Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.
Kommentit (221)
Sinikorkkinen Turun sinappi. Myös muovipullossa oleva Kotisinappi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun punainen (strong) on suosikkini, kun mustan tekeminen lopetettiin.
Syökö joku vielä "Turun sinappia"? Itse lopetin ostamisen siinä kohtaa kun valmistus siirtyi Ruotsiin. Siinä kohtaa kun se tuli Puolasta niin oli jo rakennekin ihan erilainen.
Taitaapa taas vaihteeksi olla kotimaista tuotantoa.
Meillä on joulupöydässä yleensä pari-kolme sinappia. Erilaisia. Kaupan valmissinapeista suosikkini on Maille kokojyväsinappi.
Myös kirpakka kotitekoinen sinappi Colman's Mustard -jauheesta sopii minusta perinteiseen joulukinkkuun.
OivAllista Roka Anti -sinappia. Tämä on pärjännyt myös kansainvälisissä kilpailuissa.
Mammat mainostaa Dijonia kun ovat nähneet purkin kaupassa eivätkä tiedä että se on ruoanlaittoon.
Auran dijon sinappi tai auran sinappi.
Vierailija kirjoitti:
Mammat mainostaa Dijonia kun ovat nähneet purkin kaupassa eivätkä tiedä että se on ruoanlaittoon.
Kukaan ei kiellä sitä käyttämään myös valmiiseen ruokaan. Kaikki ei välttämättä tykkää makeasta sinapissakaan. Sinä se tässä pöljä makuaistiton ja ruoanlaittotaidoton olet.
Hanko-sinappi, nam! Kotisinappikin menee paremman puutteessa..
Eikös Auran sinappi ole nykyään se oikea "Turun sinappi" ja valmistetaan Suomessa;Turussa.Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta.
Pösilö, se on tarkoitettu ruuanlaittoon eikä pöytämausteeksi. Kysy vaikka ranskalaisilta.
Se karkea, eli täysjyväsinappi, on kyllä hyvää joulukinkun kanssa. Se on eri asia kuin ruoanlaittoon tarkoitettu Dijon- sinappi.
En ole tuo, joka kirjoitti edellisen viestin, mutta ei ole kiva, että kutsut toista kirjoittajaa pösilöksi. On mukavampi lukea asiallista kirjoittelua.
Konjakkisinappi, jota tehdää itse ja ainekset ulkomailta
Tämä kotisinappi sopii just kinkun kanssa.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotisinappi-perinteinen-sinappi-300g/6410…
Ei poliisi vie putkaan, vaikka söisi Dijon-sinappia pöytämausteena, taatusti on ranskalaisiakin, jotka tekevät näin...
Dijon Hunaja. Dijon on liian väkevä mutta tuo Hunaja Dijon on taivaallista.
Teen joka joulua varten itse keihään makeahkoa sinappia. Helppo tehdä puurokattilassa tai vesihauteessa. 2 DL Colmans sinappi jauhetta, 2 DL sokeria, 2 DL munia, 2 DL kermaa ja pari TL maizenaa tai perunajauhoja. Kunnolla sekoittaen keitetään kunnes alkaa paksuuntua. Kun jäähtynyt tilkka etikkaa sekaan ja sekoitus. Purkitus ja jääkaappiin huolellisesti pestyissä piltti lasten marjasose purkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Konjakkisinappi, jota tehdää itse ja ainekset ulkomailta
Samoin, teen aina itse sinapin oman mieltymyksen ja käytön mukaan.. Nammmm. Tein kahta joulksi.
P.S Sinappi, maistuu aluksi makialta, mutta jättää karvaan jälkimaun.
Salosen pimeäpullo sinappi väkevä