Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.

Vierailija
11.12.2023 |

Mikä on teidän makuunne?

Kommentit (275)

Vierailija
82/275 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dijon hunajasinappi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Meiran Sinappi on paras yleissinappi mihin vaan; tuhti ja täyteläinen, mutta ei polttava maku; ei myöskään Turun vihreän etikkaista kitkeryyttä.

Tosi edullinen kilohinta. Pikkupurkit ja tuubit ovat monesti tosi kalliita.

Vierailija
84/275 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hangon sinappi

Vierailija
85/275 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Meiran Sinappi on paras yleissinappi mihin vaan; tuhti ja täyteläinen, mutta ei polttava maku; ei myöskään Turun vihreän etikkaista kitkeryyttä.

Tosi edullinen kilohinta. Pikkupurkit ja tuubit ovat monesti tosi kalliita.

Pientalouksissa nuo isot sinappipullot etikoituvat turhan nopeasti, joutuu heittämään pois ennen aikojaan = kalliimpaa käyttää lopulta kuin tuubitavara. Siirryin ajat sitten ostamaan pieniä tuubeja, koska ne pystyy käyttämään tarkkaan. Isotkin tuubit rusentuvat pahasti ja niihin tulee helposti vekkejä kylkiin ja sinapit pursuvat ulos niistä.

Vierailija
86/275 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hango Herkkusinappi. En voi uskoa, että joku edes ehdottaa mietoa turun sinappia tai jotain perus meiraa. Eivät sovi kinkkuun ollenkaan.

Makuasia. Minä en vahvaa sinappia käytä, koska se peittää kaikki muut maut alleen. Vähän sama kuin polttaisi tupakan ennen ruokailua (tosin en ole kokeillut).

Vierailija
87/275 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö ulkomaille viedyn Turun sinapin perillinen ole Auran sinappi? Sehän on kotimaahan jäänyt samanmakuinen sinappi kaikkine väreineen. Musta tietysti paras. Mutta oletteko maistaneet maailman paras sinappi- kilpailun voittanutta Kökar Senap' ia? Tehdään pienissä erissä ja myydään harvoissa paikoissa. Tulinen ja makea. Hyvää, muttei oman sinapin veroista. Ostakaa Colemansin pulveria ja opetelkaa tekemään omaa sinappia😁

Vierailija
88/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hango Herkkusinappi. En voi uskoa, että joku edes ehdottaa mietoa turun sinappia tai jotain perus meiraa. Eivät sovi kinkkuun ollenkaan.

Makuasia. Minä en vahvaa sinappia käytä, koska se peittää kaikki muut maut alleen. Vähän sama kuin polttaisi tupakan ennen ruokailua (tosin en ole kokeillut).

Kinkkuhan (samoin kuin kaikki sianliha) maistuu pahalta. Ei sitä voi syödä ellei mausta sitä niin, että possun maku peittyy. Muutenkin sinappi on parhaimmillaan niin, että sitä voi ottaa vain pienen tipan ja maku tuntuu takaraivossa asti. Eli sellaista on vain kotona tehty, kaupasta ei sellaista saa.

Vierailija
89/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku sinappi voi olla jonkin elämän suurin asia? Missä kuplassa elät?

Vierailija
90/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta. 

Pösilö, se on tarkoitettu ruuanlaittoon eikä pöytämausteeksi. Kysy vaikka ranskalaisilta.

EI, kyllä mä kysyn suomalaisilta, miks mun pitäs ranskaan lähtä kyseleen  :)

Vierailija
91/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ite tekee, niin saa sellaista kun tulee.

Vierailija
92/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinappi maistuu sokerille, se ei ole gurmeeta nahnytkään. Sokerisinapit ovat lapsille. Kunnon dijonsinapissa ei käytetä sokeria. Etikka ja sinapinsiemenet ja vot. Dijonissa (kaupunki Ranskassa) voi muuten hakea omaan purnukkaansa sinappia ja kauppias laskee siihen hanasta pyydetyn määrän. Sitä käyttäisin, jos saisin.

Vierailija
93/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun vihreä ja punainen hyviä. Välillä menee makeampi Helsingin sinappi.

Vierailija
94/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auran makea sinappi!

Vierailija
95/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dijon sinapista puhuttuani, muistan, että Lidlissä oli sitä lasipurkissa 99 senttiä kappale. Hyvää. Ostin sitä useamman vuoden ja sitä oli aina kaapissa. Kunnes sokerituubit valloittivat Lidlin hyllyt. Sokerisinappeja Suomesta. Hyi helekutta. Huonoa makua ei voi tarpeeksi aliarvioida - se alittaa aina itsensä.

Vierailija
96/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta. 

Pösilö, se on tarkoitettu ruuanlaittoon eikä pöytämausteeksi. Kysy vaikka ranskalaisilta.

EI, kyllä mä kysyn suomalaisilta, miks mun pitäs ranskaan lähtä kyseleen  :)

No, moni (oletettavasti) suomalainenkin on tähän ketjuunkin jo vastaillut, että (jonkinlainen) dijon-sinappi on heidän valintansa.

Vierailija
97/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itte ja laitan whiskyä tai konjakkia joukkoon.

Tarkotat varmaan Cognaccia

Vierailija
98/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin sinappi, sininen tuubi, Suomessa tehty. Hiukan makeahko mutta on oivallinen minun makuuni. Kokeilkaa joskus. Ostan aina sitä jos vaan kaupassa on. Nämä ovat makuasioita niin ei kannata ryhtyä väittelemään saati pillastumaan. Rauhallista joulua kaikille, olipa sinappi sitten mitä tahansa.

Vierailija
99/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin sinappi tai Salosen Hunaja-rommi sinappi parhaita kinkun kanssa.

Vierailija
100/275 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itte ja laitan whiskyä tai konjakkia joukkoon.

Tarkotat varmaan Cognaccia

Se lausutaan suomeksi konjakki ja se sana tuollaisena on vakiintunut suomen kieleen. Ihan on oikea sanavalinta. Sinä itse taas taivutat tuon vieraskielisen sanan väärin.