Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Dijon sopii kaikkeen. Olen testannut.
😬 Ei muuten sovi!!!!!
Kalkkunalle mustaviinimarjahyytelö. 😁
Lue otsikko urpo. Miksi vastaat puutaheinää jostain kalkkunahommasta. Cold turkey menossa? Oot sekaisin!!!!!
Aikoinaan oli kyllä maistuvampia sinapitkin. Ihan perus turun sinappikin siinä muovitynnyrissä tuoksui ja maistui huiman hyvälle.
Maille Dijon originale tai Coleman's mustard.. Ehdottomasti parhaita. Eivät ole kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen makeaa ja väkevää kinkkusinappia. Putkilot pois mun pöydältä! Sinapin teko on hyvin helppoa: kattilaan tyhjennä colmannin sinappijauhepurkki (pieni keltainen metallinen), lisää sokeria se purkillinen sekä kuohukermaa saman verran, riko mukaan yksi kananmuna, vähän mustapippuria ja sekoita tasaiseksi. Sekoita koko ajan pohjaa myöten. Kuumenna niin että pulpahtaa. Älä keitä pitempään. Ota pois levyltä ja lisää ruokalusikallinen etikkaa tai mitä nyt sattuu etikkaista kotona olemaan tai konjakkia, minä laitan tavallista etikkaa. Tällä sinapilla korvat sauhuaa mutta makua voi miedontaa lisäämällä nestettä, mulle sopii juuri tämä väkevänväkevä sinappi. Purkita pariin pieneen purkkiin, säilyy jääkaapissa monta kuukautta.
Tätä sinappia minäkin teen, samalla tavalla. Jotenkin se vaan makeana ja väkevänä, hienosti kinkkuviipaleen pintaan siveltynä, on ainoa oikea joulu sinappi minulle. Ja mun sukukunnalle, joka aina pyytää sitä tuomaan.
Pirkan dijon ja esim. Turun sinapin musta sekoitettuna keskenään. Suhde oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä auran sinappi.
Tämä. Ei lisäaineita. Ei ole sitä vauvankakkasinappia, yäks. Me olemme makean sinapin valtio. Auran vihreä on ainoa oikea valinta. Onko selvä?
Ei oikeastaan tule sinappia vaativia ruokia syötyä. Laitan kyllä sinappijauhetta mausteseokseen, jota käytän paljon patojen ym maustamiseen. Myös kasvisruokien.
Ruoveden herkun konjakkisinappi.
Salosen pimeä pullo, keltainen parasta kinkun kanssa.
Põltsamaa kange sinep tai jos sitä ei ole saatavana, niin sitten Aura Tosi tulinen
ICA-basic, musta etiketti. Erittäin edullinen, mutta verrattain tulisen maukas.
Suomen Turun Ruskean Talon Sinappi.
kahden tuupin taktiikka punainen aura iso tuupi sekä pöltsamaan kankee pieni tuupi
Vierailija kirjoitti:
Salosen pimeä pullo, keltainen parasta kinkun kanssa.
On aika hyvä. Tosin hyvin samantapainen Kotisinapin ja Matin mainion kanssa.
Lue otsikko urpo. Miksi vastaat puutaheinää jostain kalkkunahommasta. Cold turkey menossa? Oot sekaisin.