Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)
Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti.
Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa.
Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.
Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut.
Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?
Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
Joka naisen unelma parisuhde, saa miehen palvelijaksi ja hyväksikäytettäväksi ilman että miehelle tarvii antaa mitään takaisin.
Hyvin usein se on nainen joka päättää että parisuhteesta loppuu seksi ja mieskin valitsee selibaatin kun nainen saanut haluamansa lapset jonka jälkeen seksiä ei "tarvi" harrastaa enää
Niin tällainen skenaario tapahtuu sillain, että nuorena nainen sekstailee niiden top-10% chadien haaremissa, mutta sitten kun näitä chadeja ei saa sitoutettua perheen perustamiseen, niin otetaan pitkin hampain se tylsä ja pikkarit kuivattava betamies sen perheen mahdollistamiseksi. Eipä se olekaan mikään ihme, jos lasten saamisen jälkeen seksi loppuu ja muutenkaan nainen ei juuri kunnioita tätä betamiestään. Avioerohan siitä sitten tulee, kun lapset on vähän isompia, niin pääsee nainen taas sinne chadien karuselliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset hei, tämä auttanee teitä vetämään rajoja paremmin:
Monesti miestä kiihottaa noissa hommissa se valta, että he saavat sinut tekemään jotain tai luvan tehdä sinulle jotain. Mitä alentavampi, väkivaltaisempi tai epätodennäköisemmin suostuttava juttu, sitä isommat kiksit hän saa onnistuessaan.
Ei ole mitään yhteistä seksuaalista kiihottumista siinä eikä mitään hekumaa sinua ja kehoasi kohtaan.
Muistutus, että myös miehen seksuaalisuutta tulee kunnioittaa ja ymmärtää miehen haluja. Seksipositiivisuutta nyt vain naiset!
Kunnioitin ja ymmärsin, siksi hän oli vapaa lähtemään toteuttamaan halujaan. En kylläkään jäänyt katsomaan kun ei kuulunut omiin haluihini sellainen
Hienoa! Juuri tällainen molemminpuolinen kunnioitus toisen seksihaluja kohtaan on upeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eli jos olet rakastunut ja parisuhteessa, niin et koskaan halua miestäsi seksuaalisesti? Oletko kertonut tämän suoraan hänelle? Ja jos olet, niin hymyilikö tämä unelmien mies ja vakuutteli "ettei se haittaa tietenkään, kulta"?
Eli jos olet rakastunut ja parisuhteessa, niin et koskaan halua miestäsi seksuaalisesti? Oletko kertonut tämän suoraan hänelle? Ja jos olet, niin hymyilikö tämä unelmien mies ja vakuutteli "ettei se haittaa tietenkään, kulta"?
Miten ihmeessä tulkitsit tekstin? Kyllä, todellakin suhteessa haluan miestäni ja sytyn nimenomaan hänestä. Juuri sitähän koetin tuossa selittää, etten esim. herää aamulla alapää turvoksissa tai töissä havahdu oloon, että olispa seksiä. Vaan mieheni näkeminen tai koskettaminen havahduttaa minut siihen, että haluan hän
Mulla ei tule tämmöistä. Ei edes tauoilla. Olenkohan väärän miehen kanssa? En kyllä ajattele seksiä noin muutenkaan hirveästi. Silloin kyllä kun ollaan kotona ja mies läsnä. Pitääpä varoa ettei tule yhtäkkiä pettäneeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on samanlainen kokemus nuoruudessani ja itse miellän tulleeni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi vaikka kaikkeen tyhmyyksissäni itse suostuinkin ja olin jo aikuinen. "
Tyttöjen kasvatuksessa ei ilmeisesti painoteta samalla tavalla omista teoista vastuun ottamisen tärkeyttä kuin poikien kasvatuksessa. Tähän toivoisin muutosta palstan lisääntyjiltä. Aikuiselle on oikeasti vaarallista se, ettei kykene itse ohjaamaan omaa toimintaansa ja kantamaan siitä vastuuta.
Ei vaan tyttöjen kasvatuksessa ei painoteta tarpeeksi omista rajoista kiinni pitämistä. Sitä että sun ei tarvitse suostua mihinkään mikä tuntuu pahalta vaan miellyttääksesi toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka naisen unelma parisuhde, saa miehen palvelijaksi ja hyväksikäytettäväksi ilman että miehelle tarvii antaa mitään takaisin.
Hyvin usein se on nainen joka päättää että parisuhteesta loppuu seksi ja mieskin valitsee selibaatin kun nainen saanut haluamansa lapset jonka jälkeen seksiä ei "tarvi" harrastaa enää
Niin tällainen skenaario tapahtuu sillain, että nuorena nainen sekstailee niiden top-10% chadien haaremissa, mutta sitten kun näitä chadeja ei saa sitoutettua perheen perustamiseen, niin otetaan pitkin hampain se tylsä ja pikkarit kuivattava betamies sen perheen mahdollistamiseksi. Eipä se olekaan mikään ihme, jos lasten saamisen jälkeen seksi loppuu ja muutenkaan nainen ei juuri kunnioita tätä betamiestään. Avioerohan siitä sitten tulee, kun lapset on vähän isompia, niin pääsee nainen taas sinne chadien karuselliin.
Itse en ainakaan nuorena juurikaan edes pitänyt seksistä. Miksi olisi kiinnostanut jotkut chadit? Tykkäsin herkkismiehistä.
Teen selväksi aina jo heti ensi alkuun muutaman asian kun uuden mahdollisen kumppanin kanssa alan olemaan. En hanki lapsia ja seksin suhteen olen aika perus, yleensä kerron tähän mitkä ei ole oma juttu. Mainitsen myös että jos on allergia niin asia ei etene koska tulee olemaan aina elukoita.
Paras olla selkeä heti alkuun. Tässä on vaan harmillista että moni mies valehtelee. Varsinkin tuossa lapsi asiassa.
Mies saa sanoa myös ei. Jos nainen haluaa vaginaalista yhdyntää niin siihen ei tarvitse suostua. On muitakin tapoja harrastaa seksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon ketä panettaa keskusteluun:
Onko mieheni epäsopiva minulle jos pöksyt ei kostu hänen läsnäollessaan, eli en kiihotu hänen näkemisestään? Mutta jos hän halaa vaikka takaapäin kun olen tiskaamassa niin silloin alkaa tuntumaan alapäässä. Minua ei siis panettaisi koskaan jos ei minua kosketeta millään tavalla.
Loukkaisiko se teitä miehiä?
Minua ei loukkaa millään tavalla toisten ihmisten kiihottumiset tai kiihottumatta jäämiset. Mutta monogaamiseen suhteeseen en ottaisi naista, joka ei koskaan tee seksialoitteita tai haluaisi koskaan aktiivisesti seksiä.
Seksin aktiivinen haluaminenhan ei sitten ole sama asia kuin spontaani kiihottuminen. Nainen, joka on hyvä seksissä, tekee aloitteen ja luottaa siihen, että kiihottuu kyllä, kun tilanne saa eroottisen latauksen.
Jos nainen lopettaa suhteessa sloitteen tekemisen, se tarkoittaa luultavasti, että seksi ei ole hänelle kovin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen laki ei tunne kaikkea väkivaltaa. On paljon ihmisiä, jotka menettävät mielenterveytensä ja fyysisen terveytensä (väliaikaisesti tai pysyvästi) henkisen, seksuaalisen ja taloudellisen väkivallan seurauksena.
Vielä useampi menettää terveytensä omien epäviisaiden ja harkitsemattomien päätöstensä seurauksena.
Eiköhän kaikista epäviisain ja harkitsemattomin päätös ole toisen kohteleminen huonosti ja alistaminen omien oikkujensa alle.
Niin, toisen kohteleminen huonosti on toki asia erikseen. Mutta aika paljon tapaa ihmisiä, jotka mieleluummin syyttävät päätöksistään ketä tahansa muuta ihmistä kuin itseään. Vastuun kantaminen omista valinnoista tuntuu olevan erityisen hankalaa naisille, kiitos kulttuurimme.
Välillä sitä tulee tehdyksi jotakin, mikä myöhemmin harmittaa. Sellaista se on.
Mun mielestä vähän outoa, että 40v nainen on vielä arka sängyssä. Joo ymmärrän, että joku 18v ehkä. Mutta, että vielä nelikymppisenä. Itse en ole todellakaan enää arka, mutta muista syistä lempiminen vähentynyt puolison kanssa. Mietinkin jo eroa. Jos sinulla on vielä mahdollisuus erota vaivattomasti, niin kannattaa. Tuo on kuitenkin aika tärkeää, että asiat toimii tolla osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Onko mieheni epäsopiva minulle jos pöksyt ei kostu hänen läsnäollessaan, eli en kiihotu hänen näkemisestään? Mutta jos hän halaa vaikka takaapäin kun olen tiskaamassa niin silloin alkaa tuntumaan alapäässä. Minua ei siis panettaisi koskaan jos ei minua kosketeta millään tavalla.
Miehet ei tässä ymmärrä, että miesten seksuaalisuus on pääosalla miehistä spontaania, naisilla responsiivista. Eli mies voi kiihottua kun näkee naisen, nainen yleensä alkaa haluta seksiä vasta kun on kiihottunut eli juuri kuten edellinen kirjoitti. On miehiltä hieman hölmöä toivoa, että nainen käyttäytyisi seksuaalisesti kuten mies. Mies on se jolla on testosteronia ja miehen hormonitoiminnan pitäisi tehdä miehestä lähtökohtien dominoivampi. Yhtä hyvin voisi edellyttää että naisella myös pitäisi kasvaa parta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tällainen skenaario tapahtuu sillain, että nuorena nainen sekstailee niiden top-10% chadien haaremissa, mutta sitten kun näitä chadeja ei saa sitoutettua perheen perustamiseen, niin otetaan pitkin hampain se tylsä ja pikkarit kuivattava betamies sen perheen mahdollistamiseksi. Eipä se olekaan mikään ihme, jos lasten saamisen jälkeen seksi loppuu ja muutenkaan nainen ei juuri kunnioita tätä betamiestään. Avioerohan siitä sitten tulee, kun lapset on vähän isompia, niin pääsee nainen taas sinne chadien ka
En minä tiedä miksi juuri sinä et innostunut nuorempana komeista, itsevarmoista ja maskuliinisen sulavakäytöksisistä miehistä. Tämä miestyyppi nyt vain tuntuu vetoavan 9/10 osaan naisista. Ihan ok jos oot se "erilainen" nainen.
Maailmassa ei ole vaan aikaa odotella kymmeniä vuosia. Valitettavasti ja muiden kannalta onneksi, vapautuneita naisia on paljon tarjolla. Asetelmat ovat kääntyneet päälaelleen, mutta sinun kaltainen on pian arvossa arvaamattomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen laki ei tunne kaikkea väkivaltaa. On paljon ihmisiä, jotka menettävät mielenterveytensä ja fyysisen terveytensä (väliaikaisesti tai pysyvästi) henkisen, seksuaalisen ja taloudellisen väkivallan seurauksena.
Vielä useampi menettää terveytensä omien epäviisaiden ja harkitsemattomien päätöstensä seurauksena.
Eiköhän kaikista epäviisain ja harkitsemattomin päätös ole toisen kohteleminen huonosti ja alistaminen omien oikkujensa alle.
Niin, toisen kohteleminen huonosti on toki asia erikseen. Mutta aika paljon tapaa ihmisiä, jotka mieleluummin syyttävät päätöksistään ketä tahansa muuta ihmistä kuin itseään. Vastuun kantaminen omista valinnoista tuntuu olevan erityisen hankalaa naisille, kiitos kulttuurimme.
No tuossa tapauksessa pitäisi sitten olla kaikki päätökseen liittyvät seikat etukäteen tiedossa. Mistä voit tietää etukäteen esim. että miehellä yhtäkkiä kilahtaa päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vä
Valitettavan moni nainen tuntuu haluavan sellaista yhteiskuntaa, missä juuri naiset voivat ulkoistaa vastuun omista virheistään yhteiskunnan tehtäväksi. Tai ainakin mahdollisen potentiaalin tällaiseen, jos nainen jostain syystä näin kokee haluavansa.
Vierailija kirjoitti:
"Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan"
Jos harrastat kumppanisi kanssa suostumuksellista seksiä, joka ei sinua itseäsi sytytä, esimerkiksi sen vuoksi, ettet halua tulla jätetyksi, et ole minkäänlaisen painostuksen tai manipuloinnin uhri. Olet vain tehnyt päätöksiä, joihin et välttämättä ole myöhemmin enää tyytyväinen.
Sen kokemuksen vaikutus on silti sama kuin sellaisen (seksuaalisen hyväksikäytön) joka täyttää rikoksen tunnusmerkistön.
Ei ihmisen psyyke erottele kokemaansa sen perusteella mitä lakikirja sanoo vaan se jättää jälkensä jos/kun tekee painostettuna jotain mitä ei oikeasti haluaisi tehdä.
Se ei poista tapahtunutta ettei siitä ketään tuomiolle saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tässä ymmärrä, että miesten seksuaalisuus on pääosalla miehistä spontaania, naisilla responsiivista. Eli mies voi kiihottua kun näkee naisen, nainen yleensä alkaa haluta seksiä vasta kun on kiihottunut eli juuri kuten edellinen kirjoitti. On miehiltä hieman hölmöä toivoa, että nainen käyttäytyisi seksuaalisesti kuten mies. Mies on se jolla on testosteronia ja miehen hormonitoiminnan pitäisi tehdä miehestä lähtökohtien dominoivampi. Yhtä hyvin voisi edellyttää että naisella myös pitäisi kasvaa parta.
Kyllä, näinhän se toimii. On myös hölmöä naisten taholta odottaa, että miesten seksuaalisuus olisi samanlaista kuin naisella. Miehet haluaa alistaa, nöyryyttää ja satuttaa naista seksissä. Tämä kuuluu miehen erilaiseen seksuaalisuuteen, ei sitä kannata vertailla naisten seksuaalisuuteen. Just deal with it, women
413, sulla ei ole mitään tutkimustietoa siitä millainen miestyyppi vetoaa 90% naisista. Ihan omaa spekulaatiotasi tuo. Tai sitten näitä amerikkalaisten somegurujen höpinöitä.
Sen kokemuksen vaikutus on silti sama kuin sellaisen (seksuaalisen hyväksikäytön) joka täyttää rikoksen tunnusmerkistön.
Ei ihmisen psyyke erottele kokemaansa sen perusteella mitä lakikirja sanoo vaan se jättää jälkensä jos/kun tekee painostettuna jotain mitä ei oikeasti haluaisi tehdä.
Se ei poista tapahtunutta ettei siitä ketään tuomiolle saa.
Tutkimusten mukaan avioerot aiheuttavat etenkin miehille masennusta, syrjäytymistä ja jopa itsemurhia. Eli voidaan todeta, että avioero on väkivaltaa. Pitäisikö siis sinun mielestä avioerot kieltää lailla, jotta voimme vähentää näitä vakivaltaisia tapauksia?
Kunnioitin ja ymmärsin, siksi hän oli vapaa lähtemään toteuttamaan halujaan. En kylläkään jäänyt katsomaan kun ei kuulunut omiin haluihini sellainen