Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itte ja laitan whiskyä tai konjakkia joukkoon.
Tarkotat varmaan Cognaccia
Se lausutaan suomeksi konjakki ja se sana tuollaisena on vakiintunut suomen kieleen. Ihan on oikea sanavalinta. Sinä itse taas taivutat tuon vieraskielisen sanan väärin.
Oikeasti se on cognac. cognacci kuuluu nakkien joukkoon. Oisko Kökarin sinappi sopiva kinkun kanssa, onko kellään kokemuksia? Tuo sinappi voitti nyt tänä lokakuussa 2023 sinapien MM-mitalin ( 1. ).
Mulle käy niin vihreä turun kuin aurankin, se kotisinappi sekä yyterin ja helsingin sinapit. Kaikkia saa ihan tavisässästä ja koosta ainakin tässä pk-seudulla.
Aina on siis vähintään paria erilaista kotona kun minusta joiden ruokien/makkaroiden kylkeen kuuluu tuo vihreä sinappi ja joidenkin taas tuollainen makeampi kuten koti tai tuo yyteri. Uusin ihastus on tuo helsingin sinappi joka on vähän, mutta oikeasti vain vähän, väkevämpi kuin nuo vihreät mutta kuitenkin vähän makeakin toisin kuin nuo vihreät.
Väkevästi sinapista en välitä enkä siita dijonista.
Yllätti miten hyvää Kökar Senap oli. Ostin sitä Silakkamarkkinoilta. Tosin olin lukenut siitä jo aiemmin kun seuraan aktiivisesti kaikkea Kökariin liittyvää. Alkaa vakavasti kilpailla Auran sinapin kanssa.
-Hannu-
Itse tehty valkosipuli-rakuunasinappi, jossa häivähdys konjakkia. Toisena Põltsamaan sinappi, mieluummin kange. Virokaupoista esim. täällä, on hyvää!
Salosen Pimeä pullo. Matin mainio. Kotisinapin tulinen.
Nämähän ovat pitkälti samantyyppisiä.
Auran makea sininen olisi muuten hyvä, jos olisi vähän enemmän tulta ja potkua.
Eli pitää olla makeaa mutta silti tulista. Sitä täydellistä en ole vielä löytänyt valmissinapeista.
Pöltsamaan Kange Senap! Tallinnasta. Halpa ja aivan paras!
Ihme kyselyitä jostain sinapista.
Mulla on jääkaapissa värisuora Auran sinappeja. Löytyy joka tilanteeseen ja ruokaan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
tämä on yllättävän hyvä ja edullinen:
https://www.kotisinappi.fi/kotisinappir-tuubit/kotisinappir-mieto
Tää on ihan ehdoton suosikki, muita en syö :)
Vierailija kirjoitti:
Vihreä Turun sinappi.
Auraa mielummin, ne ei potkinut kymmeniä Suomalaisia pihalle ja siirtänyt toimintaa Puolaan. Nyt tulleet häntä koipien välissä takas..Anteeksi ei anneta prkle....
Vierailija kirjoitti:
Turun Sinappi - Väkevä (punainen korkki).
eikä tuo oikeesti ole edes väkevämpi, ainoastaan maukkaampi :P en enää osta sitä vihreäkorkkista kun on plaah.
Joku mieto sinappi, tulinen sinappi peittää ruoan makua, joten oma valinta on mieto sinappimaku.
Vierailija kirjoitti:
Hango Herkkusinappi. En voi uskoa, että joku edes ehdottaa mietoa turun sinappia tai jotain perus meiraa. Eivät sovi kinkkuun ollenkaan.
Eli kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kuin sinä, muuten ovat tyhmiä?
Ja höpö höpö. "Turun" sinappi tehdään Pyhännällä. Reseptiäkin on muutettu ja sinapin koostumuskaan (karkeus) ei ole entinen.