muuta, niin eiköhän se olisi tapahtunut jo ajat sitten, jos ylipäänsä olisi tapahtuakseen.

Ihme kyttäämistä muutenkin. Mistä sinä miehen viestit tiedät? Ne eivät kuulu sinulle.

Vierailija
13/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että mies on rampannut naisen luona lohduttamassa ja jeesaamassa. Jos kyse on yhdestä viestistä niin mene itseesi.

Vierailija
14/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu vähän siitä että miten lohduttelee. Jos vaikka jortikallaan taputtelee ystävätärtään kannikoille, niin mielestäni raja on jo ylitetty lohduttelussa.

Vierailija
15/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sydänemoji joltakin mieheltä olisi ollut mielestäni aivan liian väkevä viesti tuossa yhteydessä. Miksi jonkun miehen olisi pitänyt lohdutella minua vanhempieni kuoleman jälkeen?

Kokemukseni pohjalta en usko naisen ja miehen väliseen ystävyyteen. Aivan jokaikinen kerta on ollut toivetta muustakin. En tuomitsee ja ymmärrän tuollaiset tarpeet molempien kannalta, mutta mielestäni niitä ei ole mitään syytä lietsoa. Siksi pidän tietyn rajan miehiin. 

Lapsuuteni jälkeen kaveruus ja ystävyys miesten kanssa ei ole koskaan toiminut. Eri asia ehkä, jos mukana on muutakin kaveriporukkaa ja pariskuntia ja sukulaisia tms. Siis niin, etteivät nämä ystävykset ole vain kahdestaan.

Vierailija
16/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis ok, antaa väärää viestiä naiselle. Osanotot voi laittaa ilmankin sydämiä.

Vierailija
17/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy, miehellä oli aiemmin naispuolinen ystävä mutta se suhde loppui siihen kun aloimme seurustella. Mielestäni miehen naispuoliset ystävät olisivat emotionaalista pettämistä, kun mies antaisi aikaansa ja tunteitaan jollekin toiselle naiselle. Miehen entisen ystävänaisen mielestä olen tietty varmaan sairaalloisen mustasukkainen, mutta eipä minua sen mielipiteet kiinnosta. Haluan olla mieheni ainoa nainen.

Vierailija
18/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy, miehellä oli aiemmin naispuolinen ystävä mutta se suhde loppui siihen kun aloimme seurustella. Mielestäni miehen naispuoliset ystävät olisivat emotionaalista pettämistä, kun mies antaisi aikaansa ja tunteitaan jollekin toiselle naiselle. Miehen entisen ystävänaisen mielestä olen tietty varmaan sairaalloisen mustasukkainen, mutta eipä minua sen mielipiteet kiinnosta. Haluan olla mieheni ainoa nainen.

Mistä ihmeestä te löydätte yhtään ystäviä jos sallitaan ainoastaan oman sukupuolen ystävät? Ja sitten varmaan valitatte, että taas se mies viettää aikaa mieskaveriensa kanssa tai nainen naisystäviensä kanssa. Meillä on perheessämme ystäviä yli sukupuolirajojen, viikonloppuna oli bileet ja sinne tuli pariskuntia joita halailimme tervetulleiksi. Olisko pitänyt olla halaamatta ettei vaan tulisi sanomista? Ettekö tosiaan voi olla kavereita/ystäviä kenekään muun kanssa? Ja siis kaverit olivat milloin kummankin ns. alkuperäisiä kavereita, oli miehen naispuolinen lapsuudenystävä ja minun miespuolinen lapsuudenystävä. 

Vierailija
19/19 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä te löydätte yhtään ystäviä jos sallitaan ainoastaan oman sukupuolen ystävät? Ja sitten varmaan valitatte, että taas se mies viettää aikaa mieskaveriensa kanssa tai nainen naisystäviensä kanssa. Meillä on perheessämme ystäviä yli sukupuolirajojen, viikonloppuna oli bileet ja sinne tuli pariskuntia joita halailimme tervetulleiksi. Olisko pitänyt olla halaamatta ettei vaan tulisi sanomista? Ettekö tosiaan voi olla kavereita/ystäviä kenekään muun kanss

No ihan hyvin ollaan löydetty ystäviä oman sukupuolen edustajista, ei ole mullakaan mitään tarvetta kaveerata muiden miesten kanssa. Oma riittää, ystävät on sitten naisia. Niitä on löytynyt yliopistolta, työpaikalta, harrastuksista ja muiden kaverien kautta.

Toki kaverien puolisot meillä myös joskus vierailevat, mutta esim. Ystävieni miehet eivät ole henkilökohtaisia ystäviäni. En ikinä viettäisi aikaa heidän kanssaan kahden kesken, vaan silloin jos tulevat ystäväni kanssa pariskuntana kylään tai minä heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän