Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!
tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.
2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne
paketti seitiä
2 ruokakermaa
2 maitoa
tomaatteja
pakastevihanneksia pussi
jauhelihaa
spagettia
pastakastike
kaurapuuroa
kananamunia
kinkkusuikaleita
omenia
banaania
leipää pussi
Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Mun lista (uusi yritys)
linssikeitto 2 pv lounaat/makaronilaatikko 2 pv päivälliset
purjo perunakeitto 2 pv lounaat/broileriwokki 2pv päivälliset
kinkkumunakas/carbonara - 1 päivän ruuat
la-su ei varsinaista lounasta, sämpylöitä tai leipää
kanapataa ja riisi 2 pv vkl päivälliset
ruisleipää 9 palaa
itseleivotut porkkanasämpylät 16 kpl
1 maito, margariini, 500g arkijuustoa, kahvi 250g
Yhteensä 43,81
Yli jää 1/2 hiiva, jauhoja, öljyä, porkkanoita, purjoa, 300g broileria (ostettu 800g tarjouksesta 7 e), puuroriisiä, 200g jauhelihaa, puoli pussia makaronia eli vähintään 10€ edestä!
Kiitos tarkasta listasta ja hyvä että sait viestin läpi! Palsta ei ole entisensä uudistuksen jälkeen...
Alapeukutin silti, koska en pystyisi mitenkään tulemaan noin vähällä toimeen, vaikka olen pieni nainen. Oletan että olet sellainen chihuahuan kokoinen leidi, eikä arkiharrastuksiin kuulu liikuntaa.
Jos tekee kaiken itse, niin varmasti pärjää 30 eurolla viikossa ruoan suhteen.
Aamupala: kaurapuuro normaaleista hiutaleista, omenasose, auringonkukansiemeniä, 100 g raejuustoa, tee ilman maitoa, C-pore (10 c, 5 c, 20 c, 50 c, 5 c, 10 c = 1 euro)
Lounas: Perunamunakas. Perunaa, kasviöljyä, 2 kananmunaa. Tee. Itse leivottu sämpylä. Halvin omena.
(10 c, 10 c, 80 c, 5 c, 10 c, 30 c = 1.45 euroa)
Välipala: tarjousmandariini, itseleivottu sämpylä/pikkupulla, yrttitee (Xtra), kourallinen manteleita
(20 c, 20 c, 5 c, 50 c = 95 c)
Päivällinen: itsetehty kasvissosekeitto ja pieni paketti tofua/tonnikalaa. Yrttitee.
(50 c, 1.35 e ja 5 c = 1,90 e)
Iltapala: porkkana, 2 näkkileipää, margariini, kamomillatee
(10 c, 10 c, 5 c, 5 c = 30 c)
Yhteensä 5,60 euroa/päivä, joten tästä tulisi 39 euroa päivä. Laskelmassani oli kyllä vähän ilmaa.
En ole ikinä uskonut näitä 100e/kk tai 30e/viikko ruokabudjetteja. Aina niissä jätetään jotain kertomatta, esim. lounarit tai edellisessä kuussa on tankattu kaapit ja pakastimet täyteen.
Kesällä ja syksyllä voi jonkun aikaa jopa onnistua sillä edellytyksellä että on itse kasvatettu kasvikset, kalastettu, marjastettu ja sienestetty.
Ympäri vuoden ja joka kuukausi liki mahdotonta ellei ruokavalio sitten ole perunaa, makaronia ja kaurapuuroa.
Eikös Lidlistä saa juuri 5 euron kampanja-alennuksenkin jos ostaa 40 e ruuat ja syö niistä sitten osan vielä ensi viikolla, että vaikka olisi sen 20 e/viikko?
Tai kun menee punalaputettujen kohdalle illalla, eikä klo 13:46 päivällä. Kyllä niitä aletuotteita Lidlissäkin on.
-winner-
Punalaputettuja leipiä kannattaa ostaa pakastimeen, jos ei jaksa itse leipoa.
Eikä sitten kannata itkeä, jos laitan illalla listan 20 euron ruokakassista, jonka sain -60% alella...
Koska se on vaan tyhmää maksaa liikaa.
;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä uskonut näitä 100e/kk tai 30e/viikko ruokabudjetteja. Aina niissä jätetään jotain kertomatta, esim. lounarit tai edellisessä kuussa on tankattu kaapit ja pakastimet täyteen.
Kesällä ja syksyllä voi jonkun aikaa jopa onnistua sillä edellytyksellä että on itse kasvatettu kasvikset, kalastettu, marjastettu ja sienestetty.
Ympäri vuoden ja joka kuukausi liki mahdotonta ellei ruokavalio sitten ole perunaa, makaronia ja kaurapuuroa.
Minä taas en ole ikinä uskonut näitä jotka väittävät kuolevansa keripukkiin, jos eivät saa tomaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: kaurapuuro normaaleista hiutaleista, omenasose, auringonkukansiemeniä, 100 g raejuustoa, tee ilman maitoa, C-pore (10 c, 5 c, 20 c, 50 c, 5 c, 10 c = 1 euro)
Lounas: Perunamunakas. Perunaa, kasviöljyä, 2 kananmunaa. Tee. Itse leivottu sämpylä. Halvin omena.
Välipala: tarjousmandariini, itseleivottu sämpylä/pikkupulla, yrttitee (Xtra), kourallinen manteleita
Päivällinen: itsetehty kasvissosekeitto ja pieni paketti tofua/tonnikalaa. Yrttitee.
Yhteensä 5,60 euroa/päivä, joten tästä tulisi 39 euroa päivä. Laskelmassani oli kyllä vähän ilmaa.
Tämä oli hyvä laskelma. Nyt vaan 30 eur ja 39 eur on aivan eri summia, väliä tulee 30%. Ta todensit että 30 eur ei riitä.
Kuukaudessa erotus on jo 35-40 eur. Iso raha, jos rahaa ei oikeasti ole yhtään. Ja jälleen on todettava, että 90kg aktiiviselle miehelle ei esimerkin ruoka riittäisi ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lista (uusi yritys)
ruisleipää 9 palaa
Yhteensä 43,81
Yli jää 1/2 hiiva, jauhoja, öljyä, porkkanoita, purjoa, 300g broileria (ostettu 800g tarjouksesta 7 e), puuroriisiä, 200g jauhelihaa, puoli pussia makaronia eli vähintään 10€ edestä!
Kiitos tarkasta listasta ja hyvä että sait viestin läpi! Palsta ei ole entisensä uudistuksen jälkeen...
Alapeukutin silti, koska en pystyisi mitenkään tule
Tuossa on lihaa laskettu 100-150g per annos eli ihan riittävästi ja tosiaan 2 lämmintä ateriaa päivässä (+ aamu ja iltapala), samat määrät riittää 100kg miehellenikin:) Ja ollaan aktiivisia, noilla eväillä tehdään hyötyliikuntaa, raksahommia, remppaa ja mies käy salillakin.
Proteiinia tulee myös linsseistä, munista, juustosta ja maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin mahdollista kun ollaan niin omavaraisia että kaupasta ei tarvitse hakea kuin vain jotain pientä silloin tällöin.
Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole kasvimaata ja peltoja.
Eipä niin. Juuri tuli muuten maataloustuet tileille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä 5,60 euroa/päivä, joten tästä tulisi 39 euroa päivä. Laskelm
Juu, tämä oli 60 kg naiselle, joka harrastaa jonkun verran liikuntaa.
90 kg liikkuvalle miehelle ruokaa menisi varmaan noin 40 prosenttia enemmän.
Mainitsemani ruoat saisi kyllä varmaan 30 eurolla. Minulla oli ilmaa laskuissa.
Vierailija kirjoitti:
no mä laskin ihan foodiesta päivän hinnat. Suolaa ja pippuria en laittanut koska kyse on parista sentistä, voit itse lisätä tuohon mun 43,81e laskelman
Siis kyllähän sillä saa viikon ruuat, mutta se ei tarkoita, että se olisi kokonaan hyvää ja vaihtelevaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole
No itseasiassa lanttua ja porkkanaa saa ihan suht samalla kilohinnalla kuin perunaakin. Just oli 79 senttiä/kilo ja nyt näyttää olevan 99 senttiä/kilo ja nuo kun kuorii ja pilkkoo uunijuureksiksi niin niitä syö viikon. Sitten lisukkeeksi kalaa (kokonainen lohi 7.99/kg) tai tarjous-jauhelihaa (7,99/kg) vaikka pyöryköinä.
Samaten tulee edullista keittoa iso kattilallinen kun pilkkoo pari lanttua, reilun puoli kiloa porkkanaa, pari sipulia, puolenkymmentä perunaa ja yhden sinisen lenkin. Varmasti riittää viikoksi.
Suhtaudun skeptisesti siihen, että tuo mainitsemasi keitto riittää viikoksi, mik
Hyvin riittää vaikkakin itse syön aina samaa ruokaa sekä päivälliseksi että töissä lounaaksi. Tuollainen keitto siis riittää kolmeksi päiväksi ja vielä tulee se yksi annos yhdelle päivälle eli yhteensä se 7 annosta ja ihan on kunnon lautasellisia nuo. Ja tuollainen keitto + ruisleipää kaveriksi ei maksa edes 10 euroa.
Teen siis aina tuon hintaluokan ruokia ja aina tuollaisen isomman satsin jota syön muutaman päivän. Lisäksi aamulla syön puuroa ja marjoja joita poimin kesällä niin paljon mitä pakkaseen vaan mahtuu. Iltapalaa en syö aina, mutta sekin on puuroa tai viiliä/rahkaa tai banaani. Kahvi ja tee on varmaan ne kalleimmat mitä päivittäin tulee suuhunsa pistäneeksi.
Viikossa menee ruokaan joku 40-50 euroa.
Ap siis vetäisee kolmessa päivässä paketin kananmunia, paketin jauhelihaa, paketin seitiä ja pussillisen kinkkusuikaleita. Päälle vielä hiukopaloina leipää, hedelmiä ja kasviksia. Hiukan kyllä epäilen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lista (uusi yritys)
ruisleipää 9 palaa
Yhteensä 43,81
Alapeukutin silti, koska en pystyisi mitenkään tule
Tuossa ei ole yhtään hedelmiä, ja vihanneksiakin hyvin vähän. Munakas yhden päivän kaikki ruoka? Tai leipää koko päivän? Halpaa, mutta huonoa. Ja liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllähän sillä saa viikon ruuat, mutta se ei tarkoita, että se olisi kokonaan hyvää ja vaihtelevaa ruokaa.
Mä sain tänään viikon kasvikset ja hedelmät Lidlistä 2 eurolla, ihan huippukassillinen!
Minne se joululounas keskustelu hävisi?
Totta!
Älkää uskoko huijareita, niillä on oma poliittinen päämäärä!
Ei pidä paikkaansa. Aloin ottaa ihan flunssaa, koronaa ym. pöpöjä torjuakseni isoa määrää c-vitamiinia. Hämmästyin, miten jaksaminen lisääntyi. Huomasi ihan parissa päivässä, miten paljon energiataso nousi.
Ja koska se tosiaan on vesiliukoista, niin aika paljon saa ottaa ilman, että on vaaraa yliannostukseen. En nyt siltikään jatkuvasti ota isoa määrää, mutta viikon, kahden kuureja aina välillä.