Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)
Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti.
Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa.
Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.
Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut.
Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?
Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on paljon asioita, mitä ihmiset tekee toisilleen ja ne eivät ole aina ok. Mutta ne jutut, mitkä kirjataan lakiin, pitää pystyä hyvin sinne kirjoittamaan, että ihmisten oikeustaju säilyy. Tämä jokin epämääräinen "annoin suostumukseni, mutta sitten kuinkin jälkeenpäin totesin että jäädyinkin, joten tuomitkaa tämä mies vankilaan seksuaalirikoksesta" on sellaista tuubaa, ettei sitä kukaan oikeusoppinut olisi mitenkään kirjaamassa lakiin.
Itse asiassa jäätyminen ollaan ottamassa huomioon jatkossa paremmin myös oikeudessa. Ihmisen äärimmäisen stressikäyttäytymisen muoto on jäätyminen/ kehon tekeytyminen kuolleeksi. Vastaanpaneminen on ihan siinä stressiasteikon alkupäässä, mitä pahempi tilanne, uhri on jäätynyt. Siinä välissä tulee vielä miellyttämisvaihe, kun kohde yrittää selviytyä tilanteesta mahdollisimman vähin vaurioin miellyttämällä ja myötäilemällä tekijää.
Olen ihan r
Huhhuh! Kylläpä nyt tehdään naisille helpoksi voittaa mikä tahansa raiskausoikeudenkäynti! Ei siinä kohta enää mitään todisteita tarvita, kun nainen vain kertoo itku kurkussa (nais)tuomarille kuinka hän JÄÄTYI! Mies yrittää oikeudessa puolustella, että kyllä hän kysyi naiselta suostumusta ja sellaisen sai - nauhoitti jopa kännykkään tämän ääninauhalle. Mutta kun se nainen JÄÄTYI. Totta kai tuosta pitää mies tuomita raiskauksesta linnaan. Ihan vain koska "otetaan paremmin huomioon nykyään tämä uhrin jäätyminen"...
On taas joillain naisilla vauhti päällä av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua näyttää niin ahdistavan että jotkut mielellään haluaisi seksuaaliseen tekoon painostamisen lakiin ja siitä rangaistus? Ettei olisi oma lehmä ojassa
Laissa on jo kohta, missä on kirjattu häirintä. Tuohon voi tarttua, jos tekee mieli haastaa joku oikeuteen jatkuvasta häirinnästä.
Mutta vähän epäilen, että useampi vonkauspyyntö putkeen ei tuota määritelmää täytä.
Eipä minultakaan ole koskaan nainen kysynyt suostumusta seksiin.
Itse asiassa vonkaushan = seksuaalinen ehdottelu on jo nyt uudessa laissa seksuaalista häirintää. Mutta sitten taas seksiin painostaminen ei.
En jaksa lukee tätä koko ketjuu, mut onko teillä tunteita ollenkaan? Hyvä seksi lähtee aivoista. Onko pohjatyö tehty kunnolla? Vai onko suhteeseen lähdetty seksi edellä?
Huhhuh! Kylläpä nyt tehdään naisille helpoksi voittaa mikä tahansa raiskausoikeudenkäynti! Ei siinä kohta enää mitään todisteita tarvita, kun nainen vain kertoo itku kurkussa (nais)tuomarille kuinka hän JÄÄTYI! Mies yrittää oikeudessa puolustella, että kyllä hän kysyi naiselta suostumusta ja sellaisen sai - nauhoitti jopa kännykkään tämän ääninauhalle. Mutta kun se nainen JÄÄTYI. Totta kai tuosta pitää mies tuomita raiskauksesta linnaan. Ihan vain koska "otetaan paremmin huomioon nykyään tämä uhrin jäätyminen"...
On taas joillain naisilla vauhti päällä av:lla.
Jos mies on äänittänyt suostumuksen, se jo olisi minulle merkki siitä, että painostusta ja jotain mätää toimintaa on olemassa, koska KUKAAN TERVE NORMAALISSA SUHTEESSA ei yritä saada aikaan äänellistä suostumusta eikä äänittele niitä.
Ja tästä on myös oma kokemus. Miehelle, joka kohteli minua seksuaalisesti väkivaltaisesti, oli tärkeää ensin saada äänellinen suostumus ja sitten olla oikein hellä puheissaan (voi kulta rakas, olet ihana), kun minä makasin shokkitilassa alla. Sitä en tiedä, onko nauhoitetta vai ei, mutta luulen että on, kun tilanne meni miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että on asioita, jotka eivät ole ollenkaan ok, mutta ei ole kirjattu lakiin vai oletko häiriintynyt psykopaatti tai jotenkin muuten heikkolahjainen?
Tajuatko sinä, että minä ymmärrän tuon, mutta vastustan "jos kysyy seksiä toisen kerran, niin vankilaan joutaa" tyyppisiä vaatimuksia.
Totta helvetissä ihmiset käyttäytyy usein tavalla, mikä ei ole moraalisesti ok, mutta ei kuitenkaan ole lainvastaista.
Mutta onko OIKEIN käyttäytyä moraalisesti väärin vai onko OK tuomita moraalin vastainen käytös? Vankilaan nyt eivät joudu rajuistakaan raiskaajistakaan kuin pieni osa.
Ei, ei ole oikein käyttäytyä yleisesti moraalin vastaisina pidettyjä käytössääntöjä rikkoen. Ja kyllä, on ok tuomita yleisen moraalin vastainen käytös. Lakiin en kuitenkaan haluaisi kirjata kaikkia moraalin vastaisia tekoja tuomittaviksi. Pyyntö tai useampi seksiin ei kuulu lakiin kirjattavaksi rikokseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on samanlainen kokemus nuoruudessani ja itse miellän tulleeni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi vaikka kaikkeen tyhmyyksissäni itse suostuinkin ja olin jo aikuinen. "
Tyttöjen kasvatuksessa ei ilmeisesti painoteta samalla tavalla omista teoista vastuun ottamisen tärkeyttä kuin poikien kasvatuksessa. Tähän toivoisin muutosta palstan lisääntyjiltä. Aikuiselle on oikeasti vaarallista se, ettei kykene itse ohjaamaan omaa toimintaansa ja kantamaan siitä vastuuta.
Millä tavalla painostaminen ja manipulointi on ok? Tätähän moni mies harrastaa kun vonkaa tietynlaista seksiä kumppaniltaan
"Mä haluaisin panna sua kakkoseen, kulta!" "Se o
Mullakin yritti tota sormea tunkea. Kielloista huolimatta ja kun ei uskonut niin sanoin seuraavan kerran lähtee käsi irti. Lopetti mutta eipä suhdetta voi jatkaa kun menee tuohon.
Tämä on muuten hyvä video. Tuskin kiinnostaa miehiä, mutta naisille ihan hyvä katsoa niin saattaa säästyä joltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että on asioita, jotka eivät ole ollenkaan ok, mutta ei ole kirjattu lakiin vai oletko häiriintynyt psykopaatti tai jotenkin muuten heikkolahjainen?
Tajuatko sinä, että minä ymmärrän tuon, mutta vastustan "jos kysyy seksiä toisen kerran, niin vankilaan joutaa" tyyppisiä vaatimuksia.
Totta helvetissä ihmiset käyttäytyy usein tavalla, mikä ei ole moraalisesti ok, mutta ei kuitenkaan ole lainvastaista.
Mutta onko OIKEIN käyttäytyä moraalisesti väärin vai onko OK tuomita moraalin vastainen käytös? Vankilaan nyt eivät joudu rajuistakaan raiskaajistakaan kuin pieni osa.
Ei, ei ole oikein käyttäytyä yleisesti moraalin vastaisina pidettyjä käytössääntöjä rikkoen. Ja kyllä, on ok tuomita yleisen moraal
No ei tietenkään kirjata lakiin, mutta voitaisiinko edes tässä keskustelussa tuomita kaikenlainen seksuaalinen hyväksikäyttö ja väkivalta, kun tässä emme ole lakituvassa eikä kukaan ole joutumassa tuomiolle. Mutta se saattaa pelastaa edes joitain naisia traumoilta. En toivoisi tätä paskaa kenellekään.
Jos mies on äänittänyt suostumuksen, se jo olisi minulle merkki siitä, että painostusta ja jotain mätää toimintaa on olemassa, koska KUKAAN TERVE NORMAALISSA SUHTEESSA ei yritä saada aikaan äänellistä suostumusta eikä äänittele niitä.
Minun mielestäni KUKAAN TERVE NORMAALISSA JÄRJESSÄ OLEVA IHMINEN ei halua mitään "kysyin kaksi kertaa peräkkäin seksiä vaimoltani ja nyt olen vankilassa 8v tuomiota kärsimässä" tyyppistä lainkirjausta.
Hei sinä inseli siellä joka siellä spämmäilet maailmankatsomustas, meeppä vaikka kävelylle välillä. Aattelet jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni KUKAAN TERVE NORMAALISSA JÄRJESSÄ OLEVA IHMINEN ei halua mitään "kysyin kaksi kertaa peräkkäin seksiä vaimoltani ja nyt olen vankilassa 8v tuomiota kärsimässä" tyyppistä lainkirjausta.
Kukaan muu kuin sinä ei ole puhunut mistään vankeustuomiosta. Ainoastaan siitä, että miehet toimisivat naisten terveyden (mielenterveyden ja seksuaaliterveyden) osalta suojelevasti ja moraalisesti oikein eivätkä täällä oikeuttaisi toisten vahingoittamista omien tarkoitusperiensä tyydyttämiseksi ja oikeuttaisi sitä täällä toisilleen.
No ei tietenkään kirjata lakiin, mutta voitaisiinko edes tässä keskustelussa tuomita kaikenlainen seksuaalinen hyväksikäyttö ja väkivalta, kun tässä emme ole lakituvassa eikä kukaan ole joutumassa tuomiolle. Mutta se saattaa pelastaa edes joitain naisia traumoilta. En toivoisi tätä paskaa kenellekään.
Tiedätkö miksi minä miehenä suhtaudun tähän niin henkilökohtaisesti? Koska minua on naisen toimesta uhattu syyttää raiskauksesta, jos en tekisi kuten hän halusi. Minä oikeasti pelkäsin monta kuukautta, että tuleeko perätön syyte. Se oki kauhea tunne ja muistan sen kun eilisen. Tästä on jo lähemmäs 15v aikaa kuitenkin. Ja minä en siis edes harrastanut seksiä tämän naisen kanssa, en minkäänlaista fyysistä kontaktia.
Totta helvetissä voin tuomita kaikenlaisen seksuaalisen väkivallan. Mutta ruinaaminen ja sen jälkeinen suostumus EI ole minun makuuni mitään seksuaalista väkivaltaa. Piste!!
Ihanko oikeasti miehet ovat huolestuneita siitä että nainen seksin jälkeen päättäkin yhtäkkiä lähteä raastuvalle paskan panon takia rahan toivossa? Tapahtuuko tämmöistä ihan isossa mittakaavassa että pitää ihan miesten pelätä että nainen vetää oikeuteen kun harrastetaan seksiä?
Kiinnostaa ihan aidosti
Vierailija kirjoitti:
Voit löytää yhteensopivamman kumppanin. Ja mies toki myös. Mulle riittää aivan täysin perusseksi, kunhan saan. Miehelleni riittää aivan täysin perusseksi, kunhan saa. Ja kun molemmat saa, ollaan tyytyväisiä tähän. Arjen kannalta kaiken kaikkiaan vain hyvä juttu että seksi on suht nopea rutiinisuoritus. Näin ajattelen.
Täällä toinen samoin ajatteleva. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi siitä hommasta pitää tehdä jokin sirkus tai tuntien sessio. Mukavaa ja kotoista, tyydyttävää seksiä voi olla ilman mitään ylimääräisiä jooga-asentoja tai rynkytyksiä joka reikään.
Ja välillä ei huvita ollenkaan - se vaihtelee, kumpi osapuoli haluaa vain halia ja nukkua. Mutta sekin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peppuleikestä ja muistakin anaalijututuista kiinnostueet leikkikööt keskenään. Minulta naisena menisi halut näistä kiinnostuneseen mieheen ja en pystyisi häntä myöskään ottamaan tosissaan muussakaan mielessä kumppanina. En voi kuin miettiä sitä hajun ja bakteerien määrää mitä lussuttaessaan ja p....reikää sorkkiessaan suuhunsa, käsiinsä ja kikkeliinsä saa. Minuun niillä kourilla ei koskettaisi. Kiva myös nukkua kakan- ja pers...hajuisissa lakanoissa? Saati miten saisin näitä mielikuvia pois verkkokalvoltani.
Jos hygieniasi on tuota tasoa niin eiköhän ne lakanasi haise pa$kalle ilman miestäkin
Ei, koska kukaan ei sorki takapuolia sängyssäni.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miksi minä miehenä suhtaudun tähän niin henkilökohtaisesti? Koska minua on naisen toimesta uhattu syyttää raiskauksesta, jos en tekisi kuten hän halusi. Minä oikeasti pelkäsin monta kuukautta, että tuleeko perätön syyte. Se oki kauhea tunne ja muistan sen kun eilisen. Tästä on jo lähemmäs 15v aikaa kuitenkin. Ja minä en siis edes harrastanut seksiä tämän naisen kanssa, en minkäänlaista fyysistä kontaktia.
Totta helvetissä voin tuomita kaikenlaisen seksuaalisen väkivallan. Mutta ruinaaminen ja sen jälkeinen suostumus EI ole minun makuuni mitään seksuaalista väkivalt
Minä tuomitsen kyllä sen toiminnan, mitä sinä olet joutunut kokemaan, vaikka sinulla ei ymmärrys riitä tähän suuntaan. Minulle riittää, että terapeutti ja psykiatri ovat selväsanaisesti tuominneet tapahtuneen ja esittäneet toivovansa, että tällaisiin tapahtumiin voitaisiin puuttua ihan oikeudessa asti, jotta kohde saisi oikeutta sekä saataisiin estettyä uusien uhrien syntyminen. Kaikki ymmärrämme, että realismia on se, ettei kaikkia vaarallisia ihmisiä voi lukita irti yhteiskunnasta. Se on vaan paska tsägä joutua sellaisen kohteeksi. Kuten kävi sinulle ja kuten kävi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä inseli siellä joka siellä spämmäilet maailmankatsomustas, meeppä vaikka kävelylle välillä. Aattelet jotain ihan muuta.
Miksi muuten naisten yleisin loukkaus on kertoa miehelle ettei hän saa pillua? Onko se reikä teille naisille ainoa asia millä voitte keulia ja mitä teillä on miehille annettavana?
Kunhan ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei painostaminen/vonkaaminen ole lainvastaista ei tarkoita sitä etteikö sellaisen vuoksi seksiin myöntyneellä olisi ihan samanlaisia hyväksikäytön tuntemuksia kuin seksuaalisenrikksen uhriksi joutuneellakin.
Ja se tietenkin vaikuttaa myös tulevassa parisuhteessa siihen kuinka seksiin suhtautuu. Ei kannattaisi vähätellä eikä ilkkua kuinka siinä ei mitään rikosta tapahdu vaikka mies painostaisi kuinka kunhan vaan nainen lopulta sanoo joo vaikka ei tahtoisikaan seksiä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu kuin sinä ei ole puhunut mistään vankeustuomiosta. Ainoastaan siitä, että miehet toimisivat naisten terveyden (mielenterveyden ja seksuaaliterveyden) osalta suojelevasti ja moraalisesti oikein eivätkä täällä oikeuttaisi toisten vahingoittamista omien tarkoitusperiensä tyydyttämiseksi ja oikeuttaisi sitä täällä toisilleen.
Kyllä täällä on puhuttu siitä, että pitäisi olla rikollista kysyä toista kertaa seksiä. Ja tämä siis pitäisi kirjata lakiin. Joten älä valehtele ja väitä, että vain minä olisin puhunut tästä.