Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
381/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ihan oikeasti ole saanut MITÄÄN työtä? Vai onko nyt kyse vain koulutusta vastaavasta tai "jostain kivasta" työstä? Oletko hakenut myös epämieluisia paikkoja? Ollut aktiivinen hakija koko 4 vuotta ja kehittänyt myös samalla koko ajan itseäsi ja osaamistasi? Onko asenne kunnossa? 

Tuntuu kyllä hullulta, että vuosiin ei saa mitään paikkaa, vaikka tosissaan yrittää ja työkkärin sivut pullistelevat työpaikkailmoituksia. Esim. hakukriteeri "sijainti Helsinki" näyttää uskomattomat 100 sivua työpaikkailmoituksia mol. fi sivustolla... 

Se, että työpaikkailmoituksia on paljon, ei tarkoita sitä, että kaikille työnhakijoille on paljon vaihtoehtoja. Ei kauheasti lämmitä ellei satu olemaan lääkäri, hoitoalan ammattilainen tai joku hitsaaja.

Ei muuta kun menepäs ovelta ovelle kauppaamaan pölynimureita tai kattoremontteja, tai puhelinmyymään lehtiä. Niissä töissä menee sitten viimeistään järki ja mielenterveys. Tämä touhu on oikeasti aivan per..eestä. Kuka tuota Satosen neropattia on oikein äänestänyt eduskuntaan? Jätkä on täysin pihalla tietyistä lainalaisuuksista: jos ostovoimaa pienennetään näin radikaalisti näin suurelta joukolta, niin silloin raha ei yksinkertaisesti liiku. Ja voi olla, että Satosen sijoitusasuntojen vuokralaisillekin tulee vaikeuksia maksaa vuokraa.

Vierailija
382/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan kauheasti, että kysyin noista selkävaivoista.

Sun pitää sitten opiskella vaikka itseksesi sellainen osaaminen, että voit tehdä sitä vaikka erikoisvalmisteisessa vuoteessa maaten ja silti osaat paremmin kuin terveselkäinen työnhakija. 

Vaikka olen lähihoitaja, mun on vaikeaa ymmärtää, että joku kokee olevansa vakavasti otettava työnhakija noin pahasti selkävaivaisena. Pystyttekö saapumaan edes työhaastatteluun vai pitääkö olla paariauto? 

Menipä jollain tunteisiin :D

No enemmänkin musta tuntuu etten oikein älyä tuota ap:n tilannetta. Eikö saa kysyä, jos keskustelupalstalle ap on itse tilanteensa kertonut?

Siis duunia pitäisi saada mutta kun kysyy miten hoito- tai siivousala, niin vastaukseksi saa

No sitähän mä yritin ehdottaa, että pitää opiskella osaamista, jota voi hyödyntää vaikka vuoteesta käsin. Ottaa selvää, mille on kysyntää.

Mulle siivous oli lähinnä kävelyä, moppausta, vessojen ja tasojen pyyhkimistä. Ei sitä kannata säikähtää. Samoin tämä lähihoitajan työ on löpinää ja kävelyä, enimmäkseen. Työpaikkoja on erilaisia, täällä hoidetaan kahdestaan raskaat potilaat. Toki nuo vanhusten palvelukodit on fyysisesti raskaita. Mitään kaikille sopivaa työpaikkaa mulla ei ole ehdottaa mutta hoito- ja siivousalaa ei kannata pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjän työt, niitä voi tehdä etänäkin, ympäri Suomea 

Kunpa tästä tulisi laitointa niin maailma olisi paljon parempi paikka, tästä se olisi helppo aloittaa.

Vierailija
384/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap syyn miksi palkkatuki ei onnistu?

Palkkatukitöihinkin tarvitaan se työnantaja.

Niin? Helpommin palkkatukeen palkataan kun työnantaja saa avustusta. Ja kysyin ap lta. Jos ei ole yrittänyt niin vähän turha spekuloida palkataanko siihenkään.

Vierailija
385/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap ja hain kaikkia noita tilapäis ja matalapalkka työtä, vastausta ei kuulu ovat täysiä. Ja yhdestä perusduuni jossa pulaa piti olla, koulukurssipaikasta kielteinen vastaus syy paikkakunta liian kaukana 15min. Matka Helsinkiin oli syynä liian kaukana koulutuspaikasta. Olen kulkenut paljon pidempiä 10 tuntisia matkoja tuo oli naurettava syy. Turha valittaa työntekijäpulasta kun Helsinkiin ei haluta edes te-toimisto koulutuksiin hakijoita! Minulla ei ole suuria vaatimuksia, eikä huippukoulutusta, mutta ei vaan oteta. En käytä päihteitä ja tuomioita ei ole, pitäisi kai olla että pääsisi. En hae toista kertaa enää samoihin. Suomalaisia ei ainakaan haluta Helsinkiin ottaa. 

Ei ihme, ettet työllisty, kun ei tästä sinun vuodatuksestasi ota mitään selvää. Selitän samaa jo aiemmin, eri viestissä,ja se oli yhtä sekavaa tekstiä. Panosta siis siihen, miten kirjoitat, lyhennä

Siinä tv-dokumentissa työtön kertoi, ettei ole enää varaa maksaa nettiä, niin kuinkas sitten "parempia hakemuksia" muotoillaan?

Vierailija
386/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla työtön neljä vuotta :D

Siten kun ei kukaan palkkaa. 

Sillon on työnhakijassa ongelma.

Vierailija
387/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjän työt, niitä voi tehdä etänäkin, ympäri Suomea 

Niin, meinaatko että puhelimessa tyrkyttäminen tavaroita tai asioita, joita ihmiset eivät halua, tarvitse tai että heillä ei ole varaa, olisi jotenkin kunnon työtä? Hyi h"elvetti kuinka vastenmielinen ajatus. Todennäköisesti kymmenennen luuriin korvaan paiskaamisen tai kymmenennen haista v'** -toivotuksen jälkeen sitä on mieluummin ilman työtä kuin että särkee mielenterveytensä  200 euron palkalla.  Puhelinmyynti pitäisi oikeasti lailla kieltää.

Vierailija
388/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että vihdoinkin joudut menemään töihin, etkä vain hakemaan niitä 🙂

Vierailija
389/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vakaasti että rupeaa töitä löytymään kun tuet lakkaa.

Vierailija
390/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi käsitellään Irtisanomissuojan heikennys, joka koskee jokaista myös valtion ja kaupungin työntekijöitä. 

Miksi pitää erikseen mainita, että myös julkisen työntekijöitä? Siellä ollaan kuule enemmän kuin riemuissaan että riippakivistä päästään eroon.

Vierailija
391/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla työtön neljä vuotta :D

Siten kun ei kukaan palkkaa. 

Sillon on työnhakijassa ongelma.

Niin on, terveysongelma.

Vierailija
392/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä myös aika varma. Alkaa kiinnostaa ihan ero tavalla työt siivoojana ja kaupan kassalla, vaikka se työ ei olekaan sitä 5000e/kk asiantuntijahommaa.

Uskon myös että aletaan sietää pientä epämukavuutta töissä paljon paremmin.

Vierailija
393/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukitöihinkin tarvitaan se työnantaja.

Niin? Helpommin palkkatukeen palkataan kun työnantaja saa avustusta. Ja kysyin ap lta. Jos ei ole yrittänyt niin vähän turha spekuloida palkataanko siihenkään.

En ole AP, ja minulla se este palkkatukityöhön on nimenomaan se, kun ei ole sitä työnantajaa, joka palkkaisi.

Vierailija
394/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta huolitaanko palkkatukitöihin ihmisiä noin vain?

Tuoreena työttömänä minua neuvottiin, että kannattaa hakea työkokeiluun, kun sitä kautta voi työllistyä. Tuolloin otin tuon neuvon vielä tosissaan, joten otin yhteyttä sinne tänne että olisiko mahdollista päästä teille työkokeiluun. Muun muassa kirjastoihin ja muihin sellaisiin paikkoihin, joissa tiesin työkokeilijoita ja palkkatukityöllistettyjä olleen töissä. Useimmista paikoista en saanut edes vastausta. Kirjastosta pahoiteltiin kovasti, että heillä ei ole minkäänlaista tarvetta vaan pikemminkin ylitarjontaa työvoimasta, mutta kannattaa ehkä kysellä jokin toinen vuosi uudelleen. (Tuohon kait sitten sisältyi ajatus, että tulen olemaan työttömänä vielä vuosikausia....)

Ja työkokeiluhan ei maksa työnantajalle mitään! Jos sellaistakaan paikkaa ei millään meinaa saada, niin miten sitten palkkatukitöitä, joista työnantaja joutuu kuitenkin edes pienen osan maksamaan?

Vierailija
395/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä myös aika varma. Alkaa kiinnostaa ihan ero tavalla työt siivoojana ja kaupan kassalla, vaikka se työ ei olekaan sitä 5000e/kk asiantuntijahommaa.

Kävin kaupassa kysymässä töitä, ei palkattu.

Vierailija
396/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alalta tutkinnot on? Asutko kasvukeskuksessa?

Luulin etten löydä enää töitä mutta sitten hain varhaiskasvatuksesta sijaisuuksia, tietyiltä lähialoilta voikin yllättäen onnistua

Vierailija
397/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitten kun tuet laskee, sitä kaupan kassan paikkaa hakeekin ehkä 2000 hakijaa 1000:n sijaan. Tosin edelleen vain yksi valitaan.

Vierailija
398/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Vierailija
399/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaupoissa ja ravintoloissa on jatkossa töissä muutama vakituinen ja opiskelijat. 

Osa-aikatyötä ei enää tehdä. 

Avustan saa kotiin, kun maksaa palkkaa 40 h joka viikko. 

Miten eläkeläiset ja sairaat pärjäävät, kun ei saa enää avustajaa kotiin? 

Jokainen on vapaa palkkaamaan avustajan itselleen kympin tunti. Tunti- ja eurorajaa taidetaan koko ajan muuttaa, ennenkuin tarvitsee maksaa työntekijän vakuutusmaksuja jne. Onkohan se tällä hetkellä alle 1400 euroa vuodessa ja tunteja en muista. Muistaako joku?

Vierailija
400/497 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta huolitaanko palkkatukitöihin ihmisiä noin vain?

Tuoreena työttömänä minua neuvottiin, että kannattaa hakea työkokeiluun, kun sitä kautta voi työllistyä. Tuolloin otin tuon neuvon vielä tosissaan, joten otin yhteyttä sinne tänne että olisiko mahdollista päästä teille työkokeiluun. Muun muassa kirjastoihin ja muihin sellaisiin paikkoihin, joissa tiesin työkokeilijoita ja palkkatukityöllistettyjä olleen töissä. Useimmista paikoista en saanut edes vastausta. Kirjastosta pahoiteltiin kovasti, että heillä ei ole minkäänlaista tarvetta vaan pikemminkin ylitarjontaa työvoimasta, mutta kannattaa ehkä kysellä jokin toinen vuosi uudelleen. (Tuohon kait sitten sisältyi ajatus, että tulen olemaan työttömänä vielä vuosikausia....)

Ja työkokeiluhan ei maksa työnantajalle mitään! Jos sellaistakaan pa

Sama kokemus. Mutta täältä luin millainen riesa työkokeilija on palkallisten mielestä, ehkä ovat valittaneet esimiehille että työt kärsii jos sellaisia tulee. Ja toisekseen se että ruoka ja kaikki kallistuu niin yhä enempi porukkaa menee ns ilmaistöihin hädän edessä. Joku sanoi että 200e on iso raha...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme