Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.
Kommentit (221)
Hunaja Dijon sinappi parasta kinkun kanssa. Myös konjakkisinappi hyvää.
Auraa myös laitamme kinkulle ja Turun sinappia.
Parhaita ovat Inglehofferin sinapit; sweet hot mustard, honey mustard, creamy dill mustard, cranberry mustard. Inglehofferin horseradish on myös hyvää makkaran kanssa, ja miksipä ei kinkunkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Turun mieto meillä . Ei varasta makua kinkulta
Om man vill att skinkan skall smaka sockersöt ettika så är det ett bra val.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti paras :) Auran Väkevä siinappi
https://auran.fi/tuote/vakeva-sinappi-275g-06409531700139/
Den smakar inte just något trots att man försöker få smak med chili.
Auran sinappi vihreä. Se on se legendaarinen. Ja tehty Suomen Turussa.
kirjoita Suomeksi kun kerran takuulla osaat! Me Suomalaisetkaan emme kirjoita ruotsiksi, vaikka osaamme sitä ja osaamme monia muitakin kieliä, mutta emme "leveile" sillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras joulusinappi tulee itse tekemällä.
Keltainen peltipönikkä kaupan hyllyltä. Ihan parasta. Ei ole vaikea tehdä.Voi maustaa vaikka lorauksella konjakkia jos haluaa.
Itsetehtyä joulusinappia voi antaa myös lahjaksi nätisti paketoituna.
Häh? Mikä peltipönikkä?
Colemans
Auran sinappi ilman muuta. Turun sinappi ei ole enää Turun vaan Sverigen sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Xtra perussiirappi 1 kg pullossa, on varaa levitellä, tai onhan ekstralla myös Dijoun -sinappi rahamiehille.
mä ostin ton kun sain vähä kolhiintuneen 60% alella ja katoin että tulee samasta tehtaasta kuin nyky-turku . ihan ok mutta pitää olla jatkuvasti sekoittamassa muuten ainesosat eroaa toisistaan ja se ei ole hyvä .
Vierailija kirjoitti:
Kun tätä moni kehui, ostin tänään purkin. En pidä erityisen hyvänä, sillä makuuni se on aivan liian makeaa ja mietoa. Konjakki kyllä maistuu (niin tuon sinapin maussa kuin minullekin), mutta ei konjakki minusta sovi sinappiin, kun se ei oikein synkkaa lihan maun kanssa. Ennemmin lasillinen viskiä lautasen kokoisen pihvin (tai joulukinkun) kanssa. Konjakin voi hörpätä sitten ruoan päälle kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun punainen (strong) on suosikkini, kun mustan tekeminen lopetettiin.
Syökö joku vielä "Turun sinappia"? Itse lopetin ostamisen siinä kohtaa kun valmistus siirtyi Ruotsiin. Siinä kohtaa kun se tuli Puolasta niin oli jo rakennekin ihan erilainen.
Minä lopetin sen käytön jo -80 luvun alussa 81 varmaan oli vuosi.
Vain itse tehden saa tarpeeksi tulista. Sitä käytetään vain vähän ja se on sopivaa sitten, kun maku tuntuu takaraivossa asti. Konjakki todellakin sopii sinappiin.