Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.

Vierailija
11.12.2023 |

Mikä on teidän makuunne?

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun punainen (strong) on suosikkini, kun mustan tekeminen lopetettiin.

Syökö joku vielä "Turun sinappia"? Itse lopetin ostamisen siinä kohtaa kun valmistus siirtyi Ruotsiin. Siinä kohtaa kun se tuli Puolasta niin oli jo rakennekin ihan erilainen.

Kun joku kertoo että Turun punainen sinappi on hänen suosikkinsa niin sinä keksit kysyä että käyttääkö joku vielä Turun sinappia? Et taida olla kovin älykäs?

Ja päälle vielä selittää, että kuinka Turun sinappi tehtäisiin Puolassa. Turun sinappi valmistetaan nykyisin Pyhännällä!

Ei taida luetun ymmärtäminen olla ihan vahvin puoli? En ole väittänyt että Turun sinappi valmistetaan Puolassa. Sanoin että lopetin syömisen siinä kohtaa kun valmistus siirtyi Ruotsiin ja siinä kohtaa kun se TULI(sanan tulla imperfekti) Puolasta oli rakennekin eri. Nykyään tehdään Pyhännällä mutta Turussa ei ole valmistettu yli 20v.

Vierailija
42/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen makeaa ja väkevää kinkkusinappia. Putkilot pois mun pöydältä! Sinapin teko on hyvin helppoa: kattilaan tyhjennä colmannin sinappijauhepurkki (pieni keltainen metallinen), lisää sokeria se purkillinen sekä kuohukermaa saman verran, riko mukaan yksi kananmuna, vähän mustapippuria ja sekoita tasaiseksi. Sekoita koko ajan pohjaa myöten. Kuumenna niin että pulpahtaa. Älä keitä pitempään. Ota pois levyltä ja lisää ruokalusikallinen etikkaa tai mitä nyt sattuu etikkaista kotona olemaan tai konjakkia, minä laitan tavallista etikkaa. Tällä sinapilla korvat sauhuaa mutta makua voi miedontaa lisäämällä nestettä, mulle sopii juuri tämä väkevänväkevä sinappi. Purkita pariin pieneen purkkiin, säilyy jääkaapissa monta kuukautta. 

Itsellä sama, tosin en muista onko ihan sama ohje, mutta Colmannin jauhetta. Mitään kaupan valmissinappia ei joulukinkun päälle voi laittaa, se on heti aivan pilalla. Äitini on tätä tehnyt sinapin itse jouluksi niin kauan kuin muistan ja viime jouluna kokeilin itse ekaa kertaa. Hyvää tuli! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö joku vielä "Turun sinappia"? Itse lopetin ostamisen siinä kohtaa kun valmistus siirtyi Ruotsiin. Siinä kohtaa kun se tuli Puolasta niin oli jo rakennekin ihan erilainen.

Kun joku kertoo että Turun punainen sinappi on hänen suosikkinsa niin sinä keksit kysyä että käyttääkö joku vielä Turun sinappia? Et taida olla kovin älykäs?

Ja päälle vielä selittää, että kuinka Turun sinappi tehtäisiin Puolassa. Turun sinappi valmistetaan nykyisin Pyhännällä!

Ei taida luetun ymmärtäminen olla ihan vahvin puoli? En ole väittänyt että Turun sinappi valmistetaan Puolassa. Sanoin että lope

Sele, seli. Luulit, että Turun Sinappi tulee edelleenkin Puolasta. Ja olet perustellut sillä sen, että et osta sitä enää.

Vierailija
44/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisinappi - ihan ehdoton

Vierailija
45/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyn sinapin jälkeen parasta on Kotisinappi, mieluiten väkevänä. Kaikki Turun sinapit jne tuubisinapit ovat vain värjättyä tahnaa, ei niissä ole makua.

Vierailija
46/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida luetun ymmärtäminen olla ihan vahvin puoli? En ole väittänyt että Turun sinappi valmistetaan Puolassa. Sanoin että lope

"Sele, seli. Luulit, että Turun Sinappi tulee edelleenkin Puolasta. Ja olet perustellut sillä sen, että et osta sitä enää."

Ymmärrän että et ole ihan terävin kynä mutta kai sinä nyt sentään ymmärrät perusmuodon tulla ja imperfektin tuli eron? Tai toivottavaa olisi ainakin että ymmärtää😅

Vierailija
47/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maille Dijon

Vierailija
49/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tekemä konjakkisinappi. Teen ison satsin ja annetaan tutuille, hyvin menee kaupaksi.

Ps. muistakaa että turun sinappi siirrettiin aikoinaan puolaan ja kaikki suomalaiset sai kenkää. Muutama vuosi sitten tultiin häntä koipien välissä takas suomeen. Niin paljon saivat vahinkoa aikaan että anteeksi en anna.

Perus sinapeista kotisinappia tai Auran punaista.

Vierailija
50/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mualaispoika olenkin Helsingin sinappi soppii mulle. 

Vierailija
51/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoinen konjakkisinappi, tai jos ei ole sitä niin Auran voimakkaampi käy.

Dijonin maku ei ole minusta jouluinen, vaikka sitä muuten käytänkin (myös kinkku-juustoleivän päällä, ei ainoastaan ruoanlaittoon).

Vierailija
52/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auran vihreä.

Vierailija
53/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja laitan sekaan omenasosetta ja sherryä. Tulee todella hyvää.

Vierailija
54/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Persusinappia olemassa?

Vierailija
55/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auran tulinen sinappi.

Tämä onkin ainoa sinappi, mitä tarvitaan kaappiin.

Sopii niin makkaran, hodarin, kuin kinkunkin kanssa.

Ylivoimaisesti parasta "perus"sinappia.

Vierailija
56/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auran tulinen sinappi

Vierailija
57/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistus siirrettiin ulkomaille ja sieltä takaisin suomeen, alkoi myynti sakkaamaan ulkomaa seikkailuista johtuen.

Itse suosin kotimaista eli Auran sinappia joka on valmistettu samalla reseptillä kuin Turun sinappi

Vierailija
58/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva Põltsamaa sinappi, Eesti kaupoista tai Virosta. Prisman 1 kg sinappi on saanut hyvät arvosanat testeissä. Valmistettu myös Pyhännällä kuten 50% Suomessa myydyistä, Turun ja Lidl sinapit jne.

Tuo mainittu Viron sinappi on paras. 

Vierailija
59/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalainen kinkku on hyvää melkein minkä sinapin kanssa tahansa tai jopa ilman sitäkin. Perinteinen Kotisinappi on tosin minun mielestäni siihen tarkoitukseen liian makeaa, se käy paremmin grillimakkaran kera.

Vierailija
60/221 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makea Pirkka-sinappi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan