Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!

Vierailija
14.12.2023 |

tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.

2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne

paketti seitiä

2 ruokakermaa

2 maitoa

tomaatteja

pakastevihanneksia pussi

jauhelihaa

spagettia

pastakastike

kaurapuuroa

kananamunia

kinkkusuikaleita

omenia

banaania

leipää pussi

Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?

Kommentit (266)

Vierailija
61/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman c vitamiinia tulee keripukki johon ihminen kuolee. Sitä saa vain kasviksista ja hedelmistä. 30 eurolla ei todellakaan saa viikoksi täysin monipuolista ruokaa.

Tiesitkö, että päivän c-vitamiinitarpeen saa täyteen kahdella pienellä tai yhdellä isolla mandariinilla?

Vierailija
62/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö munakasta - 30 eurolla saa 150 munaa että kyllä siitä viikon syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samariinin paukkupeffa maksaa vähemmän kuin 30 e.

Vierailija
64/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20€:lla saatte monen viikon ruuat.

t, Kokoomus/Sarkomaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Vierailija
65/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman c vitamiinia tulee keripukki johon ihminen kuolee. Sitä saa vain kasviksista ja hedelmistä. 30 eurolla ei todellakaan saa viikoksi täysin monipuolista ruokaa.

Tiesitkö, että päivän c-vitamiinitarpeen saa täyteen kahdella pienellä tai yhdellä isolla mandariinilla?

Kilosta lihaa saa riittävästi c-vitamiinia - sisäelimistä vieläkin paremmin ja halvemmalla. Nykyihmisen luontainen ruokavalio on liha sekä eläinrasva eikä kasviksia tarvita lainkaan.

Vierailija
66/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se 30e riitä kun  vedetään jotain eineksiä, rasvaiset hiilarihötöt lisäaineineen tulevat kalliiksi. Syökää juureksia, kasviksia, kotimaisia marjoja, sieniä ja hedelmiä, viljaa, palkokasveja ja lisukkeeki sitten lihaa, kanaa ja kalaa. Valmistakaa ruokanne itse.

No mä syön aika pitkälti juuri noin. Ainoa eines, jonka joskus satunnaisesti ostan on hernekeitto. 50-55 euroa viikossa menee. Syon neljä ateriaa päivässä eivätkä ne ole desin tai kahden kokoisia.

Ostatko keskikokoisesta marketista?

Vierailija
67/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa pelkkää perunaa ja porkkanaa,  mahd öljyä.

Vierailija
68/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näissä minimibudjettiketjuissa on arvioitu hinnat alakanttiin, tai sitten ei sen kummemmin mainita hintoja, vaan oletetaan vain, että jos kyseessä on edulinen ruoka, kuten kasviskeitto, sen saa riittämään "koko viikon". Käytännössä niillä minimibudjeteilla saa jonkun pienen keiton, jossa muutama porkkana, muutama peruna ja sipuli - ja oletus on sitten, että yksi ihminen syö tätä pääruokana neljä päivää. Eli harhaanjohtavia esimerkkejä. Ja lisäksi ketjuihin aina tulee joku, joka sanoo, että klo 21 jälkeen on kaupoissa 60% ilta-ale, eli annetaan ymmärtää, että kaiken saa 60% alennuksella. Unohdettiin vain mainita, että tuo ei koskaan koske niitä halvimpia ruokatarvikkeita, noista se säästöbudjetin ruoka pitäisi valmistaa, vaan tarjouksessa on esim. ne kalliit 9 euron mikroateriat.

Lisäksi esimerkit ovat usein muutenkin epärealistisia ja ei-täyttäviä, kuten yksi annos veteen keitettyä kaurapuuroa aamiaiseksi, ja sen jälkeen se keittoateria, jossa on puolikas peruna ja puolikas porkkana. Näillä pitäisi esimerkin mukaan "saada vatsan täyteen" n. kahdeksan tunnin ajaksi. 

Esimerkit ovat trollausta. Kyllä nykyisillä hinnoilla, jos terveellisesti ja monipuolisesti syö, menee yhden henkilön ruokiin säästeliäämmälläkin budjetilla keskimäärin n. kymppi päivässä, kun mukaan lasketaan kaikki harvemmin ostettavat tuotteet, kuten rypsiöljyt, mausteet, yms. Halvemmallakin pärjää, mutta sitten on pakko tinkiä terveellisyydestä ja monipuolisuudesta, ja sitten se alkaa olla just sellaista makaronia ja eläinkunnan tuotteita, minimaalisesti kasviksia, jne.

Vierailija
69/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ne kaksi mandariiniakin maksavat yhteensä vähintään 40 centtiä, eli jos viikkobudjetti on 30 eur, ei taida olla varaa sijoittaa tuollaisiin.

Vierailija
70/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolista. 

Vierailija
71/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten ongelma on lihominen. Syövät liikaa ja 80 euroa viikossa ei riitä edes ja syövät mutta eivät kuluta ja sitten lihovat. Minulle riittää 40 euroa viikossa hyvinkin. Joskus menee 60 euroa koska ostan paljon hedelmiä ja ne ovat kalliita.Tomaatti ja kurkku on 5 euroa kilo. Niitä pitää ostaa salaatteihin ja leivän päälle mutta perusruokaan riittää 40 euroa viikossa.

Mitä lasket perusruokaan? Itse olen normaalipainoinen ja syön nimenomaan paljon kasviksia, pähkinöitä ja siemeniä, kasviöljyjä ja aika vähän eläinkunnan tuotteita. Nimenomaan se halpa, hiilaripainotteinen ruoka lihottaa.

Vierailija
72/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja  mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole

Siinähän ostat ja syöppä sitä diettiä vaikka puoli vuotta aluksi.. 

Vierailija
73/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin mahdollista kun ollaan niin omavaraisia että kaupasta ei tarvitse hakea kuin vain jotain pientä silloin tällöin.

Vierailija
74/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se 30e riitä kun  vedetään jotain eineksiä, rasvaiset hiilarihötöt lisäaineineen tulevat kalliiksi. Syökää juureksia, kasviksia, kotimaisia marjoja, sieniä ja hedelmiä, viljaa, palkokasveja ja lisukkeeki sitten lihaa, kanaa ja kalaa. Valmistakaa ruokanne itse.

Suosittelemaasi ruokavaliota ei voi toteuttaa 30 eur/ viikko. Syön itse aika lailla noin, paitsi etten syö lihaa, kalaa, kanaa tai lihaa, vaan niiden tilalla pähkinöitä, linssejä, papuja, kikherneitä yms. Ei todellakaan saa kasvispainotteista, monipuolista ja täyttävää ruokaa viikoksi 30 eurolla.

Vierailija
75/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin mahdollista kun ollaan niin omavaraisia että kaupasta ei tarvitse hakea kuin vain jotain pientä silloin tällöin.

Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole kasvimaata ja peltoja. 

Vierailija
76/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monipuolista. 

Kananmunassa on oikeassa suhteessa kaikki ihmisen tarvitsemat aminohapot. Munaruokavalio olisi todennäköisesti terveellisempi kuin mitä tavis kaupassa muuten kasaa koriinsa.

Vierailija
77/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mamma elää 10 centillä kuukaudessa. Tämä on ihan fakta. :-D

Vierailija
78/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen, kun olin vähällä rahalla, mä söin joka 2 viikko puuroa, 3 - 4 krt päivässä.

Kiloja lähti, arvot parani ja rahat riitti.

Enpä ole kuullut, että ero riittää teekoossa verikokeiden ottoon oikein niinq seurannan kanssa. Taisit keksiä omiasi.

Vierailija
79/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 eurolla saa helposti viikon ruuat yhdelle.

Se on kyllä totta että sillä rahalla ei mitään turhaa ostella, kuten talvella tomaatteja, 

eikä välipaloilla herkutella.

Miten tomaatit on turhia? niissähän on paljon ravintoaineita

Keskellä talvea kannata syödä fileen hintasia tomaatteja . (possun filettä saa halpuutettahna aina välillä).

Vierailija
80/266 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ne kaksi mandariiniakin maksavat yhteensä vähintään 40 centtiä, eli jos viikkobudjetti on 30 eur, ei taida olla varaa sijoittaa tuollaisiin.

No saa sitä muustakin, ei tarvitse joka päivälle mandariinia. Esim. yhdestä parsakaalin kukinnosta saa yli päivän c-vitamiinitarpeen. Ja siinä on sitten paljon muitakin ravintoaineita.