missä vika on keskivartaloläski ei lähde?
mitat on 153cm paino 54kg (tavoite 50kg)
ikä 44
salilla ekat 7 vk 6 krt vk (pilates, rvp, pump)
nyt lomalla jumppaan vatsaa 15 min joka päivä
käytän yazion laskuria
silti riistakameraan tallentuu kuvia keskivartalosta, joka on edelleen pötkylä, hieman parempi kuin ennen mutta paino ei laskenut 7 vk aikana yhtään ja nyt en tiedä onko laskenut.
kävin bodymajassa ja se sanoi: keskivartaloläskiä on 4,4kg, kokonaispisteet 76, lihasamassa on hyvä
21,2kg.
rasvamassaa 16kg rasvaprosentti on 29,3 eli liikaa. rasvamassaindeksi 6,8
painoindeksi 23,2
eli olen normaali, mutta en kuitenkaan keskivartalosta lainkaan sopiva. eikö sitä vaan saa pois?
Kommentit (15)
auttaisiko hypoxi? onko kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
auttaisiko hypoxi? onko kokemuksia?
Tai hypnoosi?
rannalla ja uimahallissa näen yhä useammin naisia joiden vatsa on kiinteä ja heillä on lapsiakin, mikä heidän salaisuus on?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa pois. Kaikki mitkä onnistuin talven aikana kovalla työllä saamaan pois palasivat helteiden saavuttua entisinä takaisin.
Nyt olen kuin ylensyönyt punkki.
Miksi muuten helteillä turpoaa?
Keski-iässä naisten estrogeenitasot alkavat tippua, ja se vähentää lihasmassaa ja kerryttää keskivartaloon rasvaa. Hankala saada pois ellei kasvata suurimpien lihasten massaa voimaharjoittelulla tai kaikkien lihasten massaa kestävyysharjoittelulla. Tulokset näet noin vuodessa.
saan syödä päivässä max 1350 kal jos en ole salilla, enkä syö enempää. noudatan yazio ohjeita. tuomittu punkeroksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa pois. Kaikki mitkä onnistuin talven aikana kovalla työllä saamaan pois palasivat helteiden saavuttua entisinä takaisin.
Syöt liikaa.
Kyllä se rasva lähtee kun tarpeeksi diettaa. Riippuu yksilöstä mistä se hankalimmin sulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa.
syöt liian suolaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa.
En taatusti syö.
Ongelma ei ole noin yksinkertainen putkiaivo-ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa.
syöt liian suolaista?
En syö. Kylminä vuodenaikoina en lisää ruokiini lainkaan suolaa.
Helteillä on pakko, sillä keho huutaa suolaa ja ilman suolaa sekä magnesiumia lihaskrampit ovat kamalia. Erityisesti yöllä nukkuessa tulevat.
Joo, painoa on melko helppo pudottaa niin että bmi on oikea, mutta lihasten kasvu ja sitä kautta kehon muuttuminen on kyllä aikaavievä prosessi ja vaatii pitkän ja kärsivällisen saliharrastuksen.
Onneksi olkoon silti - minulla on sama resepti, laihduttelen Yazion avulla ja seuraan kuntoa älykellon ja kännykän avulla ja kiloja on lähtenyt jo neljä, tässä kohtaa rupeaa painonlasku merkittävästi hidastumaan.
Pysytään vaan kiinni näissä rutiineissa, ja pidetään sekä Yazio että punttisali ja muukin liikunta ohjelmassa, niin ensi kesänä ollaan paremmassa kunnossa.
Meillä miehillä onneksi juuri vatsa lähtee ensimmäisenä, koska se on sitä vaarallista viskeraalirasvaa, omenalihavuutta. Naiselle on tyypillistä "päärynävartalo" ja se on muuta rasvakudosta eikä yhtä vaarallista. Totta kyllä että ikä ja menopaussi saa päärynän kasvamaan, mutta kyllä keho kuin keho, iässä missä hyvänsä, tottelee jos vaan jaksat kuntoilla ja syödä järkevästi.
Tsemppiä, ikä- ja kohtalotoveri.
Sen siitä saa kun ruuminrakenne on mallia omena. Ei se ikinä muutu miksikään tiimalasiuumaksi.