Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)

Vierailija
12.12.2023 |

Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti. 

Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa. 

Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.

Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut. 

Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?

Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?

Paljon kiitoksia kaikista vastauksista. 

Kommentit (601)

Vierailija
421/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

413, sulla ei ole mitään tutkimustietoa siitä millainen miestyyppi vetoaa 90% naisista. Ihan omaa spekulaatiotasi tuo. Tai sitten näitä amerikkalaisten somegurujen höpinöitä. 

Tunnustan! Ei mulla oo mitään faktaa nyt heittää tähän väitteeni tueksi. 

Ehkäpä naiset kautta linjan tykkäävätkin epämiehekkäistä, aloitekyvyttömistä ja passiivisista sekä rumista miehistä? Mitä lottoat?

Vierailija
422/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa sanoa myös ei. Jos nainen haluaa vaginaalista yhdyntää niin siihen ei tarvitse suostua. On muitakin tapoja harrastaa seksiä 

Toki. Seurustelukumppanini osoittautui haluavan vaginaalista yhdyntää alle minuutin per seksikerta. Minä halusin erota ja erosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ketä panettaa keskusteluun:

Onko mieheni epäsopiva minulle jos pöksyt ei kostu hänen läsnäollessaan, eli en kiihotu hänen näkemisestään? Mutta jos hän halaa vaikka takaapäin kun olen tiskaamassa niin silloin alkaa tuntumaan alapäässä. Minua ei siis panettaisi koskaan jos ei minua kosketeta millään tavalla.

Loukkaisiko se teitä miehiä?

Miehet ei tässä ymmärrä, että miesten seksuaalisuus on pääosalla miehistä spontaania, naisilla responsiivista. Eli mies voi kiihottua kun näkee naisen, nainen yleensä alkaa haluta seksiä vasta kun on kiihottunut eli juuri kuten edellinen kirjoitti. On miehiltä hieman hölmöä toivoa, että nainen käyttäytyisi seksuaalisesti kuten mies. Mies on se jolla on testosteronia ja miehen hormonitoiminnan pitäisi tehdä miehestä lähtökohtien dominoivampi. Yhtä hyvin voisi edellyttää että naisella myös pitäisi kasvaa parta.

Niin, miehet ovat muutenkin enemmän visuaalisempia ja itse kiihotun asioista mitkä tuntuu, en siitä mitä näen. 

Vierailija
424/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa sanoa myös ei. Jos nainen haluaa vaginaalista yhdyntää niin siihen ei tarvitse suostua. On muitakin tapoja harrastaa seksiä 

Toki. Seurustelukumppanini osoittautui haluavan vaginaalista yhdyntää alle minuutin per seksikerta. Minä halusin erota ja erosin.

Näin sen kuuluu mennä. Seurustelukumppani osoittautui riipputissiksi. Minä halusin erota ja erosin.

Vierailija
425/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ajatellut kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköösi ja hygieniaan?

Vierailija
426/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen laki ei tunne kaikkea väkivaltaa. On paljon ihmisiä, jotka menettävät mielenterveytensä ja fyysisen terveytensä (väliaikaisesti tai pysyvästi) henkisen, seksuaalisen ja taloudellisen väkivallan seurauksena.

Vielä useampi menettää terveytensä omien epäviisaiden ja harkitsemattomien päätöstensä seurauksena.

Eiköhän kaikista epäviisain ja harkitsemattomin päätös ole toisen kohteleminen huonosti ja alistaminen omien oikkujensa alle.

Niin, toisen kohteleminen huonosti on toki asia erikseen. Mutta aika paljon tapaa ihmisiä, jotka mieleluummin syyttävät päätöksistään ketä tahansa muuta ihmistä kuin itseään. Vastuun kantaminen omista valinnoista tuntuu olevan erityisen hankalaa naisille, kiitos kulttuurimme.

Minä olen kantanut vastuun ihan kaikista tekemisistäni. Mutta en siitä, kun mies painosti minut seksiin ja lopulta annoin suostumuksen. Pitäisi olla laissa, että jos suostumus ei tule ekalla kysymällä, painostamalla saatu on pätemätön.

Vierailija
427/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ketä panettaa keskusteluun:

Onko mieheni epäsopiva minulle jos pöksyt ei kostu hänen läsnäollessaan, eli en kiihotu hänen näkemisestään? Mutta jos hän halaa vaikka takaapäin kun olen tiskaamassa niin silloin alkaa tuntumaan alapäässä. Minua ei siis panettaisi koskaan jos ei minua kosketeta millään tavalla.

Loukkaisiko se teitä miehiä?

Minua ei loukkaa millään tavalla toisten ihmisten kiihottumiset tai kiihottumatta jäämiset. Mutta monogaamiseen suhteeseen en ottaisi naista, joka ei koskaan tee seksialoitteita tai haluaisi koskaan aktiivisesti seksiä.

Seksin aktiivinen haluaminenhan ei  sitten ole sama asia kuin spontaani kiihottuminen. Nainen, joka on hyvä seksissä, tekee aloitteen ja luottaa siihen, että kiihottuu kyllä, kun tilanne sa

Siihen kiihottumiseen vaikuttaa isosti se mies. Mä olen useamman kerran joutunut sanomaan että en halua sittenkään koska en vain ole miehen otteista kiihottunut ollenkaan. Kun se toistuu riittävän monta kertaa niin ei kyllä enää viitsi ehdotella kun tietää että mies yrittää taas survoa kuivana sisään.Eli jos voi luottaa siihen että mies suostuu ja vielä käyttää aikaa esileikkeihin niin sittenhän tekee mielellään aloitteita.

Vierailija
428/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sen kuuluu mennä. Seurustelukumppani osoittautui riipputissiksi. Minä halusin erota ja erosin.

Juuri noin. Ei jäädä valittamaan ja painostamaan leikkaukseen.

Vierailija
429/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka naisen unelma parisuhde, saa miehen palvelijaksi ja hyväksikäytettäväksi ilman että miehelle tarvii antaa mitään takaisin.

Hyvin usein se on nainen joka päättää että parisuhteesta loppuu seksi ja mieskin valitsee selibaatin kun nainen saanut haluamansa lapset jonka jälkeen seksiä ei "tarvi" harrastaa enää

Hassu ajatus, koska oma kokemus on aivan päinvastainen. Itse olen vela ja tykkään hurjasti seksistä (parisuhteessa) mutta jostain syystä naisen halukkuus on miehelle herkästi ihan täydellinen turn off ja saakin miehen kehittelemään mitä kummallisempia kuvitelmia siitä kuinka nainen on varmasti paneskellut (ja haluaa edelleen paneskella) sen ja tämän kanssa sekä aikoo taatusti nussia kaveritkin läpi..

Ja yksi mikä tuntuu olevan miehille aivan myrkkyä ja tuntuu tuhoavan kaiken arvostuksen naista kohtaan on se, että nainen nauttii suuseksin antamisesta. Se muutos asenteessa on ihan hämmästyttävä, kun parisuhteessa on siirrytty seksiin ja mies sitten huomaa ettei suuseksi olekaan mitään harvinaista herkkua mitä pitää anella ja kerjätä.

No, kovin laaja ei oma otantani ole, mutta toisaalta kun sama on toistunut jokaisen miehen kanssa niin ei se sattumaakaan voi olla ja todellisuudessa miehet ei näin ajattelisi. 

Vierailija
430/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko ajatellut kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköösi ja hygieniaan?

Mikä ihme tuo hygieniajuttu on? Normaalisti miehet tykkäävät, että naisessa on luonnolliset tuoksunsa. Samoin kuin naiset miehen tuoksusta.

Vierailija
431/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele seksuaalista huormiota ilmaisevia eleitä, liikkeitä ja ilmeitä, joita voit sitten esittää yhdynnän aikana. Myös oikeanlaista ääntelyä kannattaa harjoitella etukäteen.

Vierailija
432/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan"

Jos harrastat kumppanisi kanssa suostumuksellista seksiä, joka ei sinua itseäsi sytytä, esimerkiksi sen vuoksi, ettet halua tulla jätetyksi, et ole minkäänlaisen painostuksen tai manipuloinnin uhri. Olet vain tehnyt päätöksiä, joihin et välttämättä ole myöhemmin enää tyytyväinen.

Sen kokemuksen vaikutus on silti sama kuin sellaisen (seksuaalisen hyväksikäytön) joka täyttää rikoksen tunnusmerkistön.

Ei ihmisen psyyke erottele kokemaansa sen perusteella mitä lakikirja sanoo vaan se jättää jälkensä jos/kun tekee painostettuna jotain mitä ei oikeasti haluaisi tehdä.

Se ei poista tapahtunutta ettei siitä ketään tuomiolle saa.

Edelleen: jos harrastat toisen kanssa suostumuksellista seksiä esimerkiksi sen vuoksi, ettet halua miehen jättävän sinua, et ole millään tavalla uhri, vaikka kuinka harmittelisit päätöstäsi myöhemmin. Olet vain tehnyt huonon päätöksen.

Jos joku putoaa asemalaiturilta kiskoille, koska hän tuijottaa kännykkäänsä, hänelle voi käydä ihan yhtä pahasti kuin jos hänet tönäistäisiin alas. Mutta ei tuossa silti ole kyse millään lailla rikokseen verrannollisesta tapahtumasta.

On oikeasti hyvin vahingollista, että suostumuksellisen seksin ja seksuaalisen väkivallan rajoja häivytetään tällä tavalla vain siksi, että joillakin naisilla on vaikeuksia asettaa omia rajojaan ja kantaa valinnoistaan vastuu.

Vierailija
433/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka naisen unelma parisuhde, saa miehen palvelijaksi ja hyväksikäytettäväksi ilman että miehelle tarvii antaa mitään takaisin.

Hyvin usein se on nainen joka päättää että parisuhteesta loppuu seksi ja mieskin valitsee selibaatin kun nainen saanut haluamansa lapset jonka jälkeen seksiä ei "tarvi" harrastaa enää

Hassu ajatus, koska oma kokemus on aivan päinvastainen. Itse olen vela ja tykkään hurjasti seksistä (parisuhteessa) mutta jostain syystä naisen halukkuus on miehelle herkästi ihan täydellinen turn off ja saakin miehen kehittelemään mitä kummallisempia kuvitelmia siitä kuinka nainen on varmasti paneskellut (ja haluaa edelleen paneskella) sen ja tämän kanssa sekä aikoo taatusti nussia kaveritkin läpi..

Ja yksi mikä tuntuu olevan miehille aivan myrkkyä ja tuntuu tuhoavan kaiken arvostu

Muistan kun kerroin täällä että nautin ja kiihotun suunnattomasti jos saan antaa miehelle suuseksiä. Ja joka päivä. Sain täystyrmäyksen että olen mieleltäni vioittunut, trolli tai todennäköisesti pena 56 v :D Ja tyrmäystä tuli kummaltakin sukupuolelta. 

Vierailija
434/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoittele seksuaalista huormiota ilmaisevia eleitä, liikkeitä ja ilmeitä, joita voit sitten esittää yhdynnän aikana. Myös oikeanlaista ääntelyä kannattaa harjoitella etukäteen.

Miksi? Ap ei käsittääkseni saa eikä halua maksua tuosta toiminnasta vaan harrastaa tyydyttävää parisuhdeseksiä. 

Vierailija
435/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen vastaanotto olisi ollut jos mies olisi tehnyt ap sta aloituksen. "Tapailunainen liian arka seksissä, mitä tehdä"

Vierailija
436/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus viestiin 316

Saattaisit yllättyä. Feministinaisilla on ainakin oman kokemukseni mukaan merkittävästi useammin seksifantasioita nimenomaan dominoivista macho miehistä, jotka ovat kovaotteisia sängyssä. Poikkeuksetta jokaikinen feministi nainen kenen kanssa olen ollut sängyssä, on ollut kinky ja nimenomaan alistuva.

Hah, niin totta! Olen ns. panomies ja voin kokemuksen kovalla (pun intended) äänellä kertoa tämän pitävän erittäin osuvasti paikkaansa. Mitä feministisempi nainen, niin sitä todennäköisemmin tykkää alistua hyvinkin rajusti sängyn puolella. Mutta se on näille femmareille sit erittäin tärkeää selitellä etukäteen ja jälkeenpäin kuinka tämä sopii siihen heidän omaan feministiseen ideologiaan. Se on jopa melkoisen hellyyttävää kuunnella näitä tosissaan analysoituja selityksiä heidän omille seksihaluilleen ;)

Mielenkiintoista. Ehkä minua ei siksi kiinnosta sitten tuollainen meno, kun en ole mikään överifeministi. 

Vierailija
437/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: jos harrastat toisen kanssa suostumuksellista seksiä esimerkiksi sen vuoksi, ettet halua miehen jättävän sinua, et ole millään tavalla uhri, vaikka kuinka harmittelisit päätöstäsi myöhemmin. Olet vain tehnyt huonon päätöksen.

Jos joku putoaa asemalaiturilta kiskoille, koska hän tuijottaa kännykkäänsä, hänelle voi käydä ihan yhtä pahasti kuin jos hänet tönäistäisiin alas. Mutta ei tuossa silti ole kyse millään lailla rikokseen verrannollisesta tapahtumasta.

On oikeasti hyvin vahingollista, että suostumuksellisen seksin ja seksuaalisen väkivallan rajoja häivytetään tällä tavalla vain siksi, että joillakin naisilla on vaikeuksia asettaa omia rajojaan ja kantaa valinnoistaan vastuu.

On todella vahingollista, että joku valkopesee tekijän vastuun täysin olemattomaksi. Jos kukaan ei olisi painostanut häntä seksiin eikä harrastanut seksiä hänen kanssaan = tekijä, ei olisi mitään traumaakaan. 

On tutkittu, että suurin osa ihmisistä JÄÄTYY tuossa tilanteessa eli suostumus ei ole aito. Siksi olisi syytä edetä vain aktiivisen suostumuksen systeemillä eli vastapuoli on aktiivisesti itse mukana seksissä (ilman, että häntä painostetaan väkivalllalla tai sen uhkalla siihen), ei niin, että on sanonut ok ja sitten on kivettyneenä alla. 

Ruinaamalla/ painostamalla/ uhkailemalla on saatu "suostumuksia" seksiin. Se ei ole aitoa eikä ok. 

Vierailija
438/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus viestiin 316

Saattaisit yllättyä. Feministinaisilla on ainakin oman kokemukseni mukaan merkittävästi useammin seksifantasioita nimenomaan dominoivista macho miehistä, jotka ovat kovaotteisia sängyssä. Poikkeuksetta jokaikinen feministi nainen kenen kanssa olen ollut sängyssä, on ollut kinky ja nimenomaan alistuva.

Hah, niin totta! Olen ns. panomies ja voin kokemuksen kovalla (pun intended) äänellä kertoa tämän pitävän erittäin osuvasti paikkaansa. Mitä feministisempi nainen, niin sitä todennäköisemmin tykkää alistua hyvinkin rajusti sängyn puolella. Mutta se on näille femmareille sit erittäin tärkeää selitellä etukäteen ja jälkeenpäin kuinka tämä sopii siihen heidän omaan feministiseen ideologiaan. Se on jopa melkoisen hellyyttävää kuunnella näitä tosissaan analysoituja selityksiä heidän omille seksihaluilleen ;)

mä luulin että miehet kiertävät feministit kaukaa, ainakin niin väittävät palstan miehet

Vierailija
439/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kerroin täällä että nautin ja kiihotun suunnattomasti jos saan antaa miehelle suuseksiä. Ja joka päivä. Sain täystyrmäyksen että olen mieleltäni vioittunut, trolli tai todennäköisesti pena 56 v :D Ja tyrmäystä tuli kummaltakin sukupuolelta. 

Minäkin tykkään antaa suuseksiä, ei mitään ongelmaa. Nainen, lähes 56 v.

Vierailija
440/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kantanut vastuun ihan kaikista tekemisistäni. Mutta en siitä, kun mies painosti minut seksiin ja lopulta annoin suostumuksen. Pitäisi olla laissa, että jos suostumus ei tule ekalla kysymällä, painostamalla saatu on pätemätön.

Jos suostut, niin silloin suostut. Jos minä sanon vaimolleni kun hän kysyy seksiä "ei", niin jos hän kysyy uudestaan joku toinen kerta, niin kuinka ankarasti hänet pitäisi lain edessä tuomita? Montakin vuotta linnaa?

Tajuatko kuinka pöhkö tuo sun ideasi edes on? Eihän siinä ole mitään järkeä. Ikävää jos olet kokenut entisessä suhteessasi jotain harmillista, mutta ei siitä nyt voi johtaa mitään yleispäteviä ja lakiin perustuvia säädöksiä. Luotetaan me aikuiset itseemme enemmän ja osataan sanoa ei. Tai sitten poistua suhteesta missä ei ole hyvä olla.