Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö te ihmiset, että te-palveluissa on 7 757 työpaikkaa auki?
Kokopäiväistä ja kokoaikaista, eli sellaista, jolla elää.
Miettikää sitä hetki
Miettikää oikeasti. 7 757 paikkaa.
Näitä samoja paikkoja hakee 256 100 työtöntä.
Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Myöntäkää faktat ja lopettakaa työttömien haukkuminen.
Valtaosa työllistyy piilotyöpaikkoihin, joten ihan turha vertailu. Niitä pitää vaan itse aktiivisesti etsiä.
Nuohan keksii sata syytä miksi ei voi työllistyä.Meilläkin pääsisi kokoaikatyöhön jos on sopiva henkilö.ja kävisi kysymässä.
Laita yhteystiedot, otan yhteyttä heti aamulla.
Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.
Ap
Jotenkin vastauksesi kuulostaa tutulta. Joo, kauheeta selittelyä ja sepustusta. Nälkä Sinutkin saa takuulla juoksemaan työn perässä. Mene vaikka kadulle kerjäämään. Hernekeittopurkki ei paljoo kustanna. Eikä tonnikalakaan. Siihen keität makaroooonia ja on hyvää.
Mikä tässä on selittelyä? Ottaisitko itse 20 000 euron opintolainan päälle vielä lisää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Kuinka moni näistä työttömistä on alkoholisti, mt potilas, huumehörhö, periaate -työtön hihhuli, laiska, tm. Tosta luvusta voi laakista ottaa puolet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Valtaosa työllistyy piilotyöpaikkoihin, joten ihan turha vertailu. Niitä pitää vaan itse aktiivisesti etsiä.
Soitelkaa niihin firmoihin suoraan, ei oo vaikeeta. Soitto per päivä, vuodessa on 365 päivää, luulis osuvan
Mites kun firmat, joista haetaan töitä, ovat auki vain arkisin? Aika turhaan neuvot soittamaan joka päivä, ei sieltä kukaan vastaa, jos firma ei ole auki 🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pe
74 alapeukuttajaa jo tälle. Tämä kertoo todella selkeästi kuinka paljon meillä lojuu yhteiskunnan turvaverkossa porukkaa joilla ei ole motivaatiota ja todellista halua auttaa itse itseään ja ponnistella työllistyäkseen oikeasti. Työnhaku on näille vain välttämätön paha, jolla halutaan varmistaa tukien jatkuvuus ja näennäisesti muka yrittää työllistyä. Loppu energia menee uhriutumiseen.
On todella korkea aika ajaa oleskeluyhteiskunta alas.
Ei kukaan ole sanonutkaan että sosiaaliturvan leikkaaminen auttaisi sinua työllistymään. Sosiaaliturvan leikkaamisella on ainakin 2 tarkoitusta: kannustinloukkujen purkaminen ja fiskaalinen hyöty valtion taloudelle.
Kysy vaan lisää jos on kysyttävää!
Vierailija kirjoitti: Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana.
Aivan, koska sinulla ei ole mitään työpaikkaa, etkä voi todistaa, että olisi. Tyydyt siis valehtelemaan kakkaa :)
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Nuohan keksii sata syytä miksi ei voi työllistyä.Meilläkin pääsisi kokoaikatyöhön jos on sopiva henkilö.ja kävisi k
No kerro edes kaupunki
jos ei ole 4 vuodessa töitä saanut ja edelleen loisii veronmaksajien kustannuksella, niin ei sellaista kannata enä verovaroilla elättää. minkinruuaksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.
Ap
Siis sulla on jo kaksi tutkintoakin? Toistamiseen olet valinnut huonosti työllistävän alan? Vai oletko aivan kädetön alallasi?
Mulla kolme. Olen niin kädetön, että kävin lvi asentajan tutkinnon vähän yli puolessa vuodessa :D
Sen verran "kädetön" olen, että ilmaiseksi en töitä ole tehnyt, enkä tee
Samaa mietin ap kanssa... olen kokeillut monia työtehtäviä mutten pärjää missään ja työsuhde lopetetaan. Olen kahden lapsen yh ja tosiaan mietin että jos nyt jaksan joulun ja uudenvuoden yli ja teen lopullisen ratkaisun. Olemme muuttaneet jo 3 kertaa 5 vuoden sisällä kun Lumo nostaa vuokria koko ajan ja nyt tass muutto edessä eikä lapset haluaisi vaihtaa koulua...en pystyisi tässä asumaan vaikka saisin töitä kun asumistuki leikataan. Pari päivää olen vain itkenyt.
mun verotus ilmeisesti keveni oon siinä 50k vuosi luokassa. en mää sitä näin tahtonu keventää kun toisesta päästä.
Samaa mieltä nro 226 kanssa.
Lisäksi ajatuksena on myös se, että yksinäisen kannattaa hakeutua parisuhteeseen saman katon alle, jolloin kuluja voidaan jakaa ja valtiolta säästyy rahaa. Monella yksinäisellä tai yh-naisella naisella tulee nyt oikeasti miettimisen paikka, että kannattaako nirsoilla ja onko ne kotityöt niin paha työleiri, jotta kannattaa kärvistellä minimituilla ja syödä kaurapuuroa ja vihanneskeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että alkaa työ kuin työ maistumaan kun työstä saa enemmän rahaa kuin kotona vetelehtimisestä. Avauksesta ei käy ilmi että oletko onnistunut kouluttautumaan alalle missä ei töitä ole vai oletko muuten vain heikkolahjainen joka ei tahdo saada mitään.
Joka tapauksessa olet huomannut että pärjäät kotona loisimalla niin tämä on kestämätön tilanne. Ihminen menee vaikka lehtiä jakamaan tai siivoamaan jos se on kotona makoilu kannattavampaa. Mikä tahaansa työ on parempi kuin kotona sossun rahoilla
On se stna kumma kun teillä ei mene kalloon. Miten mennään jakamaan lehtiä jakamaan tai siivoamaan kun _ei valita kohdistunut sinuun_ ???
Kerro, kerro ihmeessä. Vai pitääkö työnantajaa nipistää kaulasta että pääseekö jakamaan niitä lehtiä ja TÖIHIN, häh. Koska he eivät palkkaa vaikka hakisi kok
ketä se lehtien jakaminen palvelee kun suurin osa palkasta muodostuu kelan tuista ja kilometrikorvauksista. jaettu on jos auto millä jaat lahoo alta oot pississä, jos lemmikki sairastuu oot pississä. ei se oo elämää
"Ehei, et pääse niin helpolla. Tätä paikkaa on osattava itse kysyä, muuten ei palkata. Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus on tässä se avainsana."
Jotenkin tulee kusetus mieleen...
Vierailija kirjoitti:
No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pe
Niin, sä maksoit matkasi sinne ANSIOSIDONNAISELLA. Se on ap:lla loppunut ajat sitten.
Miten olisi palkkatuki? Sitä voi saada jopa kahdeksi vuodeksi kerrallaan, samalla toki etsit työtä koska palkkatuki ei ole ikuinen.
Sain palkkatuessa ollessani töitä, kerkesin olla siinä noin puoli vuotta, jostain syystä työssä oleva työnhakija on houkuttelevampi kuin työtön työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osa-aikatöiden saaminen helpottuu, kun moni muu jää suosisti kotiin ennemmin kuin tekee sellaisia osa-aikaisuuksia joista ei hyödy senttiäkään suojaosuuksien poistuttua.
Hyötyypäs. Palkkatulot eivät leikkaa tukia euro eurosta.
:D
Muistan kuinka oli hermo pinnassa välillä työttömänä kun ei edes niihin p*skapaikkoihin päässyt. Mulle luvattiin ilmoittaa maanantaina kun perjantaina oli haastattelu että valitaanko vai ei mutta hävisi kuin pieru saharaan eikä mitään kuulunut. Myöhemmin näin tämän haastattelijan kaupungilla ja ärsytti suunnattomasti.