Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)

Vierailija
12.12.2023 |

Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti. 

Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa. 

Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.

Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut. 

Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?

Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?

Paljon kiitoksia kaikista vastauksista. 

Kommentit (601)

Vierailija
441/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulin että miehet kiertävät feministit kaukaa, ainakin niin väittävät palstan miehet

Ei niiden feministien kanssa parisuhteeseen lähdetä, mutta jos ulkonäkö on riittävä, niin panoksi kelpaavat siinä missä joku toinenkin muikkeli. 

Vierailija
442/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kantanut vastuun ihan kaikista tekemisistäni. Mutta en siitä, kun mies painosti minut seksiin ja lopulta annoin suostumuksen. Pitäisi olla laissa, että jos suostumus ei tule ekalla kysymällä, painostamalla saatu on pätemätön.

Jos suostut, niin silloin suostut. Jos minä sanon vaimolleni kun hän kysyy seksiä "ei", niin jos hän kysyy uudestaan joku toinen kerta, niin kuinka ankarasti hänet pitäisi lain edessä tuomita? Montakin vuotta linnaa?

Tajuatko kuinka pöhkö tuo sun ideasi edes on? Eihän siinä ole mitään järkeä. Ikävää jos olet kokenut entisessä suhteessasi jotain harmillista, mutta ei siitä nyt voi johtaa mitään yleispäteviä ja lakiin perustuvia säädöksiä. Luotetaan me aikuiset itseemme enemmän ja osataan sanoa ei. Tai sitten poistua suhteesta missä ei ole hyvä olla. 

En minä puhu mistään toisesta kerrasta vaan siitä, kun siinä samalla kerralla jäädään jauhamaan asiaa. 

Kuuntelin podcastin, jossa oli raiskaus, missä tekijä oli ensin pyytänyt suostumusta. Ei ollut saanut. Oli tuttu uhrin kanssa. Jatkoi jankuttamista, kunnes uhri ei vaan enää jaksanut pistää vastaan vaan totesi, että ok ja antoi kehonsa käyttöön,vaikkei olisi halunnut. Olivat mökillä jossain kaukana kotoa. 

Itsekin olen joutunut tuollaisen yhdellä kertaa tapahtuvan painostuksen kohteeksi. Tekijän kanssa en ollut ennen harrastanut seksiä enkä olisi halunnut harrastaa vielä sinäkään iltana - mahdollisesti EHKÄ joskus paljon myöhemmin. Opin kyllä yhdestä virheestä, eikä tuota tapahdu enää ikinä uudelleen. Tekijä kuitenkint teki väärin. Sanoin monta kertaa ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on samanlainen kokemus nuoruudessani ja itse miellän tulleeni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi vaikka kaikkeen tyhmyyksissäni itse suostuinkin ja olin jo aikuinen. "

Tyttöjen kasvatuksessa ei ilmeisesti painoteta samalla tavalla omista teoista vastuun ottamisen tärkeyttä kuin poikien kasvatuksessa. Tähän toivoisin muutosta palstan lisääntyjiltä. Aikuiselle on oikeasti vaarallista se, ettei kykene itse ohjaamaan omaa toimintaansa ja kantamaan siitä vastuuta.

Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan

"Mä haluaisin panna sua kakkoseen, kulta!" "Se ois niin hottii, beibi" "Anna nyt, nauttisit siitä itsekin!"

Mulla ei ihan näin menny. Se oli ensin kysymys johon sanoin ei en ole kiinnostunut. Ok. Sitten se oli pikkuhiljaa seksin ohessa sinnepäin yrittäminen. Taas kielto. Sitten alkoi jankkaus, oot kyllä ihmeen estoinen, kyllä mun entiset ja ei se satu jos tehdään hitaasti. En vieläkään suostunut. Alkoi mykkäkoulua, pihtaamista muusta seksistä ja kun halusin läheisyyttä niin suoraan sanoi että ei mua kiinnosta kun haluan kakkosta. Olin idiootti kun suistuin. Jäi traumat enkä tykkää nykyään jos mies panee takaapäin, ei ikinä tiedä mitä keksii kielloista huolimatta.

Tuollaiset miehet ovat alinta saastaa, jotka eivät kunnioita kumppaninsa rajoja. Minäkin sain traumat idioottimiehen takia, enkä usko että enää koskaan voin harrastaa seksiä yhdenkään miehen kanssa. Sitä luulisi, että parisuhteessa ollessa kumppani kunnioittaa rajojasi, mutta eipä näköjään. Ei ole helppoa löytää hyvää miestä. Ja nykyään ei enää edes kiinnosta etsiä, koska sain traumat tuosta kusipäästä joka ajatteli vain itseään. 

Vierailija
444/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka naisen unelma parisuhde, saa miehen palvelijaksi ja hyväksikäytettäväksi ilman että miehelle tarvii antaa mitään takaisin.

Hyvin usein se on nainen joka päättää että parisuhteesta loppuu seksi ja mieskin valitsee selibaatin kun nainen saanut haluamansa lapset jonka jälkeen seksiä ei "tarvi" harrastaa enää

Hassu ajatus, koska oma kokemus on aivan päinvastainen. Itse olen vela ja tykkään hurjasti seksistä (parisuhteessa) mutta jostain syystä naisen halukkuus on miehelle herkästi ihan täydellinen turn off ja saakin miehen kehittelemään mitä kummallisempia kuvitelmia siitä kuinka nainen on varmasti paneskellut (ja haluaa edelleen paneskella) sen ja tämän kanssa sekä aikoo taatusti nussia kaveritkin läpi..

Ja yksi mikä tuntuu olevan miehille aivan myrkkyä ja tuntuu tuhoavan kaiken arvostu

Miehet ei usein saa naisiltaan suuseksiä koska eivät pidä huolta peniksen puhtaudesta. Entinen miesystäväni huuhteli penistään aina pissan jälkeen ja myös silloin jos hikosi. Koskaan ei maistunut sissijuusto tai viikon vanha pissa. Häneltä oli kiva ottaa suihin. Olen ihan miehen suusta kuullut ettei tarvitse huuhtoa penistä pissaamisen jälkeen kun se ei ole kuulemma likainen.

Vierailija
445/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: jos harrastat toisen kanssa suostumuksellista seksiä esimerkiksi sen vuoksi, ettet halua miehen jättävän sinua, et ole millään tavalla uhri, vaikka kuinka harmittelisit päätöstäsi myöhemmin. Olet vain tehnyt huonon päätöksen.

Jos joku putoaa asemalaiturilta kiskoille, koska hän tuijottaa kännykkäänsä, hänelle voi käydä ihan yhtä pahasti kuin jos hänet tönäistäisiin alas. Mutta ei tuossa silti ole kyse millään lailla rikokseen verrannollisesta tapahtumasta.

On oikeasti hyvin vahingollista, että suostumuksellisen seksin ja seksuaalisen väkivallan rajoja häivytetään tällä tavalla vain siksi, että joillakin naisilla on vaikeuksia asettaa omia rajojaan ja kantaa valinnoistaan vastuu.

On todella vahingollista, että joku valkopesee tekijän vastuun täysin olemattomaksi. Jos kukaan ei olisi painostanut häntä seksiin eikä harrastanut seksiä hänen kanssaan = tekijä, ei olisi mitään traumaakaan. 

Maailmassa on paljon asioita, mitä ihmiset tekee toisilleen ja ne eivät ole aina ok. Mutta ne jutut, mitkä kirjataan lakiin, pitää pystyä hyvin sinne kirjoittamaan, että ihmisten oikeustaju säilyy. Tämä jokin epämääräinen "annoin suostumukseni, mutta sitten kuinkin jälkeenpäin totesin että jäädyinkin, joten tuomitkaa tämä mies vankilaan seksuaalirikoksesta" on sellaista tuubaa, ettei sitä kukaan oikeusoppinut olisi mitenkään kirjaamassa lakiin.

Vierailija
446/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että on asioita, jotka eivät ole ollenkaan ok, mutta ei ole kirjattu lakiin vai oletko häiriintynyt psykopaatti tai jotenkin muuten heikkolahjainen?

Vierailija
447/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: jos harrastat toisen kanssa suostumuksellista seksiä esimerkiksi sen vuoksi, ettet halua miehen jättävän sinua, et ole millään tavalla uhri, vaikka kuinka harmittelisit päätöstäsi myöhemmin. Olet vain tehnyt huonon päätöksen.

Jos joku putoaa asemalaiturilta kiskoille, koska hän tuijottaa kännykkäänsä, hänelle voi käydä ihan yhtä pahasti kuin jos hänet tönäistäisiin alas. Mutta ei tuossa silti ole kyse millään lailla rikokseen verrannollisesta tapahtumasta.

On oikeasti hyvin vahingollista, että suostumuksellisen seksin ja seksuaalisen väkivallan rajoja häivytetään tällä tavalla vain siksi, että joillakin naisilla on vaikeuksia asettaa omia rajojaan ja kantaa valinnoistaan vastuu.

On todella vahingollista, että joku valkopesee tekijän vastuun täysin olemattomaksi. Jos kukaan ei olisi painostanut häntä seksiin eikä harrastanut seksiä hänen kanssaan =

Miksi sinua näyttää niin ahdistavan että jotkut mielellään haluaisi seksuaaliseen tekoon painostamisen lakiin ja siitä rangaistus? Ettei olisi oma lehmä ojassa 

Vierailija
448/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä puhu mistään toisesta kerrasta vaan siitä, kun siinä samalla kerralla jäädään jauhamaan asiaa. 

Kuuntelin podcastin, jossa oli raiskaus, missä tekijä oli ensin pyytänyt suostumusta. Ei ollut saanut. Oli tuttu uhrin kanssa. Jatkoi jankuttamista, kunnes uhri ei vaan enää jaksanut pistää vastaan vaan totesi, että ok ja antoi kehonsa käyttöön,vaikkei olisi halunnut. Olivat mökillä jossain kaukana kotoa. 

Itsekin olen joutunut tuollaisen yhdellä kertaa tapahtuvan painostuksen kohteeksi. Tekijän kanssa en ollut ennen harrastanut seksiä enkä olisi halunnut harrastaa vielä sinäkään iltana - mahdollisesti EHKÄ joskus paljon myöhemmin. Opin kyllä yhdestä virheestä, eikä tuota tapahdu enää ikinä uudelleen. Tekijä kuitenkint teki väärin. Sanoin monta kertaa ei. 

Miten tämä siis tulisi kirjata lakiin, niin että se on ymmärrettävissä, toteutettavissa ja ennen kaikkea ihmisten oikeustajun mukainen kirjaus? Nyt siellä on laki suostumuksesta, jonka yhteydessä väännettiin jo aika paljon ja siitäkin syntyi epäselvyyttä mitä se nyt käytännössä tarkoittaa. Tällöin aloitteen puolesta puhuneet asiantuntijat kertoivat ettei se muuta käytännössä mitään, mutta antaa symbolisen viestin seksuaalisen tapahtuman suostumuksellisuudesta. Tätä suostumustahan on vaikeaa oikeussalissa todentaa, etenkin kun länsimainen oikeuskäytäntö lähtee syyttömyysolettamasta.

Vierailija
449/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että on asioita, jotka eivät ole ollenkaan ok, mutta ei ole kirjattu lakiin vai oletko häiriintynyt psykopaatti tai jotenkin muuten heikkolahjainen?

Häntä pelottaa jos saa painostettua naisen seksiin niin siitä annetaan piiskaa. 

Vierailija
450/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä, että minä ymmärrän tuon, mutta vastustan "jos kysyy seksiä toisen kerran, niin vankilaan joutaa" tyyppisiä vaatimuksia.

Totta helvetissä ihmiset käyttäytyy usein tavalla, mikä ei ole moraalisesti ok, mutta ei kuitenkaan ole lainvastaista.

Vierailija
451/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua näyttää niin ahdistavan että jotkut mielellään haluaisi seksuaaliseen tekoon painostamisen lakiin ja siitä rangaistus? Ettei olisi oma lehmä ojassa 

Laissa on jo kohta, missä on kirjattu häirintä. Tuohon voi tarttua, jos tekee mieli haastaa joku oikeuteen jatkuvasta häirinnästä.

Mutta vähän epäilen, että useampi vonkauspyyntö putkeen ei tuota määritelmää täytä. 

Eipä minultakaan ole koskaan nainen kysynyt suostumusta seksiin. 

Vierailija
452/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö seksistä vai voisitko olla aseksuaali?

Aseksuaalisuus ei tarkoita sitä ettei tykkäisi seksistä. Aseksuaalisuus tarkoittaa sitä että ei koe seksuaalista halua toiseen ihmiseen. Monet aseksuaalit silti harrastavat seksiä ja myös pitävät siitä.

Vierailija
453/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella vahingollista, että joku valkopesee tekijän vastuun täysin olemattomaksi. Jos kukaan ei olisi painostanut häntä seksiin eikä harrastanut seksiä hänen kanssaan = tekijä, ei olisi mitään traumaakaan. 

Ruinaaminen on aivan ookoo. Eikä siinä ole mitään rikollista. Älä hei jätä lääkkeitä väliin.

Vierailija
454/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon asioita, mitä ihmiset tekee toisilleen ja ne eivät ole aina ok. Mutta ne jutut, mitkä kirjataan lakiin, pitää pystyä hyvin sinne kirjoittamaan, että ihmisten oikeustaju säilyy. Tämä jokin epämääräinen "annoin suostumukseni, mutta sitten kuinkin jälkeenpäin totesin että jäädyinkin, joten tuomitkaa tämä mies vankilaan seksuaalirikoksesta" on sellaista tuubaa, ettei sitä kukaan oikeusoppinut olisi mitenkään kirjaamassa lakiin.

Itse asiassa jäätyminen ollaan ottamassa huomioon jatkossa paremmin myös oikeudessa. Ihmisen äärimmäisen stressikäyttäytymisen muoto on jäätyminen/ kehon tekeytyminen kuolleeksi. Vastaanpaneminen on ihan siinä stressiasteikon alkupäässä, mitä pahempi tilanne, uhri on jäätynyt. Siinä välissä tulee vielä miellyttämisvaihe, kun kohde yrittää selviytyä tilanteesta mahdollisimman vähin vaurioin miellyttämällä ja myötäilemällä tekijää. 

Olen ihan riittävästi joutunut tekemisiin traumapsykologian kanssa. 

Vierailija
455/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissa on jo kohta, missä on kirjattu häirintä. Tuohon voi tarttua, jos tekee mieli haastaa joku oikeuteen jatkuvasta häirinnästä.

Mutta vähän epäilen, että useampi vonkauspyyntö putkeen ei tuota määritelmää täytä. 

Eipä minultakaan ole koskaan nainen kysynyt suostumusta seksiin. 

Ai niin, unohtui mainita, että laista löytyy myös kohdat; laiton uhkaus ja kiristys. Noitakin voi käyttää, jos kumppanin käytös ahdistaa JA todisteita löytyy.

Vierailija
456/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin alkuperäiseen kysymykseen. Aika eripariselta vaikutatte seksin suhteen. Koittakaa vielä jutella, mutta turha odottaa ihmeitä 

Vierailija
457/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä, että minä ymmärrän tuon, mutta vastustan "jos kysyy seksiä toisen kerran, niin vankilaan joutaa" tyyppisiä vaatimuksia.

Totta helvetissä ihmiset käyttäytyy usein tavalla, mikä ei ole moraalisesti ok, mutta ei kuitenkaan ole lainvastaista.

Mun mielestä pettämisestä vois istua vankilassa ainakin puoli vuotta:D Toinen taas haluaa jättäjälle linnaa koska oma mieli järkkyy erosta. Nää on näitä. Mutta toisaalta jos ajatellaan niin mitä se laki auttaisi, loppuisiko kiristäminen, painostus, avioerot tai pettämiset siihenkään. 

Vierailija
458/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmen minuutin kohdalla, jos ei jaksa katsoa koko videoa. 

Vierailija
459/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on samanlainen kokemus nuoruudessani ja itse miellän tulleeni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi vaikka kaikkeen tyhmyyksissäni itse suostuinkin ja olin jo aikuinen. "

Tyttöjen kasvatuksessa ei ilmeisesti painoteta samalla tavalla omista teoista vastuun ottamisen tärkeyttä kuin poikien kasvatuksessa. Tähän toivoisin muutosta palstan lisääntyjiltä. Aikuiselle on oikeasti vaarallista se, ettei kykene itse ohjaamaan omaa toimintaansa ja kantamaan siitä vastuuta.

Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan

"Mä haluaisin panna sua kakkoseen, kulta!" "Se ois niin hottii, beibi" "Anna nyt, nauttisit siitä i

Mulla ihan sama kokemus, mies painosti ja painosti, vaikka kielsin tunki sormea joka ikinen kerta hanuriin, revin käden pois, tunki takaisin. Alkoi valitus että on niin tylsää seksiä jossen suostu, muutkin suostuneet (edellinen tyttöystävä taisi olla alaikäinen kun suhde alkoi). Kun kerroin että en kertakaikkiaan halua, niin mies mökötti mykkäkoulussa sohvalla. Häivyin ja ilmoitin että soittele jos opit puhumaan. Suhde päättyi siihen.

Vierailija
460/601 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

433: Ilmeisesti siitä suuseksistä jää jotain oleellista pois, jos sitä saa ilman vonkaamista ja naista ei tarvitse vähintään puoliksi pakottaa siihen. Ja sitten meneekin koko fiilis, jos nainen nauttii siitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan