Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä helpolla kikalla työpaikan rekry pystyy karsimaan työhaluttomat- ja huijarihakijat

Vierailija
06.07.2023 |

Tässä teille rekrytoijan vinkki: Karsiakseni huojarit ja työhaluttomat, niin pyydän hakijoita toistamaan työhakemuksensa englanniksi. Jos haastateltavat eivät onnistu siinä, nii he putoavat eivätkä pääse toiselle kierookselle. Tällä varmistan että hakijat ovat itse kirjoittaneet työhakemuksensa ja miettineet sen sisältöä sen sijaan että ovat sen kummempia ajattelematta hakeneet töitä tai teettänyt hakemusta ChatGPT:llä. Samalla tulee ilmi hakojoiden englannin taidon taso ja osaaminen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei ruotsiksi samalla?

Vierailija
2/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti ei ole virallinen kieli Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha ja sulla on vara arvostella tuolla kirjoitustaidolla 😂😂

Vierailija
4/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on kuoriutunut oikea lapsi-nero.Onnea valitsemallasi tiellä

Vierailija
5/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanti on kuitenkin kansainvälisesti tärkeä työ- ja yleiskieli eikä sitä ilman pärjää nykyisin. Siksi englantia opetetaan Suomen kouluissa jo ensimmäiseltä luokalta alkaen. Siksi en näe mitään syytä miksi hakijan todellista englanin taidon osaamista ei voisi testata työhaastattelun aikana vaikka haastattelu muilta osin olisi suomeksi.

Vierailija
6/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et muista että mitä olet kirjautunut työhakemukseesi, niin se johtuu siitä, että olet kirjoittanut pinnallisen hakemuksen ajattelematta kirjoittamaasi. Tämä voidaan välttää, jos hakemustasi kirjoittaessasi uppoudut syvemmin hakemuksesta tekstiin ja mietit tarkkaan muun muassa sitä, että miksi haet meille, mitä työtä haet, miksi haluat työskennellä meille, miksi valitsit meidät, miksi juuri sinun pitäisi palkata, mitä hyötyä sinun palkkaamisestasi on, mitä saamme sinusta ja mitä tarjoat meille, jos sinut palkataan jne.

Vierailija
7/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?!

Vierailija
8/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkäri pakottaa hakemaan paska duunia niin pistäkää hakemukseen kysymys mikä firma hoitaa teillä työterveyshuollon olisi asiaa niin voitte olla varmoja että teihin ei oteta yhteyttä.

Vierailija
9/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin ollut tosissani niin tuollainen pompotus karsisi halut aika tehokkaasti.

Vierailija
10/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä tyypiltä, joka ei edes suomea osaa kirjoittaa...

Vierailija
11/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Työhaluton kyllä kertoo sen hakemuksessaan, että työ ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei tarvitse tehdä mitään temppuja.

T. ammattirekrytoija

Vierailija
12/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis osaa tulkita ihmisiä niin, että normaalin haastattelun lomassa saisit selville hakijan todellisen tarkoituksen? Kertoo sinun ammattitaidosta jotain.

Vierailija
13/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Työhaluton kyllä kertoo sen hakemuksessaan, että työ ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei tarvitse tehdä mitään temppuja.

T. ammattirekrytoija

Jep. Jos hakemus alkaa saatesanoilla: "olen kiinnostunut tehtävästä, koska TE-toimisto haluaa minun olevan tehtävästä kiinnostunut", niin ei siinä tarvitse mitään temppuja. Aika selvä peli.

T. ammatikseen rekrytoiva myös

Vierailija
14/14 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti on kuitenkin kansainvälisesti tärkeä työ- ja yleiskieli eikä sitä ilman pärjää nykyisin. Siksi englantia opetetaan Suomen kouluissa jo ensimmäiseltä luokalta alkaen. Siksi en näe mitään syytä miksi hakijan todellista englanin taidon osaamista ei voisi testata työhaastattelun aikana vaikka haastattelu muilta osin olisi suomeksi.

Mä olen puhunut englantia viimeksi lukiossa vuonna 1999.

Olen ollut siitä asti töissä eikä ole tarvinnut puhua sanaakaan englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi