Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonutkaan että sosiaaliturvan leikkaaminen auttaisi sinua työllistymään. Sosiaaliturvan leikkaamisella on ainakin 2 tarkoitusta: kannustinloukkujen purkaminen ja fiskaalinen hyöty valtion taloudelle.
Kysy vaan lisää jos on kysyttävää!
Millä tavalla valtion taloutta parantaa se, että suojaosan turvin ansainneet hakevat jatkossa ylimääräiset kulunsa sossusta ja valtiolta jää palkan verorahat saamatta, kun töitä ei kannata tehdä?
Persut pettivät äänestäjänsä viimeisen kerran. Kokkarit sentään tiedettiin ntseiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen ja 61-v.
Firman yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut ansiosidonnaisella kuukausia. Tuki loppuu ensi kesäkuussa ja tällä hetkellä selviän juuri ja juuri ansiosidonnaisella ja aiemmilla pienillä säästöilläni. Olen hakenut töitä joka ikinen päivä, mutta "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun". En pääse edes haastatteluun. En ole maininnut hakemuksessa ikääni, mutta näkyyhän todistuksissa vuosilukuja, joiden avulla on helppo arvioida ikäni. Joten: miten voin nuorentua, jotta saisin töitä?! Arto Satonen, kerro minulle!
No kato meet vaan töihin
T. Arto
Kiitos neuvostasi. Täytyypä tehdä tosiaan näin!
Liityt poliittiseen puolueeseen. Silloin on ovet auki kaikkiin tukiin ym. hömpänpömpästä maksettaviin korvauksiin. Sinun ei tarvitse osata mitään muuta, kuin huutaa mahdollisimman kovaa kysyttäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.
Ap
Ammattikouluun lähihoitajalinjalle ja ammattikoulun asuntolaan asumaan opintojen ajaksi. Kyllä se siitä.
Tiesitkö, että yleensä amiksen asuntolat on tarkoitettu alle 18-vuotiaille? Osa on jopa kiinni viikonloppuna. Siellä on ohjaajia auttamassa nuoria itsenäiseen elämään. Ei ne ole mitään aikuisten asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen ja 61-v.
Firman yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut ansiosidonnaisella kuukausia. Tuki loppuu ensi kesäkuussa ja tällä hetkellä selviän juuri ja juuri ansiosidonnaisella ja aiemmilla pienillä säästöilläni. Olen hakenut töitä joka ikinen päivä, mutta "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun". En pääse edes haastatteluun. En ole maininnut hakemuksessa ikääni, mutta näkyyhän todistuksissa vuosilukuja, joiden avulla on helppo arvioida ikäni. Joten: miten voin nuorentua, jotta saisin töitä?! Arto Satonen, kerro minulle!
No kato meet vaan töihin
T. Arto
Kiitos neuvostasi. Täytyypä tehdä tosiaan näin!
teepä tosiaan niin. jo on aikakin, kun olet jo 4v loisinut meidän rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pe
74 alapeukuttajaa jo tälle. Tämä kertoo todella selkeästi kuinka paljon meillä lojuu yhteiskunnan turvaverkossa porukkaa joilla ei ole motivaatiota ja todellista halua auttaa itse itseään ja ponnistella työllistyäkseen oikeasti. Työnhaku on näille vain välttämätön paha, jolla halutaan varmistaa tukien jatkuvuus ja näennäisesti muka yrittää työllistyä. Loppu energia menee uhriutumiseen.
On todella korkea aika ajaa oleskeluyhteiskunta alas.
Otetaanpas tähän väliin tällainen pieni ajatusleikki. Miten nämä lusmuilijat selviäisivät, jos me kaikki sanouduttaisiin irti heidän elättämisestä?
Evoluutio olisi jo aikoja sitten karsinut pois lusmuilevat yksilöt, jos heitä ei muut kannattelisi. Miettikääpä sitä.
mikää ei motivois töihin kun palkka jolla tulee toimeen. ei tää neroo tarvi
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi palkkatuki? Sitä voi saada jopa kahdeksi vuodeksi kerrallaan, samalla toki etsit työtä koska palkkatuki ei ole ikuinen.
Sain palkkatuessa ollessani töitä, kerkesin olla siinä noin puoli vuotta, jostain syystä työssä oleva työnhakija on houkuttelevampi kuin työtön työnhakija.
Ei ole palkkatukirahoja, ne käytetään siihen turun junaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
Tuet pois kun työnantajat ei palkkaa?
Niin. Jokaisen vastuulla on hankkia sellaista osaamista, jolle on työmarkkinoilla kysyntää.
Etkö tiennyt että pitkän työuran tehneetkin voivat joutua työttömäksi eikä heitä enää palkata ihan vaikka iän takia. Tai heillä on terveysongelmia.
Kyllä ne tietävät. Perskokkarihallitus laittaisi suoraan leirit pystyyn jos voisi, mutta voisi tulla EU:sta vähän sanomista. Siksi yrittävät tällaista hivutustaktiikkaa.
Toivon keväälle sellaista yleislakkoa, että EK joutuu itse kaatamaan marionettihallituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonutkaan että sosiaaliturvan leikkaaminen auttaisi sinua työllistymään. Sosiaaliturvan leikkaamisella on ainakin 2 tarkoitusta: kannustinloukkujen purkaminen ja fiskaalinen hyöty valtion taloudelle.
Millä tavalla valtion taloutta parantaa se, että suojaosan turvin ansainneet hakevat jatkossa ylimääräiset kulunsa sossusta ja valtiolta jää palkan verorahat saamatta, kun töitä ei kannata tehdä?
Persut pettivät äänestäjänsä viimeisen kerran. Kokkarit sentään tiedettiin ntseiksi.
Ja ansiosidonnaisesta maksettavia veroajakaan eivät tarvitse, jossa verotus on raskaampi, kuin ansiotyössä :D
Ei jeesus nää on kyllä k e h a r e i t a :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.
Ap
Ammattikouluun lähihoitajalinjalle ja ammattikoulun asuntolaan asumaan opintojen ajaksi. Kyllä se siitä.
Siellä ne opinnotkin varmaan sujuvat hyvin kaikenlaisten häiriköiden seassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi palkkatuki? Sitä voi saada jopa kahdeksi vuodeksi kerrallaan, samalla toki etsit työtä koska palkkatuki ei ole ikuinen.
Sain palkkatuessa ollessani töitä, kerkesin olla siinä noin puoli vuotta, jostain syystä työssä oleva työnhakija on houkuttelevampi kuin työtön työnhakija.
Ei ole palkkatukirahoja, ne käytetään siihen turun junaan
koko idea on kiero syntyessään. mikä vidun palkkatuki? mikä firma toimii niin ettei oo varaa maksaa palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen
Ajattelussasi on sellainen looginen virhe, ettet ota huomioon ihmiseläimen opportunismia. Ruoka ja suoja ovat etusijalla toiminnassa, ja jos ne viedään, löytyy jokaisesta yksilöstä kokonaan uusia toimintamalleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ansiosidonnaisesta maksettavia veroajakaan eivät tarvitse, jossa verotus on raskaampi, kuin ansiotyössä :D
Ei jeesus nää on kyllä k e h a r e i t a :D
jos saat siitä mitä maksat takas 20% nii millä matikalla rikastut? vai puhutko kehonrakentajista?
täälähän näitä kapitalismitrolleja tuntuu olevan ei oo venäjänä alotukset mitään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä nro 226 kanssa.
Lisäksi ajatuksena on myös se, että yksinäisen kannattaa hakeutua parisuhteeseen saman katon alle, jolloin kuluja voidaan jakaa ja valtiolta säästyy rahaa. Monella yksinäisellä tai yh-naisella naisella tulee nyt oikeasti miettimisen paikka, että kannattaako nirsoilla ja onko ne kotityöt niin paha työleiri, jotta kannattaa kärvistellä minimituilla ja syödä kaurapuuroa ja vihanneskeittoa.
On todellakin pienempi paha kuolla vaikka katuojassa, kuin olla hullun ukon pumpattavana. Sehän on r, aiska. us.
kenellä on varaa tuhlata ainoosta elämästään 2/3 osaa jonkun toisen unelmaan. mää "tuhlaan" tällä hetkellä 4/5 kun on lapset elätettävänä. tehkää valintoja ja miettikää niitä, te ette ole valtiota varten vaan se teitä.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpas tähän väliin tällainen pieni ajatusleikki. Miten nämä lusmuilijat selviäisivät, jos me kaikki sanouduttaisiin irti heidän elättämisestä?
Evoluutio olisi jo aikoja sitten karsinut pois lusmuilevat yksilöt, jos heitä ei muut kannattelisi. Miettikääpä sitä.
Emme ole samassa tilanteessa. Hirvet metsästettiin edellisellä kerralla melkein sukupuuttoon. Luonnonlaeilla Suomessa ei olisi näin paljon ihmisiä, koska luonnonantimet eivät riittäisi kaikkia elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin ap kanssa... olen kokeillut monia työtehtäviä mutten pärjää missään ja työsuhde lopetetaan. Olen kahden lapsen yh ja tosiaan mietin että jos nyt jaksan joulun ja uudenvuoden yli ja teen lopullisen ratkaisun. Olemme muuttaneet jo 3 kertaa 5 vuoden sisällä kun Lumo nostaa vuokria koko ajan ja nyt tass muutto edessä eikä lapset haluaisi vaihtaa koulua...en pystyisi tässä asumaan vaikka saisin töitä kun asumistuki leikataan. Pari päivää olen vain itkenyt.
Nyt rauhoitu ja tarvittaessa hae apua lääkäristä. Välillä kaikki tuntuu vaan olevan liikaa, mutta kyllä ne asiat helpottaa.
Asutteko isommassa kaupungissa? Jos joudutte joka tapauksessa muuttamaan ja työelämä on tällä hetkellä raskasta sinulle, voisitko harkita ihan vaikka toiseen kuntaan muuttamista? Paikan ei tarvitse olla kaukana nykyisestä kotipaikasta, mutta voi parantaa elämänlaatua ja jaksamista paljonkin. Vuokrat on edullisempia, ihmiset leppoisampia, tukea saa jopa naapureilta.
Itse olen ollut vähän samassa tilanteessa. Sain totaalisen burn outin ja sitten muutin pois Helsingistä. Nyt menee taas hyvin ja oikeasti nautin elämästä. Minulla ei ole lapsia, mutta olen tutustunut moneen muuhunkin joilla sama juttu lasten kera. Ensin heitä on toki jännittänyt miten lapset suhtautuu, mutta lopulta kaikki on mennyt hyvin.
en minäkään sinulle enää ilmaiseksi rahojani anna
t: veronmaksaja