Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen ja 61-v.
Firman yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut ansiosidonnaisella kuukausia. Tuki loppuu ensi kesäkuussa ja tällä hetkellä selviän juuri ja juuri ansiosidonnaisella ja aiemmilla pienillä säästöilläni. Olen hakenut töitä joka ikinen päivä, mutta "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun". En pääse edes haastatteluun. En ole maininnut hakemuksessa ikääni, mutta näkyyhän todistuksissa vuosilukuja, joiden avulla on helppo arvioida ikäni. Joten: miten voin nuorentua, jotta saisin töitä?! Arto Satonen, kerro minulle!
No kato meet vaan töihin
T. Arto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
Tuet pois kun työnantajat ei palkkaa?
Oletko kouluttautunut lisää,hakenut työvoimapula aloille.,miettinyt miksi et pääse töihin?
Kouluttautumiseen tarvitaan rahaa että pystyy elämään koulutuksen ajan. Se ei ole kaikille mahdollista ja nyt kun aikuiskoulutustuki poistuu niin se on yhä harvemmalle mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainen ja 61-v.
Firman yt-neuvottelujen tuloksena olen ollut ansiosidonnaisella kuukausia. Tuki loppuu ensi kesäkuussa ja tällä hetkellä selviän juuri ja juuri ansiosidonnaisella ja aiemmilla pienillä säästöilläni. Olen hakenut töitä joka ikinen päivä, mutta "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun". En pääse edes haastatteluun. En ole maininnut hakemuksessa ikääni, mutta näkyyhän todistuksissa vuosilukuja, joiden avulla on helppo arvioida ikäni. Joten: miten voin nuorentua, jotta saisin töitä?! Arto Satonen, kerro minulle!
Ja minä sain töitä 64-vuotiaana ja nyt eläkkellä voisin mennä töihin jos haluaisin.Eikä ole hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Siten että alkaa työ kuin työ maistumaan kun työstä saa enemmän rahaa kuin kotona vetelehtimisestä. Avauksesta ei käy ilmi että oletko onnistunut kouluttautumaan alalle missä ei töitä ole vai oletko muuten vain heikkolahjainen joka ei tahdo saada mitään.
Joka tapauksessa olet huomannut että pärjäät kotona loisimalla niin tämä on kestämätön tilanne. Ihminen menee vaikka lehtiä jakamaan tai siivoamaan jos se on kotona makoilu kannattavampaa. Mikä tahaansa työ on parempi kuin kotona sossun rahoilla
On se stna kumma kun teillä ei mene kalloon. Miten mennään jakamaan lehtiä jakamaan tai siivoamaan kun _ei valita kohdistunut sinuun_ ???
Kerro, kerro ihmeessä. Vai pitääkö työnantajaa nipistää kaulasta että pääseekö jakamaan niitä lehtiä ja TÖIHIN, häh. Koska he eivät palkkaa vaikka hakisi koko Suomen postialueellre tai siivousfirmoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
Helvetin ääliö. Milläs "menet" opiskelemaan jos olet työkkärin mielestä jo tarpeeksi koulutettu?! Katsos kun jotenkin pitäisi niiden opiskelujen ajan elääkin.
No miksi olet opiskellut alaa joka ei työllistä?
Kyllähän se alkaa vaikuttaa pörssiin, rikkaiden osinkoihin, jos ei kuluteta enää.
Ymmärrättekö te ihmiset, että te-palveluissa on 7 757 työpaikkaa auki?
Kokopäiväistä ja kokoaikaista, eli sellaista, jolla elää.
Miettikää sitä hetki
Miettikää oikeasti. 7 757 paikkaa.
Näitä samoja paikkoja hakee 256 100 työtöntä.
Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Myöntäkää faktat ja lopettakaa työttömien haukkuminen.
En ole ap ja hain kaikkia noita tilapäis ja matalapalkka työtä, vastausta ei kuulu ovat täysiä. Ja yhdestä perusduuni jossa pulaa piti olla, koulukurssipaikasta kielteinen vastaus syy paikkakunta liian kaukana 15min. Matka Helsinkiin oli syynä liian kaukana koulutuspaikasta. Olen kulkenut paljon pidempiä 10 tuntisia matkoja tuo oli naurettava syy. Turha valittaa työntekijäpulasta kun Helsinkiin ei haluta edes te-toimisto koulutuksiin hakijoita! Minulla ei ole suuria vaatimuksia, eikä huippukoulutusta, mutta ei vaan oteta. En käytä päihteitä ja tuomioita ei ole, pitäisi kai olla että pääsisi. En hae toista kertaa enää samoihin. Suomalaisia ei ainakaan haluta Helsinkiin ottaa.
"Ja sitten on paikkoja johon ei saada yhtäkään hakemusta.Eikä taatusti ole keskimäärin 1000 hakijaa mihinkään,yksittäisiin paikkoihin voi olla."
Jos on vaikkapa 10 työpaikkailmoitusta, joista seitsemän ei tuota yhtään hakemusta, yksi 500 hakemusta, yksi 1 000 yksi 8 500 hakemusta, paljonko on keskiarvo? Aivan, tuhat hakemusta. Edes tuo 8 500 hakemusta ei ole harvinaista, kun joku hyvä kesätyöpaikka on kyseessä, tällaiset yksittäiset piikit nostavat keskiarvoa huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Laskekaa ja kertokaa, selittäkää miksi syyllistätte työttömiä. kun työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Valtaosa työllistyy piilotyöpaikkoihin, joten ihan turha vertailu. Niitä pitää vaan itse aktiivisesti etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Ja osa haussa varalta esim; henkilökohtaisenavun paikat. Nyt myöa hyvinvointialueen entisten työntekijöiden pitää hakea omaa työpaikkaansa, koska osa vakinaistetaan. Apuhoitajat ulos.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap ja hain kaikkia noita tilapäis ja matalapalkka työtä, vastausta ei kuulu ovat täysiä. Ja yhdestä perusduuni jossa pulaa piti olla, koulukurssipaikasta kielteinen vastaus syy paikkakunta liian kaukana 15min. Matka Helsinkiin oli syynä liian kaukana koulutuspaikasta. Olen kulkenut paljon pidempiä 10 tuntisia matkoja tuo oli naurettava syy. Turha valittaa työntekijäpulasta kun Helsinkiin ei haluta edes te-toimisto koulutuksiin hakijoita! Minulla ei ole suuria vaatimuksia, eikä huippukoulutusta, mutta ei vaan oteta. En käytä päihteitä ja tuomioita ei ole, pitäisi kai olla että pääsisi. En hae toista kertaa enää samoihin. Suomalaisia ei ainakaan haluta Helsinkiin ottaa.
Olen pahoillani, mutta en oikeasti saa selvää tekstistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Valtaosa työllistyy piilotyöpaikkoihin, joten ihan turha vertailu. Niitä pitää vaan itse aktiivisesti etsiä.
Soitelkaa niihin firmoihin suoraan, ei oo vaikeeta. Soitto per päivä, vuodessa on 365 päivää, luulis osuvan
Ymmärrän ja en ymmärrä.
Ymmärrän, että maalla ei vain ole töitä. Mutta täällä Hgissä on vähän toisenlaista porukkaa. En viitsi. Itse kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois kun työnantajat ei palkkaa?
Oletko kouluttautunut lisää,hakenut työvoimapula aloille.,miettinyt miksi et pääse töihin?
Kouluttautumiseen tarvitaan rahaa että pystyy elämään koulutuksen ajan. Se ei ole kaikille mahdollista ja nyt kun aikuiskoulutustuki poistuu niin se on yhä harvemmalle mahdollista.
ongelma on se, että koulutus kasaantuu. Ne kyllä ovat kouluttautuneet jo, jotka ovat halunneet,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Nuohan keksii sata syytä miksi ei voi työllistyä.Meilläkin pääsisi kokoaikatyöhön jos on sopiva henkilö.ja kävisi kysymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä hetki
Nuohan keksii sata syytä miksi ei voi työllistyä.Meilläkin pääsisi kokoaikatyöhön jos on sopiva henkilö.ja kävisi kysymässä.
Laita yhteystiedot, otan yhteyttä heti aamulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi toivoa kenellekään pahaa, mutta toivottavasti sairastut ja kuolet pois, olisi yksi valittaja vähemmän ja joku pitkäaiaistyötön voisi työllistyä siihen työpaikkaan, joka sinulta vapautuu.
No, mutta hieno homma. Toivotaan, että toiveesi toteutuu. Itsekin usein mietin, että olisi parempi kuolla pois.
Siitä vaan meille hommiin. Tervetuloa. Jatkuvasti on haku päällä ja nytkin neljä paikkaa netissä, ei siis jää kiinni edes niistä piilopaikoista joita et uskalla hakea, kun sehän olisi niin noloa. Ammunko aivoni pellolle niin varmasti mahdut parempana ihmisenä tänne?
Meillä on myös sihteerin töitä tarjolla käytännössä jatkuvalla haulla. Niin paha pula, että lähes kuka vain kelpaa jos osaa lukea ja kirjoittaa.
Nytkin käynnistettiin uusi rekrykierros, kun ei saatu uusia hakemuksia. Palkka on n. 2100e ja työt arkisin 8-16
Missä firmassa tällainen sihteerinpaikka on auki? Sihteerin tehtäviin hakee yleensä kymmeniä hyviä hakijoita! Onko työilmapiirissä jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa enempää opintolainaa, joten en enää voi opiskella, opintotuki kun on nykyään lainapainotteinen. Korkeakoulututkinnon opintotukikuukaudet olen jo käyttänyt loppuun ja yhden tutkinnon suorittanut omaehtoisena koulutuksena työttömyyspäivärahalla, sitä tuskin myönnetään toista kertaa.
Ap
Jotenkin vastauksesi kuulostaa tutulta. Joo, kauheeta selittelyä ja sepustusta. Nälkä Sinutkin saa takuulla juoksemaan työn perässä. Mene vaikka kadulle kerjäämään. Hernekeittopurkki ei paljoo kustanna. Eikä tonnikalakaan. Siihen keität makaroooonia ja on hyvää.
Sama ajatus kuin parilla Kela ja sosaalitantalla: mene töihin, voisivat edes ilmoittaa mihin pääsee heti kävellen ilmoittamalla aloitan tänään?? Kun kokemus heille se että menneet sinne mihin pääsivät, oletus että muutkin pääsee? Tuskin raksa työ tilaa ja käy kaikille tai se Kela työ kaikille?? Ei kaikissa ole tilaa. Itse hain juuri turhaa te- toimiston huijaus kurssikoulutukseen Helsingissä, josta vastaus on vain helsinkiläisille, 15min. matka kuulemma liian kaukana sieltä. Muita Uudenmaan kaupunkeja ei lasketa enää kuuluviksi uuteenmaahan että silleen. Hakea täytyy turhaa ja kiusata ja tukia leikata vaikka yrittää päästä alalle jossa pula, ei ollutkaan pulaa vaan liikaa hakijoita. Eivät kerro mihin saa hakea ja mihin pääsee?? ihan sama olla hakematta kohtelu kiusaaminen sama kuin se ettei edes yritä hakea. Usealta taholta toitotettu hae hae.