Paras perus sinappi kinkun kanssa? Ei tarvitse olla kallis.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta.
Jeesss! On hyvää! 👍
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rakenne eikä maku muuttunut mihinkään. Sentään koko aikuisikäni ollut vihreä Turun sinappi käytössä.
Olen eri, mutta on kyllä sekä maku että rakenne muuttunut siitä mitä oli reilu 20v sitten.
Kotisinappi. Pidän makeahkosta sinapista, sellaista teen itsekin.
Dijon ei minunkaan mielestäni sovi kinkkuun mutta ruuanlaitossa käytän
IKEAn sinappikastike. Se on ihan paras.
Auran Väkevä sinappi toimii meikämandoliinilla.
Dijon sopii kaikkeen. Olen testannut. Kalkkunalle mustaviinimarjahyytelö.
Auran makea sininen. Tosin saisi olla vähän tulisempi.
Matin mainio oli aika lähellä.
Pitäisi olla tulinen mutta makea. Täyellinen valmissinappi on yha hakusessa.
Combo Auran tulisesta ja makeasta. Kotisinapin tulisin. Matin mainio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun punainen (strong) on suosikkini, kun mustan tekeminen lopetettiin.
Syökö joku vielä "Turun sinappia"? Itse lopetin ostamisen siinä kohtaa kun valmistus siirtyi Ruotsiin. Siinä kohtaa kun se tuli Puolasta niin oli jo rakennekin ihan erilainen.
Kun joku kertoo että Turun punainen sinappi on hänen suosikkinsa niin sinä keksit kysyä että käyttääkö joku vielä Turun sinappia? Et taida olla kovin älykäs?
Ja päälle vielä selittää, että kuinka Turun sinappi tehtäisiin Puolassa. Turun sinappi valmistetaan nykyisin Pyhännällä!
Mä voin tulla vääntään sinapit sun kinkkuun. Lupaan, että on omatekoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkea Dijon-sinappi on ehdottomasti parasta.
Jeesss! On hyvää! 👍
Ei se ole enää sitten perinteinen suomalainen joulukinkku, jos siihen pääle vedetään dijonia!
Itse teen makeaa ja väkevää kinkkusinappia. Putkilot pois mun pöydältä! Sinapin teko on hyvin helppoa: kattilaan tyhjennä colmannin sinappijauhepurkki (pieni keltainen metallinen), lisää sokeria se purkillinen sekä kuohukermaa saman verran, riko mukaan yksi kananmuna, vähän mustapippuria ja sekoita tasaiseksi. Sekoita koko ajan pohjaa myöten. Kuumenna niin että pulpahtaa. Älä keitä pitempään. Ota pois levyltä ja lisää ruokalusikallinen etikkaa tai mitä nyt sattuu etikkaista kotona olemaan tai konjakkia, minä laitan tavallista etikkaa. Tällä sinapilla korvat sauhuaa mutta makua voi miedontaa lisäämällä nestettä, mulle sopii juuri tämä väkevänväkevä sinappi. Purkita pariin pieneen purkkiin, säilyy jääkaapissa monta kuukautta.
Vahva Põltsamaa sinappi, Eesti kaupoista tai Virosta. Prisman 1 kg sinappi on saanut hyvät arvosanat testeissä. Valmistettu myös Pyhännällä kuten 50% Suomessa myydyistä, Turun ja Lidl sinapit jne.
Maillen hunajasinappi. Sopii erikoisen hyvin myös salaatinkastikkeisiin.
Auran Dijon-sinappi, yksi harvoista hyvistä kotimaisista mitkä ei pursua sokeria ja/tai siirappia.
Mangosinappi. Helppo tehdä itse.