Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemä
74 alapeukuttajaa jo tälle. Tämä kertoo todella selkeästi kuinka paljon meillä lojuu yhteiskunnan turvaverkossa porukkaa joilla ei ole motivaatiota ja todellista halua auttaa itse itseään ja ponnistella työllistyäkseen oikeasti. Työnhaku on näille vain välttämätön paha, jolla halutaan varmistaa tukien jatkuvuus ja näennäisesti muka yrittää työllistyä. Loppu energia menee uhriutumiseen.
On todella korkea aika ajaa oleskeluyhteiskunta alas.
Ihan vaan tiedoksi, että minä alapeukuttaja olen kyllä ihan vakituisessa kokoaikatyössä. Jotkut vaan ei kadehdi toisten työttömyttä eikä niputa ihmisiä loisiksi sen takia, että lehdissä on ollut joku satunnainen ulostulo siitä kuinka tuilla on mukava elää. Mutta sinua säälin, että voit noin pahoin, että pitää sättiä huonossa olevia ihmisiä.
kouluttaudu..nimim, neljä ammattitutkintoa ja töitä liikaa
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä nro 226 kanssa.
Lisäksi ajatuksena on myös se, että yksinäisen kannattaa hakeutua parisuhteeseen saman katon alle, jolloin kuluja voidaan jakaa ja valtiolta säästyy rahaa. Monella yksinäisellä tai yh-naisella naisella tulee nyt oikeasti miettimisen paikka, että kannattaako nirsoilla ja onko ne kotityöt niin paha työleiri, jotta kannattaa kärvistellä minimituilla ja syödä kaurapuuroa ja vihanneskeittoa.
Vit*u että nyt hävettää olla mies. Sun kommentti on ehkä kaiken mahdollisen inceliyden huipentuma. Anna kun arvaan, oot persu, kukaan muu ei keksisi noin epätoivoista yritystä iskeä nainen... Tai sit oot joku 15-v mukahauska "JerePetteri".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpas tähän väliin tällainen pieni ajatusleikki. Miten nämä lusmuilijat selviäisivät, jos me kaikki sanouduttaisiin irti heidän elättämisestä?
Evoluutio olisi jo aikoja sitten karsinut pois lusmuilevat yksilöt, jos heitä ei muut kannattelisi. Miettikääpä sitä.
Emme ole samassa tilanteessa. Hirvet metsästettiin edellisellä kerralla melkein sukupuuttoon. Luonnonlaeilla Suomessa ei olisi näin paljon ihmisiä, koska luonnonantimet eivät riittäisi kaikkia elättämään.
Siis onko tämä kommenttisi olevinaan aiempaa vastaan? Kuvitteletteko, että nämä loiset täällä porskuttaisivat, kun töitä niska limassa tekevät olisivat kuolleet? Noh, toisaalta en hämmästyisi. He varmaan kiristäisivät hirvetkin elättäjikseen näillä nyyhkytarinoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen ja 61-v.
Firman yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut ansiosidonnaisella kuukausia. Tuki loppuu ensi kesäkuussa ja tällä hetkellä selviän juuri ja juuri ansiosidonnaisella ja aiemmilla pienillä säästöilläni. Olen hakenut töitä joka ikinen päivä, mutta "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun". En pääse edes haastatteluun. En ole maininnut hakemuksessa ikääni, mutta näkyyhän todistuksissa vuosilukuja, joiden avulla on helppo arvioida ikäni. Joten: miten voin nuorentua, jotta saisin töitä?! Arto Satonen, kerro minulle!
No kato meet vaan töihin
T. Arto
Kiitos neuvostasi. Täytyypä tehdä tosiaan näin!
teepä tosiaan niin. jo on aikakin, kun olet jo 4v loisinut meidän rah
Olettehan te kaikki samoin ajattelevat vanhemmat muistaneet jo lakkauttaa lapsilisänne tarpeettomina?
-eri
Vierailija kirjoitti:
kouluttaudu..nimim, neljä ammattitutkintoa ja töitä liikaa
Ammattitutkintoa varten täytyy jo olla työ(harjoittelu)paikka. Lisäksi monilla työttömillä, kuten myös minulla on jo useampi tutkinto (myös ammattitutkinto). Ei ole auttanut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ajatuksena on myös se, että yksinäisen kannattaa hakeutua parisuhteeseen saman katon alle, jolloin kuluja voidaan jakaa ja valtiolta säästyy rahaa. Monella yksinäisellä tai yh-naisella naisella tulee nyt oikeasti miettimisen paikka, että kannattaako nirsoilla ja onko ne kotityöt niin paha työleiri, jotta kannattaa kärvistellä minimituilla ja syödä kaurapuuroa ja vihanneskeittoa.
Vit*u että nyt hävettää olla mies. Sun kommentti on ehkä kaiken mahdollisen inceliyden huipentuma. Anna kun arvaan, oot persu, kukaan muu ei keksisi noin epätoivoista yritystä iskeä nainen... Tai sit oot joku 15-v mukahauska "JerePetteri".
Kiitos kommentistasi :)
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin elän vaatimattomammin yksin kuin väkivaltaisen ja pahoinpitelevän miehen kanssa, oli miten hyvätuloinen sitten tahansa! Niitä hyviä miehiä ei ole aina tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonutkaan että sosiaaliturvan leikkaaminen auttaisi sinua työllistymään. Sosiaaliturvan leikkaamisella on ainakin 2 tarkoitusta: kannustinloukkujen purkaminen ja fiskaalinen hyöty valtion taloudelle.
Kysy vaan lisää jos on kysyttävää!
Millä tavalla valtion taloutta parantaa se, että suojaosan turvin ansainneet hakevat jatkossa ylimääräiset kulunsa sossusta ja valtiolta jää palkan verorahat saamatta, kun töitä ei kannata tehdä?
Persut pettivät äänestäjänsä viimeisen kerran. Kokkarit sentään tiedettiin ntseiksi.
Suojaosan turvin ansainneet eivät tuo rahaa valtion kassaan, vaan vievät sieltä. Eivät he muuten tarvisi suojaosaa jos he toisivat jotain valtion kassaan. Sossu ei taida nykyään kyllä maksaa yhtään mitään, kaikki nämä asiat siirtyivät Kelalle vuonna 2017. Kelasta voi hakea vaikka mitä, se on täysin eri asia saatko sieltä paljon mitään "ylimääräisiin kuluihin". Ainakin se on huomattavasti vähemmän kuin mitä suojaosa kustantaa valtiolle per tyyppi per kuukausi.
Kysy vaan lisää jos on jotain epäselvyyksiä!
Varakkaisiin perheisiin saadaan hyvin koulutettuja ja nöyriä palvelijoita kuten vanhaan hyvään aikaan pienellä palkalla. Eiks vaan.
Tälleen saadaan huonoilla työehdoilla suomalaisia töihin. Ja rikkaat rikastuu.
Ei välttämättä suoraan mitenkään. Semmoisilta se on kuitenkin leikattava, jotka niitä tukia käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
No siten, että menet siivoustöihin tai muihin sellaisiin töihin, joita on tarjolla, ja muutat sen työn perässä sinne, missä se työ on. Etkä elä muiden siivellä vuodesta toiseen.
Siivoustöihin saa varmasti väkeä omaltakin paikkakunnalta tai lähialueilta! Ei niihin tarvitse väkeä haalia satojen kilometrien päästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
entäs mulla : olen ollut kohta 20 vuotta tuilla? Mitäs mun pitäisi tehdä? Ja haluatko, että munkin tuet poistetaan kokonaan?
Kamalaa, niin kauan? Nyt joudut jo takaisinmaksun puolelle ja kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaisiin perheisiin saadaan hyvin koulutettuja ja nöyriä palvelijoita kuten vanhaan hyvään aikaan pienellä palkalla. Eiks vaan.
Tälleen saadaan huonoilla työehdoilla suomalaisia töihin. Ja rikkaat rikastuu.
Jaa no mieluummin mä olisin vanhojen hyvien aikojen nöyrä palvelija kuin modernin päivän orja joka tekee kahdeksan ihmisen työt elättääkseen niillä kaikkia muita ja omaan käteen jää vain ja ainoastaan sen verran, että selviää hengissä seuraavaan palkkapäivään asti.
Vierailija kirjoitti:
No siten, että menet siivoustöihin tai muihin sellaisiin töihin, joita on tarjolla, ja muutat sen työn perässä sinne, missä se työ on. Etkä elä muiden siivellä vuodesta toiseen.
En voi tehdä fyysistä työtä enkä muuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpas tähän väliin tällainen pieni ajatusleikki. Miten nämä lusmuilijat selviäisivät, jos me kaikki sanouduttaisiin irti heidän elättämisestä?
Evoluutio olisi jo aikoja sitten karsinut pois lusmuilevat yksilöt, jos heitä ei muut kannattelisi. Miettikääpä sitä.
Emme ole samassa tilanteessa. Hirvet metsästettiin edellisellä kerralla melkein sukupuuttoon. Luonnonlaeilla Suomessa ei olisi näin paljon ihmisiä, koska luonnonantimet eivät riittäisi kaikkia elättämään.
Siis onko tämä kommenttisi olevinaan aiempaa vastaan? Kuvitteletteko, että nämä loiset täällä porskuttaisivat, kun töitä niska limassa tekevät olisivat kuolleet? Noh, toisaalta en hämmästyisi. He varmaan kiristäisivät hirvetkin elättäjikseen näillä nyyhkytarinoillaan.
Jopa sinun kehosi on täynnä mikrobistoa, joka elää sinusta ja vain sinusta. Ihmiset eivät ole loisia, vaan ihmisiä. On rumaa vihapua, kuten sinä teet. Evoluutio on kehittänyt pelkkiä haaskansyöjiä ja jopa paskoille on omat pillerinpyörittäjänsä. Emme ole evoluutiotilanteessa nyt, vaan ihmiskunnan synnyttämässä tilanteessa. Sitä ei ratkaista vihalla, vaan synnyttämällä lisää työpaikkoja. Mutta eihän sinusta siihen ole, joten tyydyt kykyjesi mukaan vihaamaan.
Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee mieleen, että Suomessa syttyy kohta sisällissota! Jotkut kommentit ovat suoraan sanottuna aivan kammottavia! Hitlerin Saksassakin juutalaisista tehtiin syntipukki, mutta kuinkas sitten kävikään? No, Saksassa ainakin riitti töitä toisen maailmansodan jälkeen kun kaikki oli pommitettu rikki!
Jopa sinun kehosi on täynnä mikrobistoa, joka elää sinusta ja vain sinusta. Ihmiset eivät ole loisia, vaan ihmisiä. On rumaa vihapua, kuten sinä teet. Evoluutio on kehittänyt pelkkiä haaskansyöjiä ja jopa paskoille on omat pillerinpyörittäjänsä. Emme ole evoluutiotilanteessa nyt, vaan ihmiskunnan synnyttämässä tilanteessa. Sitä ei ratkaista vihalla, vaan synnyttämällä lisää työpaikkoja. Mutta eihän sinusta siihen ole, joten tyydyt kykyjesi mukaan vihaamaan.
Sinä se kyllä jaksat kaikin keinoin keksiä syitä oikeuttaa muiden kustannuksella elämisesi.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee mieleen, että Suomessa syttyy kohta sisällissota! Jotkut kommentit ovat suoraan sanottuna aivan kammottavia! Hitlerin Saksassakin juutalaisista tehtiin syntipukki, mutta kuinkas sitten kävikään? No, Saksassa ainakin riitti töitä toisen maailmansodan jälkeen kun kaikki oli pommitettu rikki!
Johan se on käynnissä, ollut jo muutaman vuoden.